Ogranicenje brzine znakom za naseljeno mesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    @streetracer
    ma znam, imao sam obimnu diskusiju na slicnu temu, ali to je izgleda kod nas sizifov posao objasniti sustinu takvih pitanja.

    principi (nacina regulacije saobracaja) kod nas jos tesko dopiru do svesti..


    @boost, nema niti jedne deonice dinamicke regulacije saobracaja kod nas.

    problem sa Ibarskim putem je sto je deklarativno madjunarodni magistralni (glavni) put a prakticno nema elemente i odlike takvog jednog puta na nekim svojim delovima. a to nije razdvojeno jasno.

    pri tome se ne radi na poboljsanju stvarne situacije na terenu koje je moguce u smislu bolje regulacije saobracaja vec se formalno sa namerom lovi u mutnom tj zakonskim rupama se pokriva policija kada joj to odgovara.
    isto tako i prateci pravnicki lobi.
    (juri se novac a ne bezbednost saobracaja kao cilj).

    kao sto je pitanje moze li uopste magistralni put da prolazi direktno kroz naseljena mesta i da ima na sebi pesacke prelaze u nivou a bez ikakve semaforske regulacije.
    a to je bas u Stepojevcu izrazeno. cak i skola je neposredno pored magistralnog puta.
    ili put prolazi tamo gde inace ne bi trebalo, za taj rang puta.

    magistralni put i gradska ulica nisu bas ista stvar da vaze ista pravila/ogranicenja.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • bagu
      CBC Senator
      • 21.06.2006
      • 245
      • NS

      #32
      Taj znak sa leve strane nema veze sa tvojom prijavom.
      Nego sigurno postoji neko ranije ograničenje brzine koje ste vi prevideli jer ne vidim razloga da kerovi zaustavljju a da nemaju osnova mada......lov u mutnom je veoma profitabilan
      Ne jedu veliki male ,nego brzi spore

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Brick:

        Magistralni putevi u Svedskoj:

        Riks väg , skracenica RV , definisani su 2-cifrenim brojevima. (Takodje definisan kao E xx , dakle Evropa dvocifreni put)


        Medjunarodni putevi su E putevi .



        Da li Ibarska ima E oznaku puta ili lokalnu?

        Kako god, RV put moze da prolazi i prolazi kroz naseljena mesta.
        Moze da sadrzi sve komponente koji si naveo u pitanju.

        Ogranicenje na RV je 90km/h sem ako nije autoput deonica. ( za Srbiju protiv vrednost 80).
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #34
          ...Ibarska ima oznaku E-760...

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #35
            M22 (Regionalni put drugog reda) Lokalni naziv Magistrala
            E 763 (Evropa put 3 reda- trocifrena oznaka) ili ti kao Lokalni putevi po E sistemu

            Sto bi rekli, tumacenje lokalnog i regionalnog karaktera nije u skladu sa Evropa standardima. Srbija sa putnom mrezom po savremenim normama klacka jednu generaciju putne mreze iza

            Sad mi je sve jasnije

            http://www.dzp.co.yu/pdf/serbia_main_an ... l_road.pdf

            3,7Mb PDF file aktuelne mreze puteva u Srbiji .

            Na E putevima treceg reda je ogranicenje brzine 70 (bazba brzina ) u Svedskoj za van naselja a 50 za naseljena mesta.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              Kako god, RV put moze da prolazi i prolazi kroz naseljena mesta.
              Moze da sadrzi sve komponente koji si naveo u pitanju
              moze, ali nije to poenta.
              kako je organizovan taj prolazak, za ovaj nas konkretan put je ono na sta skrecem paznju.

              ako postoji pesacki prelaz onda treba da bude osvetljen.
              treba da ima saobracajni znak dovoljno PRE nailaska na pesacki da upozori.
              treba da ima stvarnu sirinu kolovoza (koji nije zauzet kutijama lokalnih prodavaca- bakalnica) za upotrebu.
              treba da bude pregledan, i da nema parkiranih vozila na samom putu
              ne treba da autobusko stajaliste bude takvo da putnici ulaze i izlaze na kolovoz magistralnog puta direktno, tj da autobus stane na sred puta.

              itd , itd...slozicemo se verujem da postoje elementi koji su nuzno regulisani preciznim pravilima i ta pravila sprovedena da bi nesto zaista i bilo nesto vise od obicne gradske ulice, neke leve sporedne.


              moze policija da kaznjava radi prikupljanja para, nije to poenta zasto bi se negde postavio znak ovog ili onog ogranicenja.
              treba i malo logike u svemu...

