pravna pitanja / atest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dutchman
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 741
    • Vracar centar sveta

    pravna pitanja / atest

    bio sam ja na mashincu , treba ti saobracajna od auta sa koga si skinuo vecinu delova ... 4000din za atest i u saobracajnu ti napishu promenjena shasija ...

    na atestu gledaju varove na shasiji , kako je odradjeno sve manje vishe vezano za to da se ne raspadne dok ga budesh vozio ... u principu postoji SVA i kod nas samo neznam gde se moze kupiti ta knjiga .... pomenuli su mi je na mashincu ... ali u principu kodnjih je da se ne raspadne a na tehnichkom gledaju dal kochi ima svetla i sve ostalo iz odredbe zakona o spoljnim dimenzijama vozila ...
    Prevelika slika u potpisu!
  • kobacbobac
    CBC Senator
    • 21.12.2006
    • 229
    • bg. sremcica

    #2
    Ok za saobracajnu znam ali super 7 nije isto sto i pravljenje bagija od bube to je potpuno nova sasija pa zato sam zabrinut da mi posle svog truda kazu da nemoze da se registruje.A koliko sam ukapirao sa foruma svi radite po knjizi 7+442 model a moj model je donkervoort d8 . A za to nemam nikakvo uputstvo vec to radim kao 3d model u CAD-u (model je na kompu gotov) pa mi je nekako logicno da meni prave vise problema oko atesta.

    Comment

    • kobacbobac
      CBC Senator
      • 21.12.2006
      • 229
      • bg. sremcica

      #3
      @Dutchman ............... .......uvezi atesta imasinca ...malo sam pojurio jucekod nekih likova koji znaju neke sa masinca i dosao sam do sefa laboratorije CIAH to je glavni tatica koji daje atest na masincu....koji mi je rekao da sam ja prvi koji hoce to da radi a da nije na osnovi bube ..tj samostalna sasija ...i trazili su mi da donesem 3d model da ga prebace u CATIu da izvrse na kompu test opterecnja (torziono uvijanje i jos neka mucenja sasije uglavnom.)...ja im to i odnesem oni pokrenu u programu i kazu ok super ali hoce sledece stvari 1TACNE DIMENZIJE SASIJE (koje vec imaju u 3d modelu ali dobro)ODSTAMPANO .2TACAN POLOZAJ SEDISTA , VOLANA , VETROBRANA,KACENJA POJASEVA U TRI TACKE ,I TACAN POLOZAJ 'H' TACKE (sta god da je ta' h' tacka ako neko zna nek javi)3POLOZAJ MOTORA I SA KOJEG JE VOZILA, VESANJE,PREDNJE ZADNJE,KOCIONI SISTEM NAPRED POZADI(sto nije neki problem)4TACAN RASPORED MASA PO OSOVINAMA. 5 TACAN POLOZAJ NOZNIH KOMANDI U ODNOSU NA VOLAN, SEDISTE VETROBRANI U ODNOSU NA "H'"TACKU.

      Comment

      • nkosta
        CBC Veteran
        • 05.08.2006
        • 140

        #4
        @kobacbobac or kobac-kobac
        Ufff sstvarno si brz!
        NE cini mi se da je taj lik sa mashinca mnogo komplikovan.Ako pokusamo da napravimo ozbiljno vozilo sigurno moramo da znamo gde sedimo i gde su nam noge i kako ce da kochi.(iliti gde nam je d..pe a gde glava)
        Ima mnog kompjuterskih nanaliza krutosi shasije (vidi linkove ka ova 4 rada http://locost7.info/files/chassis/Final_Thesis_A.doc , ovaj je prvi u nizu)... raduje me da i nashi na mashincu 'oce neshto da pripomognu.
        zamisli da se neki mladji asistent sa mashinca zainteresuje za STVAR
        NA netu sam video chak i nekoliko kompletiranih shasija sa izmenjenim ogibljenjem spremnim za realna merenja torzione krutosti (ako sam to dobro razumeo)
        Za Donkenvorta nisam nashao skoro nishta ( a moram da priznam nisam ni bio usmeren na tu stranu... pokusacu u buduce)
        One *.pdf nacrte McSorley-a mozes vrlo lepo da prilozish jer su jako precizno dimenzionisani ...mada nepotpuni jer nedostaju mnoga preporucena ukrucenja i pleh pricvrshcen nitnama koji sve to lepo ukrucuje
        U principu se treba nadati da ce kako tako doci do te registracije .. ako ikada napravimo ovo chudo

