Bio diesel , Etanol etc ekoloska goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #61
    Zar se kod vas to prodaje na KG?

    Ovde na kubik tj u litrima.
    Klasificiran kaloretski.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #62
      Pelet sa cenom ispod 120-130E je pitanje od cega je pravljen, odnosno njegova energetska vrednost. Proizvodna cena peleta u peletirnicama sa kapacitetom od oko 10t/h ne moze biti ispod 75E/t. Ja sumnjam da ces naci bilo sta kvalitetno iz proizvodnje koja ima vece troskove sirovina, a sasvim je drugo pitanje ko i koliku marzu tu ima.

      Pelet i briket su gorivo istog porekla i sasvim razlicitog sastava - i Jugo i BMW su auta, totalno drugacija, analogija je slicna. Energetska moc nije im ni blizu. Proces sagorevanja NIJE isti. Hoces detalje?

      Kako se uvek potrefi da pokusavas da ulazis u diskusiju o necemu o cemu imam poprilicno iskustva?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #63


        fakta
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          Pelet i briket su gorivo istog porekla i sasvim razlicitog sastava - i Jugo i BMW su auta, totalno drugacija, analogija je slicna. Energetska moc nije im ni blizu. Proces sagorevanja NIJE isti. Hoces detalje
          da, hocu detalje rado.

          evo bas sam bio pre pola sata, pelet uvezen iz Slovenije prodaje se u vrecama od 15kg i kosta 375 dinara.
          energetska moc 5.4kWh po kg.

          pored njega na istom mestu, prodaje se na po 10kg briket, cena 200 dinara.
          energetska moc 5.2kWh/kg.

          koja je razlika u sastavu ?
          energetsak moc je identicna, prakticno i zavisi od odabren vrste drveta.

          i na drugim mestima, svuda sam nalazio iste podatke o energetskom sadrzaju- od 4.5 do 5.5 kWH po kg zavisno od gustine drveta/vrste koje je sirovina.

          u cemu se razlikuje proces sagorevanja ?

          u istim pecima/kotlovima se inace koristi.

          ok, ti kazes Jugo- BMW ja bih rekao Pezo- Citroen.

          rad sam da cujem tvoja iskustva i da naucim nesto novo.
          ali pazi, ja ne padam na marketing price, zelim brojke i cinjenice.

          ja imam samo 4 godine iskustva a ostalo je procitane strucne literature proizvodjaca ia A, D i CH podrucja.

          dakle, rado bih da naucim, pa profesore izvolite...
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            Zar se kod vas to prodaje na KG?
            da, tako se prodaje i u Austriji, Nemackoj, Italiji, Svajcarskoj, SLoveniji, Hrvatskoj, Ceskoj.

            na kilo.
            i da definisana je energetska moc, stepen isusenosti i obicno se navede vrsta/ tip drveta.

            kod nas pakuje u dzakove od 30 kg (ranijih godina), 25kg (sada svi nude u tom obliku), na vrecice od 10kg ili 15kg one providne/ polietilenske zavarene.
            vlaznost je obicno 6-8% navedena.

            kod nas se na kubik/ litar prodaje nepreradjeno drvo, sirovo, nedefinisanog stepena vlaznosti.
            ponekad se navodi vrsta/ tip drveta a najcesce ne navodi nista.

            kubik kosta oko 30evra.
            na litar (tako mala kolicina) nisam cuo da se igde prodaje.
            ali tu ne znas sta ce da ti zapadne, i koliko je vlazno.

            oko 2 kubika osusenog drva odgovara 1 toni. (oko 450 kg/m3 je gustina drveta kod nas u proseku, liscara) za isti energetski efekat.


            energetska moc u bilo kom obliku zavisi od specificne gustine drveta od koga se pravi.
            grubo poredjenje je 2kg drveta odgovara 1 litru loz ulja/dizela odnosno 10.000 liltara gasa (tj 10 normalnih kubika) ovog iz gasovoda.

            ili 200 grama drveta odgovara 1KWh struje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #66
              Brick

              Beli pelet upija vodu i nabubri, taj koji se prodaje ne Kg. To se nalazi u radnjama za rezervu ako slucajno nestane u kuci u magacinu (rezervoaru) pa dok nestigne cisterna.


              braon pelet koji se tochi iz cisterne, je taj koji se kupuje na veliko, niko jos nece uzimati na dzakove da se zeza sa tim glupostima vec cisterna natoci u ogradjenu komoru odakle puz uzima sam za pec i dozira.