              Ibarska ima drugo ime, magistrala smrti.
              nije slucajno tako, i o tome ja vise razmisljam nego o formalnom zaklanjanju iza 81 ili 79 km/h i kazne xx ili yy dinara.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                M22 (Regionalni put drugog reda) Lokalni naziv Magistrala
                ne bas. M je magistralni put.
                glavni, prvog reda.
                put najviseg ranga u Srbiji, posle autoputa/ poluautoputa.
                zvanicno je naziv magistrala.

                regionlani put ima oznaku R
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Vidi brick, u pravu si da niko neferma nikoga da je opsta anarhija po pitanju kulture u saobracaju.

                  Verovatno da direktiva postoji, ali da je niti ti koji su zaduzeni da je sprovedu u delo imali finansijske resurse, pretpostavka je da ih je neko pokrao pre 50 godina ili slicno.

                  Tako da ovaj sadasnji budzet mora da se napuni da bi se sprovelo u delo nesto sto je vec nekad placeno.

                  Kad drzava ulozi novac u nesto sto je zakonski regilisano, nece se imati puno razumevanja za nekulturne ucesnike u saobracaju..

                  Sve to ide polako , brze nemoze, lanac je u pitanju.

                  Ja sam naprimer u Gislavedu 10.000 stanovnika u gradu 39.000 u Opstni.

                  Sama cinjenica da je u opstini zaposleno 58.000 ljudi govori o intezitetu saobracaja.

                  Kroz grad je prolazio RV26 koji je pre 10 godina dobio zaobilaznicu u vidu polu Autoputa sa 110Km ogranicenjem.

                  Skoro svuda po zemlji se radi na tome da se RV putevi prilagode E putnoj mrezi drugog reda. Medjutim sigurnosni faktor svesti kod Sveda je visoko razvijen te ti putevi redovno prebacuju normative sto se sigurnosti tice.

                  Negativna poenta sa pravljenjem takvih puteva je da naprosto izazivaju sve veci broj automobila koji zestoko prelaze ogranicenja brzine osecajuci se sigurnim.

                  No, zato se u zadnjih 5 godina pojavilo 997 kamera postavljenih na takvim mestima.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Verovatno da direktiva postoji, ali da je niti ti koji su zaduzeni da je sprovedu u delo imali finansijske resurse, pretpostavka je da ih je neko pokrao pre 50 godina ili slicno.

                    Tako da ovaj sadasnji budzet mora da se napuni da bi se sprovelo u delo nesto sto je vec nekad placeno.
                    postoji direktiva (pravila) koja su takva kakva su. imaju nekih nedostataka ali to nije glavni problem kod nas.

                    to se lako promeni, ili ce se promeniti.
                    ono formalno na papiru izmeni se zakon, barem u zadnje vreme je kod nas je onoliko zakona promenjeno i dopunjeno jer je zakonodavno pravo zestoko zaostalo za modernim vremenima i resenjima.

                    problem je primena na delu, i tu je kod nas najgore stanje.

                    para ima, cak i previse vrlo cesto, ali je problem u nedostatku volje i uobicajenom zaklanjanju iza opstih fraza kojiam se uvek krivica prebacuje na nekoga drugoga.

                    najprostiji primer je zabrana pusenja, i primena pravila iz tog zakona.

                    ili u saobracaju primena zakona i pravila koja regulisu kretanje pesaka.

                    kada bi bila izvesna veorvatnoca da ce za krsenje pravila (recimo prelazak pesaka na crveno svetlo na semaforu) sledeci korak biti kazna, doslo bi do svesti cemu sluzi semafor.
                    isto tako i parkiranje na sred ulice, puta, na tramvajski sinama.
                    kada bi se svaki put, ili sa velikom izvesnoscu znalo da sleduje, platila kazna stvorilo bi se i postovanje pravila.

                    nije poenta da kazna bude ne znam kako velika, vec da se svaki put kazni onaj ko prekrsi.

                    tako je i sa regulacijom saobracaja generalno.

                    nasi budzeti su poveliki danas, i obicno je (nemanje para) samo izgovor kada se nezeli nesto promeniti na drugacije, ili primeniti na delu.
                    kada neko ne radi posao za koji jeste inace placen, a on naplatio, onda se traze izgovori.

                    uvek se nadje nekakvo tumacenje, nekakve subjektivne okolnosti, nekakve vise sile, nekakvi razlozi.
                    pa i izmisli ako treba samo da se opravdava postojece stanje.

                    bavi se formom a izbegava sustina.

                    kod nas je saobracaj, pogotovu u Beogradu, postao toliko velike gustine da se prosto vise ne moze odrzavati postojece stanje (ne)uredjenosti.

                    potreban je odlucan rez, promena zakona i usaglasavanje pravila sa modernim resenjima koje je nametnuo zivot.

                    negde sam procitao da kod nas treba da se zameni, dopuni, inovira, doregulise, oko 600.000 pravnih akata radi prilagodjavanja pravilima (direktivama) koja vaze u EU.

                    odnosno toliko zakona i ostaloga kod nas je negde zaostalo u bivsim vremenima i nekim drugim zivotnim okolnostima.

