Nitriranje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #31
    Rekao bih da je ovo najbolja tema za izlaganje najnovijeg sra**a u koje sam se zavalio...

    Naime, imam klipove namenjene ugradnji u 85.5mm blok, kao sto je bilo pomenuto u par drugih postova. Standardan blok je 85mm (dobro, ima blagih odstupanja, ali to je otprilike to, nisu mi pri ruci prave mere, premerio sam ga uzduz i popreko ovaj put...), i trebao je biti razbusen za 0.5mm da se ukloni par malih riseva i ovala, nista strasno ali trebalo bi da se sredi. Problem je sto su stubline u mom bloku neizmenjive, i od aluminijuma. Jos gori problem (za koji sam danas saznao...) je da su stubline tretirane (nitrirane...? zasticene nanosenjem sloja...?) materijalom GARMIKAL. Po objasnjenju masinca, blok ne moze da se razbusi na potrebnu meru jer bi morao da se ponovo tretira garmikalom, a tu opremu i tehnologiju nema NIKO u SCG... Znaci obradom ovih stublina ostajem sa blokom koji je neupotrebljiv jer niko ne moze ponovo da ga tretira garmikalom kao sto je u fabrici uradjeno

    Sta uraditi?

    1. da li postoji eventualno neka slicna tehnika zastite (drugim materijalom, PVD, TiN...?) koja daje iste ili bolje rezultate kao kada bi se ovako obradjen blok tretirao garmikalom? Na koji nacin, gde, i koju tehniku zastite/tretiranja obradjene povrsine upotrebiti da resim ovaj problem?
    2. pretpostavljam da ne moze, ali svejedno da pitam...obrada klipova pretpostavljam da nije opcija?
    3. upresivanje celicnih stublina NIJE moguce jer stare NE mogu da se ispresuju ili obrade do kraja jer time blok prakticno postaje neupotrebljiv.

    E sad, strucnjaci, UPOMOOOOC!!! Ako ne dodjem do resenja, onda ce sekcija MALI OGLASI dobiti jos jednu temu za set kovanih klipova 85.5mm sto bih STVARNO voleo da izbegnem, kao i dodatni trosak narucivanja klipova na pravoj meri sto je naravno uvek (vrlo SKUPA) opcija.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • SALE
      CBC Senator XXL
      • 04.01.2005
      • 841
      • Banovo Brdo

      #32
      Mozda obrada klipova i nije tako losa ideja,bar ces ih olaksati.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #33
        Bez uvrede, ali tu ima MNOGO drugih stvari o kojima treba razmisljati pre olaksavanja...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          Hm...

          Opcija se zove Alusil, vidi ko radi BMW V8 motore

          Mora da ima neko.

          Inace, nikako nebi isle celicne stubline (foder) na kovane klipove.

          Na kraju krajeva, slican problem je postojao u jednom od projekta, gde je alu blok razbusen i ubacen liner (lajner, foder, zovi vec kako hoces) od aluminijuma koji je svega 1,2mm zida sa Nikasilom ) .

          Makina vrti na 9000 rpm sa TuRbom i baca 740KS na radilici.

          Opcije postoje, pogledaj prvo sta sa Alusilom, ptincip je normalnog busenja gde se sa specijalnom pastom polira isti.

          Ova je opcija bolja jer Nikasil nepodnosi gorivo iz SCG
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #35
            Raspitacu se za Alusil, ali koliko ja znam (i kako su mi rekli) to NIKO ne radi u SCG... Da lu slucajno neko zna gde i ko radi sa Alusilom?

            Inace koliko znam, i garmikal se nanosi kao pasta, nekom vrstom rotacione sonde.

            U slucaju da Alusil otpadne kao opcija (ako je STVARNO niko ne radi) sta mi ostaje? PVD?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              PVD nece drzati...
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #37
                Znaci, Alusil ili novi klipovi?

                Nema trece?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #38
                  Kod ljudi sto rade BMW mogu da ti se raspitam tek sutra dal neko zna.
                  Ne moguce da ne postoji treca varijanta, koliko su debele stubline tj. koliko mogu da se obradjuju.
                  Mislim sta rade sa tolikim aluminijumskim blokovima kad treba specijala.
                  Za ove BMW problematicne sto su isli u E39 znam da radi moj komsa pa cu sutra da vidim po kom postupku ih radi
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #39
                    Nije mi bas jasno... To prakticno znaci da taj blok nije predvidjen za 'overboring' odnosno busenje na specijalu? Ili su predvideli to ali uz dodatan tretman garmikalom? To mi je sumnjivo. Da li je izvor tog podatka za garmikal 100% pouzdan?


                    Originally posted by BOOST
                    Inace, nikako nebi isle celicne stubline (foder) na kovane klipove.
                    Zasto ovo?


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #40
                      Originally posted by SALE
                      Mozda obrada klipova i nije tako losa ideja,bar ces ih olaksati.
                      Klip je sve samo nije valjak tako da ga je jako teško uspešno smanjiti po prečniku.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #41
                        Originally posted by BOOST
                        Inace, nikako nebi isle celicne stubline (foder) na kovane klipove.
                        Zasto ovo?[/quote]

                        I mene zanima zasto

                        Za 206 zvao sam mehanicara i nemas srece il ide drugi blok ili se busi pa se prave hilzne sto kod BMW su malo siroviji blokovi pa moze da se buse.
                        Ili ko nema pare nista razbusuje tako pa je vek trajanja manji al sta je tu je.

                        Za Urketa, da planirali su specijale ali nisu planirali nas kad su pravili motore. Tako da ozbiljnije zemlje i servisi imaju masine koje to mogu da odrade.
                        A ti 206 posto si svetski covek i dobro znas jezik nepreostaje ti nista nego da saljes blok u neku obliznju zemlju.
                        Iskreno se molim da resis problem jer ovako dzaba sav tvoj trud i ulaganje u silne konje
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #42
                          Naprimer u Tursku posto su postali strucnjaci za automoble

                          Baci to. Najjevtinije je. Ili spremi mladu pa na put.

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #43
                            I ja mislim da treba da sredis taj blok koji imas (samo ipak zaobidji Tursku ). I ako kupis manje klipove moras da razbusujes blok, tak oda opet ostaje isti problem. Znaci spakuj jedan klip i blok pa salji nekoj radnji koja to radi...
                            A da li bi termohemijsko nitriranje bilo pogodno u ovom slucaju? Koliko sa mshvatio, dodatan tretman cilindara je zbog produzenja veka. Mozda ce tvrdoca posle nitriranja biti zadovoljavajuca pa i sam vek stublina?


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Vrlo tesko uskladiti ubacivanje chelichnih lajnera prema aluminijumu iz razloga termichkog stabiliteta.

                              Kovani klipovi ce usled rezonancije naterati lajner od chelika da popusti i da se pomei, sto ce izazvati pustanje prema glavi , dakle dihtung nece dihtovati.

                              Praktichno dokazano vec puno puta.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Uros Piperski
                                CBC Senator XXL
                                • 31.01.2005
                                • 2978
                                • Beograd

                                #45
                                Zanimljivo! A da li se to desava svaki put kada se lajner naknadno ubaci ili samo za celicne? Sta bi se desilo da su gusani? A ako se na neki nacin osiguraju?


                                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                                Comment

                                Working...
                                X