              Primer kako i koliko je to rasprostranjeno po svedskoj je da se recimo, nazoves lokalnu Q8 benzinsku pumpu i oni dodju sa cisternom sa peletom i natoce ti odredjeni broj LITARA.

              Inace kod zeta mi je pec CTC kombi model sa pelet + toplotna pumpa, tako da znam nesto malo o tome.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #67
                Pelet iz Slovenije je verovatno Enerles, odnosno Gozdno Gospodarstvo - a za njih znam do detalja i opremu i proces proizvodnje jer radim s njima, kao i sirovinski sastav peleta odnosno tipove drveta koje koriste.

                Kao prvo, ta cena koju si naveo je DALEKO iznad 85, odnosno 115E koje si navodio - sta bi sa razlikom, gde nestade? Prvo nesto preterano jeftino, sad odjednom otkidanje po usima...

                Drugo, energetska vrednost peleta nije 5.3Kw/h, to si im verovatno na sajtu procitao, realna vrednost je izmedju 4.5-5Kw/h u najboljem slucaju. A Briket, pod uslovom da nadjes najkvalitetniji moguci, tesko da ce preci 4Kw/h. Drugo, manje je bitna ukupna energetska vrednost, a sama BRZINA otpustanja toplote odnosno sagorevanja je mnogo bitnija. Sta bi ti radije, briket ili pelet sa istom energetskom vrednoscu, s tim sto pelet gori 5x sporije i ima vremena da zagreje pec, umesto briketa koji gori jako brzo i vecinu toplote produva kroz dimnjak?

                Razlika u sastavu je upravo ta sto briket neverovatno oscilira u kvalitetu upravo zato jer se u njega trpa apsolutno sve, svaka moguca vrsta otpada i otpadnog drveta, i lepka - niti je ekoloski niti ima uvek istu energetsku vrednost, maltene svaki briket je drugaciji. Briket se obicno pravi od jedne vrste drveta, sa gomilom primesa, koristenjem presovanja pod relativno malim pritiskom.

                Pelet ima precizno odredjenu recepturu, dakle toliko i toliko crnogoricnog drveta i to bora x% a smrce y%, ovoliko liscara, dozvoljeni sadrzaj okorice toliki, piljevine toliki, vlage ne vise od toliko i toliko, i tako dalje. Peleti se razlikuju i po tezini, i obliku, krupnoci zrna, u zavisnosti u cemu ga lozis jer nije isto da li lozis cilindricni pelet od 6mm ili granulat od 14mm sa vecim procentom vlage, imaju potpuno razlicite karakteristike sagorevanja odnosno brzinu kojom sagorevaju i kolicinu otpada koju ostavljaju za sobom. Dakle pelet koji kupis NECE isto goreti i ostvariti istu brzinu sagorevanja odnosno maksimalnu iskoristivost ako ga nalozis u bubnjari, smederevcu, peci na cvrsta goriva ili peci za pelet u kojoj on izgori maltene u struji dok ulazi u loziste tako da na dno pada samo pepeo, naravno pod uslovom da je odgovarajuceg oblika i sastava.

                Proizvodnja peleta, odnosno njegov sastav kao i mehanizacija potrebna za ceo projekat, je tehnologija koju ces morati debelo da platis. Ne mozes tek tako da kupis nesto opreme, neku levu peletirku iz Valjeva ili Male Krsne, naseces drveta po sumi, izmeljes, presujes i gotovo, eto ga pelet. To nije to.

                BTW, na kubik se prodaje ako se dovozi rinfuzerima direktno do krajnjeg korisnika, ne mislis valjda da rinfuzer ima ugradjenu vagu za merenje koliko je istresao u podzemni tank? Ili da domacinstva koja imaju tankove sa automatskim lozistem kupuju pelet na kilo? Meri se u kubicima, odnosno litrima.

