VW iz Kragujevca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #46
    Originally posted by sw.brick
    ...- pitanje ukidanja carina nema veze sa ovim dogadjajem,već je odavno ugovoren i deo je paketa obaveza pri ulasku u STO što smo mi potpisali pre nekoliko godina.
    Nije tacno.
    Cela prica oko smanjenja/ukidanja carina sa EU, nema veze sa Svetskom Trgovinskom Organizacijom...
    2001. godine nam je EU odobrila bezcarinski izvoz nasih proizvoda na period od 5 godina, kao podsticaj nasoj ekonomiji...
    2006. je obnovila tu pogodnost na jos 5 godina...
    Naravno, racunali su ljudi da kod nas nece biti ''pametnih'' koji ce ponistavati SSP, koji ti garantuje takav izvoz...
    Takodje, za vreme trajanja tih prvih 5 godina...kao i za vreme ovih drugih 5 godina, mi i dalje proizvodima iz EU udaramo carine...
    Dakle, nema reciprociteta...
    Nece ga ni biti [ za pojedine proizvode, pre svega poljoprivredne, ali ne samo za njih ] i nakon potpisivanja SSP-a...u prelaznom periodu, koji ce opet biti 5-6 godina...
    Tek tada ce biti potpuno slobodno trziste, gde ni oni nama [ sto vec odavno ne rade ], ali ni mi njima necemo lupati carine...

    Pokretanje pregovora o clanstvu u STO, kasniji prijem Srbije u tu organizaciju, nista nece menjati po pitanju uslova za bezcarinsku trgovinu sa EU, na osnovu SSP-a...

    Originally posted by sw.brick
    - konačno je došlo do preloma, i Zastava ide u bankrot i gasi se kao preduzeće, kao pravno lice.
    Nije tacno.
    Gde si procitao da ide u bankrot ?
    Od silne zelje, vidis i ono sto niko nije napisao, niti postoji...

    Originally posted by sw.brick
    dakle nema više ništa, niti u tragovima od Zastavinog menadžmenta, od Zastavinih poslova operativnog upravljanja, nema ništa od Vladinih uticaja na poslovanje u smislu postavljanja direktora i slično.
    Nie ni postojao Zastavin menadzment...
    Sve njih je imenovala Vlada...
    Za njihov rad je odgovoran vlasnik Zastave [ drzava ], i onaj koji imenuje upravu [ opet drzava ]...
    Zastava nije imala nikakvu slobodnu volju...
    To sto drzava nece imati uticaja na poslovanje je upravo ono sto je drzava i htela, a ne neka vrsta hendikepa za nju...
    Jedini razlog zasto ostaje 30% vlasnistva je namera kasnije prodaje tog vlasnickog udela, kada firma stane na noge, i kada tih 30% bude vredelo mnogo vise...
    Tako ce drzava vratiti deo para ulozenih u Zastavu...

    Originally posted by sw.brick
    jednom rečju, totalni bankrot postojeće Zastave i njeno brisanje iz registra postojećih firmi.
    Nije tacno.
    Gde idu radnici, kad jedna firma proglasi bankrot ?
    Sta se desava sa imovinom preduzeca ?
    U bankrot se ide ako su ti obaveze vece od imovine i sopstvenih naplativih potrazivanja...
    Koje to dugove ima Zastava ?
    Dug sa Fiatom je regulisan.
    Drzava je odavno oprostila dug Zastavi.

    Ne ide se u bankrot po politickoj odluci, vec na osnovu bilansa
    stanja...
    Pravne posledice bankrota bi samo dodatno usporile, i otezale celu pricu...
    Zato niko nije ni isao na tu opciju...

    Originally posted by sw.brick
    -nezgoda je što nije dovoljno što ide u bankrot već dodatno još mi gradjani moramo da platimo i 100.000.000 evra priloga da se to obavi.
    Kome placamo, ako je taj kome placamo izbrisan iz Registra ?
    Ako ide u bankrot ove 2008. godine, kome onda placamo u naredne 4 budzetske godine tih 100 mil. eura ''da se to obavi'' ?

