VW iz Kragujevca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #16
    Originally posted by mb12
    ...Jednostavno VW-u se ne isplati toliko ulaganje a da se danas sutra zatvori u Srbiji...znaci neshto postoji ako je istina da VW dolazi.....mozda ce to biti samo za ovo podrucije , i samo jedno vozilo, i to najjeftinije, ali bez obzira na sve, i za taj poduhvat VW-u je Srbija malo trziste....pa do prosle godine nisu Rusiju smatrali dovoljno dobrim trzistem, pa su tek prosle godine tamo napravili fabriku...

    A, sto bi se ''danas-sutra'' zatvorilo ?
    Da nije VW zatvorio fabriku u Ceskoj nakon sto su usli u EU ?
    Ili mozda Renault u Rumuniji ?
    Ili, svi oni proizvodjaci automobila u Slovackoj ?

    I, od kad je za trziste jos istocnijih zemalja od nase [ Ukrajina, Belorusija, Rusija ], dovoljna jedna fabrika u Rusiji ?

    Cefta je potpisana, ali jos ne funkcionise...
    Cefta je i zamisljena samo kao privremeni sporazum...kao neka vrasta ''baj-pasa'' dok te drzave ne udju u EU...
    Pored Cefte, Srbija vec moze svoje proizvode da izvozi u EU bez carine...
    Prvi put je to potpisano na 5 godina, a kad je isteklo, potpisano je na jos 5... Tih drugih 5 godina istice negde 2011...
    Naravno, do te godine Srbija [ ako u njoj bude bilo mozga ], ce vec odavno imati ratifikovan SSP i biti zemlja kandidat, a onda je izvoz bez carina zagarantovan...
    Za pojedine poljoprivredne proizvode postoje maksimalne kvote, koje nam EU otkupljuje pod povlascenim cenama [ vecim od trzisnih ], kao podsticaj domacoj poljoprivredi...

    Videcemo sta ce od te price na kraju biti...
    Da ipak sacekamo...bar do 6. maja kad su najavili potpisivanje predugovora sa Fiat-om...

    Comment

    • low rider
      CBC Senator XXL
      • 03.04.2006
      • 613
      • Beograd

      #17
      Originally posted by mb12
      Znaci ostaje samo nase, CG, BIH, MK, CRO i AL trziste, sto je opet diskutabilno.....
      Izbaci BiH jer vec postoji VW fabrika za lokalne potrebe, kao i CRO mislim da bi njihov uvoznik radije vise platio neki neSrb VW nego jeftiniji Srb. Da me neko pogresno ne razume, ne mislim nista lose, samo mi se cini da je takva ekonomsko-socioloska realnost.

      S druge strane, mislim da se ne treba ogranicavati na samo te zemlje, mozemo izvoziti bilo gde u EU (bez carine). Ako ima bash jeftine radne snage i ako fabrika nije predaleko od ostalih kooperanata, mozda postoji racunica, auto ce lako naci kupca bilo gde u svetu.

      Jednostavno se preseli ceo/deo pogona iz neke, sada vec EU zemlje npr. Slovacke, i shtancuj Skodu. Zasto to mora biti VW.
      Ipak u Sarajevu vec postoji VW fabrika i valjda bi im bilo lakse unaprediti postojcu umesto graditi novu. A eto tamo se gotovo nista ne radi (istina mislim da je tamo posel rata veliki problem generalna infrastruktura itd.)...

      S druge strane eventualno predznanje o "pravljenju automobila" im je potpuno nebitno (ili je minus), ko bude radio proci ce striktnu obuku i to je to.
      Nije problem u radnicima, vec u losem poslovodstvu Zastave. A radnik ce uvek raditi koliko se od njega zahteva. Sigurno da yugo 45 nije bio kompikovaniji od tenka M-84 ili golfa 2 iz TAS-a, isti ljudi su ih pravili... smo su bili razliciti poslodavci.