                    ZOBS stoji vec nekoliko godina na ledu, i ceka usvajanje.
                    dajem samo kao primer.
                    mobilni telefoni se naveliko koriste u autima, a ta oblast je nepoznata u zakonu.

                    zakon jos propisuje dijagonalne gume leti a 4 radijalne gume u zimskom periodu.
                    praksa je odavno otisla od tih pravnih normi od pre vise decenija, koje su jos uvek na snazi.

                    itd, zakoni su obicno suplji gde god se dublje zaviri, i ne odgovaraju praksi.

                    srecna okolnost je sto samo treba prevoditi i prepisati zakone i norme koje su se vec dokazale, ali to i jeste trn u oku kada se gubi ona decenijama stvaranu "subjektivnu procena" koja vedri i oblaci kako kome dune u glavu.

                    kada je kod nas odgovarao neko zato sto je znak bio nevidljiv, prljav, pogresno okrenut, zarastao u zelenilo....
                    uvek ce biti kriv vozac usled "neprilagodjene brzine uslovima puta".

                    sta god da se desi kod nas, statistika zvanicno kaze da je to brzina.
                    pokrije se pravno formalno nekim opstim tumacenjem i teraj dalje..
                    kada se negira postojanje problema, onda nije ni cudno da se problem ne resava nego se forsira kampanjsko stvaranje zaseda sa radarom.

                    jasno je da moraju da se postuju propisi, i da je to najbolje resenje za sve samo dok to ne pocne da radi drzava i njene pratece sluzbe vrlo je tesko ocekivati razumevanje gradjana.

                    razumeo sam da je i tvoja poenta bila da mora drzava da uredi svoje ponasanje da bi ocekivala postovanje od gradjana.

                    mislim, tema je jako duboka i zadire u same temelje kako je kod nas postavljen odnos zakon- primena istoga- i ponasanje svih ucesnika u tom procesu.
                    novac jeste bitan ali kod nas je novac obicno samo izgovor da ga nema kada se nesto ne zeli uraditi.

                    u saobracaju na terenu je policija najmanje kriva, oni rade posao na nacin kako im se kaze da rade. oni koji upravljaju u kancelarijama su glavni krivci kako je nesto regulisano.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • CLD
                      CBC Senator XXL
                      • 08.02.2005
                      • 1225
                      • Belgija - ranije Luna-Chico

                      #40
                      Originally posted by Bane®
                      Originally posted by CLD
                      teorija ti uopste ne pije vodu, evo primer Belgije, solidno ekonomska jaka, stanovnici lepo zive, a ogranicenje 120 na auto putu, van naselja 70 u naselju 50, oko skola 30.
                      Jel zive mozda u pecinama, ipak nisu u mogucnosti da jure, tj. mogu ali 75% postuje.

                      I na kraju imaju tehnicki ispravniji vozni park od nas.
                      CLD, kao i uvek, pratiš me po forumu, quotuješ bez veze i izvlačiš moje jednu rečenicu od 50 u postu van konteksta. Na moj polu-offtopic, ti napraviš offtopic na kub. Zamolio bih te ubuduće da malo skineš pik sa mene i da prestaneš da mi odgovaraš ako te već ništa nisam pitao. Nisam ti ništa zgrešio, a ni sa tobom ovce čuvao.
                      ja ovce nisam uopste cuvao, a tebi izgleda nisu sve na broju.

                      Comment

                      • StreetRacerCA
                        CBC Senator
                        • 11.06.2006
                        • 238
                        • Čačak
                        • Škoda Fabia II 1.6 TNG

                        #41
                        @bagu

                        panduri su rekli da je upravo zbog tog znaka LEVO ogranicenje 60. ne zbog nekog drugog!
                        Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #42
                          ...ako mogu i ja da izjavim nesto za '' Dnevnik ''...

