Z101 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KRVOLOK
    CBC Član
    • 20.06.2005
    • 32
    • Gradiska

    Z101 turbo

    Dosta ljudi zna o cemu se radi ali evo za one koji neznaju:

    1.1 motor,turbina od golfa 3 dizela,injection ubrizgavanje(sopstvene izrade),CO2 hlanjenje i jedan problem koji cemo pokusati zajedno da rijesimo...

    Do skora sam imao mapu do 6000 rpm i auto je dobro radio,nisam imalo nikakvih problema,kad sam prosirio mapu do 9000 rpm nastali su problemi sa uljem na turbini.Prvo sam pomislio da je riknula turbina,pa mi je BOOST skrenu paznju na pritisak ulja na turbini ali nije ni to,nego je najgora moguca stvar koja se mogla desiti a to je KARTER...preko 6000 rpm izbija ulje iz kartera i vraca ga na povrat turbine sto rezultuje bukvalno bljuvanjem u usisnu granu.

    Na odusak motora nema ulja

    Pritisak turbine je oko 0.8 bara
    Staticki pritisak u cilindru mi je 9.5 bara

    Sta sad?Karike mislim da su dobre,doduse koliko mogu biti dobre na fiatu,do 6000 rpm ni kapi ulja nema ni na odusku ni na turbini ali cim se malo preko potjera eto belaja.

    Ima li iko viziju kako bi se ovo moglo rijesiti...
    Meni jedino ostaje ideja da napravim zaseban sistem za podmazivanje turbine sa nekom posudom i dodatnom uljnom pumpom,znaci da podmazivanje turbine nema veze ni sam karterom ni sa pritiskom ulja u motoru,ali nekako mi je glupo da to pravim a nije mi bas ni zgodno za napraviti.

    Izvolite...
    www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Ako sam dobro shvatio, imas samo problem sa vracanjem ulja u karter, iz turbine? Problem moze da se javi ako je u karteru preveliki pritisak ili ako radilica nekako tera ulje u povratni vod (u sta sumnjam).
    Kakav ti je odusak? Da li je istog precnika kao serijski? Da pokusas da ga povecas? Verovatno ne koristis mehanicku pumpu za benzin pa taj otvor mozes da koristis za odusak. Mozda da se ugradi vakuum pumpa koja ce praviti podpritisak u karteru?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • KRVOLOK
      CBC Član
      • 20.06.2005
      • 32
      • Gradiska

      #3
      Da,problem je sto povrat iz turba mora da ima bukvalno slobodan pad i ulje iz kartera nemora da se cak ni vrati u crijevo a da se desi ovo sto mi se desava,dovoljno je da je pritisak u karteru prevelik i odmah ce biti problema sa povratom od turbine,jer ce se onda prepuniti i karter od tubine i ... > za 3 sec preko 6000 ode vise od litre ulja.

      Odusak mi je standardan,samo je sproveden ispod motora,znaci crijevo je dugacko oko 50 cm,ali zanimljivo da mi na odusak nista neizbija,nemogu to nikako da shvatim.
      www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Pa odusak ima neke pregrade unutra. Da ti nije zapuseno nesto od toga? Kazes ne izbacuje nista. Je l' mislis na ulje ili uopste ne duva kroz odusak? Ako ne duva, onda je nesto zapuseno...
        Hajde da cujemo ostale, ali ja mislim da bi vakuum pumpa resila problem.
        A da li je turbina postavljena kako treba? Isto kao sto je stajala na originalnom motoru? Ako izlaz ulja iz turbine nije u istom polozaju moze biti problema za vracanjem ulja...


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • KRVOLOK
          CBC Član
          • 20.06.2005
          • 32
          • Gradiska

          #5
          mislio sam da na odusak neide ulje para noramlno izlazi...
          turbina je u idealnom polozaju,zbog polozaja morao sam da svasta preradjujem da bi dobilo zeljeni polozaj tj. orginalni polozaj gdje su dovod i odvod 90 stepeni sa asfaltom,znaci tu nema greske.

          Vakum pumpa?
          ajd malo detaljnije mi nesto reci o tome...neznam nista o njima.

          P.S. evo jedan test pa prosudite sami sta se to zaista desava:

