Ovo što Bakara navodi je savršeno normalno odnosno da auto manje troši nakon razrade(smanjuju se otpori i sl.).To čak navode i u uputstvu za upotrebu!
Usteda goriva?
Collapse
X
-
bakara, stvar je u tome sto motor nema linearni radni rezim, i obrtni moment motora nije prava vec kriva, i to ponekad prilicno kompleksna.
u podrucju najveceg obrtnog momenta je po pravilu najmanja specificna potrosnja, znaci grama benzina po kilovatsatu energije.
litri na 100km su samo opisna mera radi lakseg pisanja i pricanja.
stvar je delimicno u tome da 16V motori imaju vecu specificnu potrosnju na manjim obrtajima a najmanja potrosnja im je oko 4000 do 5000 obrtaja. na mom autu konrektno to je 4450 obrtaja npr.
postoje i veoma moderna resenja da se to izbegne na nacin da se dinamicki tokom voznje menja konstrukcija usisnog sistema promenom duzine u**** i time rezonancije vazdusne mase, odnosno stepen volumetrickog punjenja u funkciji obrtaja motora.
neki zovu to VVT, neki VANOS neki nekim tcim imenom a sve se svodi na isto- optimizovanje usisnog sistema tokom voznje radi sto boljeg peglanja krive obrtnog momenta.
kod turbo motora to se postize i upravljanjem turbo kompresora i kod njih je stoga kriva po pravilu skoro ravna, odnosno gotovo idealna u dalkeo sirem opsegu. konkretno, bas sam skoro gledao, Saabov turbo motor od 2 litra model 2005. godine ima isti obrtni momenat od 1.500 obrtaja sve do 4800 obrtaja i u celom opsegu je to maksimalni nivo.
to u praksi znaci da radi bez (preteranih) gubitaka, da je veoma elastican i da povuce kao lokomotiva ili trolejbus- impresivno ubrzanje.
naravno da utice i to sto je motor sada bolje razradjen, da su sada temeprature spolja vise i jos gomila drugih faktora.
ali stil voznje i danas ostaje najvazniji faktor povecane ili umanjene potrosnje za jedan te isti auto a razlike od vozaca do vaozaca mogu da budu cak i 40% u potrosnji goriva.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Pa vi ste jedna stvarno inteligentna druzina...
Auto nije kupljen nov vec sa nekih 80000 znaci razradjen je, prethodni vlasnik mi je rekao da mu je po kompu trosio 10.5l na 100km (uvek pricam o gradskoj voznji, na more ipak idem samo jednom godisnje..)
Znaci kad sam ga uzeo trosio je 9.1l i kao sto rekoh lakse sam ga vozio (po teh. karakteristikama koje mi je dao @M-power pise da fabricki treba da trosi 9.1l) i on je u sred zime trosio takodje 9.1-isto kao i pre zime, a ova potrosnja od 8.1 se javlja u poslednjih 2 meseca (znaci i u zimsko vreme)...a kao sto vec rekoh sada ga vise gazim nego ranije.
@brick je dao meni jedno logicno objasnjenje, jer stvarno po kompu kad pustis gas izlazi 0.0l za prosecnu potrosnju, za sta sam mislio da komp gresi ali izgleda da sam ja gresio
@brick
Kako sad ovo steceno znanje mozemo korisno upotrebiti na voznju (i stednju) kad je ukljucena klima?pozdrav
Comment
-
-
eh, radari i ogranicenja su tu da se postuju, koliko se moze, mislim trudim se akoliko uspeva, hm
obicni 8V motori imaju vece ventile pojedinacno i obicno duze usisne cevi pa su bolje prilagodjeni za manje obrtaje i tu rade efikasnije, obicno im je momenat u opsegu 2500-3500 obrtaja, dakle 1000-2000 obrtaja nize od 16V tipicnih motora.
oni po pravilu i manje trose u gradu ali zato vise na otvorenom putu i daleko vise na autoputu jer su ti motori obicno tada vise optereceni i izadju iz tih optimalnih niskih obrtaja (dodju u rezim vece specificne potrosnje) i obicno nemaju VANOS, VVT sistem zbog cene, to jest ustede u proizvodnji jer su to bazni modeli.
za klimu nemam resenje, bar za moj slucaj za sada. a i ovako ja jako slabo u mojim godinama pazim na potrosnju. vozim auto prilicno ostro za nase pojmove, drugom teram do blizu 90 km/h a motor ima tako lepi fini zvuk, onako tiho zuji tek da podseti da je tu i nimalo mu ne smeta malo brze da se vrti.
ali, meni je prosecna potrosnja redovno oko 14 litara, par puta sam uspeo pazljivijom voznjom da spustim na 12 litara, jednom cak i na 11 litara.
interesantno je da mi potrosnja uvek skoro ista bilo leti bilo zimi, razlika je mozda 0.1-0.2 litra u proseku.
ali zato leti, klima u gradskoj voznji sa cestim izlazenjem iz auta, poraste potrosnja i do 20 litara na spoljnih vise od +35C i stajanja parkiranog na suncu pa klima na max.
opet, na autoputu klima utice na potrosnju tek oko 0.2 litra, prakticno nista.
sve pricam o potrosnji LPG, na benzin nemam pojma koliko trosi. u fabrickom uputstvu sa slican model po snazi pise da trosi u gadu 12,6 litara po normi i 6 litara pri 90km/h.
mada je moj auto realno tezak oko 1600kg u ovoj konfiguraciji sa ekstra opremom i teretom, ima 4,9metara duzine, losu aerodinamiku i svojih 140 konja uz moju tezu nogu tako da ni potrosnja ne moze da bude optimalna.