      Al opet sve je ovo, shta bi bilo kad bi bilo...

      edit:nesha bio brzi

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #18
        Originally posted by low rider
        ...Nije problem u radnicima, vec u losem poslovodstvu Zastave. A radnik ce uvek raditi koliko se od njega zahteva....
        Samo, u oba slucaja poslovodstvo Zastave se nece nista ni pitati...
        Za predugovor sa Fiat-om [ sutra dolaze na zavrsne pregovore, a potpisivanje najavili 6. maja ], Fiat ce imati 70% vlasnistva, a drzava 30%, tako da je jasno ko ce imati glavnu rec...

        Opcija sa VW je jos cistija...
        Ako se obe stvari budu realizovale, onda to ce biti potpuno novoizgradjena VW fabrika...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Iskreno se nadam da ce se potpisivanjem predugovora cela ta pricha reshiti "jednom za svagda". Kako se pricha, Fiat bi trebalo da postane vecinski vlasnik kapitala (70 %) a drzhavi ostaje preostalih 30 %. Fiat ce se obavezati na ulaganja u razvojne kapacitete i socijalni program, a cifre koje su u opticaju su raznolike, od 300 miliona do 1,1 milijarde evra

          U svakom sluchaju nadam se da ce na "aferu Zastava" konachno biti stavljen pechat. Od '90-ih je drzhava intervenisala, tj. ulozhila (ako se to mozhe nazvati investicijom) preko 500 miliona evra u nju, i bili su nedvosmisleno i bez ikakve sumnje ubedljivo najveci subvencioneri i shtetochine drzhavnog budzeta. A opet, niko u socijalnim protestima i demonstracijama svih ovih godina nije bio "grlatiji" i angazhovaniji upravo od radnka i sindikata Zastave.

          Kakva god promena da se desi, mozhe biti samo na bolje...

          PS. Eto, Nesha opet beshe brzhi za minut...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #20
            ...al' me krenulo sa brzinom...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Sa druge strane kada se pogleda, VW izvozi i automobile u zemlje koje nisu u EU
              rekao bih da je EU malo lokalno i pre svega siromašno tržište nopvim kupcima. jednostavnije rečeno prezasićeno.

              sa druge strane, VW je globalna firma koja već decenijama ima neke od najvećih fabrika unutar svog koncerna u Aziji i Latinskoj Americi.
              po Nemačkoj VW ima uglavnom male fabričice, isto po Evropi.
              jedina zaista velika fabrika je ona u Volfsburgu.

              sa treće strane posmatrano, VW odnosno VAG nije samo proizvodjač automobila i nema razloga da se ograničava u Srbiji samo i jedino na neki model automobila.

              u sastavu VWa je i MAN, pre svega laka dostavna vozila.

              toga na Balkanu hronično nedostaje, kupaca ima, nisu zahtevni u pogledu završne obrade, gutaju sve što se ponudi.

              napraviti 10.000 ili 20.000 dostavnjaka za ovaj region recimo, posao koji je gotovo izvesno isplativ na postojećem tržištu.

              po meni najvažnije pitanje nije ni ko ni šta će praviti ili sklapati, već u čije ime i sa čijim parama.

              ako će da rade to što žele sa svojim parama, neka rade proizvod koji e žele.
              ako misli da išta rade od poreskih para gradjana, i da samo umesto imena Zastava sada finansiramo ime VW ili neko deseto, onda smo džaba krečili.

              to je povezano i sa time kakav će biti status Zastave.

              ako bankrotira i formalno, i posao preuzme taj neko kao novo samostalno pravno lice biće super, ako i dalje ostane Zastava kao firma sa većinskim državnim udelom i upravljanjem po tom osnovu a taj neko sa strane pozajmi nešto para ili nešto tehnologije/ licencu onda smo opet na istom kao i do sada.

              neprofitabilnoj skupini ljudi koji od danas do sutra nešto radi bez plana i cilja a sa tudjim novcem koji im se poklanja zarad prividnog socijalnog programa.

              to oko SSP i EU i Srbije je sasvim izvesno i mora se dogoditi, iz nužde postojećeg okruženja.
              tu se mi ništa i ne pitamo, mlin melje li melje svojom inercijom.

              pitanje je samo kada, uz koju cenu, i koliko muke/ domaćih prepucavanja oko očiglednih uzročno posledičnih stvari.

              i taj SSP je kao i sve ostalo sa EU politika van politike-van normi- pa će se stvari odvijati po principu licemerja (kao i do sada) u skladu sa golim interesima.