    Originally posted by sw.brick
    dakle, Zastava nestaje.
    Ako ponovis nesto 3 puta, to i dalje ne znaci da je istina...

    Originally posted by sw.brick
    Fiat preuzima ostatke i za to dobija nagradu u vidu 100 miliona evra i barem u početku privilegovani položaj na tržištu pošto je gotovo izvesno da Fiat proizvodi iz Kragujevac (a biće tu u početku i za sada samo lepljenje nalepnica na uvezene Fiatove modele i pumpanje guma) neće biti opterećeni carinom.
    Od sledece godine, carina za sve pada na 10%
    Precenjujes znacaj naseg trzista ako mislis da se nekome isplati ulaganje tog nivoa, zbog zadovoljavanja potreba domaceg trzista...

    Originally posted by sw.brick
    što se tiče SSP on još nije zapravo potpisan u smislu da je važeći.
    potreban a neispunjeni uslov je da ga "potpišu" skupštine sivh 28 zemalja na koje se odnosi- 27 EU članica i Srbija.
    Skupstine ne potpisuju, nego usvajaju Zakon o ratifikaciji odredjenog medjunarodnog Ugovora...

    Za svaki SSP [ potpisan sa bilo kojom drugom drzavom ] je period ratifikacije trajao po 2-3 godine.
    Isto tako ce biti i sa Srbijom.
    Bas zbog toga, uz svaki SSP, se potpisuje i ''prelazni ugovor'', koji omogucava da SSP stupi na snagu i pre ratifikacije...

    Razlog za postojanje tog prelaznog ugovora je vec jasno izrazena volja drzava clanica EU, koja je pokazana prilikom potpisivanja SSP...
    Da one nisu zelele da se potpise SSP sa nekom drzavom, on ne bi ni bio potpisan...
    Zato je ratifikacija u njihovim parlamentima deklarativni cin...
    One su vec izrazile svoju volju za tim Ugovorom...
    Da ne bi sve stajalo zbog tog formalnog razloga, potpisuje se taj prelazni ugovor...
    Prelazni - jer vazi od potpisivanja, do ratifikacije SSP-a u svim drzavama...

    Kad je Srbija potpisala SSP, potpisala je i taj prelazni Ugovor [ kao sto su radile i sve ostale zemlje potpisnice SSP-a ]

    Jedina nasa razlika je u sledecem :
    Puna primena tog prelaznog Ugovora, zavisi od stava Saveta Ministara EU [ oni imaju redovne sednice, kao sto ih i nasa Vlada ima svake nedelje ] po pitanju saradnje Srbije sa Hagom...
    To je bio zahtev Belgije i Holandije...
    Dakle, ne zavisi od toga hoce li ''oni'' biti isporuceni, vec da li politicari donesu odluku da mi dovoljno saradjujemo sa Hagom [ mi ih iskreno trazimo, a oni to provere, i zato onda veruju da je stvarno tako...i onda na jednoj od sednica tog Saveta Ministara EU donesu politicku odluku da Srbija saradjuje sa Hagom, i da je time ispunjen uslov za punu primenu prelaznog ugovora ]...


    Originally posted by sw.brick
    dakle, radi se o magli još uvek, tek će jednoga dana biti funkcionalno primenljiv, potpisan u punom smislu reči.
    Nije tacno.
    Razumem da si upravo mislio na celu tu pricu oko parafiranja, pa potpisivanja, pa ratifikacije, a izmedju svega toga prelazni Ugovor, pa jos u nasem slucaju i odluka Saveta Ministara, itd...itd...

    Sad znas u detalje sta i kako ide...


    Originally posted by sw.brick
    ako mi budemo imalo dosta sreće već do 2011-2012 godine SSP može postati realnost svakodnevnog života.
    Ovo vec i sam znas da nije tacno...na osnovu svega vec napisanog.

