Usteda goriva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chokky
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 49
    • Beograd

    Usteda goriva?

    Pozdrav svima.
    Imam jednu nedoumicu, koja je verovatno posledica mog nevelikog znanja, ali zato i sluze forumi - da nesto naucimo. Dakle pitanje glasi:

    Kada je veca usteda goriva - kada menjac izbacimo iz brzine i idemo po ineciji ili pustimo pedalu gasa i ostavimo u brzini? Verovatno ima razlike ali da li je ona vredna paznje?
    Two beers or not two beers...
    Shakesbeer.
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    Kad izbacis

    Comment

    • gianluigi
      CBC Član
      • 10.03.2005
      • 65
      • Beograd

      #3
      definitivno kada izbacis

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        ...a definitivno najveca kad auto vozis na vrlo malom i konstantnom gasu, umesto da ga zaleces i pustas na ler, pa ga opet zaletis, itd...

        Ali, definitivno je manja kad izbacis menjac iz brzine.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • boolero
          CBC Veteran
          • 07.10.2004
          • 175
          • Beograd

          #5
          Malo manja kad ga izbacish iz brzine... al zato trosish plocice/paknove...a i kocenje motorom je dobro za motor (naravno kad ne preterujesh sa rpm)
          OTS

          Comment

          • apoolon
            CBC Član
            • 02.02.2005
            • 32
            • sarajevo

            #6
            kad izbacis.......

            ali znas ono.... ko nema da toči netreba ni da vozi....

            Comment

            • cuore sportivo
              CBC Senator XXL
              • 16.01.2005
              • 954
              • Bezanijska Kosa
              • Alfa Romeo 147 1.6

              #7
              Moras reci koji sistem ubrizgavanja:karburator ili brizgaljke.
              Licno mislim da kod auta sa brizgaljamai cim podignes papucicu sa gasa,auto isto trosi kao i da si ga izbacio iz brzine.
              Da li je vredno paznje?-po meni nije i nikada ti ne bih preporucio da vozis auto u leru .

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                zasigurno manje trosi kada je u brzini i podignuta noga sa pedale jer tada motor uopste ne trosi niti gram benzina jer su brizgaljke zatvorene.

                na leru, smesa mora da bude bogata i trosi benzin kada radi po inerciji.

                jedini izuzetak je ako je sistem goriva neku prastari karburator koji uvek ubacuje gorivo, oni modernij karburatori takodje gase dovod benzina kada se koci motorom.

                ali pitanje je sta se zeli postici, auto mora da predje neki put i ako se radi o ravnomernoj voznji veca potrosnja benzina je kada se izbaci u ler jer se auto koci (otporom vazudha) a benzin trosi a onda mora da se ubrzava i dodaje ekstra benzin dok pri ravnomernom radu motor radi sa siromasnom smesom i potrosi za isti predjeni put sveukupno manje benzina.

                kod dizela je sve jos izrazenije bilo da je sa elektronskom kotnrolom bilo daje parastari mehanicki sistem ubrizgavanja.

                dakle, manje trosi kada je u brzini.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BRABUS
                  CBC Senator XXL
                  • 15.10.2004
                  • 2399
                  • London

                  #9
                  Originally posted by brick
                  zasigurno manje trosi kada je u brzini i podignuta noga sa pedale jer tada motor uopste ne trosi niti gram benzina jer su brizgaljke zatvorene.

                  .
                  A na sta onda radi ? Ako nema dovoda goriva, onda nema ni eksplozija koje se desavaju u cilindrima....

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Da ako nema dovoda kako radi motor,itestirao sam oba nacina voznje skoro uvek izbacujem ispred semofora i na nizbrdicama kako na bezincu tako na dizelu uvek je manje trosio kad izbacim,naravno kada je u brzini predje kraci put pa onda nemoras da dodas gas da bi stigao do semafora

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Originally posted by BRABUS
                      Originally posted by brick
                      zasigurno manje trosi kada je u brzini i podignuta noga sa pedale jer tada motor uopste ne trosi niti gram benzina jer su brizgaljke zatvorene.

                      .
                      A na sta onda radi ? Ako nema dovoda goriva, onda nema ni eksplozija koje se desavaju u cilindrima....
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        A na sta onda radi ? Ako nema dovoda goriva, onda nema ni eksplozija koje se desavaju u cilindrima....
                        nema naravno. to i jeste poenta kako se stedi gorvio, i koristi se vec 40tak godina uspesno u praksi jos od prvog D Jet ubrizgavanja benzina.

                        motor se vrti (prisilno) pogonjen inercijom kretanja vozila preko tockova,menjaca, kvacila i to se zove kocenje motorom.

                        isto tako radi i dizel, nema eksplozije pri oduzetom gasu jer nema dovoda goriva, to regulise mehanicki governor na Bos pumpi ili elektornika kod ovih kompjuterizovanih.

                        za razliku na leru kada je menjac van funkcije (izbacen iz brzine) motor nema prisilni pogon preko tockova i mora da sam obezbedi energiju za okretanje na leru a to je dotok goriva sto automatski znaci potrosnju benzina odnosno dizela.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Chokky
                          CBC Član
                          • 26.03.2005
                          • 49
                          • Beograd

                          #13
                          Ja konkretno imam karburator (Pierburg 2E2) koji ima neku automatiku da leptir gasa jos vise zatvori, ispod polozaja za ler, kada je broj obrtaja iznad 1200 (a otpustena je papucica gasa), tako da tada "zatvara dovod goriva"! Kada broj obrtaja padne ispod 1200, ona vrati leptir u "ler polozaj"! E, sad i mene je bunilo kako to da motor i dalje radi a "nema benzina", ali sada imamo odgovor i na to...:-) Mislio sam da ipak benzin negde ide, kroz neke druge otvore. Znaci, ipak se vise stedi kada ostavim u brzini (ali iznad 1200) obrtaja, a ispod da izbacim u ler?
                          Two beers or not two beers...
                          Shakesbeer.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            E vidi brick, ne znam sta da ti kazem na ovo "pojasnjenje"...ali tesko da je logicno...

                            Kada oduzmes gas, odnosno pustis motor da se kotrlja u brzini, dizne se naravno ne zatvaraju nego i dalje rade, ali daju goriva kao da auto radi na leru. Upravo zbog toga auto i usporava, vuce ga inercija, a motor "usporava" jer se eksplozije naravno i dalje desavaju ali samo toliko da se motor ne ugasi. Da se dizne skroz ugase, onda po toj logici ako bi auto izbacio iz brzine on ne bi radio na leru nego bi se ugasio, sto naravno ne radi...Ako dizne ne rade, koja je onda razlika kad oduzmes gas, i kad skroz ugasis auto? U oba slucaja nema goriva, nema sta da se upali i motor ne radi? Pa ocigledno da na leru i pri oduzetom gasu radi, znaci dizne ipak rade. Auto bi se ugasio da nema goriva ili da nema struje, znaci probaj da skines kontakt dok je auto u brzini i dobices otprilike efekat kao kad bi se dizne skroz ugasile...Dizne UVEK rade, da li sa kolicinom goriva za ler gas ili sa onoliko goriva koliko diktira pedala gasa.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Sasha
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 4126
                              • Novi Sad

                              #15
                              Meni ovo sve deluje kao velika sprdnja! Usteda koju ces dobiti na ovaj ili onaj nacin je toliko mizerna da o tome ne vredi pricati,ako vec hoces da stedis ugradi gas!
                              www.arcs.org.rs/forum

                              Comment

                              Working...
                              X