Sta je najbolje za Alexov Porsch; Dosta price o turbu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Originally posted by ale944
    dolazimo do "moje" teorije----a to je da ce mu teze biti okrenuti radilicu i TESKI zamasnjak, nego LAKSI. Ako ti
    ovo jeste tacno, ali je moment inercije zamajca zanemarljiv u odnosu na masu vozila koje treba ubrzati.... masa zamajca ima uticaja prilikom turiranja na prazno, ali u voznji bas i ne verujem....
    Ima uticaja i u voznji, jos kako. ALI, pod odredjenim uslovima...
    Prvo, veliki prenostni odnos (sto znaci kraci stepen prenosa), znaci najvise se oseti u prvoj brzini. Druga stvar, veliki broj obrtaja.
    Znaci na motoru koji ne prelazi 6000obrtaja nema mnogo svrhe olaksavati zamajac ali kod motora koji se vrti 7-8-9000 itekako ima

    Evo konkretnih brojki. Za prosecan prenosni odnos u menjacu, skidaje jednog kilograma sa precnika od 25cm na zamajcu dobija se isti efekat u prvoj brzini kao kada se sa automobila skine 39kg! U drugoj brzini je to znatno manje i iznosi 12kg, a u ostalim je zanemarljivo.
    Uzmite u obzir da prosecan zamajac moze da se olaksa za 2kg, neki i vise. Dobice se isti uticaj kao da je auto laksi 78kg (u prvoj brzini).

    To je dovoljno dobar razlog da ja olaksam zamajac . Naravno, Alex nece imati neke koristi od toga jer kada trecom, cetvrtom ili petom ubrzava od 150-250 nece osetiti bas nista


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • SALE
      CBC Senator XXL
      • 04.01.2005
      • 841
      • Banovo Brdo

      Samo nisi napisao na koliko RPM se vrti taj motor za koji dajes primer.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Laksi zamajac stedi lezajeve, unistava menjac. Sa tezim zamajcem je obrnuto. Ukratko

        Alex nema problem sa kretanjem jer obrtnog momenta ima u kofama da nosi. Na visim obrtajima mu tezi zamajac samo vise koristi radi lakseg odrzanja momenta kretanja.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          Originally posted by Alex-bgd
          Ok, izgleda da sam ja bio u zabludi da laksi zamajac steti motoru i menjacu,
          Koliko sam ja shvatio nisi bio u zabludi.
          Laksi zamajac prenosi vece trzaje na kvacilo i menjacki sklop i upravo ga stiti tezi zamajac kao ublazivac vibracija. Na lezajevima se dobija kontra efekat jer zamajac koci punjenje i nastaju veca opterecenja na lezajeve radilice. Na kraju se sve svodi na zlatnu sredinu.... u nasim slucajevima na ono za sta zelimo i kakav zelimo motor da imamo.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Hic
            CBC Veteran
            • 17.11.2006
            • 185
            • Zagreb. Croatia

            ovo pisem sa mobitela pa se unaprijed ispricavam za tipfelere

            tocan omjer skidanja je 1:8. znaci kila sa zamasnjaka je 8 sa vozila. ali nije sve ni u tome.

            sto se tice udara, ima ih uvijek. dio popije lamela sa svojim federima! koji postoje upravo zato! a onaj dio o unistavanju mjenjaca zbog lakseg zamasnjaka je u najmanju ruku pretjeran. nikada nisam vidio unisten mjenjac, osim onih mjenjaca koji imaju konstrukcijske slabosti otprije poznate, kao npr cosworthov mjenjac! a za udare u samom mjenjacu postoje luftovi projektirani da ih trpe/smanje i dugo traju. nikada nisam cuo ni vidio mjenjac unisten olaksanim zamasnjakom, jer, tko od vas moze tvrditi da mu je olaksani zamasnjak unistio getribu, a vozi duplo ili vise konja i momenta!!!!!! da crkne na seriskom autu, nikom nista. kriv zamasnjak, ali na autima sa 400+ konja....nemojte se zavaravat i krivit zamasnjak, vec kontruktora getribe koji NIJE za zamislio getribu za 400 ivise konja nego za 200. ili ja opet lupam?!?!???

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              Originally posted by Hic
              tocan omjer skidanja je 1:8. znaci kila sa zamasnjaka je 8 sa vozila. ali nije sve ni u tome
              nije bas tako jednostavno


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Hic
                CBC Veteran
                • 17.11.2006
                • 185
                • Zagreb. Croatia

                znam da nije, ali tocno mogu poslati od kuce, sad sam u zadarskom zaledju!!

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  U svetlu cele ove price, mene interesuje koja bi, dakle, bila poenta i prednost (ili eventualno) mana zamajca sa duplom masom.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Hic
                    CBC Veteran
                    • 17.11.2006
                    • 185
                    • Zagreb. Croatia

                    prednost: lijepo i glatko kretanje, manji pad rpm-a prilikom saltanja, manje vibracija

                    mane:

                    veca masa koju motor treba okrenuti, zajedno sa svim ostalim, tromost motora i odziva na gas (ovo je relativno jer ako imas puno konja to te bas ne tangira puno), ali najvise to sto se raspada. raspao se na audiju rs2 od edija, ko papiric, raspao se na visinom golfu 1,8t sa 500tinjak konja, raspada se na cipanim autima jer mrzi duump start. i to mu je manetina, a ne mana.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Menjache neubijaju KS i nema neke granice direktno vezane za KS vec za Nm tj obrtni momenat na niskim obrtajima. Sto je vece vreme izmedju pogonskih pulseva momenta a oni jaci brza smrt menjachu.
                      Ublazivachi momenta u lamelama ili u zamajcima duple mase rade posao kako koji jer su dimenizonisani zbog komfora prema tezini karoserije a ne prema momentu motora.

                      Alex , nisi ni pogodio ni promasio, postoji i vibracioni prigusivac na drugom kraju radilice. A sad najvaznija stavka u svemu je tip motora gde su redni 4 cilindrasi najzesci neprijatelji menjacima. 6 cilindara ima krace pauze izmedju pulseva a 8 jos krace te za menjach sa pogonom na 8 cilindara izgleda da je 4 cilindras koji sve vrti duplo brze i samim tim je manje opasno.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Hic
                        CBC Veteran
                        • 17.11.2006
                        • 185
                        • Zagreb. Croatia

                        2 boost

                        potpuno si u pravu, nm ubija getribe. ali ljudi vise vole konje od newtona

                        a sto se tice vibracija, pa boxer od 6cil je gotovo savrseno uravnotezen pogotovo momenti prvog i drugog reda (koji su i najvazniji), pa tako ima i koristi od lakog zamasnjaka. svaka masa na koju se ne trosi energija proizvedena izgaranjem goriva, ide prema kotacima.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          Pa da, zato ja kazem treba vaditi 800KS ko voli konje na 14000 rpm sa nekih shugavih 400Nm
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Hic
                            CBC Veteran
                            • 17.11.2006
                            • 185
                            • Zagreb. Croatia

                            ja volim turbo...ili vise njih

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              TuRbo + RPM = njamiiii
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Hic
                                CBC Veteran
                                • 17.11.2006
                                • 185
                                • Zagreb. Croatia

                                sto kazes ond na ovo:

                                gt40R, 2.0 16V, metanol, 8*1680cc???
                                9000 RPM

                                vesela masinica a ?

                                Comment

                                Working...
                                X