        Comment

        • kobacbobac
          CBC Senator
          • 21.12.2006
          • 229
          • bg. sremcica

          #5
          nkosta .................................da brate ok su ljudi sa masinca i stvarno hoce da pomognu ,valjda zato su mi i dali ovaj sporazum proizvodjaca automobila (koji je nazalot na egleskom i jos trazim prevodioca ) sto je usvari upustvo kako najlakse da dodjes do atesta i da neprepravljas nesto naknadno ..............meni su neki likovi koji su dobili ates za bagi rekli da je to lako dobiti ates i da tu nema neke mudrosti ..........ali kada sam ja otisao na masinac oni su mi trazili sve ono sto sam vec napisao pa sam se malo iznenadio ...........ali s7 ili d8 je ozbiljnija stvar pa je i logicno da traze vise...........a uvezi sedista i ostalih polozaja meni je bilo nelogicno da to meni traze jer sam doneo gotov 3d model gde se to sve lepo vidi i sa svim dimenzijama nego na nekom papiru .....ali dobro ja sam rekao da cu doneti sve odstampano i onda ce mi reci ako nesto trebam da promenim a upustvo za 7+442 cu usvakom slucaju da ponesem .....ono sto mi je sada problem je da popravim stampac i da to odstampam............a u vezi testa opterecenja to ti niko netrazi nego je to predlozio neki lik koji radi tamo i to je to ..........a ako nadjes nesto sto lici na upustvo za d8 ili bilo sta u vezi sa tim javi sto pre stvarno sam nestrpljiv da uporedim sa ovim mojim 3d modelom ..........u vezi tih ojacanja i limova dodatnih na sasiji gde to moze da se nadje?..........nego kako ide skidanje korozije .........a atest cemo dobiti u svakom slucaju samo je bitno da neko prvi probije led a pose ce vec ici lako.....

          Comment

          • kobacbobac
            CBC Senator
            • 21.12.2006
            • 229
            • bg. sremcica

            #6
            van @

            Tobi bilo odlicno da pogledas ali ima jedan problem program u kome ja radim nije preterano poznat mada saradjuje sa CAD-om

            ja mogu da ti posaljem dxf ali onda bi video samo sasiju

            nego mogao bi ja da dodjem do grada ili kako vec da te pokupim i onda ides kod mene vidis lepo sve na mom kompu i to je to
            kada nadjes vremena za tu akciju ok ....nije nikakav problem sto se tice mene ja mogu i danas posalji pp

            da za sabracajnu sam hteo da pitam nemoze ono poreklo motora i to nego bas saobracajna a na masincu su mi rekli da mora auto da se vodi bas na onoga ko pravi atest

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #7
              Mislim da moras da imas saobracajnu , posto ti oni prave atest na tvoju modifikaciju vozlia , ti si kao modifikovao taj auto i oni to evidentiraju i daju zeleno svetlo . U tom kontekstu mislim da je za pocetak dobro koristiti motor tog vozila , eto motor je original a karoserija ??? je modifikovana . Da napravis skroz novi auto bez papira , to ne moze , mora da ide na homologaciju , a to je za autofabrike . Pazi nisam ni je siguran najbolje , ali ako moze da se registruje baggy od bube i trajk , sto ne bi moglo ovo , Kasnije stavi motor koji hoces , mada ponovo mora da ides na atest , jer si sada menjao motor . Nisam ni ja nesto pri vremenu , mogu samo vikendom , a tada sam najcesce u Grockoj . Posalji mi dxf , pa sta se otovri , otvori !
              Nema komentara na originalni lotus 7 ? Gledaj koje su mere , 40 cm za sediste !?! . Ko ima velikog buljsona , oma na trcanja



              edit by killy: obrisan deo van konteksta (nebitan znachaj za temu)
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment

              • kobacbobac
                CBC Senator
                • 21.12.2006
                • 229
                • bg. sremcica

                #8
                atest...atest...atest.....

