Turbo tweaking: Water Injection

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Turbo tweaking: Water Injection

    Evo da zapochnem jednu opushtenu temu, bez zhurbe i trzavica... Skoro sam chitao na jednom stranom sajtu neshto o tweak-ovanju turbine, a u pravcu dodavanja injektora koji ubrizgavaju smesu alkohol/voda (70-30) ili samo voda... Pre svega zhelim proshiriti vidike u ovom pravcu, pa me interesuje generalno da li je to pricha za malu decu ili ne i eventualno (ako pricha drzhi vodu) koje su prednosti - mane dodavanja ovog sistema.

    Evo i linka gde sam to chitao... Turbo Water Injection

    Znachi opushteno, u trenutcima relaksacije...

    P.S. Posebno interesantna stvar (bar meni) po navodima teme sa site-a, shto se korishcenjem alkohola u miksturi sa vodom povecava oktanska vrednost goriva (koja je za nash prostor najveci problem)...

    Edit: DIY
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • TypeKoshiR
    CBC Veteran
    • 01.11.2004
    • 115
    • Kranj,SLOVENIA

    #2
    To smo i mi ovdje studirali...
    koliko smo nastudirali ovo je namjenjeno hladenju cilindara i smese...
    a vodu dodajes u ovisni na rpm...
    I kao to vise ili manje izbegava klenkanje motora ili tako zvane smodetonacije...

    Evo ti stranice proizvođađa ove naprave

    www.aquamist.co.uk

    LP

    www.hondaaddict.com

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Pa po onome sto ja znam, takvi sistemi se obicno koriste samo za ubrizgavanje vode. Voda u takvim sistemima sluzi za:

      1. snizavanje temperature u****nog vazduha (sto po logici stvari znaci da se voda dodaje u usisni trakt posle turbine)
      2. samim snizavanjem temperature u****nog vazduha smanjuje se opasnost od detonacije zbog prevelike temperature kompresovanog vazduha, sto je glavna opasnost na turbo motorima sa visokim pritiscima turbina. Takodje snizavanjem temperature u****nog vazduha (odnosno vec kompresovanog vazduha) povecava se i gustina istog te ga je moguce vise ubaciti u cilindre. U osnovi, vrsi slicnu funkciju kao i interkuler.

      Sama voda hladi smesu u cilindru i sprecava pojavu toplih "dzepova" do kojih dolazi kod loseg mesanja smese i prevelike kolicine pretoplog vazduha, i samim tim opasnost od detonacije je manja. Naravno, u ovu svrhu se koriste male kolicine vode, precizno odmerene i ubacene u pravom trenutku, jer previse vode mu dodje isto kao hidrosok kada motor povuce previse vode u cilindre. A sto se tice alkohola, pa prema onome sto mi je boost rekao (thread za povecanje kompresije) pretpostavljam da alkohol, a ne voda, sluzi za povecanje oktanske vrednosti, cime se dodatno smanjuje opasnost od detonacije
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #4
        P.S. Posebno interesantna stvar (bar meni) po navodima teme sa site-a, shto se korishcenjem alkohola u miksturi sa vodom povecava oktanska vrednost goriva (koja je za nash prostor najveci problem)...
        =
        A sto se tice alkohola, pa prema onome sto mi je boost rekao (thread za povecanje kompresije) pretpostavljam da alkohol, a ne voda, sluzi za povecanje oktanske vrednosti, cime se dodatno smanjuje opasnost od detonacije
        Znachi posle dizanja boost-a, preporuka je ugradnja ovog sistema...?
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Pa sigurno pomaze, mada zavisi koliko jako turbina puni i ima li potrebe za njime, jer obicno se stavlja kada postoje problemi sa postojecim pritiskom, odnosno detonacijama, ili ako se planira neko dizanje pritiska turbine, da se problemi unapred eliminisu. Znam da jedan korisnik foruma ima problema sa BMW-om (3.5l turbo Alpinin motor) i detonacijama, njemu sigurno ne bi skodilo.

