Re: Povećanje kompresionog stepena
Ok, mislim da sam shvatio to za isparivač. Tom turbo isparivaču je valjda začepljena strana koja kod običnog ide na atmosferu i doveden pritisak sa turbine? Ako sam u pravu, onda obični može da se modifikuje?
Proučavao sam prilično sagorevanje LPG i naročito u razgovoru sa profesorom mašinstva došao do određenih zaključaka. U principu, brže sagorevanje delimično potiče od prirode LPG, a delimično od bolje homogenizacije smeše. Optimalna potrošnja se dobija kada se paljenje pomeri 5° kasnije u odnosu na benzin (mada i to zavisi od sastava LPG), jer se veći deo površine u pv dijagramu smešta u takt ekspanzije. Problem je što je moment koji motor razvija već smanjen zbog manje količine vazduha koja ulazi u cilindre, pa se teži nadoknađenju gubitka momenta pomeranjem paljenja na ranije, iako to povećava potrošnju. Uglavnom ljudi koji ugrađuju plin, ako rade oko paljenja, rade na povećanju snage, a i ja sam primenjujem taj princip, jer je ekonomičnost već postignuta. U svakom slučaju, lično sam na ovom motoru postigao da povećanjem predpaljenja ne uđem u detonacije, a da počne nenormalno zagrevanje i opadanje snage, jer se veliki deo gasne sile suprostavlja klipu dok još ide ka SMT. Kao što sam rekao isprobavao bih dok ne nađem neki kompromis, a razvodnik nema klasični vakuumski regulator, već ECU preuzima napon sa senzora pritiska u usisnoj grani i prema tome šteluje paljenje. Koliko ja shvatam, za veći aps. pritisak u grani - manje opterećenje povećaće ugao predpaljenja, a zapravo turbina nagurava taj pritisak i opterećenje je veće, pa bi dolazilo do detonacija.
Ok, mislim da sam shvatio to za isparivač. Tom turbo isparivaču je valjda začepljena strana koja kod običnog ide na atmosferu i doveden pritisak sa turbine? Ako sam u pravu, onda obični može da se modifikuje?
Proučavao sam prilično sagorevanje LPG i naročito u razgovoru sa profesorom mašinstva došao do određenih zaključaka. U principu, brže sagorevanje delimično potiče od prirode LPG, a delimično od bolje homogenizacije smeše. Optimalna potrošnja se dobija kada se paljenje pomeri 5° kasnije u odnosu na benzin (mada i to zavisi od sastava LPG), jer se veći deo površine u pv dijagramu smešta u takt ekspanzije. Problem je što je moment koji motor razvija već smanjen zbog manje količine vazduha koja ulazi u cilindre, pa se teži nadoknađenju gubitka momenta pomeranjem paljenja na ranije, iako to povećava potrošnju. Uglavnom ljudi koji ugrađuju plin, ako rade oko paljenja, rade na povećanju snage, a i ja sam primenjujem taj princip, jer je ekonomičnost već postignuta. U svakom slučaju, lično sam na ovom motoru postigao da povećanjem predpaljenja ne uđem u detonacije, a da počne nenormalno zagrevanje i opadanje snage, jer se veliki deo gasne sile suprostavlja klipu dok još ide ka SMT. Kao što sam rekao isprobavao bih dok ne nađem neki kompromis, a razvodnik nema klasični vakuumski regulator, već ECU preuzima napon sa senzora pritiska u usisnoj grani i prema tome šteluje paljenje. Koliko ja shvatam, za veći aps. pritisak u grani - manje opterećenje povećaće ugao predpaljenja, a zapravo turbina nagurava taj pritisak i opterećenje je veće, pa bi dolazilo do detonacija.
Comment