                EDIT: pretece me Boost, kuca brzo u poslednje vreme
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #68
                  Primer kako i koliko je to rasprostranjeno po svedskoj je da se recimo, nazoves lokalnu Q8 benzinsku pumpu i oni dodju sa cisternom sa peletom i natoce ti odredjeni broj LITARA
                  kapiram ja da je kod vas tako, u centralnoj Evropi je mera na kg.
                  isto dodje cisterna i kroz crevo "natoci".

                  neki sistemi su na puz, neki su na bazi u****vanja, od proizvodjaca do proizvodjaca kotla.

                  CTC je poznata firma, verujem da vrlo efiaksno funkcionise

                  beli pelet, braon pelet, ima obe vrste zavisno od vrste drveta.
                  bukov pelet je recimo jako taman, braon boje.

                  kod nas ne znam da li se vozi u cisternama, do sada sam uvek vidjao u vrecama kako sam naveo.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #69
                    Post order ,



                    normalno se prodaje na palete od 52 dzaka od po 16Kg
                    Dakle pala je 832Kg i cena je oko 220€
                    Transport uracunat u cenu.

                    To je manje od tone gde je cena tone po ovoj proporciji 264€

                    OBS!! Ovo je JEFTINO.

                    Mada malo ko da znam da ce da uzima na ovaj nacin, obicno se nalazi ovako na paletama u robnim kucama na odeljenjima gradjevina, i prodaje se po dzaku kao sto vec opisah dok nedodje cisterna.

                    Inace, najaktuelniji forum u SE o pelets tehnologiji..



                    206 da nemas vishka koji vagon, es video cene kod mene
                    Od 200-270€ / tona.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      je verovatno Enerles
                      jeste.

                      Kao prvo, ta cena koju si naveo je DALEKO iznad 85, odnosno 115E koje si navodio - sta bi sa razlikom, gde nestade
                      cena koju sam naveo je iz Merkura, a siguran sam da znas da su kod njih sve cene zestoko naduvane.

                      85E je cena kod proizvodjaca A, a cena 115E je kod proizvodjaca B.
                      oba su domaca proizvodnja, nije uvozno. (nema troska carine).
                      i to je cena za tonu, tj ne prodaju na 10 ili 15kg.
                      fco magacin.
                      bez posrednickih trgovina, bez prevoza, bez MP marzi.

                      zato sam i naveo opseg cena, zavisno gde se kupuje i koliko se posrednika omastilo uzput.



                      Drugo, energetska vrednost peleta nije 5.3Kw/h, to si im verovatno na sajtu procitao
                      e bas si gadan
                      pise na ambalazi, zvanicna deklaracija proizvodjaca.

                      ako ne verujes, idi u Merkur pa procitaj svojim ocima.

                      hoces da kazes da lazno navode ?
                      kolika jeste u kWh ta konkretno ako proizvodjac laze ?
                      kako da znamo koliko je ako apriori nije to sto pise bilo na amabalazi bilo na sajtu ? kako ti to proveravas, meris ?


                      za briket ista stvar, jasno proizvodjac navede cifru napismeno.
                      ja nisam merio, ali podatak od 5kWh po kg briketa mozes da nadjes kod mnogih proizvodjaca sirom Evrope.

                      dakle, nesto ne stima kod tebe.
                      ili ti pogresnu informaciju imas ili proizvodjaci svi redom masno lazu kupce u deklaracijama.

                      Drugo, manje je bitna ukupna energetska vrednost, a sama BRZINA otpustanja toplote odnosno sagorevanja je mnogo bitnija
                      ja sam tacno, i vrlo jasno, naveo da je energetska moc gotovo ista.
                      brzinu nisam pominjao, nisi ni ti tako da je to nova tema.

                      da li je bitnije ili nije je vrlo diskutabilno.

