dizne za dizela?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Moj je TDI 110ks i po onome sto sam procitao/video na netu fabricko podesavanje 'turba i ubrizgavanja' je konzervativno, sa dosta rezerve iz razloga ekologije, pouzdanosti, dugotrajnosti... Pri tjuningu sve ovo postaje sekundarno, ne zanemareno (ili da?), ali sekundarno, performanse su primarne. I kao sto ces ti brick sada reci: 'eh, video/procitao na netu' - nemas nikakve osnove da tvrdis da je njihovo misljenje manje validno od tvog Posebno sto se ova vrsta tjuninga radi i u Evropi, SEAT-a nema u USA, a ima puno SEAT-a (pre svega) koji su ovako 'budzeni'
    samo ukratko, u pravu si misljenje nije nista validnije moje od bilo kojega bilo gde na netu.

    ja sam moje stekao na osnovu iskustva, i video u praksi 5 od 12 bas TDI 1100 motora koji su se razbucali u opsegu 120-140.000km odnosno 2 i po do 4 godine. svi novi, svi savresno i pedantno odrzavani od strane prfoesionalnih servisa po ovlascenju fabrike a pod nadzorom sefa voznog parka sa podosta iskustva, i bez ogranicenja budzeta za odrzavanje.

    meni lici da su ti motori vec prebudzeni, i pretjunirani iznad maximuma koji dopusta hardver motora.

    ne kazem da ti tok ideja ne valja, cak stavise logika je na mestu da ce povecanje zapremine turbine vecom i jaci pritisak nabijanja uneti vise vazduha u motor i tu nema sta da se doda.

    ali, da li ce i koliko dugo to sam motor otrpeti da se ne razleti u sitne komadice. ja sam pristalica da se motor pravi tako da se odrzi u zivotu duze od jedne trke, ili 20 krugova piste ili par meseci igranja u voznji.

    ono, motor mora biti pouzdan i poslusan uvek, i leti na +45 i zimi na -30C, i na moru i na 2000 metara iznad mora na planinskom prevoju sa razredjenim vazduhom i punim opterecenjem vozila kako je vec fabrika predvidela.

    ono, motor je super izdrzao jedno trkanje od 400metara ja ne priznajem za dokaz da je savladana termodinamika sagorevanja i hardvera motora na nivou dovoljnom za pouzdanu celogodisnju upotrebu bez ogranicenja po bilo cemu tog motora.

    dakle, ja o tome pricam. o pristupu koji je ponovljiv na svakom motoru tog tipa, merljivo i da izdrzi bar uobicajeni prosek ostalih slicnih motora svog doba/godista.

    a to je za dizel bar 400.000km minimum bez greske.

    ja za takve TDI 110 ne znam i nisam cuo, a za one sa problemima gde je prva cifra 1 ili 2 od x00.000km sam cuo a neke i licno upoznao (recimo slucaj usera efi sa VG foruma koga licno znam).

    mozda je kriterijum jak, sta ces, niko nije savrsen ali jeste zasigurno dostizan kao sto je praksa pokazala za neke dizel motore.
    uostalom i sam TDI od 90 konja je mnogo stabilniji i pouzdaniji motor, barem u praksi i otprilike onaj optimum, blizu maximuma koji hardver izdrzava.

    danas je VW na tim motorima odredio limit od 105 KS, sa razlogom ili ne videcemo.

    ne bih da te pokolebam, samo iznosim da medalja "vise konja" ima i drugu stranu price, onu koja se redje prica i teze se ima sluha da se saslusa pre odluke o ulasku u projekat.

    o tome tjuneri o u SAD i ovde i bilo gde slabo vole da pricaju, a jos teze daju brojke, dijagrame sa merenja motora i slicne egzaktne pokazatelje efekta ulozenog truda.

    mislim, tehnicki je (skoro) sve moguce postici i usavrsiti ali je pitanje mere i svrhe, odnosno sta se dobija za ulozeni novac.

