Da unutrashnji, posto je druga formula za izracunavanje unutrashnjeg precnika.
Ok,a sto se tice odvajanja za wastegate?
Ovo resenje sam citao da nije najbolje,jer je krivina od 90stepeni velika...trebalo bi da bude sto "direktnije" jel imash neku teoriju za to?
Koja je preporucljiva/minimalna debljina zida cevi?
Pa nije tezina ta koja stvara problem vec temperatura i vibracija od nje pucaju grane. A ako si mislio na debljinu samih primarnih izduvnih grana, one moraju da budu mnogo deblje od 1mm.
Nenad: Hvala na dosadashnjim informacijama! Shta mislish o gvozdenoj varijanti i debljini zida primara?
Vocko: Radicu u sopstvenoj rezhiji + pomoc prijatelja koji odlichno vari i ima mashinu za savijanje cevi. Pitanje je samo kada cu krenuti obzirom da josh uvek chekam motor...
Mislim na gvozdene cevi koje se koriste npr za centralno grejanje , bravariju i sl; gledao sam neke uzorke gotovih lukova sa debljinom zida od 2.5 mm pa mi pade na pamet da njih upotrebim...
ja sam kod mene da bih prevukao izduvne grane na starom xedosu preko crossmembera(travezna?) koristio hamburske lukove od 90 stepeni...isti precnik,samo su dosta deblji zidovi,i to je bila jedina solucija u to vreme-za moj slucaj...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Sto se tice debljine mislim da bi bilo bolje cak da je 3mm.
Za cevi za grejanje i bravariju stvarno ne znam ali znam da cevi koje se koriste za prenos pare u industrijskim postrojenjima i hidraulicne cevi su odlicne za to sto ti treba.
Slozio bi se sa Urosem da je celik bolja varijanta.
Treba samo da pazis na oblik onog dela (flange)koji ide na motor on treba da ima mogucnost da se siri tj. da "dise" da ne bi pukao od temperature jer je temperatura u cevi mnogo cak duplo veca nego na izlazu iz motora pa se grane izduzuju i vrse pritisak na onaj deo koji ih drzi zasrafljenim za motor. To ti isto vazi i za Wastegate. Ovi su odlicna firma za izduvne grane/kolektore, mozes da pokupish neke ideje i finte.
Ovde ima nekih nedostataka - ili ja nisam dobro ukopchao...
Originally posted by Nenad
Najbolji put ti je da po formuli izracunash duzinu izduvne grane za svaki cilindar. Posle toga koristish dobijeni rezultat da bi izracunao unutrashnji precnik iste.
Formula je : P=(850xED):rpm-3
rpm=obrtaji na koje stelujes izduv
ED= 180stepeni+broj stepeni kada ti se otvara izduvni ventile pre donje mrtve tacke (BDC)
P=u inchima
Za obicna kola uzimaju se rpm na kojima je max. obrtni momentat. Za trkacka kola se uzima ili rpm gde je max. KS ili rpm izmedju max. obrtnog momenta i max. KS.
Ovom formulom se dobija duzhina P (Primary pipe lenght).
Originally posted by Nenad
Posle ovoga radis formulu unutrashnjeg precnika:
IDod "koren"-om ccP+3)x25
kad izvadish koren iz ovoga onda x 2.1
cc= zapremina cilindra u cc
P=duzina primarne izduvne grane (rezultat prve formule)
Kao pravilo se uzima da je primarna izduvna grana unutrashnjeg precnika jednakog kao precnik izduvnog ventila.
Ok, ID je formula za prechnik cevi primara (P1).
Originally posted by Nenad
Posle ovoga treba da izracunash duzinu sekundarne izduvne grane, koristeci rezultat druge formule:
IDS=pod korenom IDna kvadrat x 2;rezultat x0.93
ID je rezultat prethodne formule, ID=Internal Diameter (primary pipe)
Ovde se potkrala mala greshka IDS je prechnik cevi sekundara (P2) i to je jasno - prolazio sam kroz one fotografije u knjizi.
Ono shto me muchi je sledece:
- Da li pomocu formule iz prvog citata dobijamo ukupnu duzhinu grane 3-1 (za V6 sluchaj) ili dobijamo duzhinu primara, tj duzhinu za prvi deo grane od 3 cevi?
- Bez obzira na to, opet fali formula koja se bavi duzhinom sekundarnog dela grane jer V6 grane posmatram kao primarni red 3+3 i sekundarni 1+1, ovo se lako mozhe videti kada krenemo rachunati konfiguraciju za 6-2-1. Da li sam neshto prevideo ili definitivno fali josh jedna formula?
Pozz / Laki
Edit: Vidim da je i Luka imao problem pri rachunanju, ali je pricha ostala nerazjashnjena jer je kupio gotovu granu...
Comment