                ....ja sam bio na masincu ...oniti daju atest koji kosta oko 6ooo dinara....

                PRVA STVAR koju te pitaju je dali ti pravis sasiju ali ovo je bitno ...dali je cela konstrukcija tvoja kreacija ....u toj varianti moras da im nosis projekat da pogledaju ....moze na papiru (to je i najbolje) ili snimljeno na cd-u (tako sam ja nosio oni ga otvaraju uCATI-ji tako da u tom formatu mora i da se snimi)da kada ga otpakuju urade test opterecenja te sasije na kompu (meni su trzili jos tacan polozaj h tacke za koju sam kasnije saznao staje) ako je sve ok .....mozes da pocnes sa seckanjem i varenjem .....

                DRUGA STVAR tacan rasred masa po osvinama ( ne bi valjalo da je u korist zadnje osovine jer onda treba razdelnik kocione sile ...mada ni o nije problem...a s7 okome se ovde radi i nema takav raspored mase)
                kocnice sa kog vozila ( najbolje je da je sa istog ) vesanje tip poreklo ( moze od razlicitih vozila )
                obavezno rol bar u okviru sofer sajbne i klasican rolbar iza vozaca suvozaca
                naravno auto mora da ima sve stvari kao i normalan auto . svetla, migavce ,pojaseve,brisace..i drugo...da bi naravno prosao tehnicki
                ne bi im se svidelo ako imas ostre ivice pogotovo metalne u prostoru za putnike ili ti kabini ako se ovo moze tako nazvati
                meni su jos rekli da moram i branike da stavim ili nesto sto ce bar da podseca na njih ( pa kad prodjes atest ti ih skines)

                Kao sto se vidi netraze neke nenormalne stvari i meni su delovali bar ok kao ljudi ...i nisu bili cinovnicki hladni i nezainteresovani cak je bilo obrnuto ...pitali su me sve isvasta u vezi konstrukcije i delovali su kao da hoce da pomognu ako ti nesto bas zapne
                tako da svako ce dobiti atest ali ako odradi ono sto traze

                BUBA ...je sasvim druga prica jer ona ima sopstvenu sasiju i komlet vesanje i kocnice koje se sa nje preuzimaju ........
                ..........jer mnogi grese jer idu logikom ako daju za bubu ates dace i za ovo ali nije bas tako ......jer po njima bubinu sasiju ti smes da skracuje produzavas ojacavas i to prolazi atest ......
                .......ali ovde ti pravis celu sasiju a to je bitno drugacije jer ono sto povezuje prednje i zadnje vesanje znaci noseci deo je tvojih ruku delo nema nista fabricki preuzeto kao sto je slucaj kod bube.....

                KUPLJENI projekat sasije u toj varijanti ides sa tim planom i pozivas se na nekoga ko je to vec uradio u inostranstvu i prolazi sigurno sa manje problema

                Comment

                • kobacbobac
                  CBC Senator
                  • 21.12.2006
                  • 229
                  • bg. sremcica

                  #9
                  van jel bilo malo voznje za vikend bar napred nazad.....ili si bio samo ispod projekta mislim nesto ovako..

                  ....u vezi atesta ,, imam jos korisnih informacija ali to je malo teze ovako preko foruma ...to je bolje uz ladno pivce pa u detalje do sitnih crevca ......a dali su mi i neko upustvo da ga tko nazovem i to je korisno pogledati pgotovo ako znas engleski

                  Comment

                  • g60
                    CBC Senator XXL
                    • 20.10.2006
                    • 1011
                    • Vrachar je majka ;)

                    #10
                    Danas sam imao usmene konsultacije sa Vanom i mogu reci da mi je sve mnoooogo jasnije
                    Ipak je par sati u rl sa crtanjem na papiru mnogo efektivnije od foruma...
                    Neki dan da se svi organizujemo i nadjemo na ladnom pivcetu, ponecu i lap ako treba
                    Papir olovke i vrlo brzo se sve razbistri
                    Van, josh jednom hvala!