    Originally posted by sw.brick
    Fiat će nama da uvali treću ligu proizvodnje koju će ovamo da prebaci iz POljske gde više ne rade za šaku pirinča, a tamo ima odrešene ruke za novi kvalitet.
    A, inace mi sada proizvodimo prvu ligu proizvodnje automobila ?
    I eto....sad kad dodje Fiat, uvalice nam proizvod slabijeg kvaliteta od ovoga sto vec pravimo ?!
    Nemoj sve kritikovati samo zbog kritike...
    Postoje i pozitivna desavanja koja nisu za kritiku, vec za pohvalu...

    Originally posted by sw.brick
    u Kragujevcu će se smanjiti plate a pojačati rad jedno 10tak puta i shodno tome vrlo verovatno i prestati subvencije iz budžeta.
    Kome subvencije ako Zastava vec ide u bankrot ?
    ''Vrlo verovatno ce prestati subvencije'' preduzecu koje je izbrisano iz Registra ?

    Plate se nece smanjivati...naprotiv...
    Naravno da ce biti manje nego FIAT-ovom zaposlenom u ITA, ali za nase uslove bice sasvim ok...
    Povecanje produktivnosti je sustina trzisne uspesnosti.

    Uostalom, tesko da ti znas bolje o polozaju radnika u Zastavi i o njihovim platama, nego sto znaju njihovi Sindikati, koji su podrzali celu tu pricu sa Fiat-om...
    Nemoj se ti za njih vise brinuti, nego oni sami...

    Originally posted by sw.brick
    Fiat ulazi u Indiju, nije nemoguće da se pokaže da je i kragujevački ogranak deo tih planova širenja.
    kod nas bi mogao da se pravi neki ultra jeftini auto za jedno takvo mas tržište.
    Pausalno i nelogicno.
    Zar Tata ne pravi Nano za potrebe Indije ?
    Zar to nije jeftini ''auto'' za njihovo domace trziste ?
    Sta mozemo mi da pravimo, a da bude jeftinije nego vec postojeci Nano ?

    Uostalom, vec je receno sta ce se praviti, i zato nema mesta pausalnim ocenama...

    Comment

    • Bane_Saabijach
      CBC Veteran
      • 08.08.2007
      • 108
      • Veliki Popovich

      #47
      Fiat je ovde došao da pravi automobile za EU, ne za Indiju. Zato im treba SSP kao GARANCIJA da imaju bescarinski izvoz u EU. Da su to hteli da prave kola za Indiju napravili bi fabriku tamo. Ne znam koliki su kapacitet fabrike u Poljskoj i šta tamo proizvode, ali su najavili da će u Kragujevcu proizvoditi automobil A segmenta (Fića ili Panda?) i potpuno novi auto u B segmentu koji će predstaviti baš u Kragujevcu (Novi Uno?). Kako god fabrika od 200-300000 automobila će lepo popraviti naš platni bilans sa svetom. Videćemo šta će VW da radi, jer oni izgleda čekaju izbore.

      Comment

      • Alekre
        CBC Senator XXL
        • 12.09.2005
        • 780
        • Smederevo

        #48
        Ja se samo nadam da na izborima ne uprskamo stvar
        Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          2001. godine nam je EU odobrila bezcarinski izvoz
          pobrkao si lončiće u priči sa našom domaćom carinom na automobile od 20% koja treba da se smanji na 10%.
          niti je 2001. u pitanju, niti je EU, niti se radi o bescarinskom izvozu Zastrave...

          naš ulazak u STO je proces koji traje već neko vreme, i naša je obaveza ukidanja NAŠIH carina na robu iz cele planete prema obimu i dinamici.

          te 2 stvari, EU i STO su potpuno razdvojena priča.