          Turbina i dovod i odvod su korektno prikljuceni ali sam skinuo crijevo sa usisne grane i turbina duva u prazno.Upalim auto i drzim ga na 5000 rpm,prinesem papir na crijevo od kompresora i skroz malo pocrni,sto je i normalno,prakticno nema ulja ali se osjeti da malo baca,ajd uzecemo to da svaki turbo baca.Isto sve ali na 8000 rpm,tu vec ima malo ulja ali nije opet strasno,ima puno sitnih malih kapljica ali opet nema mlaza i uzecu da je i to normalno jer je ipak relativno puno obrtaja u pitanju.
          Stavim crijevo u usis i izbacim intercooler(da nepogura ulje u njemu,jer ga sigurno uvijek ima) i odrezem komad plasticne flase koji stegnem selnama prije usisne grane.To mi je kao monitor i tu gladam kad ce ulje doci.Na 5000 rpm sa prikljucenom turbinom na usisu lagano se ulje lijepi na zidove flase ali nista ekstremno,rekao bih normalno.Ali cim se priblizim 6000 vec je osjeti da baca mnogo,a na 7000 sva flasa je crna i ulje tece usisnom granom.
          Da li je moguce da karike popuste na vise obrtaja i na vecem pritisku ili radilica gura ulje u povrat?
          Napominjem da sam povrat probusio visoko u karter i da cak nije uronjen u ulje.
          www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Vakuum pumpa se koristi recimo na dizelima koji nemaju leptir gasa za snabdevanje servo kocnica vakuumom. Ona bi ti ispumpavala vazduh iz kartera i pravila blagi vakuum.

            Koliki ti je pritisak ulja da tim obrtajima gde se javljaju problemi? Mozda je preveliki pa zaptivac kompresora pusta, plus nadpritisak u karteru...


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • KRVOLOK
              CBC Član
              • 20.06.2005
              • 32
              • Gradiska

              #7
              a kako radi,jel strujom pogonjena ili ...

              Jel mislis da je stavim na odusak pa da odatle vuce vazduh?
              Znaci mislis da bi ona mogla da toliko izvuce vazduha koliko meni dole prodje kroz stubline?

              pritisak mi je dosta velik,nisam mjerio sa adekvatnim mjeracem ali mislim da je papreno ljut...stavio sam na turbini duplo uzi konektor za dovod ulja ali opet mi nije pomoglo.Izjericu ovih dana pritisak pa cu tacno znati.
              www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Pretpostavljam da su elektricne. Nikada se nisam sreo sa njima. O tome ce neko drugi detaljnije.
                Mislim da ce moci da izvuku dovoljno vazduha. Ne znam kako funkcionise pumpa, ali sigurno ces morati da napravis posudu za hvatanje ulja pre ili posle vakuum pumpe.
                Podpritisak u karteru ce ti smanjiti aerodinamicke otpore unutar motora tako da ces imati malo vise snage na zamajcu


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • KRVOLOK
                  CBC Član
                  • 20.06.2005
                  • 32
                  • Gradiska

                  #9
                  ma glupo je reci da snage netreba i da mi nije bitna,ali stvarno bi bio sa ovim zadovoljan samo da nebaca ulje...

                  Imam snage bas dosta,od 5000 do 8500 nemogu stici prebaciti brzinu koliko mi se brzo zavrti.
                  www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Cao i dobrodoshao na Cannon

                    Vidi, test koji si radio sa flasom ukazuje na jednu stvar.
                    Koliko sam razumeo radio si test na leru bez opterecenja motora u voznji. Sta se desava?
                    Interpulacija.
                    TuRbo motori se ne turiraju na prazno!!!

                    Sad sledece: Kazes da si siguran da ulje dolazi iz turbine, jasno, nemas ventilaciju motora prikopchanu. Pritisak ulja , koliki je?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • KRVOLOK
                      CBC Član
                      • 20.06.2005
                      • 32
                      • Gradiska

                      #11
                      pa test sa flasom valjda pokazuje da dolazi odozdo...i ja misim da je uzrok prevelik pritisak u karteru.

                      Sa flasom sa probao i na leru i u voznji,u voznji se sve opisano desava na manje obrtaja(pomjereno otprilike za 1000) i vise ulja se prolije u voznji nego na leru.Samo cim malo vise ulja udje u usis auto pocne trzati i slabo onda ubrzava.Samo mi je prvi put kad sam to probao dobro isao iako je trosio ulje sad cim probam opet da ga potjeram preko 6000 u voznji pocne trzati i zamasti svjecice.

                      Pa neznam koliko mi je pritisak ulja ali koliki god da je zasto mi turbina nebaca ulje kad je skinem sa usisne grane i kad i na leru i u voznji vozim preko 5000 rpm jer nemoze vise bez turbine.Jako malo ulja se tada gubi.Cim prikljucim turbinu odmah eto ulja u usisnij grani.Znaci da mi nevalja kompresija i da duva izmedju karika i stubila ali ako je i to uzrok zasto onda na odusak negubim ulje zasto mi je odusak uredu a nije zacepljen?

