Ja bi pre chipovanja prvo odvezao auto na DYNOJET (merenje snage),
a posle chipovanja opet DYNOJET, jer samo tako ces znati koliko si dobio snage (KS).
Sto se protokomera tice,proveravali smo ga tako sto samo ja i majstor koji mi odrzava auto otisli na miseluk,prikopcali uredjaj za dijagnostiku i onda nekoliko puta u trecoj pocev od 40km/h pun gas do poda,protokomer je pokazao vrednost 910 (iskreno nesecam se cega),sta znaci da odlicno funkcionise,ta vrednost kad padne na nekih 750 znaci da je vec
hmmmmmmm,kao prvo passat me u startu iznenadio,,pre chipovanja na dyno je izbacio na tockovima 62-63 konjica,posle dugih nagadjanja utvrdjeno je bilo da je filter goriva zaousen, da AGR (EGR) ventil gusi turbinu........filter je zamenjan u startu,AGR ventil je samo prociscen,a zamena bi bila najverovatnije neophodna da bi pokazao mozda maximum.......na kraju krajeva i chip je promenjan ide se na test voznju,prvo me vozi majstor koji ga je chipovao,nemogu da verujem sta mi radi sa autom,menjamo se ja vozim nazad i skroz na skroz nemogu da verujem da je to moj passat,razlika vise nego uociva,osetljiva,lepi za sediste samo tako,perverzno vuce.......idemo ponovo na dyno.......pokazuje 95 konja na tockovima,sta dodje u sustini nekih 114-115,kazu kad bi sutradan dosao da ponovo merim kad se sve razradi da bi izbacio 120+,tako da do daljnjeg ostaje zagonetka koliko ima konja,a da ih ima znatno vise nema sumlje.
sve se znatno promenio,a to je:
-ubrzanje
-maximalna brzina
-potrosnja smanjena (tamo gde je nekad bila 5.0-5.2 sada je 4.6 (prosecna),a dusu kad mu vadis max 7 litara).
Citavom,mukotrpnom, procesu je prisustvovao Egon,kojem se i zahvaljujem za ukazanu pomoc, i mislim da na neka pitanja ako imate moze vam on bolje odgovoriti nego ja,ipak iskustvo je to i vise je bio ukljucen u citav proces,pocev od prvog merenja na DYNO-chipovanje-DYNO.......
hmmmmmmm,kao prvo passat me u startu iznenadio,,pre chipovanja na dyno je izbacio na tockovima 62-63 konjica,posle dugih nagadjanja utvrdjeno je bilo da je filter goriva zaousen, da AGR (EGR) ventil gusi turbinu........filter je zamenjan u startu,AGR ventil je samo prociscen,a zamena bi bila najverovatnije neophodna
i mene u tvom postu sto sta iznenadnjuje pa izvni sto pitam... 16. marta tvoj Pasat je bio na jacem servisu uz sve kontrole pre cipovanja kako si napisao, i sve je bilo tip top stanje a onda samo 10tak dana kasnije, EGR ventil u autu, filter goriva zapusen, motoru ugusen maltene na izdisaju sa jedva 60tak konja ????
kako je moguce da se za tako kratko vreme toliko stvari pokvari odjednom, ne ide mi u glavu ?
jasno mi je da se oseca razlika u ponasanju u voznji izmedju 60tak i 90tak konja, to su prakticno 2 totalno razlicitia motora, ali me sada zanima koliko konja zapravo ima (opet mereno na isti nacin na tockovima) originalni fabrikci Pasat ali ispravan. a vi to niste ni merili kako sam ukapirao, posto Pasat nije bio na dyno u ispravnom stanju (?).
super da je na kraju cipovanje pomoglo da se odradi redovno odrzavanje u paketu.
Kao pravilo za gubitak snage od motora do tockova se uzimaju sledece cifre:
Zadnja vuca, rucni menjac= -12% od snage motora
Prednja vuca,rucni menjac= -15%
Pogon na 4 tocka rucni menjac= -20/25%
Zadnja vuca, automat= -20/22%
Prednja vuca, automat= -23/25%
Pogon na 4 tocka, automat= -30/32%
Varijabila kod pogona na 4 tocka zavisi od vrste prenosa (Torsen,Haldex,..)
Variajbila kod automata zavisi od vrste automata, softvera i hidrotransformatora (torque converter).
Moj Passat 4Motion sa Tiptronikom ima gubitak od 32%.
VW takodje ne stavlja prave cifre za KS nego srednju vrednost ona moze da se razlikuje u zavisnosti na koje trziste i kakav je sam model auta.
Recimo kod Passata V6 sa prednjim pogonom je deklarisano 193 KS na motoru a takav isti Passat V6 ali 4Motion je takodje deklarisan 193 a ustvari na stendu 4Motion pokazuje 202-203 KS.