zapravo, mislim da trosi sasvim ok, u odnosu na druge aute slicnih dimanzija mase i vrste motora.
kako sam ga jeftino platio, vozim se na jeftiniji gas kao gorivo matematika pokazuje da cu potrositi iste pare sveukupno kao da sam kupio Jugo, Klio, Polo, Fabiu ili slicno na benzin (novo recimo) tek za oko 700.000km buducih kilometara voznje. odnosno tek tada ce po trosku ekstra goriva dostici prednost manje potrosnje manjih motora ali novijeg godista.
mozda je cudno, ali moja je procena da se meni isplati takva ili slicna kombinacija najvise.
cisto radi napomene, ja imam u autu koji je karavan velike zapremine prostora unutra nesto jaci klima uredjaj, oko 13kW odnosno 18 konja pa i to utice na potrosnju u vecem obimu ali zato ekstremno brzo i dobro hladi i po najvecim vrucinama i posle visesatnog stajanja na Suncu leti bez zaklona.
zgodno je sto klima cak ima i poseban otvor za hladjenje samog volana, Svedi su i o tome mislili pre 20 godinavolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Citao sam ja sve ovo i pade mi na pamet na vidim ima li razlike u potrosnji po board computeru. daklem, radi se o Suzuki Ignisu 1.5 4x4 i rezultati su sledeci:
Kada se priblizavam semaforu (plavi most za Medakovic), 200m voznje u leru ocitava potrosnju od 4.1 litara
Isti postupak, ista lokacija, ali auto u trecoj pa u drugoj (motorno kocenje), ocitava potrosnju od 4.1 litara.
Prema tome, po board computeru nema razlike u potrosnji goriva. Da li ovde ne valja computer (mozda je podesen da kada nije stisnut gas ocitava minimalnu potrosnju) ili ste svi vi u gornjim postovima tipkali nesto sto nema veze sa realnoscu?
Ajd' sada da vidimo misljenja.
PS Mogao bi jos neko sa boardom da proba da uradi isto, pa da postavi rezultate.[/u]Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
Originally posted by bakaraNe,ne resetujem je to je ona sto se resetuje na 10000km i tu sada pise 8.1...ja mislim da je u pitanju ono sto @brick kaze, mada mi nije jasno...da manje trosi sto se brze vozi...
Comment
-
-
Originally posted by sri98
Kada se priblizavam semaforu (plavi most za Medakovic), 200m voznje u leru ocitava potrosnju od 4.1 litara
Isti postupak, ista lokacija, ali auto u trecoj pa u drugoj (motorno kocenje), ocitava potrosnju od 4.1 litara.
Prema tome, po board computeru nema razlike u potrosnji goriva. Da li ovde ne valja computer (mozda je podesen da kada nije stisnut gas ocitava minimalnu potrosnju) ili ste svi vi u gornjim postovima tipkali nesto sto nema veze sa realnoscu?
Ajd' sada da vidimo misljenja.
PS Mogao bi jos neko sa boardom da proba da uradi isto, pa da postavi rezultate.[/u]To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by M-powerDa sri a jel to trenutna ili prosecna potrosnja. A cak i da nije, ne moze tolika biti minimalna.Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
tih 4,1 litara je previse u bilo kom slucaju kao trenutna potrosnja bilo pri kocenju motorom (a nema cut off funkciju taj tvoj auto sto je moguce) a ni pri radu na leru.
na leru ne sme da trosi vise od 1,5 litar za motore do 2000 kubika jer je potrebna jedino energija da se okrece radilica na prazno, odnosno tek toliko da savlada otpore unutrasnjeg trenja motora.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Onda izgleda da je tako programiran jer do sada nikada nije pokazao manje od toga. Takodje, pri polasku pokazuje od 25 pa do 60 litara.
U celoj prici, ja jedinu svrhu tog meraca vidim na putu, u gradu mozes samo da se sludis sa njim gledajuci kakve cifre pokazuje.Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
A jesi merio potrosnju nezavisno od bord kompjutera,koji mozda laze?
Prema tome, po board computeru nema razlike u potrosnji goriva. Da li ovde ne valja computer (mozda je podesen da kada nije stisnut gas ocitava minimalnu potrosnju) ili ste svi vi u gornjim postovima tipkali nesto sto nema veze sa realnoscu?
Ajd' sada da vidimo misljenja.
PS Mogao bi jos neko sa boardom da proba da uradi isto, pa da postavi rezultate
Ako vozim u 3 brzini 60km/h na 3000rpm potrosnja (trenutna) je oko 4.3, a ako vozim u 4 60km/h na 2000rpm potrosnja je 5.6l, izgleda da mu stvarno vise prija vise rpm...Znaci trebalo bi prilagoditi stil voznje ovim podacima jer ja obicno ranije ubacim u 4 ili 5, znaci mogu komotno da ga przim a on ce fino da zuji i manje da trosi...
Kada ga nagazim do daske u 3 brzini potrosnja (trenutna) dodje do nekih 23l i tu stane, a auto i dalje ubrzava...kada bi dostigao max brzinu da li bi mu se smanjila potrosnja? (nemam gde da probam)
Kada se priblizavam semaforu (plavi most za Medakovic), 200m voznje u leru ocitava potrosnju od 4.1 litara
na leru ne sme da trosi vise od 1,5 litar za motore do 2000 kubikapozdrav
Comment
-
-
Originally posted by bakaraMeni na leru trosi 0.7-0.8l, cisto kao neki reper
Koliko tebi pokazuje pri polasku?Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
Comment