Interesuje me da li neko ima link (ili racunicu) za racunanje duzina cevi u izduvnoj grani?
Moj konkretan slucaj: Imam Fiat Punto 55, glava je polirana i kompresija je 14bar. Stavljen je veliki filter za vazduh, i obezbedjena je promaja za isti. Hteo bih da zamenim izduvnu granu i auspuh, i montiram 4-2-1 granu sa spojenim 1/3-2/4 izduvima. Interesuju me duzine i promer cevi. Auto je za svakodnevnu/gradsku upotrebu sa povremenim jurcanjem, tako da auto uglavnom radi na oko 2-3k obrtaja, a blokada mu je na nesto preko 6.5k (mislim na 6750 obrtaja).
Malo preslisavanje, samo da razjasnimo pojmove... Prilikom otvaranja izduvnog ventila, produkti sagorevanja pod velikim pritiskom i temperaturom napustaju cilindar, i tom prilikom u cevi kroz koju napustaju isti prave talas. Talas je ustvari promena gustine gasa u cevi (maksimalna amplituda - maksimalna gustina, i obratno). Ova pojava, posledica same prirode klipnog motora (rad motora i sagorevanje goriva u taktovima, diskontinualno) moze korisno da se upotrebi tako sto cemo odabrati duzinu cevi pre spoja tako da maksimum gustine gasa iz jednog cilindra uleti u minimum iz onoga koji je opalio pre njega. Zez je sto do ove pojave dolazi samo na odredjenom broju obrtaja. Za motore kod kojih se ide na maksimalnu snagu, i koji imaju veliki obrtni momenat, izbor je 4-1, tako da se efekat ispolji na maksimalnim obrtajima. Za motore koji kubure sa obrtnim momentom, ili koji trebaju da imaju isti u sirem spektru obrtaja, ide se na varijantu 4-2-1, birajuci pri tome da se spoje grane iz cilindara da odgovarajucim redosledom paljenja.
Voleo bih da vidim detaljnije objasnjenje za ovu pojavu, po mogutstvu sa formulama (pretpostavljam da ima veze sa zapreminom cilindra, hodom klipa, vremenom otvaranja ventila, brojem obrtaja, temperaturom gasova, i naravno, duzinom i sirinom cevi, kao i mestima spojeva).
Takodje, vidim kao cestu preporuku da se do zadnjeg lonca stavlja cev pravo od usisne grane... Sta mislite o maloj komori (poput srednjeg lonca) koja bi sluzila da ublazi taktove u kojima gasovi izlaze, i da stabilniji protok do zadnjeg lonca? S obzirom na malu zapreminu motora, ako bih pravio specijalnu izduvnu granu ona bi bila mnogo efektivnija da se savrsi jednom cevkom tacno odredjene duzine i promera (tj, malog promera), zbog razloga opste humanosti i obzira prema komsiluku, cini mi se da je resenje dobra izduvna - caura (srednji lonac?) - cev veceg promera - zadnji lonac velikog protoka najoptimalnije resenje.
Kakva su vasa misljenja?
Moj konkretan slucaj: Imam Fiat Punto 55, glava je polirana i kompresija je 14bar. Stavljen je veliki filter za vazduh, i obezbedjena je promaja za isti. Hteo bih da zamenim izduvnu granu i auspuh, i montiram 4-2-1 granu sa spojenim 1/3-2/4 izduvima. Interesuju me duzine i promer cevi. Auto je za svakodnevnu/gradsku upotrebu sa povremenim jurcanjem, tako da auto uglavnom radi na oko 2-3k obrtaja, a blokada mu je na nesto preko 6.5k (mislim na 6750 obrtaja).
Malo preslisavanje, samo da razjasnimo pojmove... Prilikom otvaranja izduvnog ventila, produkti sagorevanja pod velikim pritiskom i temperaturom napustaju cilindar, i tom prilikom u cevi kroz koju napustaju isti prave talas. Talas je ustvari promena gustine gasa u cevi (maksimalna amplituda - maksimalna gustina, i obratno). Ova pojava, posledica same prirode klipnog motora (rad motora i sagorevanje goriva u taktovima, diskontinualno) moze korisno da se upotrebi tako sto cemo odabrati duzinu cevi pre spoja tako da maksimum gustine gasa iz jednog cilindra uleti u minimum iz onoga koji je opalio pre njega. Zez je sto do ove pojave dolazi samo na odredjenom broju obrtaja. Za motore kod kojih se ide na maksimalnu snagu, i koji imaju veliki obrtni momenat, izbor je 4-1, tako da se efekat ispolji na maksimalnim obrtajima. Za motore koji kubure sa obrtnim momentom, ili koji trebaju da imaju isti u sirem spektru obrtaja, ide se na varijantu 4-2-1, birajuci pri tome da se spoje grane iz cilindara da odgovarajucim redosledom paljenja.
Voleo bih da vidim detaljnije objasnjenje za ovu pojavu, po mogutstvu sa formulama (pretpostavljam da ima veze sa zapreminom cilindra, hodom klipa, vremenom otvaranja ventila, brojem obrtaja, temperaturom gasova, i naravno, duzinom i sirinom cevi, kao i mestima spojeva).
Takodje, vidim kao cestu preporuku da se do zadnjeg lonca stavlja cev pravo od usisne grane... Sta mislite o maloj komori (poput srednjeg lonca) koja bi sluzila da ublazi taktove u kojima gasovi izlaze, i da stabilniji protok do zadnjeg lonca? S obzirom na malu zapreminu motora, ako bih pravio specijalnu izduvnu granu ona bi bila mnogo efektivnija da se savrsi jednom cevkom tacno odredjene duzine i promera (tj, malog promera), zbog razloga opste humanosti i obzira prema komsiluku, cini mi se da je resenje dobra izduvna - caura (srednji lonac?) - cev veceg promera - zadnji lonac velikog protoka najoptimalnije resenje.
Kakva su vasa misljenja?
Comment