                      Sta bi ti radije, briket ili pelet sa istom energetskom vrednoscu, s tim sto pelet gori 5x sporije i ima vremena da zagreje pec, umesto briketa koji gori jako brzo i vecinu toplote produva kroz dimnjak
                      jesi li merio to sto tvrdis, ili nadadjas ?

                      ja bih uvek radije briket naravno. cim stavis brzo zagreje pec.
                      ako zagreje pec to znaci da nije vecina toplote produvala kroz dimnjak, logicno.

                      briket btw uopste ne gori brzo.

                      Razlika u sastavu je upravo ta sto briket neverovatno oscilira u kvalitetu upravo zato jer se u njega trpa apsolutno sve, svaka moguca vrsta otpada i otpadnog drveta, i lepka - niti je ekoloski niti ima uvek istu energetsku vrednost, maltene svaki briket je drugaciji
                      \

                      ah, eto razjasnjenja. zavisi na koje sustere si naisao, i gde si kupovao taj otpad.

                      briket ne sme da ima lepka, niti bilo kakvog dodatka osim obicnog drveta.
                      to sto ti pricas su neki kvazi birketi, neke podvale gde neko utrpa nesto a lazno prodaje kao briket.

                      da, ima kod nas toga.

                      briket se pravi iskljucivo od drveta, nikakav drugi otpad.

                      a kada kupujes da bi znao sta kupujes napravis mali test. casa vode je dovoljna da sve pokaze.
                      e tu se pokaze da li jeste briket ili neka mutljavina koju si naveo

                      energetska vrednost briketa zavisi samo od vrste drveta, i tacno se zna za svaki pojedini tip drveta koliko iznosi.
                      postoji tabela, gde su ljudi od struke sve izmerili, i napisali koliko energije daje hrast, koliko bukva, koliko grab, koliko jasen itd.

                      nemoj mi reci da ti to nije poznato.

                      Briket se obicno pravi od jedne vrste drveta, sa gomilom primesa, koristenjem presovanja pod relativno malim pritiskom
                      to obicno je vrlo relativan pojam.
                      briket se pravi prema zelji proizvodjaca, i ne sme da ima nikakvu primesu osim drveta a presuje se pod pritiskom...hm a sta je tebi mali pritisak.
                      uglavnom ne dodaje se niti voda, niti lepak niti bilo sta.

                      ako pricamo o pravom briketu.

                      ako pricamo o nekoj levoj imitaciji, da ne kazem prevari, tu ko zna.
                      u pravu si, moze da se strpa ko zna sta.
                      takvi ne daju deklaraciju pismeno a i beze od bilo kakve provere pri kupovini.
                      te prevarante ne racunam za ozbiljno.

                      Pelet ima precizno odredjenu recepturu, dakle toliko i toliko crnogoricnog drveta i to bora x% a smrce y%, ovoliko liscara, dozvoljeni sadrzaj okorice toliki, piljevine toliki, vlage ne vise od toliko i toliko, i tako dalje. Peleti se razlikuju i po tezini, i obliku, krupnoci zrna, u zavisnosti u cemu ga lozis jer nije isto da li lozis cilindricni pelet od 6mm ili granulat od 14mm sa vecim procentom vlage, imaju potpuno razlicite karakteristike sagorevanja odnosno brzinu kojom sagorevaju ....
                      da ne citiram sve, tacno tako.
                      sve je to definisano standardom, EN euro norm definise sve to (i ) za briket.
                      odredjena receptura, zna se sastav, zna se vlaznost, zna se specificna tezina, zna se energetska moc itd. pise na deklariciji proizvodjaca.

                      dozvoljena vlaga je maximum 8% za briket i pelet, i toga se svi ozbiljni proizvodjaci pridrzavaju.

                      karakteristike sagorevanja zavise od sastava /vrste drveta a od tezine naravno da hemija procesa ne zavisi.

                      imas brikete u komadima, imas brikete isecene na snitove (kao hleb ili kolaci), mozes da sam biras koliko ces odjednom da lozis.

                      potpuno se slazem da ukupni energetski efekat zavisi od tipa lozista odnosno u cemu se lozi.
                      zato i postoje razlicite vrste lozista, postoje razliciti metodi uvodjenja primarnog i sekundarnog vazduha, postoje regulatori promaje mehanicki i elektricni servo, postoje akumulatori toplote...

                      ne znam zasto skreces temu na vrste peci, pitam te za gorivo kao takvo.
                      u cemu je razlicitost u sastavu, ili bilo cemu osim oblika pakovanja za konacnu upotrebu i kvaliteta prerade doticnog proizvodjaca.

