Nitriranje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Pod , mozes da biras, tipa ili , ili, sa jednom opcijom, dat je iz tuge naziv MORASH

    Nemora se, samo se umreti mora

    Vidi, sto se tiche busenja postojecih lajnera, stvar je malo zeznuta, o tome smo diskutovali danas u radionici, i oiseca se kao vrlo nesigurno iz razloga da je liner ubachen u kalup, pa posle toga je centriran.
    Iz velike mogucnosti da je povukao ustranu tako da spoljna strana lajnera nije paralelna sa unutrasnjom koja je busena kasnije i mashinski doterana na centar, tako da sad lajner vec ima negde manju debljinu zida na nekoj strani.

    Razbusis li takav lajner, ostace negde premalo zida te postoji velika mogucnost da isti pukne po visini tuda

    Za dihtung nista od busenja , jer isti kad se stisne smanjuje svoj unutrasnji dijametar, dakle svaki se skuplja na unutra.

    Pogledacu od vishe proizvodjacha , tesko da bi znao koji da preporuchim ovako na brzinu.

    Steta sto XU blok nepashe

    M-Power je korektno shvatio sta se desava sa premalim dihtungom, + sto slobodni kraj dihtunga koji bi visio u komori, nema direktno hladjenje, usijavao bi se i motor bi samodetonirao
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Dihtung je promera 85.4mm, ako ga ja dobro merim, tako da novi klip moze da prodje kroz njega. Cak bih rekao da se ova 3 sloja ne gadjaju bas preterano dobro, jer mi se cini da je dihtung cak i nesto veci u zavisnosti gde ga merim, odnosno kako se srednji sloj pomeri malo u stranu (kao da je blago ovalan...)...Recimo, da se obradi biaksom?

      Ne samo da karika trpi ako dihting nije dovoljno sirok, vec moze da se desi da se ivica dihtunga, ukoliko ostane u kompresionom prostoru (osnosno ako je dihtung uzi nego stublina), usija, i da detonira smesu, kao pretopla svecica ili bilo koja druga ostra ivica u komori.

      Evo par slika dihtunga:





      Evo i slika stubline gde se vidi razgranicenje dva sloja, odnosno gde prestaje blok a pocinje hilzna (i sa gornje i sa donje strane).

      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        Posto dihtung nije konstrukcije kakve je uros naveo nego troslojni gde je izmedju ploca ja bi ga licno skinuo malo oko na pr. 0,5mm u precniku sto po strani dodje 0,25mm sto je izuzetno malo.
        Toliko bi ga skinuo iz razloga sto eto i std. dihtung je veci od std cilindra za 0,4mm iz razloga sto kad se stegne to je to.
        Tako da kad bi ga skinuo 0,5 u precniku dobio bi fabricki odnis a nevidim da bi mu skidanje za tu meru ista poremetilo.
        Mislim da je 0,25mm po strani stvarno neprimetno cak i za obican subler
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Pa to je otprilike ono i sto sam imao na umu...
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Premalo svetlosti da bi video sva 3 sloja dihtunga, ali, verujem da posto ga imas u ruci , da je izvodljiva zamisao.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Daj mi zasebnu sliku ivice hilzne i sa donje i sa gornje strane..

              Ovo sto je na slici gore je sudeci po uglu ulaza hilzne ugao zbog karika sa udju lako i predstavlja gornju stranu ili?

              Treba mi slika i odozdo.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Ovo na slici gore je gornja strana bloka, nema nikakvog ugla, razlika u boji je zbog toga sto je gornjih par mm ustvari materijal bloka (aluminijum), a ispod je hilzna od celika, znaci nema ulaznog ugla, sve je ravno.

                Sta mislis o hilzni sa vazdusnog motora (VW Buba 1500) jer moze da se obradi na unutrasnju meru od mog klipa?

                Kako ce se ponasati ova hilzna, odnosno sta cemo sa razlicitim sirenjem materijala ove hilzne (isto pitanje vazi i za presovanje gusane hilzne koje si ranije predlozio) u odnosu na materijal bloka? Znaci, sta sprecava hilznu koja je od gusa ili celika da kad se alu blok rasiri, izleti napolje?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  O Bubinim hilznama neznam nista

                  Ja sve vreme govorim o gusanim a ti uporno o chelichnim

                  Ugao postoji, pogledaj crtez koji si dao, minimalan, sa oko mozda i neshvatljiv.

                  Daj mi sredi sliku odozdo.

                  Spolno "honovanje" ili takozvani "gvint" gde se hilzna obradi da ima kao navoj, tek tek.. BTW , to je za stabilitet, a sprechava je GLAVA motora sa dihtungom izmedju.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    Dobro, dobro, nemoj da bijes odmah

                    Ok, znaci gusana hilzna mora da ide unutra. Od cega? Gde je naci (od kog auta)? Koje debljine?

                    Usput ova sa Bube je takodje gusana hilzna za vazdusni motor, tvrdoce oko 60 rockwella.

                    Okej, sto se tice ugla provericu, i slikacu ti i blok odozdo pa saljem.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Aluminijum pochinje na 87,7mm prechnika.
                      Ides li na tu dimenziju ostaje ti do 85,5 : 2,2mm ili ti 1,1mm zida.
                      Upravoz zbog tako uskog lajnera, treba da se ubusi u blok i da se ostavi ivica na dnu, dakle ne da se ide do kraja, vec se ostavi ivica na dole, da novi lajner sedne u nju. Zatim se uhvati linija za skidanje, i blok dozvoljava 0,3mm brijanja da se sve dovede u liniju.

                      Zatim se novi lajner upasuje i obradjuje iznutra.

                      Lajnera raznih kvaliteta i dimenzija ima , nisu problem.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Alea iacta est

                        Okej, onda to i radim.

                        Znaci, blok treba da se razbusi do minimum 87.7 precnika, jer tu i pocinje sam aluminijum. Odnosno, verovatno nesto i vise od toga jer kada bih upasovao novi lajner u 87.7 to bi opet bilo debelo samo oko 1.1mm, je li tako? znaci, koja je neka OK debljina lajnera koja bi trebala da ostane (odnosno do kojeg promera busiti blok)?

                        Ve sam pogledao par prirucnika koji objasnjavaju proceduru tako da mi je jasno kako sta i gde sve to ide, osim jedne stvari: kolika tolerancija se ostavlja izmedju bloka i lajnera? Odnosno koliko manji/veci treba da je precnik razbusenog bloka od novog lajnera? Pretpostavljam da mora da bude cak i manji, da bi stegnuo lajner kako treba? I jos jedna stvar, na koji nacin ostaviti obradjenu povrsinu razbusenog bloka, odnosno treba li da ostane malo hrapava, porozna, ili da se uglaca, ili sta vec?

                        Imas li u vidu neki lajner konkretno (best quality, price no object ), odnosno proizvodjaca (ili model auta) od kojeg bih mogao da iskoristim lajner za moj blok?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          Sutra inache treba da se sretnem sa drugarom zbog svog projekta, tako da iskopavamo najbolje za potrebu.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Ne znam sta da ti kazem, osim HVALA, stvarno mi znaci...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              65? komad

                              Sad, neznam sta ti mozes da nadjes , i po kojoj ceni.
                              Sa lajnerima ove firme je radjena Imprezza sa 450KS pre 3 godine i jos vrti.

                              Tako da sad je na tebi da se odluchish.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Od kog auta? Da pokusam da potrazim iste takve ovde.

                                Ako kazes da valjaju, sta ja dalje da pricam

                                Pretpostavljam gusani lajneri, znas li koje su visine/debljine?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X