Mene generalno zanima spisak za vecinu proizvodjaca i tipove motora po euro normativima po godistima,jel postoji tako nesto,ja rudario a nista nisam nasao
hm, mislim da nema godine kao neke mere i da to zavisi od fabrike do fabrike i modela do modela. recimo Volvo je od 1977. definisao taj euro 2 (tada buduci) standard za modele za Kaliforniju.
ako i nije euro 2, vrlo lako se prepravlja putem fabrickih rezervnih delova da postane euro 2, tako da prakticno sve sto je proizveo zadnjih 25 godina upada u Euro 2 kriterijume.
slicno je i sa Mercedesom i Saabom, dakle od 70tih godina.
za druge ne znam detalje ali pretpostavljam da svaki model (konstruisan) posle 1985/1988 perioda jeste Euro 2 kompatibilan.
u osnovi svaki sa katalizaotrom i lambda sondom, prakticno.
pa obicno zato sto svaki VW obicno kasni tehnoloski oko 10-15 godina za modernim resenjima, mislim na pocetak primene.
tako je bilo i sa ranijim modelima od Bube (koja je katastrofa kako je smisljena i samo germanska pedantna izrada vadi situaciju), pa modela K 70, pa Golfa 1 koji je kasnio oko 7 godina za Fiatima i drugima tog doba, pa sa Pasatima 2 i 3 generacije koji su dugo bili sa karburatorima u doba kada je vec i Jugo imao EFI sistem, itd..
ali zato, VW je pouzdano ociscen od decijih bolesti, moze da ga popravlja svaki kovac ma gde na planeti, vecina sklopova je u durgim markama i modelima vec godinama pre VW proizvodnje isproveravana itd..
to je moje misljenje, a posedovao sam 2 VWa i uvek je motiv za to bio cena a ne vrhunska tehnologija.
upravo tako je i sa ekologijom, kada su Volvo i Saab vec imali 1977. katalizator u nekim serijskim modelima u VW nisu ni znali da to postoji, i tek negde krajem 80tih su poceli bijazljivo da ih ubacuju...a to je 10tak godina kasnije.
isto je bilo i sa K Jetom, u doba kada je to u jednom BMWu bilo u muzeju VW je sa traka izbacivao takve modele.
danas vec ima (nekoliko godina) modela raznih firmi koji su Euro 5 a u VW naravno ni ne pominju tako nesto, niti imaju model u ponudi sa takvim osobinama.
dok svi manje vise rade ozbiljno na hibridnim i alternativnim gorivima VW je na spavanju- ceka da svi drugi sve ispitaju, isfiltriraju bolesti nove tehnologije i plate troskove razvoja.
za kraj, Mitusbishi je 1997 izbacio prvi GDI, VW je trebalo koliko- 8 godina da to reprodukuje...
auto na struju, na vodonik, na prirodni gas, na nesto slicno u VWu nema nigde koliko ja znam ni kao javnih prototipova dok BMW, Tojota, Honda npr to vec nude kao gotova resenja na nekim trzistima.
ajde da zanemarimo motore, meni je cudno da je sve do 90tih godina u VW Golfu ili Pasatu desni retrovizor bio dodatna oprema, menjac sa 5 brzina kao i 4 vrata takodje dodatna oprema...o radio aparatu i da ne trosim reci.
ali su to bili jednostavni automobili, pouzdani, lako servisabilni, delova bilo gde na dohvat ruke u bilo kom kraju planete, vrlo siroka servisna mreza i visoka pouzdanosti upotrebe a uz neveliku cenu eksploatacije.
narodni auto, takoreci.
alki danas, niti je novi VW jeftin, niti je pouzdan kao nekada, niti je jeftin za servisiranje, a oprema unutra je sve samo ne skromna a sto povlaci i cenu u eksploataciji tako da danas za moj ukus nije bas neka ponuda za trazene pare.
Od naredne godine bi tebalo da se omoguci uvoz automobila bez ogranicenja godista, uslovkao sto su svi culi Euro III standard. Vracanja u toku ove godine na uvoz do 6 godina nece biti.
Znaci tek od nove godine.
zanima me kako iz rusije individualno uvesti auto a ne platiti carinu... poshto mi i braca rusi imamo carinski sporazum... ali sigurno postoji fora, pa ako neko zna nek kaze .
@Dutchman Hmm... Ne znam dal to jos uvek vazi, ali ranije si mogao da kupis vozilo RUSKE marke da ne platis carinu. Ja tacnije moj cale je '88 kupi Ladu Rivu u saobracajnoj je pisalo Marka : Zastava Model : Riva 1300.
Tako da ako to jos uvek vazi mozes da uvezes samo ruske automobile, a ne nemce, francuze, japance itd iz Rusije.
Ja kad sam kupio moju Regatu nisam odmah obratio paznju medjutim posle chitam u saobracajnoj pise Zastava Regata 100S, znaci da je moglo da se tako kupuju i italijanska vozila ne samo ruska inace moja Regata je 86 godiste.
da se vratim na temu...jun prodje a vlast nije ukinula uredbu i nije dozvolila ponovni uvoz automobila do 6 godina starosti...sad nam ostaje da cekamo oktobar ili mart 2006
Ja kad sam kupio moju Regatu nisam odmah obratio paznju medjutim posle chitam u saobracajnoj pise Zastava Regata 100S, znaci da je moglo da se tako kupuju i italijanska vozila ne samo ruska inace moja Regata je 86 godiste.
Zastava je prodaval i uvozila kako lade tako i fiate,zato se i vode ko zastave
Comment