                    @Kobac, da li za atest mora da ima i prednji rol bar oko soferke? Moze li to ikako da se zaobidje? Vizuelno mi nikako ne ide... Znam da je korisno ali ni nash jugo cabrio nema rol bar oko soferke pa je proshao atest

                    pozz

                    Comment

                    • Van
                      CBC Senator XXL
                      • 16.02.2007
                      • 1425
                      • Nbgd

                      #11
                      Nisam se vozio za vikend , malretirao sam se oko pedala , glavnog kocionog i ostalih sranja . Tu je sve komplikovano i tesno ... Nasano sam polozaj za glavni kocioni i danas sam napravio potrebna metalan creva u hidrauliku . 1000 din creva i 800 din glavni kocioni od lade . Zeza me i sajla kvacila , imam neku sto se koristi za samostelujucu pedalu a treba mi ona sto se steluje rucno jer takvu pedalu koristim ... Ima jos gomila sitnica pre probe po livadi . I generalno moj zakljucak je da sam ja preterao sa merama , imam bar 15 cm viska u duzinu , mozda mogu i zadnji red sedista da stavim
                      Pivo , moze , uvek ....

                      G60 , jel objasni ti megatrendici zasto je bolja kruta osovina ?

                      Kobac , dali su ti SVA ?
                      ...zivi , Franjo je ziv !!!

                      Comment

                      • kobacbobac
                        CBC Senator
                        • 21.12.2006
                        • 229
                        • bg. sremcica

                        #12
                        tek sam jutros video da si napisao da si doneo viljuske toooooo....brateeee..... .......pivce ..pivce...ali sto pre

                        ..... SVA ne to se tacno zove ovako AGREEMENT CONCERNING THE ADOPTION OF APPROVAL AND RECIPROCAL RECOGNITION OF APPROVAL FOR MOTOR VEHICLE EQUIPMENT AND PARTS pa ko razume shvatice...uglavnom to je medjunarodni sporazum proizvidjaca automobila kojim se odredjuju neka opsta pravila sta sme a sta nesme da se radi prilikom konstrukcije automobila ...na nekih 60-ak strana

                        .....za preterane mere sasije to i ja uvidjam kod mene pa svaki dan smanjujem dimenzije sasije sada mi je trenutno medju osovinsko rastojanje 238cm ali videcemo nego kod mene nije problem samo dimenzije nego ito sto sam sam izgled dosta zakomplikovao pa slusajuci tebe i sta sve treba da se odradi sve sitnice koje se nevide na prvi pogled a oduzimaju dosta vremena ...sve vise razmisljam o nekoj varijanti MC 7+4 ili 7+442 i ravna soferka klasican izgled naj jednostavnija varijanta .....





                        @ g 60

                        ..vizuelno se ni meni nesvidja ...ali doslovno su mi rekli da mora da postoji u okviru vetrobrana ali niko nije spominjao dimenzije ...tako da verovatno nemora da bude neka cev fi40ili 50ili60mm kao sto bi islo za zadnji rol bar....nego nesto sto bi ispunilo uslov da postoji cisto zbog propisa ......ako ides na ravno staklo sa malim aluminijumskim ramom tipa caterham onda ce biti problema uraditi to tako da i estetski bude ok ....ako ides na zakrivljeno staklo tipa donkervoort i plasticnom maskom okolo onda rol bar nije problem ( samo gde naci zakrivljeno staklo da odgovara i da se nesece posto je duplo ja to upravo trazim ali izgleda da ce morati da se lije a to ce onda da kosta jako lepo tako da i rasmisljam o neko klasicnoj verziji )..............u svakom slucaju pomaze da se razgovara sa ljudima sa masinca pa nacicese neko kompromisno resenje vec ...........