                          Bez zle namere, a imajuci u vidu da se na Forumu smatra da
                          '' Tekstovi koji nisu naucno-tehnicki potkrepljeni su visak od kojeg uvek nekog boli glava '' ,
                          zaista moram da ukazem na odredjene stavove iznesene u ovoj temi koji blago receno ne zadovoljavaju ono sto pise u Boost-ovom potpisu...ili drugacije receno - predstavljaju visak od kojeg boli glava :

                          ...'' barem u zadnje vreme je kod nas je onoliko zakona promenjeno i dopunjeno jer je zakonodavno pravo zestoko zaostalo za modernim vremenima i resenjima... ''

                          Ne postoji zakonodavno pravo...
                          Pravo moze biti Obligaciono, Porodicno, Nasledno, Upravno, Ustavno, Krivicno, Medjunarodno-privatno...itd...itd...
                          Sva ta prava zajedno cine pravni poredak jedne drzave...
                          Mogu se koristiti i termini poput : vazece pravo...ili aktuelno pravo...ili pozitivno-pravna resenja...
                          Upravo ovaj poslednji termin je preovladjujuci, i u tom smislu se onda moze reci npr. '' da su pozitivno-pravna resenja iz oblasti te i te, nedovoljno uskladjena sa praksom drugih drzava '' i sl...
                          Ti termini se koriste, a ne ''samoizmisljen, i nicim izazvan'' termin - zakonodavno pravo...

                          Ili : ... ''kada bi se svaki put, ili sa velikom izvesnoscu znalo da sleduje, platila kazna stvorilo bi se i postovanje pravila... ''

                          Citava istorija prava...naucni radovi, knjige, i zivot...govore kako je GLAVNI element zaprecene sankcije [ kazne ], njena preventivna funkcija..

                          ...''nije poenta da kazna bude ne znam kako velika, vec da se svaki put kazni onaj ko prekrsi... ''

                          Bas, naprotiv...poenta i jeste da kazna bude velika, jer jedino tako ispunjava preventivnu funkciju...Ako je kazna neprimerena...ako je mala, niko je se ne boji...cak i racunaju sa placanjem iste...
                          NEMOGUCE je da drzava svakodnevno obezbedi i nadgleda, i ''svaki put kaznjava'' onog ko prekrsi odredjeno pravilo za cije krsenje je drzava predvidela odredjenu sankciju...
                          Zato drzava ide drugim putem, i preventivnom ulogom zaprecene kazne zeli da obezbedi postovanje pravila, a ne tako sto bi stvorila toliko glomazan aparat koji bi npr. na svakom semaforu cekao nekog pesaka kada on predje na crveno...jer kako se ovde kaze -
                          '' kada bi bila izvesna veorvatnoca da ce za krsenje pravila (recimo prelazak pesaka na crveno svetlo na semaforu) sledeci korak biti kazna, doslo bi do svesti cemu sluzi semafor. ''

                          Postovanje pravnog poretka se NE postize uzdajuci se u - ''naplaticu kaznu svakome ko prekrsi pravilo '', jer je to nemoguce tehnicki sprovesti, vec uzdajuci se u - ''vecina ce se plasiti zaprecene sankcije, a ono malo ljudi koji ipak prekrse pravilo, njih cu nastojati da kaznim ''

                          Mnogo je lakse napraviti da drzavni aparat bude efikasan za ono malo ljudi koji krse propise, nego praviti drzavni aparat koji ce se baviti svima...Takav drzavni aparat nikada ne bi ni mogao da bude napravljen...


                          Ili : '' kod nas je saobracaj, pogotovu u Beogradu, postao toliko velike gustine da se prosto vise ne moze odrzavati postojece stanje (ne)uredjenosti. potreban je odlucan rez, promena zakona i usaglasavanje pravila sa modernim resenjima koje je nametnuo zivot... ''

                          Hoce li se promenom Zakona spreciti guzve po Beogradu ? Ili ce se mozda te iste guzve smanjiti ako se napravi par mostova...konacno zavrsi obilaznica i sl...?


                          ...'' negde sam procitao da kod nas treba da se zameni, dopuni, inovira, doregulise, oko 600.000 pravnih akata radi prilagodjavanja pravilima (direktivama) koja vaze u EU...''

