CannonBall Community Engine / Car construction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    CannonBall Community Engine / Car construction

    Cao!

    Mislim da su se svi dovoljno dosada nagutali da bi mogli da krenemo da stvaramo jednu CBC za sada " Virtualnu " mashinu

    Ajd da krenemo.

    Polazimo od pretpostavke da ce mashina biti opterecena sa karoserijom tezine: ca: 1000Kg (sa vozachem)

    To je neka sredina kojoj se tezi i koja je kao cilj, i deluje realno.

    Dakle, biramo pogon RWD.


    Pa da krenemo. Sta je sledeca tachka za daljnji polazak prilikom postavljanja zahteva na pogonsi agregat.

    ===============================

    Svi koji se osecaju dovoljno kompetentnim su dobrodoshli u diskusiju.
    Tema ce biti chiscena od eventualnih nerelevantnig "zachina".

    Dakle krecemo sa motorom da bi na kraju zavrshili sa autom spremnim da se izbori sa ciljem.

    Ide kroz krivine, ubrzanje @402m ispod 10 sec.

    Sto bi rekli "sitna riba"
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #2
    Nije da se uvlacim, ali predlozio bi jedan SAAB motor, naprimer B204 sa turbinom, naprimer snage oko 450-500 KS i 600-700 Nm.
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • Ivvan
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1574
      • Nis
      • SAAB 9000

      #3
      A motor centralno smesten.
      Sad mi nesto pade na pamet,koliko je tezak taj SAABov motor?
      Ako treba ceo auto da bude tezak 1000kg sa sve vozacem i to je jedan od bitnijih faktora.
      Turbos make torque,and torque makes fun

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Ok, definitivno 4cil turbo, ako mene pitate. Mora da ostane mesta da se u 1000kg uglavi i ostatak automobila.
        Oko izbora motora mozemo da se raspravljamo malo. Ja poznajem fiat/lancia DOHC i izabrao bih njega za osnovu. Definitivno 16v glava.

        Pre nego sto nastavim, zanima me cena! Da li imamo ogranicen budzet i koliki je? Rad ne placamo, radimo sami


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Da sve bude zanimljivije, ogranicio bih budzet (treba da smislimo koliki) i stavio bih i uslov da auto mora da bude registrovan u srbiji (znama nase propise).
          Tako cemo pazljivo birati komponente da ne probijemo budzet, a da bi smo registrovali auto najbolje je da se pocne od neke serijske karoserije sa brojem i saobracajnom. To znaci da ne mozemo da pravimo sasiju od pocetka sto bi bio preveliki zahvat i ne bi bilo sanse da sve lepo smislimo ovde.

          Da li se slazete? Karoserija serijska, moze da se prepravlja sve zivo, cak i da se pravi kompletan kavez koji ce nositi motor i vesanje, i odredjena cena. Moj predlog, 10k e.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Nismo se razumeli, konstruisemo motor, nista sa trzista, moze neka baza da kazemo blok i slicno ali sta trazimo od motora, koju geometriju itd, zasto?

            Ajmo
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7
              Jesi siguran da ti treba samo blok i nista vise, tj. sve ostalo ces sam da napravis?
              Boost or bust...

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                ahhh...
                ono sto mi mozemo da 'kontruisemo' je precnik, hod, duzina klipnjace, precnik ventila i kanala, karakteristike bregaste... takve sitnice. Konstrukcija motora je daleko van nasih mogucnosti.

                Ako uzmemo neki blok i glavu i sve ostalo pravimo, cena ce biti prevelika. Mislim da treba malo realnije da sagledamo stvar. Da ovo bude projekat koji jednog dana moze i da se ostvari.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  #9
                  Originally posted by BOOST
                  Nismo se razumeli, konstruisemo motor, nista sa trzista, moze neka baza da kazemo blok i slicno ali sta trazimo od motora, koju geometriju itd, zasto?