              o interesima najbolje govore dela.

              izmedju ostaloga američki Du Pont je otvorio kancelariju u Beogradu.
              to se nikako ne bi dogodilo da se ne vidi perspektiva u obrtanju love.
              isto i kapital iz SAD po pitanju nekretnina širom BGda.

              ako se ne vidi politika jasno u koracima, gledanjim u tragove novca neke dileme prestaju da postoje

              sa udomljavanjem Zastave nestaće i makar formalna pričica o potrebi visokih carina radi zaštite razvoja domaće auto (nepostojeće) industrije u svim klasama i kategorijama vozila.

              nestaće i propisi koji dozvoljavaju prodaju Juga na olovni benzin, i sijaset stvari koje je Zastava (kao izgovor) kočila i ometala normalan živto gradjana.

              u to sam sasvim uveren, ma koji političar po imenu da se nadje za pregovaračkim stolom vs EU mašine za mlevenje.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • mb12
                CBC Senator XXL
                • 06.11.2006
                • 640
                • Vrbas
                • Mazda 626 2.0 TD

                #22
                Originally posted by neshaoct
                Originally posted by mb12
                ...Jednostavno VW-u se ne isplati toliko ulaganje a da se danas sutra zatvori u Srbiji...znaci neshto postoji ako je istina da VW dolazi.....mozda ce to biti samo za ovo podrucije , i samo jedno vozilo, i to najjeftinije, ali bez obzira na sve, i za taj poduhvat VW-u je Srbija malo trziste....pa do prosle godine nisu Rusiju smatrali dovoljno dobrim trzistem, pa su tek prosle godine tamo napravili fabriku...

                A, sto bi se ''danas-sutra'' zatvorilo ?
                Da nije VW zatvorio fabriku u Ceskoj nakon sto su usli u EU ?
                Ili mozda Renault u Rumuniji ?
                Ili, svi oni proizvodjaci automobila u Slovackoj ?
                Ne,ne...mozda si pogresno shvatio sta sam napisao, ili ja nisam dobro naglasio...nema veze.....poenta je da sam hteo reci , da je njima potreban fabrika za zemlje u CEFTA sporazumu....znachi mi po najavama ulazimo poslednji u EU, i sta ce onda VW-u fabrika koja ce raditi samo za Srbiju?

                Po najavam i ophodjenju EU zemalja prema Srbiji, pre nas ce uci CRo u EU, a samim tim i istupiti iz CEFTE....onda i CG, pa MK, pa AL....i njihova Frankestajn tvorevina , navodno nezavisno Kosovo.....jel sad razumesh shta sam hteo reci?


                Originally posted by low rider
                kao i CRO mislim da bi njihov uvoznik radije vise platio neki neSrb VW nego jeftiniji Srb. Da me neko pogresno ne razume, ne mislim nista lose, samo mi se cini da je takva ekonomsko-socioloska realnost.
                To definitivno ako bude bilo tako nece ni znati da dobijaju VW iz Srbije...prevashdono taj posao nerade djudju-mudju dileri, nego sam VW, i ako bash budu imali tolike komplekse shto se na njihovom trzishtu prodaje VW napravljen u Srbiji ( neki model npr ), VW ce najverovatnije izaci sa izjavom da vishe neuvoze automobile iz Srbije nego iz neke druge fabrike i da ce biti malo skuplji...a opet ce im prodavati automobile iz Srbije....jednostavno, ono shto oni odluche tako ce i biti.

                Originally posted by sw.brick
                u sastavu VWa je i MAN, pre svega laka dostavna vozila.

                toga na Balkanu hronično nedostaje, kupaca ima, nisu zahtevni u pogledu završne obrade, gutaju sve što se ponudi.

                napraviti 10.000 ili 20.000 dostavnjaka za ovaj region recimo, posao koji je gotovo izvesno isplativ na postojećem tržištu.
                E , vidish, to sam totalno 'ispustio' ...to ce izgleda biti najpre!