                        .......to sto jugo nema to nije njihov problem ..... jer za jugo ih bas briga jer ovde je on taj koji stavlja potpis na ono sto si ti uradio ......znaci on odgovara kao strucno lice koje ti je dalo atest.......ovde ljudi pogresno postave stvari od samog starta oni nece da mi daju atest ili tipa traze nesto nenormalo .....nije to bas tako .....kao prvo niko nezna od njih koliko se ti stvarno razumes u automobile ...dali si napaljeni klinac koji je procitao dva STA-a i jedne VRELE GUME i mislis da sad mozes da konstruises bolid formule jedan..........jer o konstruisnju i zanatskoj izradi se ovde i radi .........mada ovde na forumu i pogotovo u okviru teme ima ljudi koji stvarno imaju zavidno znanje iz ove oblasti jer ipak je ovo srbija i sve moras sam da naucis dizajniras da se snalazis ,,,jer nisi kao svaba da mu je deda radio u bmw-eu ili mercedesu pa ce nesto da mu pomogne svijim iskustvom ovde toga nema ........

                        ........zato saznaj sto vise na netu o temi iz raznih knjiga od prijatelja sa foruma .....uglavnom sto vise rasprave o temi iz razlicitih uglova to bolje za sve...i brze do realizacije

                        ........da se nadjemo svi zajedno odlicna ideja ....laptop jos bolja...jos ako imas slican program kao ja ekstra......

                        Comment

                        • g60
                          CBC Senator XXL
                          • 20.10.2006
                          • 1011
                          • Vrachar je majka ;)

                          #13
                          Nista bolja nije ni cro, ja ovde treba da mitim da dobijem papire koji mi po svim zakonima pripadaju Treba i da prevodim dokumenta??!!?!?! Sa cirilice na latinicu...
                          Ovaj deo filma u koji ste vas dvojica zagazili bih voleo prvo da gledam pa se mozda i odlucim za pravljenje...

                          Comment

                          • Manfred
                            CBC Senator XXL
                            • 04.08.2007
                            • 905
                            • Beograd

                            #14
                            Najisplativije je raditi sve sa njima u saradnji i smarati ih bukvalno za svaki deo...

                            Za sve ostalo ce da smaraju, to im je posao.

                            Comment

                            • kobacbobac
                              CBC Senator
                              • 21.12.2006
                              • 229
                              • bg. sremcica

                              #15
                              znaci ta prica prvo moze a kad dodjes sa gotovom sasijom nemoze ...meni su istu pricu rekli samo malo drugacije da prvo donesem projekat da oni vide pa onda da radim otrilike lakocemo a kad ono ...auuu bre

                              .... za prednje vesanje da mora od nekog auta isto i meni spominjali...

                              ....mada si ti rekao da su tvoje odobrene od strane laboratorije ciah ..pa sam lgicno zkljucio da moze i pravljene.....

                              ....za atestiranog varioca niko ni rec nije spomenuo meni ...ccccc

                              ....kakav bre snimak vara sta treba na rendgen da nosim sasiju ili to traze taj snimak za pojedine varove recimo vesanja i uski ...netraze valjda za sve varove na sasiji snimke

                              ....meni su rekli da mora rol bar i u soferci obavezno ali niko nije spominjao visinu rolbara na kojoj mora da bude

                              ....za sirinu su nesto spominjali da nesme preusko .....ali kada su videli projekat sasije(posto to sto sam ja nosio nije ovo kao sto svi rade dosta je sira i veca sasija pa im se valjda zato svidelo) rekli su ok to je uredu donesi samo od koga ces vozila da koristis delove i mozes da pocnes da radis

                              ....to sto spomonju zakon to ustvari nije zakon nego medjunarodni sporazum proizvodjaca automobila .....a meni su ga dali to ima nekih 60 tak strana ... ali je na englekom(trenutno je kod prevodioca) ...ali je to ustvari neko matoro sranje koje nijedan proizvodjac nepostuje ...tako da ja to nisam ni uzeo za ozbiljno ...ali se ocigledno oni drze toga kao pijan plota .........jer da to proizvodjaci postuju onda nebibilo ni donkervoorta ni westfilda ni caterhema .....i kakva je to glupa prica nemoze fica da se meri ( sta onda fica nije auto a u tom sporazumu neverujem da ima bas takvih gluposti) moze peglica ...i uostalo zasto mora da se meri neki mali auto kod nas zasto nemoze neki mali auto preko

                              Comment

                              Working...
                              X