          Gde si procitao da ide u bankrot
          zvanično saopštenje iz same Zastave. izjava nadležnog ministra.
          jednoglasna informacija iz javnih medija.

          previše izvora da bi svi bili pogrešni

          Gde idu radnici, kad jedna firma proglasi bankrot ?

          opet imaš neku svoju filozofiju, po svaku cenu moraš da budeš kontra svemu..

          radnici idu na berzu rada, tržište kao i svaki drugi radnici iz bilo koje firme.
          i ne proglašava firma bankrot već nadležna državna institucija, Sud ili Agencija, kako u kojoj zemlji je već nadležnost raspodeljena.
          u ovom slučaju državi je jasno da nema nikakve perpsektive za opstanak Zastave i jedina razumna odluka je gašenje.

          Pravne posledice bankrota bi samo dodatno usporile, i otezale celu pricu...
          Zato niko nije ni isao na tu opciju...
          naprotiv, bankrot je jedina opcija za ostatke Zastave i uslov da bi neko uopšte pomislio da ulaže svoj novac u taj biznis.
          zato i nema tendera, i neće ga ni biti kao što sam i napisao ne tako davno kao veoma izvesni razvoj dogadjaja.

          Kome placamo, ako je taj kome placamo izbrisan iz Registra ?
          Ako ide u bankrot ove 2008. godine, kome onda placamo u naredne 4 budzetske godine tih 100 mil. eura ''da se to obavi''
          jel se ti uopšte ne potrudiš da išta pročitaš o temi pre nego što se upustiš u diskusiju ??

          Fiat je firma kojoj se plaća navedenih 100 mil eura kao mamac da uopšte dodje ovde, kao nadoknada za mogući strah i nesigurnost, kao šargarepa, nazovi kako hoćeš....kao što je već plaćano raznim stranim investitorima samo da bi uopšte ikakav kapital ovde uložili.
          kao npr sa investitorima u tekstilnu industriju kojima je takodje dat novac iz budžeta nakon bankrota ranije domaće državne firme.

          prati malo fabulu radnje, imaćeš manje nepoznanica šta se kod nas dešava.

          sw.brick
          dakle, Zastava nestaje.


          Ako ponovis nesto 3 puta, to i dalje ne znaci da je istina...
          ne znači, znači da ti nisi u stanju da razumeš jedno obično zvanično saopštenje u kome se navode detalji sporazuma.

          uslov je da ga "potpišu" skupštine
          baš je teško razumeti šta označavaju znaci navoda

          ako mi budemo imalo dosta sreće već do 2011-2012 godine SSP može postati realnost svakodnevnog života.


          Ovo vec i sam znas da nije tacno...na osnovu svega vec napisanog
          mlad si, neiskusan pa ajde može da se razume ovako zaletanje u prazno.

          još će puno vode proteći Dunavom dok se u svakodnevnom životu primene pravila koja propisuje SSP, i promeni naš pravni sistem u temeljima što je takodje deo tog paketa.

          realan život nije isto što i birokratsko mastilo na papiru...

          nije nama bitan papir već stvarnost u kojom živimo i pravila života i rada koja jesu ili nisu uskladjena sa pravilima EU.

          prestati subvencije iz budžeta.


          Kome subvencije ako Zastava vec ide u bankrot
          kao što i piše, prestaće subvencije Zastavi iz budžeta nakon njenog gašenja. subvencvije se dan danas isplaćuju da te podsetim.
          upravo sada dok pišemo naše pare se bacaju u bunar u KG.

          Fiat ulazi u Indiju, nije nemoguće da se pokaže da je i kragujevački ogranak deo tih planova širenja.
          kod nas bi mogao da se pravi neki ultra jeftini auto za jedno takvo mas tržište.


          Pausalno i nelogicno.
          Zar Tata ne pravi Nano za potrebe Indije ?
          Zar to nije jeftini ''auto'' za njihovo domace trziste ?
          Sta mozemo mi da pravimo, a da bude jeftinije nego vec postojeci Nano ?