                      Evo jos par stvari oko turbine...tebi je BOOST vjerovatno poznato je je pravilo ako je na turbini precnik dovoda ulja npr. 4mm onda precnik odvoda mora biti bar x5 veci ili cak x10 puta veci kod nekih proizvoljaca.Znaci imam dovod koji mi je 4 mm i imam odvod koji mi je 20 mm izmedju njih je mali karter od turbine gdje se nakuplja ulje u kome lete lezaji.Cim se iz nekoga razloga onemoguci oticanje ulja iz turbine dolazi do punjenja kartera turbine a posledicno tome onda ulje ulazi u kompresor i u izduvnu granu.To je jedan razlog a drugi moze biti da je prevelik pritisak dolaznog ulja pa da bez obzira sto je normalan povrat karter turbine se napuni i opet donje do istog pustanja ulja.Ja sam na tvoju sugestisu da mi je mozda prevelik pritisak ulja,pokusao da smanjim protok ulja jer regulator pritiska ulja mi je malo teze za napraviti i onda sam umjesto 4mm stavio 2.2mm a dole je ostalo isto.Znaci da sam skoro prepolovio protok a desava je isto kao i sa 4 mm.U prilog vecem pritisku kartera ide i to sto se sve to desava kad je turbina prikopcana na usis,ako je pritisak od uljne pumpe prevelik onda bi to trebao da osjetim i bez prikljucene turbine na usis a to kod mene nije slucaj.
                      www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Odusak mi je standardan,samo je sproveden ispod motora,znaci crijevo je dugacko oko 50 cm,ali zanimljivo da mi na odusak nista neizbija,nemogu to nikako da shvatim.
                        hm, najprostije sto mi pada na pamet je da si napravio sifon, greskom da crevo ide ISPOD umesto IZNAD motora kao sto je fabricki i kao i treba da bude za normalan protok fluida-gasa koji kao vruc uvek tezi da ide nagore.

                        time sto si zacepio odusak motora, stvorio si vestacki natpritisak u karteru i automatski i pojavu izbacivanja ulja. posto je povratno crevo od trubine otvoreno tu ulje najlaske ulazi i ...dalje znas i sam.

                        inace, u karteru NIKADA ne sme da bude (nekog merljivog) pritiska i to ne zavisi od broja obrtaja- kada je motor ispravan.

                        a tokom rada motora, uljne pare uvek postoje i moraju da izlaze kro odusak kartera i ponovo recirkulacijom u usis motora na dosagorevanje.

                        uljne pare postoje u odusku i kada motor ne radi- recimo posle voznje kada je ulje vruce ono i dalje isparava kroz odusak kartera.

                        s obzirom na opis lici mi da nije bas po pravilima napravljen sistem recirkulacije uljnih gasova, i da je to pocetak traganja za resenjem problema u radu motora.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • KRVOLOK
                          CBC Član
                          • 20.06.2005
                          • 32
                          • Gradiska

                          #13
                          OK...znaci za zadacu skinucu to crijevo od oduska i napravicu mjerac pritiska ulja na turbini pa cemo onda vidjeti sta dalje...

                          U medjuvremenu ima li neko da mi malo detaljnije objasni to oko vakum pumpe(kako radi,koliki pravi vakum...)

                          Znam da na ispravnom motoru broj obrtaja nema veze sa oduskom,ali ovde je ipak rijec o prilicno izforsiranom motoru i za ocekivati je da manje ili vise duva na odusak bez obzira koliko su dobre karike i stubline ipak je puno obrataja u pitanju i jos plus nadpritisak punjenja.
                          www.smchiptuning.com najnize cijene u ex YU

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Hm... moguce je da je blow-by toliko veliki pri obrtajima preko 6K rpm sa turbinom prikljucenom da ulje jednostavno propisa pored osovine.

                            Protok ulja u tome motoru je reda izmedju 35-45L / minut (kapacitet pumpe)
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              sta te konkretno zanima oko vakuum (sa dizela) pumpe.

                              obicno je ugradjena spolja na glavu motora, pokrece se sa posebnim bregom sa bregaste preko mehanicke poluge/potiskivaca.
                              (VW)
                              ili je posebna pumpa koja se montira na blok motora i pokrece se klinastim kaisem sa radilice

                              (Pezo).

                              kao primeri.

                              kapacitet je dovoljan da omoguci da rade kocnice u voznji, i to najmanje 3 uzastopna kocenja- znaci vrlo veliki. pumpa uvek radi, cim se okrece motor.

                              princip rada je taj sto potiskivac pokrece membranu a ona funkcionise u sadesjtvu sa 2 nepovratna venitla- slicni princip na koome radi mehanicka pumpa za benzin sa membranom (Fiatova npr kao sto je tvoja) samo je membrana poveca, oko 200mm u precniku.

                              za onaj prvi tip vakuum pumpe treba da napravis/prepravis glavu i napravis novu bregastu sa posebnim bregom za pumpu a za drugi tip, novu remenicu radilice, novi sistem vodjenja kaiseva i mesto na bloku za pricvrscenje da se fabrikuje.


                              postoje i elektricne vakuum pumpe za vakuum motore klima sistema, za cruise kontrole i slicno ali su one bitno manjeg kapaciteta i nisu predvidjene za kontinualni rad.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X