Moja predpostavka je da je to zbog drugacijeg izduva na ta dva modela. Prednji pogon ima 2 izduvne grane a posle sve to ulazi u jednu i ide do kraja. 4Motion ima isto dve izduvne grane ali do kraja svaka izduvna ima svoju cev i zavrsava se sa 2 lonca (Prednji pogon ima 1 lonac) i zato pravi nesto vise konja ali VW to ne deklarise.
Brick,vidi sto se tice toga,kako je moguce da se od 16.03. pa do prekjuce raz****........sumljam da je moguce,ali moj majstor je bio toliko ispljuvan od strane Sase Curcica,verovatno ga mnogi poznaju ili znaju za njega.........on nije ni gledao rezulate dyno,cim je seo da prvoza:"ovaj auto nije ispravan".kompjuterskom dijagnostikom se nemoze utvrditi u kakvom je stanju EHR ventil,filter goriva do sada je menjan na svakom drugom servisu,sta znaci na 15.000-16.000 km, a trebao bi do 10.000 da se promeni,a ovaj koji je bio sa njim sam presao negde oko 9.000....valjda sam ti sada bar malo pojasnio ovu situaciju?
A sada mu je kod Saleta,moze se reci odradjen kao sto si rekao redovan servis u paketu,uz ovo gore mogu jos dodati da su sva creva zamenjana i da je citav sistem prociscen.......
I dobro si svatio da je prvi dyno radjen u neispravno stanju,u ispravnom stanju trebao bi da izbaci jedno 10-tak konja vise
bas sam bio zbunjen kako je moguc takav obrt, mada jos mi nisu jasne neke sitnice...ja nisam nikoga ispljuvao nit poznajem niti tog Sasu niti tvog majstora samo konstatujem da mi je cudno toliko opadanje snage neposredno posle redovnog servisa, daleko ispod regularnog ponasanja motora. na mnogim kolima dijagnostika preko racunara direktno pokazuje stanje EGR ventila a koliko znam bas na VW TDI motorima EGR ventil se iskljucivo i podesava preko softvera, i to je najcesca popravka softverske prirode (umanjenje duty cycle da bi se manje prljao).
ne vozim vec nekoliko godina dizel ali iz ranijeg iskustva filter dizela se menja po fabrickom ritmu na svakih 40.000km a prazni od takoga i vode na svakih 7.500km (uz zamenu ulja). posle samo 9.000km da je tako zaprljan me stvarno cudi, onda je gorivo veoma prljavo, cak daleko losije nego ono svercovano i ko zna kako pretakano tokom 90tih sto mi je cudno ali ostaje i ta mogucnost.
da nemas mozda alge u rezervoaru pa su one po ovom vremenu postale veoma aktvine i zapusile filter ?
mozda da sipas aditiv za ubijanje algi povremeno (one braonkaste i zelnakste alge, lice na mahovinu u tankom sloju a koje rastu uz vodu i sumpor kojih ima u dizelu).
najvazniije je da je sada sve sredjeno, da auto super ide i da si ti zadovoljan a tvoje iskustvo je dragoceno za druge vlasnike TDIja pa je zgodno da se proanalizira.
poz.
I sta se na kraju desilo sa kolima, da li si zadovoljan ili ne sa tuningom?
Kako ide auto? Jel preporucujes i drugima to sto si ti uradio i video ili?
Sto da ne, u pitanju je ocigledno marginalno povecanje snage.
Odusevljenje sa neispravnog do duplo veceg efekta posle tuninga, hehe.. malo ko ostane imun
30% je zasigurno marginal sigurnosti, pretpostavka stoji da se vodilo racuna da neprevrti turbinu kad ide u max obrtaje pri max brzini, ako je tu odmeren a pretpostavljam da jeste zasigurno vredi.
Chip tuning na TuRbo autu pa cak i na naftarici je opravdana investicija
PS: Kolika je temperatura izduvnih gasova na max efektu?
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Pa naravno da sam zadovoljan i preporucujem svima inace H&S chip!!!
Skroz drugi auto,moja ocekivanja su prevazidjena,sada uvek ima snage da povuce cim mu malo pipnes gas,u gilo kojoj brzini,i sa malih obrtaja.
A nisam verovao da ce potrosnju smanjiti,znam na koju foru se smanjuje,ali stvrano nisam ocekivao da ce na oyvorenom putu da se smanji za pola litre,iako ga sada przim vise nego pre chipa,jednostavno sada se tako ponasa da konstantno trazi gas,gas,gas........
Inace u naredne dve emisije Tuning&Styling videcete kako je sve to bilo pocev od pranja u centru boban-DYNO-chipovanje-DYNO,naravno tu ce biti predstavljen DYNO JET i H&S ChipTuning (BMW servis Curcic),u 5 emisiji ide kraca najava,dok ce u 6 biti detaljnije.
Comment