          Uostalom, vec je receno sta ce se praviti, i zato nema mesta pausalnim ocenama
          trčiš pred rudu...

          Tata ne pravi Nano niti približno za potrebe Indije, niti može samo jedan proizvodjač da podmiri potrebu za 300 MILIONA vozila u narednih 20tak godina.

          Tata pravi i druge modele osim Nano takodje za Indiju, i okruženje tamošnje.
          tih drugih modela ala Logan ili ranije Palio nedostaje oko 50 MILIONA komada u narednim godinama.

          Fiat već pravi (i prodaje) motore tj pogonsku grupu specifično namenjene Indiji i ima planove za dalje širenje tog biznisa tamo.

          naši mogu da prave jeftini auto klase 5,000 eura kao što su pravili Floridu, nije ograničenje u KG da mora da bude neki mikro auto.
          kvalitet i navike Zastavine produkcije su taman kompatibilni za zahteve koje očekuje Indijac od jednog auta.

          Uostalom, vec je receno sta ce se praviti, i zato nema mesta pausalnim ocenama

          ti si baš čitao italijanski izvor u originalu šta je rečeno ?
          ili si načuo iz domaćih medijskih prepričavanja novinara o tračevima koje su pustili domaći političari usred izborne kampanje ?


          mnogo si naivan ako zaista veruješ u sve što se napiše ili kaže u okvri u kampanje.

          Fiat još nije dostavio Ugovor o ovom poslu a kamoli da je Fiat rekao čvrsto šta će praviti.
          čak naprotiv u Fiatu su odrečno odbili da bilo šta preciznije formulišu i da se na bilo šta obavežu oko budućih planova.

          ako hoćeš da budeš u toku možda da pogledaš za promenu šta piše italijanska stručna štampa, šta kažu izvodi - saopštenja za štampu samog Fiata, da pročitaš šta kažu planovi razvoja Fiata za narednih 5 i 10 godina, koji su modeli u najavi itd...

          pogledaj i zvaničnu analizu same EU o budućem razvoju globalnog automobilskog tržišta, navedene su brojke grafikoni, planovi i očekivane stope rasta...izmedju ostaloga sa posebnim osvrtom na Indiju i njen budući uticaj na globalnu auto industriju.

          do 2030. godine Indiji su potrebne
          desetine miliona novih vozila i sami nisu u stanju da ih toliko proizvedu.

          zašto time nastaje poveliki prostor da udju igrači sa strane valjda nije potrebno posebno objašnjavati.

          Fiat je već ušao u Indiju na velika vrata.

          od jednog drveta koje ti zaklanja vidik ne vidiš šumu, širu globalnu sliku dogadjanja i trendova
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • starac vujadin
            CBC Senator XXL
            • 27.08.2005
            • 2617
            • Stari grad

            #50
            Bice ovo duga prepiska...

            Comment

            • Bane_Saabijach
              CBC Veteran
              • 08.08.2007
              • 108
              • Veliki Popovich

              #51
              Po tome ispada da FIAT ovde pravi grinfild investiciju. FIAT je kupio ZASTAVU za 0 evra uz obavezu da investira 700miliona. Dobio je hale, radnike i zastarelu tehnologiju. Na tenderu je samo FIAT bio zainteresovan, FAW je odustao a VW hoće potpuno novu fabriku. Tih 100miliona evra su vlasnički ulog države, a ne bespovratna subvencija. I ne razumem kakve veze ima indijsko tržište sa propalom Zastavom.

              Comment

              • neshaoct
                Banovan
                • 18.08.2007
                • 1754
                • Beograd, Rakovica

                #52
                Originally posted by sw.brick
                ...EU i STO su potpuno razdvojena priča.
                neshaoct - ''Cela prica oko smanjenja/ukidanja carina sa EU, nema veze sa Svetskom Trgovinskom Organizacijom...''