                  Ajmo
                  Nadjemo blok koji nam odgovara nadje se najduza klipnjaca,koja moze da se ubaci,najkraci i najlaksi klip i radilica sa odgovarajucim hodom,sve to plus turbo...
                  Da li sam na pravom putu ?

                  ali zar nismo slicnu temu vec poceli ovde ??
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Originally posted by Nenad
                    Jesi siguran da ti treba samo blok i nista vise, tj. sve ostalo ces sam da napravis?
                    Blok i glava za osnovu, radilica i ostalo se uvek daju modifikovati, ma da je od chega, trziste je veliko da se naci danas sve sto moze da se uklopi

                    A po pitanju livenja, hehe.. ne da ih ima oko mene sto rade svoje glave, chak i blokove , ova je zemlja luda po pitanju livenja, manje vishe u svakom gradicu u Sm?landu ima po bar jedna livnica porodicnog karaktera.
                    Dakle netreba se ogranicavati, idemo sa izborom geometrije, svatamo da idemo na overload motor, sad , koja geometrija i zasto?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Da li mi se cini ili ja vec pravim nesto slicno?

                      Nije sto je moj, ali da objedinimo temu?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        @Ivvan imali smo slicnu temu ali nismo isli dovoljno duboko, sa razmatranjem kako odabrati geometriju motora koja je radjena sa svrhom, dakle vid koriscenja auta je pocetna tacka.

                        Najlaksi klip znaci i najslabiji? Kako imati lak klip a dovoljno jak da se odupre ekspanzionim pritiscima?

                        Da li mora da bude najlaksi? Ocemo li ici na obrtaje i KS ili na Obrtni momenat?
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Originally posted by 206
                          Da li mi se cini ili ja vec pravim nesto slicno?

                          Nije sto je moj, ali da objedinimo temu?
                          idemo na razlaganje sta i zasto

                          PS: Jel mislis "Ajmo opet iz pochetka 2 "
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Pa naravno da je "idemo iz pocetka 2" jer je auto kod limara krece se sa radovima

                            Ne mozemo odmah na motor, zar ne? Hajde prvo da kazemo i preciziramo u sta ga staviti.

                            Dakle, treba nam sasija, RWD, lagana ali po defaultu dovoljno jaka. Medjuosovinsko rastojanje mora da bude razumno dugacko (dakle Fica je OK varijanta zbog svega ostalog, ali potencijalno je kovceg zbog malog medjuosovinskog). Takodje, ako se vodi racuna o budzetu, makar do neke mere, motor pozadi tesko da cemo uspeti da postavimo (odnosno da nadjemo skoljku koja po defaultu ima taj raspored) jer je 911 malo skupa osnova, a onaj Urosev NSU...sta znam, ne bih rekao da bez temeljnih prerada po pitanju geometrije trapova i uopste cvrstoce sasije ima sanse da bude dobro resenje.

                            BMW. Najbolja opcija je E12 serija odnosno matori 2002 kao osnova. Sledece najbolje, po meni makar, je E30 M3 skoljka. Delova ima razumno dovoljno, pasuje sa svega i svacega iz BMW palete, jako cvrsta za pocetak, medjuosovinsko sasvim dovoljno, raspored tezine napred/nazad, sa 4 cyl turbo motorom napred i sigurnosnim rezervoarom pozadi, skoro idealan 50/50%.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Dakle kruta sasija koja se uvija minimalno, sa superbnim veshanjem se izvlache nedostatci nemira koji takva shasija nudi.

                              Da vidimo kako i sta sa tezishnom tachkom i kako navuci tezishte na prema nazad, naravno da je potrebno. Sta se moze uraditi po tom pitanju?

                              Da vidimo ove segmente, u medjuvremenu cemo razmishljati o motoru i sta od njega trazimo..OK?

                              Da li nam za ovakav auto treba raspored 50/50? Sta se deshava ako je raspored npr 40/60?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X