@ Nenad
"kratkododi i dugohodi motor?"
U vezi kardana... Sta ce nam kardansko vratilo? Motor, menjac i diferencijal su jedna celina - iz menjaca idu poluosovine do tockova. Ostaje samo pitanje: da li motor da stoji po duzini kola, ispred zadnje osovine, ili popreko na osu kola, duz zadnje osovine. Ako odaberemo motor koji je normalan na osu kola i cetvorocilindarski redni motor, onda mozemo da idemo na kombinaciju tipa X1/9 ili srodan auto, sa gotovim sklopom motor/menjac/diferencijal montiran na/malo ispred zadnje osovine. Ali time nismo mnogo odmakli od obicnog tuninga X1/9 (ili MR2, ili vec necega). Ta konstrukcija sa motorom na zadnjoj osovini meni deluje da bi mogla da bude nestabilna pri jako ostrom skretanju... Sa druge strane, engleske track day pikanterije tipa Noble, ili Atom vec su dosta bliske onome o cemu mi ovde mastamo... Mozda da sa nekom britanskom fabrikom dogovorimo kupovinu vec gotove sasije (prema nasim zahtevima, mozda malo ojacace), a da ga onda mi ovde "opremamo"?
"kratkododi i dugohodi motor?"
U vezi kardana... Sta ce nam kardansko vratilo? Motor, menjac i diferencijal su jedna celina - iz menjaca idu poluosovine do tockova. Ostaje samo pitanje: da li motor da stoji po duzini kola, ispred zadnje osovine, ili popreko na osu kola, duz zadnje osovine. Ako odaberemo motor koji je normalan na osu kola i cetvorocilindarski redni motor, onda mozemo da idemo na kombinaciju tipa X1/9 ili srodan auto, sa gotovim sklopom motor/menjac/diferencijal montiran na/malo ispred zadnje osovine. Ali time nismo mnogo odmakli od obicnog tuninga X1/9 (ili MR2, ili vec necega). Ta konstrukcija sa motorom na zadnjoj osovini meni deluje da bi mogla da bude nestabilna pri jako ostrom skretanju... Sa druge strane, engleske track day pikanterije tipa Noble, ili Atom vec su dosta bliske onome o cemu mi ovde mastamo... Mozda da sa nekom britanskom fabrikom dogovorimo kupovinu vec gotove sasije (prema nasim zahtevima, mozda malo ojacace), a da ga onda mi ovde "opremamo"?
Comment