                I, kakve sam to ''loncice pobrkao'' ?
                Zar nije isto napisano...?
                Samo sto si ti prvo tvrdio da smanjenje/ukidanje carina ima veze sa ''odavno ugovoren i deo je paketa obaveza pri ulasku u STO...'' a, onda si se predomislio, i rekao da to ipak nema veze sa STO, vec sa EU...


                neshaoct - '' Gde si procitao da ide u bankrot ? ''

                Originally posted by sw.brick
                zvanično saopštenje iz same Zastave. izjava nadležnog ministra.
                jednoglasna informacija iz javnih medija.
                Daj link ka toj informaciji, ili izjavu ministra, ili predsednika Fiat-a....bilo koga...

                Originally posted by sw.brick
                radnici idu na berzu rada, tržište kao i svaki drugi radnici iz bilo koje firme.
                I, ovo su prihvatili svi Sindikati u Zastavi ?
                Prihvatili su da radnici Zastave odu na biro ???
                Nemoj pricati napamet...

                Originally posted by sw.brick
                i ne proglašava firma bankrot već nadležna državna institucija, Sud ili Agencija, kako u kojoj zemlji je već nadležnost raspodeljena.
                Nemoj brkati stvari...
                Bankrot proglasava firma.
                Stecaj je druga stvar...

                Originally posted by sw.brick
                ...još će puno vode proteći Dunavom dok se u svakodnevnom životu primene pravila koja propisuje SSP, i promeni naš pravni sistem u temeljima što je takodje deo tog paketa.
                Opet treba da razgranicis pojmove...
                Uskladjivanje naseg pravnog sistema sa acquis communautaire je proces koji ide i pre SSP-a, i posle njega...
                To nema veze sa SSP...
                SSP je klasican trgovinski sporazum...

                Originally posted by sw.brick
                kao što i piše, prestaće subvencije Zastavi iz budžeta nakon njenog gašenja. subvencvije se dan danas isplaćuju da te podsetim.
                Kad onda Zastava prestaje da postoji ?
                Koje godine se brise iz registra ?
                Ako se planira 100 mil. eura u 4 budzetske godine, jel' to znaci da se Zastava gasi 2012. godine ?

                ''Nuova Fiat Topolino 2009. La Smart italiana''

                To je taj novi auto A klase koji ce FIAT praviti u Kragujevcu...
                Vidis da se godina pocetka proizvodnje slaze sa najavljenom 2009.
                Vidis da se slaze i sa izjavama o ''svetskoj premijeri novog Fiat modela u Kragujevcu''...
                Pogon pozadi, i motor pozadi...
                Trebao bi da kosta oko 8.000 eura
                To je oko 12.000 dolara, i sigurno se ne pravi za Indiju...previse je to skupo za njih...




                Najavljena proizvodnja automobila B klase bi trebao da bude novi Uno


                Kakva Indija, kakvi bakraci...

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #53
                  Poslednja dva posta izbrisana, al' to je bilo zadnji put da uzimam metlu u ruke u ovoj temi

                  Josh samo jedno skretanje sa teme na bilo shta shto ima i najmanje veze, makar i u najavi, sa aktuelnim dnevno-politichkim zahebancijama i sledi katanac...

                  BTW. Za te glooposti imate PP pa slobodno udrite do mile volje...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #54
                    Sledi katanac i pisaču. Mislim da je dovoljno puta naglašeno da ovde nema mesta politici.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #55
                      necahoct je napisao
                      Nemoj brkati stvari...
                      Bankrot proglasava firma.
                      Stecaj je druga stvar...
                      nakon ovakve zablude izgubio sam volju za crtanjem.
                      evo ti link da se uvedeš u temu pitanju domaćih carina na robu iz sveta
                      http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=297592

                      o procesu koji je davno počeo, mnogo pre SSP i uopšte EU razgovora.