                      Proizvodnja peleta, odnosno njegov sastav kao i mehanizacija potrebna za ceo projekat, je tehnologija koju ces morati debelo da platis. Ne mozes tek tako da kupis nesto opreme, neku levu peletirku iz Valjeva ili Male Krsne, naseces drveta po sumi, izmeljes, presujes i gotovo, eto ga pelet. To nije to
                      ma da nije to neka svemirska tehnologija

                      ajde malo ozbiljnosti, sastav peleta zavisi od lokalne sirovine, lokalno raspolozivog drveta kao primarno. nece niko dovlaciti drvo izdaleka.
                      to odredjuje i energetsku vrednost.
                      tehnologija se kupuje na kilo, niti spada u neka cuda niti u neke tajne.
                      najskuplji deo je hidrualika visokog pritiska a to kosta pa kosta.

                      tehnika prerade drveta za ogrev se koristi vekovima, nije nista novo, samo je sadasnja tehnologija automatizovana umesto nekadasnje primitivne manufakture i mehanickih presa na zivotinjski pogon.

                      ne znam zasto potcenjujes proizvodjaca iz Srbije apriori, valjda je sve uvozno jedino dobro..i uvozna suma i uvozna voda i uvozni vazduh i uvozna go...

                      ne mislis valjda da rinfuzer ima ugradjenu vagu za merenje koliko je istresao u podzemni tank? Ili da domacinstva koja imaju tankove sa automatskim lozistem kupuju pelet na kilo?
                      pa vidis, u CH, D i A imaju vagu za merenje, i tako prodaju u rinfuzi.
                      i da, domacinstva imaju tankove sa automatskim lozistem i placaju na kilo.
                      bas zbog toga da nema igranja sa vlaznosti i sa sastavom.

                      tako kazu korisnici koji tamo zive, ja nisam proveravao.

                      potpuno je svejedno kako ce se pisati prodato 1000 litara+- je tesko 450kg +-.


                      i...toliko si napisao a jos ne videh u cemu je ta velika razlika drveta u
                      briketu i drveta u peletu.

                      meni se cini da nemas bas iskustva sa briketima, ono vise teoretisanje iz nekih prospekata onih koji bi da ti prodaju (skuplju) tehnologiju za pelet pa navlace vodenicu na svoju stranu.

                      kako god, 1 kWh je 1kWh i tu nema greske.
                      razlicitost u sastavu daje razliciti energetski sadrzaj i to je prosto tako, nema uticaja oblik pakovanja drveta, da li je na dzak ili kamion, ili litar ili kg.

                      moze da ima razlicite finansijske efekte, drvo ko drvo gori isto


                      i obicno drvo poseceno iz sume, kada se osusi, odstoji 2 godine ima isto oko 5kWh za 1kg mase kao i briket, pelet.

                      isti sadrzaj energije, samo drugi oblik.

                      to mozes procitati u energetskim casopisima, analizama, u raznim tablicama u literaturi a nemoguce je da bas svi lazu koji se time bave profesionalno.


                      nije sve sto nalikuje briketu zaista briket, i lako moze da se podvali fals ako ne znas da proveris i tu se slazem sa tobom- taj fals ni izbliza ne gori kako treba.
                      ako ima novina/ celuloze u sebi sagori dok trepnes.

                      ali TO nije briket, drveni briket.


                      kod nas jeste vrlo sareno trziste, i po kvalitetu i po ceni.
                      a prva recenica koju cujes kada nesto pitas je obicno-
                      " mi ne stavljamo lepak".
                      ako trazis da proveris e tu vec krene zanimljiv razgovor...

                      ja jesam nailazio u praksi na razlicite kvalitete, ali i naucio da razlikujem briket od "briketa". stekne se iskustvom i ne treba deklaracija

                      mene zanima u cemu lozis pelet/ briket sta vec, kakva je pec/kotao, da li ima pufer, koliko kWh je pufer, i tako to iz prakticnih detalja.
                      kakav je dovod i odvod vazduha za sagorevanja, kako se regulise..

                      dakle praksa koju imas.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #71
                        To sa cifrom preko 5kw/kg je 100% iskoriscenje i prevara je u deklaraciji.
                        Peci za pellets leze u opsegu 80-90% iskoriscenja.