          Ne moze da skodi (ako se dobro uradi) Mada Boost verovatno moze da doda nesto ovoj temi, takvi sistemi imaju i slabosti
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Nadajmo se, auto mu puno brljavi
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • kilson
              Moderator
              • 09.10.2004
              • 3216
              • NoviBGD
              • AR 75 GT

              #7
              Koliko razumem, ceo mehanizam u stvari sluzhi za stabilisanje podignute snage, a ne za dodatak praktichno? Osim ukoliko ne ide mixtura sa alkoholom? Ili negde greshim?
              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Evo me..


                Izaziva koroziju na tockicu TuRbine.. skracuje vek trajanja iste... zahteva programiranje paljenja.. jer u trenutku kad se voda ubrizgava zahteva se druga tacka paljenja kroz ceo registar.

                SAAB je krajem 70-ih godina imao na USA trzistu sistem i glupi ameri su zaboravljali da sipaju vodu pa je TuRbo bio pregrejavan. Stara konstrukcija TuRbo motora je bila sa nizim geometriskim stepenom kompresije da se izbegnu samodetonacije.

                APC je jedan FEED sistem koji komunicira sa motorom preko knock senzora i smanjuje nivo punjenja TuRba na kratko ukoliko dodje do detonacija.

                Dakle sistem je aktivan.

                Voda je istorija i nista za danasnje moderne sklopove.
                Masnija smesa, dakle vise goriva radi svoj posao puno bolje sa manje komplikacija , dakle snizuje se temperatura izduvnih gasova. Benzinom se nesmanjuje temperatura ekspanzije tako da motor ima vecu snagu dok nema problema sa temperaturom izduva.
                Voda smanjuje temperaturu ekspanzije i efektivnost motora u istoj srazmeri.

                Mislim da nema vise sta da se diskutuje o ovome

                Kako kazu istorivcari: Nice try , i nista vise

                ( PS: Ameri uvek imaju precice za friziranje , koriste se tip sekirom umesto software resenjima .. zato sistem jos uvek postoji)
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • duxducis
                  CBC Senator
                  • 19.10.2004
                  • 207
                  • Beograd

                  #9
                  Evo i tog korisnika foruma tj. mene Bas dobro sto ste pokrenuli ovu temu jer sam debelo razmisljao da pored apc stavim i to hladjenje putem vode i alkohola, ali posto Dr Boost kaze NE onda necu.
                  A sta mislite o dodatnom spoljnom hladjenju interkulera putem CO2 pod pritiskom-opet Americka fora? DEI Cryogenic Intake and Fuel Systems
                  Res non verba!

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Intercooler, jedan ali vredan.
                    Ima izvesnih poboljsanja sa takzvanim tusiranjem Intercoolera sa vodom, moze da funkcionise samo sto treba vode.. ali nista opet bez pravog ICa.

                    Kolika ti je temperatura na usisu kao najvisocija i najniza?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • duxducis
                      CBC Senator
                      • 19.10.2004
                      • 207
                      • Beograd

                      #11
                      Nemam pojma ali cu da izmerim. Daj neku ideju kako.
                      Mislim meni pada na pamet da ubacim onu sondicu od voltmetra u usis iza interkulera i vidim.Samo sto prvo moram da vratim sklopim motor.
                      Izmericu u toku sledece nedelje.
                      Res non verba!

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        K

                        Daj mi spoljne dimenzije ICa (celijskog paketa)
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • duxducis
                          CBC Senator
                          • 19.10.2004
                          • 207
                          • Beograd

                          #13
                          500*300*450 mm; pise jos na njemu i da je max protok 0.9bara
                          Res non verba!

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            500*300*45 misli a ne 450?
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • duxducis
                              CBC Senator
                              • 19.10.2004
                              • 207
                              • Beograd

                              #15
                              Ovaj mala greska 500*300*45mm(a ne 450)
                              Res non verba!

                              Comment

                              Working...
                              X