    kazem, voleo bih da vidim rezultate i eto "progledam" drugim ocima, umesto da vidim da VW reterira pa povlaci te svoje izdignute po snazi motore jedan za drugim (vise nema niti TDI od 160, niti 150 niti 130 niti 110 konja u ponudi a da je 1896 kubika- samo jedan i to okruglo 105 konja). pitam se pitam zasto
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #32
      Da vidim ko ce se sad preda.
      Ne mojte me razocarati
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Nemam nesto vremena (a ni novaca, k'o sto rekoh, ali ako mi odgovoris na onih "20/80" evra...), a raspitacu se jos, svakako cu se vratiti na ovu temu

        vidi, ja sa tobom pricam tako da ti radis za sebe svojim znanjem (ili onim sto saznas) i svojim parama svoj dizel koji ces ti voziti. ne pricam o MIka, Pera, Laza ima "cudo", pise na internetu a ti samo plati i klati, i cuti (uzivaj ako moze i to da se dobije).

        20/80 evra je bazirano na ceni samih dizni kod Boscha kao rezervni deo, znaci ono sto se kod nas zove i ulozak dizne trgovacki. a i to je sa podosta margine, ima to i jeftinije naci.

        znaci tol, ili nesto vece je trosak operacije koje si predlozio- staviti vece dizne, tu i tamo podesiti nesto (ako bas mora, ali najbolje ne dirati fabricka stelovanja ECU, pritiska, duracije, ugla preduzbirzgavanja) i dobice se bitno (merljivo sto ce reci) efikasniji motor sa vecim efektom u KS i veceom jacinom u radu u Nm.
        ako sam te dobro razumeo da je to ideja, s obzirom da je tema bila
        ' vece dizne= veca snaga dizel motora'.
        bilo na Vectri, bilo na VWu.

        ili ne ?

        na tebi je da probas, da vidis i uporedis ono sto dobijes sa onim sto papir nudi/obecava.

        ja da imam para, i da hocu da igram na sigurno ne bi ni lomio glavu, odresio kesu i kupio fabricki snazniji motor vece kubikaze i sigurno imao bolje perfomasne auta a bez rizika.
        ili ako volim da rizikujem odresio kesu za jedan veterauer cipset recimo.

        dobro, ako bi imao sponzora poigrao bi se ozbiljnije tjuningom dizela, ako nista drugao radi edukacije. uvek sam obozavao kurseve pogotovu prakticne kada neko drugi placa

        pozdrav
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #34
          u svakom slucaju...cujem ono sto sam mislio...a to je da dobro sto sam "pazario" jedan lep IC
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • micko
            CBC Član
            • 08.05.2005
            • 72
            • novi sad

            #35
            "Brick", iz cele tvoje price i komentara izdvajam sledeci citat za koji smatram da je sustinski:

            a za sve sto se radi potrebna su merenja i brojke, suve brojke koje opisuju proces sagorevanja ... zahtevaju vraski pedantno i precizno ustimavanje da bi uopste radili, a pogotovu za optimizaciju sagorevanja
            Naravno, i ja to NIKAD nisam dovodio u pitanje i non stop sam ponavljao "ukoliko su svi drugi parametri podeseni", a ti parametri mogu da predstavljaju samo dobro usaglasene brojke i nista drugo! A te brojke i njihovi odnosi su "based upon experience", dakle isprobane i proverene u praksi i RADE. I vec sam rekao da ja sam svakako ne umem da nadjem i podesim te parametre ali se tacno zna koje kombinacije dizni, turba i chipa mogu, a koje ne mogu da rade i sta je i kako je sve potrebno podesiti. I uostalom postojanje ovako budzenih TDI-ova i u Americi i u Evropi je nepobitna cinjenica da se to tako moze uraditi i da to tako radi. I kraj rasprave. S moje strane.