                      i da Fiat jede Zastavu koja se gasi, ne obrnuto a subvencije se daju Fiatu kao što sam već jednom napisao po istom modelu koji je već primenjivan i za druge strane firme pri peruzimanju domaćih bankrotiranih firmi.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • neshaoct
                        Banovan
                        • 18.08.2007
                        • 1754
                        • Beograd, Rakovica

                        #56
                        ...sw.brick, procitaj sve sto sledi, koristice ti :

                        Stecaj
                        Uredjen je zakonom o Stecajnom postupku

                        To je jedan od [ ne i jedini ] nacina prestanka postojanja privrednog drustva.
                        Pored njega, to su i :
                        - likvidacija
                        - statusne promene [ spajanje i podela, mada postoje i druge statusne promene ]

                        Likvidacija
                        Uredjena je Zakonom o privrednim drustvima

                        cl. 348 tog Zakona :
                        ''Likvidacija privrednog drustva sprovodi se odlukom ortaka, clanova, ili akcionara, i to :
                        - u slucaju ortackog drustva, jednoglasnom odlukom svih ortaka, ako osnivackim aktom drustva nije odredjeno odlucivanje vecinom glasova.
                        - u slucaju komanditnog drustva, jednoglasnom odlukom svih komplementara, ako osnivackim aktom drustva nije odredjeno odlucivanje vecinom glasova.
                        - u slucaju drustva sa ogranicenom odgovornoscu, odlukom koju donosi skupstina clanova drustva u skladu sa clanom 146. stav 2. ovog Zakona.
                        - u slucaju akcionarskog drustva, odlukom koju donosi skupstina akcionara drustva, kvalifikovanom vecinom u skladu sa clanom 293. stav 2. ovog Zakona. ''

                        Poenta je da uvek privredno drustvo samo odlucuje hoce li pokrenuti postupak likvidacije, ili nece...

                        Ponovo se vracam na stecaj :
                        Razlog prestanka privrednog drustva putem stecaja mora da nastupi.
                        Taj razlog nije odluka samog privrednog drustva [ u nasem pravu NE POSTOJI obaveza pokretanja stecajnog postupka od samog preduzeca ].
                        Taj Zakonski razlog je insolventnost drustva.
                        To je i osnovna razlika izmedju ta dva nacina prestanka privrednih drustava.

                        Prezaduzenost NIJE stecajni razlog.
                        Shodno Zakonu o stecajnom postupku [ cl. 2 st. 1 i 2 ] koji definise pojam insolventnosti, i trajne insolventnosti [ 30 dana, tj. 45 dana ], pokrece se postupak stecaja.

                        Kada se pokrene stecajni postupak, postoje njegova 2 dela :
                        - prethodni
                        - glavni
                        U tom prethodnom se od strane stecajnog suda [ stecajno vece ] utvrdjuje da li je drustvo trajnije insolventno.
                        Ako duznik pokrece, onda nema tog prethodnog stecajnog postupka.
                        U glavnom postupku se vrsi :
                        - popis imovine
                        - unovcavanje te imovine [ stecajne mase ]...itd...itd...

                        Poenta je da shvatis da se u Stecaj ide po sili Zakona [ a, ne po volji priv. subjekta ], a u likvidaciju se ide shodno volji priv. subjekta [ opisano ti je kako se takva odluka donosi, zavisno od konkretne vrste privrednog subjekta ]...
                        Zato sam napisao da je stecaj jedna druga prica...


                        Oko EU i STO, nemam sta drugo nego jos jednom da citiram sebe :
                        '' Cela prica oko smanjenja/ukidanja carina sa EU, nema veze sa Svetskom Trgovinskom Organizacijom... ''

                        I, zasto uvodis u pricu STO, kada ona uopste nije bitna ni sa Zastavom, ni sa Fiat-om, ni sa EU...

                        p.s. Poslacu ti sve ovo na PP, da sto pre vidis...

                        Comment

                        Working...
                        X