                          To sto vazi u EU je njihov cuveni '' acquis communautaire ''...evropsko pravo..Podeljeno je na preko 30 delova
                          [ bilo ih je 31, ali ce ih za naredno prosirenje biti jos vise, jer je to ''zivo pravo'' i stalno se njegov obim prosiruje ], i svi se oni razmatraju prilikom pregovora o pristupanju EU...
                          Dakle, to nisu pravna resenja drzava clanica EU, vec onaj deo pravnih pravila koji im je zajednicki...koji se primenjuje u svakoj drzavi clanici, a donosilac tih akata i nisu drzave clanice, vec Evropske institicije, plus praksa Evropskog Suda...
                          Trenutno tu ima preko 80000 stranica teksta...To je pravo EU, i taj se deo uskladjuje...
                          Naravno, to ne znaci da Srbija treba kroz svoj parlament da izglasa svih tih 80000 stranica u vidu svojih Zakona...Najveci deo tih pravila je vec u nazem pozitivnom pravu [ vazecem pravu ]...To nisu pravni akti po sadrzini slicni Zakonima...nisu po sadrzini tako konkretni, vec predstavljaju akte koji su po svojoj sadrzini opsti...itd..itd...
                          Npr. Bolonjska deklaracija je jedan takav akt...a onda drzave u svojim Zakonima o visokom obrazovanju usvajaju principe sadrzane u toj deklaraciji...Ali, svaka drzava drugacije uredi detalje...

                          A, cista logika... 600000 akata, neka prosecno imaju po 50 strana, to je celih 30 MILIONA stranica teksta...Logika ti je trebala reci da si nesto pogresno procitao...ili zapamtio...


                          ...'' srecna okolnost je sto samo treba prevoditi i prepisati zakone i norme koje su se vec dokazale, ali to i jeste trn u oku kada se gubi ona decenijama stvaranu "subjektivnu procena" koja vedri i oblaci kako kome dune u glavu. ''

                          Upravo je i ovakav stav rezultat ne poznavanja prava EU...
                          Jel' ti mislis da svih 27 clanica EU ima od reci do reci isti Zakon o bezbednosti saobracaja ???
                          Pa, onda kao samo uzmes to...prevedes, i gotova stvar...

                          Subjektivna procena je SUSTINA prava...
                          Cak i kada se pise bilo koji Zakon, subjektivna procena njegovih donosilaca je razlog zasto je Zakon formulisan bas na taj i taj nacin....zasto je bas tako, a ne drugacije uredio odredjenu situaciju....zasto je bas raspon kazne od 2-10 godina...a ne npr. 2-12 godina...itd...itd...

                          Tesko je sve to razumeti kada se ima samo polovicno, ili i mnogo manje od polovicnog znanja o pravu...
                          Polovicna znanja su najgora...najvise stete mogu da nanesu, jer taj neko koristi formulacije koje se cine pametnim, a u stvari nisu...


                          ...'' razumeo sam da je i tvoja poenta bila da mora drzava da uredi svoje ponasanje da bi ocekivala postovanje od gradjana. ''

                          Drzava = gradjani ! To nisu odvojene stvari...
                          Gradjani su tvorci Ustava...gradjani su glasali za taj Ustav...gradjani ce ga i menjati kada to bude potrebno...Gradjani i Drzava nisu nikakvi protivnici, pa kao treba ocekivati postovanje i sl...
                          Uostalom : '' Republika Srbija je drzava srpskog naroda i svih gradjana koji u njoj zive, zasnovana na vladavini prava i socijalnoj pravdi, nacelima gradjanske demokratije, ljudskim i manjinskim pravima i slobodama i pripadnosti evropskim principima i vrednostima. '' cl. 1. Ustava Republike Srbije


                          ...'' mislim, tema je jako duboka i zadire u same temelje kako je kod nas postavljen odnos zakon- primena istoga- i ponasanje svih ucesnika u tom procesu...''

                          Ali, nemoj...nemoj se ti baviti dublje tom temom...treba za to znanja, a ne misljenja...


                          Naravno da sve ovo sto sam napisao predstavlja dobar off od naslova teme...ali nisam ja birao stvari o kojima cu pisati...
                          vec sam samo citirao...

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #43
                            Jbt, imamo 2 Bricka.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • neshaoct
                              Banovan
                              • 18.08.2007
                              • 1754
                              • Beograd, Rakovica

                              #44
                              ..ne, ne...meni samo smeta kada se petlja u materiju o kojoj ne zna dovoljno...

                              A, za materije van Prava...ja cutim i slusam druge...
                              pa i Brick-a...

                              Comment

                              • StreetRacerCA
                                CBC Senator
                                • 11.06.2006
                                • 238
                                • Čačak
                                • Škoda Fabia II 1.6 TNG

                                #45
                                @neshaoct

                                ti mora da studiras ili si studirao pravo.....da te upoznam sa mladjim bratom i on je u tom fazonu..........
                                otisli smo u off totalni.... kakav je zakon? jel zuta tabla obavezujuca ili ne? da li je vozac morao da postupi po njoj, ili je validna druga zuta tabla sa sve ogranicenjem brzine, koja se nalazi kilometra i kusur dalje?
                                Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

                                Comment

                                Working...
                                X