            Nego, ono sto me sad silno interesuje:

            dobro sto sam "pazario" jedan lep IC
            Sta ce se desiti ukoliko se samo ugradi taj IC a nista drugo se 'ni ne pipne', dakle nikakvo podesavanje parametara, nikakva prepravka bilo kog drugog elementa motora?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              non stop sam ponavljao "ukoliko su svi drugi parametri podeseni", a ti parametri mogu da predstavljaju samo dobro usaglasene brojke i nista drugo! A te brojke i njihovi odnosi su "based upon experience", dakle isprobane i proverene u praksi i RADE
              ja nijednu brojku, niti jednu cinjenicu ili argument iz prakse izmeren nisam primetio, osim ponavlajnja "svi drugi parametri" odokativno.

              ali se tacno zna koje kombinacije dizni, turba i chipa mogu, a koje ne mogu da rade i sta je i kako je sve potrebno podesiti
              tacno se nista ne zna jer su brojni parametri rada motora promenljivi, pocevsi od sipanog goriva, spoljne temperature i vlage vazduha i jos mnooogo varijabilnih brojki u praksi koje se razlikuju od vozila do vozila kao i u prostoru i vremenu upotrebe vozila.

              najpribliznije optimalnom poznavanju kombinacije parametara su upravo fabricka podesavanja, koja su proverena i GARANTOVANA pismeno da besprekorno funkcionisu.

              I uostalom postojanje ovako budzenih TDI-ova i u Americi i u Evropi je nepobitna cinjenica da se to tako moze uraditi i da to tako rad
              to nije nikakav cinjenica, samo uverenje/ ubedjenje sto je sasvim legitimno ali nije brojka, nije merljivo i nije ponovljivo u praksi.

              svasta ljudi budze pa to nije nikakav dokaz uspesnosti.

              VW kao proizvodjac je budzio svoje 1.9 TDI i na kraju odustao usled neuspesnosti da zadovolji ostre kriterijume ekologije i pouzdanosti koji vaze u auto biznisu. probali ljudi pa odustali, mozda ne poznaju dovoljno mogucnosti svojih konstrukcija.. vredi razmisliti zasto su odustali od 1.9 koncepta

              I kraj rasprave. S moje strane.
              ja bih voleo da vidim izmerene brojke, konkretne rezultate radije nego razgovor tipa sta bi bilo kad bi bilo...

              pozd.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Black Knight
                CBC Senator XXL
                • 13.10.2004
                • 2020
                • Novi Beograd, kicblo

                #37
                Originally posted by micko
                Nego, ono sto me sad silno interesuje:

                dobro sto sam "pazario" jedan lep IC
                Sta ce se desiti ukoliko se samo ugradi taj IC a nista drugo se 'ni ne pipne', dakle nikakvo podesavanje parametara, nikakva prepravka bilo kog drugog elementa motora?
                koliko ja znam nista! jedna mala nijansa u brojevima obrtaja...mada neprimetno...
                Injection is good,but I'd rather be blown!

                Comment

                • micko
                  CBC Član
                  • 08.05.2005
                  • 72
                  • novi sad

                  #38
                  ja bih voleo da vidim izmerene brojke, konkretne rezultate radije nego razgovor tipa sta bi bilo kad bi bilo...
                  Nista nije "sta bi bilo kad bi bilo", nisam ja izmislio koncept zamene brizgaljki, drugi jesu i drugi su ga isprobali i potvrdili u praksi, to sto ti konstantno odbijas da prihvatis CINJENICE ja tu nista ne mogu. Procitaj prethodno "linkovane" sajtove i naci ces i izmerene brojke i konkretne rezultate. A evo i par 'chart'-ova gde ces crno na belo videti da je izmena dizni relativno cesta modifikacija. Ili mozda neces




                  A evo i firme koja 'diluje' dizne i zaradjuje na tome, a svi znamo da se nesto imaginarno i "sta bi bilo kad bi bilo" ne prodaje!