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  evo javili, sutra u Bgdu će biti CEO Fiata, Markione.
                  dela je izlgeda definitvno dogovoren.
                  sada ostaje deo da se odglumi pred kamerama...
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #24
                    Danas su Tadić i Dinkić potpisali sa Fiatom, investicija će biti 700 miliona evra ili oko 1,1 milijardu dolara Država će investirati 100 miliona evra u narednih 4 godine, samo ne znam sad jel to znači 600 fiat + vlada 100 ili 700 fiat + vlada 100 mil. evra.

                    uglavnom za početak praviće vozilo a klase, verovatno novog fiću, a od 2010. i novi za klasu veći model, b segmenta. od 2010. planirana proizvodnja 300 000 vozila godišnje.

                    Inače sad je proizvodnja oko 12 000 vozila i to krševa

                    navodno, dolaze i njihovi "komponentaši" koji treba da pokrenu proizvodnju komponeneta u 53 mesta u Srbiji.



                    Poruku izmenio: sri98

                    Comment

                    • sri98
                      Admin od Trpeze
                      • 24.10.2004
                      • 7262
                      • Republic of Konjarnik
                      • Toyota Corolla E 210

                      #25
                      Svi postovi koji nemaju veze sa temom, vec sa politikom su obrisani, ako se pitate gde su.
                      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                      Comment

                      • Logic
                        CBC Član
                        • 19.01.2005
                        • 75
                        • Bgd

                        #26
                        da li se novom kupcu, pored same fabrike, prodaje i monopolski polozaj ili prodaja podrazumeva ukidanje carina????

                        Comment

                        • mb12
                          CBC Senator XXL
                          • 06.11.2006
                          • 640
                          • Vrbas
                          • Mazda 626 2.0 TD

                          #27
                          Mister Dinki , sav ponosan izjavio posle zakljuchka ugovora sa Fiatom da ce carina na uvoz vozila biti smanjena...e sad, koliko ce biti smanjena je varilalo od TV stanice do TV stanice.....jedni preneli da ce biti 6 %, drugi 8 % , a treci da ce se smanjiti pola.....bem li ga, nemoze chovek biti pametan.

                          Takodje nigde se nije napomenulo da li to vazi za polovno i nova kola, ili samo za polovna ili nova.

                          Takodje nije preciziran datum.

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #28
                            Sad ne mogu da se setim do prekosutra gde sam to prochitao/chuo, ali znam da se radilo o nekom poverljivom izvoru, znachi nikakvi domaci auto-magazini, site-ovi ili tv serijal o automobilizmu. Samo se secam da je negde recheno da ce od sledece godine carina za uvoz biti prepolovljena, znachi 10 umesto 20 %.

                            U svakom sluchaju sad ih ne treba uzimati previshe ozbiljno, kampanja je u toku tako da...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • skaarj
                              CBC Veteran
                              • 25.03.2005
                              • 176
                              • Novi Sad

                              #29
                              Auuuu.. sada citam


                              Dakle nije vise ni 700miliona nego 1,2 milijarde eura. E ovo ce vec da bude cudo ako se ostvari.

                              Ali kako neki rekose (a i ja u obrisanom postu) ipak je ovo predizborna kampanja...
                              *** ********************** ***
                              *** gf AL QK \=-Q XES1 ***

                              Comment

                              • Marko001
                                CBC Senator XXL
                                • 09.09.2006
                                • 1070
                                • Belgrade

                                #30
                                Ne verujem da je (samo) predizborna kampanja, memorandum je ipak potpisan, bila je delegacija na najvisem nivou, ne bi CEO Fiata Markione dolazio, sastajao se sa predsednikom i potvrdio celu stvar da ovo nije ozbiljno

                                Ali je potpredsednik fiata jasno podsetio da je za njih veoma značajan ovaj SSP sporazum sa EU,uostalom gde drugo da prodaju 300 000 vozila godisnje,ta proizvodnja upravo će biti za tržište EU, a pošto postoje inicijative da se SSP poništi posle izbora jedino bi to mozda moglo da ugrozi ovaj posao.

                                Što se tiče carina dinkić je rekao više puta da ako se realizuje ovaj projekat sa fiatom, od 1. januara sledeće godine će biti 10% umesto 20%, a za 2 godine, tj od 2010. kad se uhoda proizvodnja Fiata u zastavi biće potpuno ukinute carine.

                                Comment

                                Working...
                                X