                        http://www.pellets.info/viewtopic.php?p ... 2e74f#2554

                        André kaze:
                        90% verkningsgrad får man bara 4,3 kw/kg pellets el 85% verk.grad 4,1 kw/kg...
                        Inace konstruktor peci za pellets u CTCu. Netreba prevod.

                        Inace ima pellets sa 5,7Kw/kg ali samo u gorioniku, od toga pec neiskoristi svih 100%.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          ako imas dobar kvalitet a korektnu cenu, mozda imas kupca na duzi rok
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            To sa cifrom preko 5kw/kg je 100% iskoriscenje i prevara je u deklaraciji.
                            Peci za pellets leze u opsegu 80-90% iskoriscenja.
                            nije nikakva prevara.
                            takva su pravila u energetici, opste prihvacena u svetu.

                            naveden je energetski sadrzaj goriva, i toliko iznosi.

                            proizvodjac goriva uopste ne ulazi u to gde i kako ces nejgovo gorivo iskoristiti, i kakva je pec.

                            to sto ti navodis je stepen iskoriscenja peci, sasvim druga stvar.
                            i taj podatak navodi proizvodjac peci, to opet nema veze sa energetskim sadrzajem goriva.

                            to su potpuno razlicite stvari, a ti kao korisnik tj projektant kompletnog sistema bira komponente i odredjuje ukupno ponasanje sistema.

                            a u sistem ulazi i automatika, stepene iskoriscenja cirkulacione pumpe, histerezis termostata, i jos mali milion stvari koji uticu na ukupni efekat procesa gorivo- efektivno realizovana korisna toplota.

                            samo struja potrosena na termickom otporu ima stepen iskoriscenja 100% preko Dzulove toplote, sve ostalo ima korektivni faktor.

                            u tablicama se tacno zna, ili navodi proizvodjac svake komponente uslove i vrednosti konverzije energije koje se postizu za date uslove.

                            kao i kod auta, energetski sadrzaj benzina je xx kWh energije.
                            uvek postoji gubitak u konverziji a koliko je zavisi od slucaja do slucaja, od fabrike motora do fabrike, od kosntrukcije do konstrukcije.

                            za sve energente se uvek daje energetski sadrzaj pre sagorevanja, tako je i za pelete, i za gas, i za loz ulje.
                            tako se i obracunava finansijski, placa se ta vrednost i to se kupuje.

                            krajnja konvertovana vrednost se niti obracunava niti ikoga zanima u trgovinskom lancu.

                            svako ko se bavi energijom zna za ta pravila, i mora u proracunima da obrati paznju na gubitke.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              Inace ima pellets sa 5,7Kw/kg ali samo u gorioniku, od toga pec neiskoristi svih 100%.
                              naravno, ne postoji perpetum mobile

                              a sta bi rekao za podatak da kondenzacioni gasni kotao ima osobinu da iskoristi 107% ?

                              naravno da to nije tacno u apsolutnim brojkama energije, ali jeste u relativnim u odnosu na gasni kotao koji nema promenu faze.

                              taj sa 107% ima zapravo oko 85% a onaj sa 100% ima oko 82%.

                              takva su pravila, i to koriste svi proizvodjaci kotlova, ukljucujuci i CTC.

                              marketing je cudna biljka, svasta moze da sugerise ako se ne poznaju temelji na sta se odnosi.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #75
                                Malo nepotrebno pisati roman meni oko stepena iskoriscenja, no vec si napisao , kako god, vishe od 4,3 kw/kg u praksi neces izvuci ni iz jedne peci. Kad CTC nije uspeo sumnjam da ce neko lokalni... Ja racunam efekat motora na radilici a ne u rezervaru
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X