                  Your TDI Performance specialists! TDI Tuning Specialists. Your Exclusive Dealer for Bosio Nozzles in North America. Everything VW TDI related. Featuring VW turbo diesel engine maintenance and upgrade parts for your Volkswagen, and ECU tuning. | KermaTDI

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    A evo i par 'chart'-ova gde ces crno na belo videti da je izmena dizni relativno cesta modifikacija.
                    jeste, i gatanje u karte je relativno cesta pojava, ukljucujuci i TV... pa to ne znaci da je rezultat uspesan.

                    A evo i firme koja 'diluje' dizne i zaradjuje na tome, a svi znamo da se nesto imaginarno i "sta bi bilo kad bi bilo" ne prodaje
                    ma hajde, svi znamo ))

                    a jeli poznato ime Bosch. i oni takodje prodaju dizne.

                    pa sta sa tim sto prodaju, to je kao neki jak argument.

                    magla se cesto prodaje, treba primer mozda ?

                    K&N ultra mega turbo super kalafaradzilistikiekspijalidous magicnog porasta snage motora ni izcega.

                    i prodaje se sirom sveta. a po pravilu rezultata nema ili su LOSIJI od fabrickih filtera i resenja u****.

                    rekoh, zeljno cekam da vidim rezultate koje si TI postigao zamenom dizni. one su relativno veoma jeftine, lako dostupne, procedura kakko kazes fool proof jednsotavna...sta se ceka

                    za sta bi bilo kad bi bilo zaista nemam vremena, sorry .
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      A evo i par 'chart'-ova gde ces crno na belo videti da je izmena dizni
                      u obe tabele, postoji samo dva (2) auta koji imaju samo izmenu brizgaljki .,

                      kod svih drugih je menjan i/ili turbo + menadzment motora pa otapadaju iz price o brizgaljkama.

                      koliko iznosi fabricka mera, radi poredjenja.

                      i koji je sadrzaj izduvnih gasova recimo tog pod imenom "smog" u odnosu na normu, euro 3 tada vazecu ? / sta tih 10,60 sekundi uz vece brizgaljke/


                      nigde tih podataka nema, slucajno se kriju..mozda slucajnost a mozda merenje zaista nije ni izvrseno nego se radi o PROCENAMA sta bi bilo kada bi bilo.

                      cisto da ne bude zabune, samo jedan auto u obe tabele ima kao jedinu izmenu brizgaljke, o cemu je i bilo reci da su magicne za dobitak snage po zelji cim su vece.

                      nekako se zagubise ti silni prakticni primeri. ne vredi zaista, ako je verovanje jace od cinjenica koje je FABRIKA objavila o svojim proizvodima, kao i sertifikovane merne laboratorije na silnim testiranjima..


                      trazim brojku CO, NOx, partikla ppm, obrtni momenat krivu i maksimalni izmereni efekat motora.

                      vremena procenjena bez poznavanja u kojim uslovima i na autima van stock konfiguracije vesanja, guma, tockova nemaju relavantnost jer nisu ponovljiva, ne mogu se ponovo izmeriti kao nepobitni fakat direktne posledice zamene samo birzgaljke. bar za mene je to minimum objektivnosti nekog merenja necega uz poznatu tacnost, gresku merenja i srednju devijaciju uz svako merenje.

                      ah da, procene vremena su svetinja

                      nista licno molim te, dizel motori su velika nauka za sebe odvajkada..razvoj traje decenijama, mnooogo je skup i jako je mali broj baznih proizvodjaca dizel komponenti u svetu- nimalo slucajno zasto su dizel motori tako skupi za proizvodnju.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • micko
                        CBC Član
                        • 08.05.2005
                        • 72
                        • novi sad

                        #41
                        Ili mozda neces
                        Ocigledno neces

                        I kraj rasprave. S moje strane.
                        Nema vise smisla...

                        Comment

                        • vujke
                          Admin
                          • 29.09.2004
                          • 1673
                          • Mladenovac
                          • Daewoo Lanos 1.5SX

                          #42
                          loptu na zemlju


                          while(!asleep()) {sheep++;}

                          Comment

                          Working...
                          X