Povećanje kompresionog stepena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dalibor Vukić
    CBC Senator
    • 08.09.2009
    • 279
    • Beograd

    #16
    Re: Povećanje kompresionog stepena

    Ok, mislim da sam shvatio to za isparivač. Tom turbo isparivaču je valjda začepljena strana koja kod običnog ide na atmosferu i doveden pritisak sa turbine? Ako sam u pravu, onda obični može da se modifikuje?

    Proučavao sam prilično sagorevanje LPG i naročito u razgovoru sa profesorom mašinstva došao do određenih zaključaka. U principu, brže sagorevanje delimično potiče od prirode LPG, a delimično od bolje homogenizacije smeše. Optimalna potrošnja se dobija kada se paljenje pomeri 5° kasnije u odnosu na benzin (mada i to zavisi od sastava LPG), jer se veći deo površine u pv dijagramu smešta u takt ekspanzije. Problem je što je moment koji motor razvija već smanjen zbog manje količine vazduha koja ulazi u cilindre, pa se teži nadoknađenju gubitka momenta pomeranjem paljenja na ranije, iako to povećava potrošnju. Uglavnom ljudi koji ugrađuju plin, ako rade oko paljenja, rade na povećanju snage, a i ja sam primenjujem taj princip, jer je ekonomičnost već postignuta. U svakom slučaju, lično sam na ovom motoru postigao da povećanjem predpaljenja ne uđem u detonacije, a da počne nenormalno zagrevanje i opadanje snage, jer se veliki deo gasne sile suprostavlja klipu dok još ide ka SMT. Kao što sam rekao isprobavao bih dok ne nađem neki kompromis, a razvodnik nema klasični vakuumski regulator, već ECU preuzima napon sa senzora pritiska u usisnoj grani i prema tome šteluje paljenje. Koliko ja shvatam, za veći aps. pritisak u grani - manje opterećenje povećaće ugao predpaljenja, a zapravo turbina nagurava taj pritisak i opterećenje je veće, pa bi dolazilo do detonacija.

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #17
      Re: Povećanje kompresionog stepena

      Ok, mislim da sam shvatio to za isparivač. Tom turbo isparivaču je valjda začepljena strana koja kod običnog ide na atmosferu i doveden pritisak sa turbine? Ako sam u pravu, onda obični može da se modifikuje?
      upravo tako. verovatno postoje razlike izmedju "namenskih" i prepravljenih isparivaca, u smislu jacine membrana i slicno, ali radice lepo i atmo isparivac prepravljen na taj nacin.

      Proučavao sam prilično sagorevanje LPG i naročito u razgovoru sa profesorom mašinstva došao do određenih zaključaka. U principu, brže sagorevanje delimično potiče od prirode LPG, a delimično od bolje homogenizacije smeše. Optimalna potrošnja se dobija kada se paljenje pomeri 5° kasnije u odnosu na benzin (mada i to zavisi od sastava LPG), jer se veći deo površine u pv dijagramu smešta u takt ekspanzije. Problem je što je moment koji motor razvija već smanjen zbog manje količine vazduha koja ulazi u cilindre, pa se teži nadoknađenju gubitka momenta pomeranjem paljenja na ranije, iako to povećava potrošnju.
      to je prica, koja ne pije vode u praksi. ne zelim da pljujem po profesorima i masinskom fakultetu, jer sam diplomirao na istom, ali dosta stvari koje se uce u teoriji nisu bas takve u praksi.
      evo zasto je prica pogresno interpretirana:

      ne zalazeci u p-v i ostale diajgrame, optimalan rad motora (i ekonomija i snaga) se dobijaju kada je PPP (peak pressure point) smestena negde oko 15 stepeni posle GMT, to je optimalan polozaj kad treba maksimalno delovati na klip da okrece radilicu. to se postize variranjem ugla paljenja upravo tako da se PPP dobije u pomenutom trenutku. ako je paljenje kasnije, PPP ce se javiti kasnije, nece se iskoristiti sva energija gasova, tako da nema govora ni o kakvoj ekonomicnosti a kamoli snazi. SNAGA I EKONOMIJA SE SA STANOVISTA PALJENJA DOBIJAJU U ISTOM UGLU PRETPALJENJA, jer su oboje vezani za maksimalno iskotistenje ekspanzije gasova. sa gorivom je druga prica, jer kod benzina bogatija smesa daje snagu ali rusi ekonomiju.

      lično sam na ovom motoru postigao da povećanjem predpaljenja ne uđem u detonacije, a da počne nenormalno zagrevanje i opadanje snage, jer se veliki deo gasne sile suprostavlja klipu dok još ide ka SMT
      ako se ovo odnosi na plin, to je sasvim ok, jer ces kod plina sa motorom koji ima relativno mali stepen kompresije debelo proci "optimum torque point" a detonacije jos nece poceti.

      a razvodnik nema klasični vakuumski regulator, već ECU preuzima napon sa senzora pritiska u usisnoj grani i prema tome šteluje paljenje.
      pa cemu onda sluzi vakuumsa ruka ? ili je to samo na onom modelu sa slike ?

      Koliko ja shvatam, za veći aps. pritisak u grani - manje opterećenje povećaće ugao predpaljenja, a zapravo turbina nagurava taj pritisak i opterećenje je veće, pa bi dolazilo do detonacija.
      manji aps pritisak = manje opterecenje = ranije paljenje.
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • Dalibor Vukić
        CBC Senator
        • 08.09.2009
        • 279
        • Beograd

        #18
        Re: Povećanje kompresionog stepena

        E, pa to za PPP i nagli skok sinusne - korisne komponente sile na 15° je ono što mi je profesor rekao. LPG teorijskog odnosa propan-nbutan brže sagoreva i brže, zbog veće temperature sagorevanja, prenosi toplotu na radnu materiju i samim tim mu manje vremena treba da postigne PPP za tih 5°KV, tj u radu na LPG, a za predpaljenje jednako onom na benzin postiže PPP na 10°. U praksi odnos gasova u LPG je dosta promenljiv, pa ovo sve baš i ne drži vodu. Profesor je inače stvarno kul tip, bavio se i relijem u mladosti i nije od onih što nisu ključ u životu držali. A i tebi ale svaka čast, znam mašinske inženjere koji pojma nemaju niti ih šta praktično interesuje tokom i posle fakulteta.

        Što se turbo plina tiče, moraću da isprobam ovu modifikaciju kad-tad.

        Vakumski je na ovom Englezu sa slike, to je starija revizija motora, kod mene nema.

        A zar nije pri naglom dodavanju gasa na malom broju olbrtaja pad pritiska u grani, a vakumski gura na kasnije jer postoji opasnost od detonacija. Nikad mi neće biti jasni ti statički i dinamički režimi rada motora i efekat na pritisak u usisu.

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #19
          Re: Povećanje kompresionog stepena

          Sve to sa turbinom i venturijem je glupo.
          Smesa LPG i vazduha u usisnoj grani ako je siromasna detonira sama od sebe i bez povratnog plamena ili promasene varnice.
          Znaci smesa mora da bude bogata da ne dolazi do detonacije smese u usisnoj a opet bogata smesa smanjuje temperaturu izduva pa se dobija manji pritisak turba.
          ili idi na sekvent i turbinu posto vec imas senzor u razvodniku mogo bi da posluzi da ne menjas remenicu radilice ili na venturi i atmo varijantu sa povecanjem kompresije i broja obrtaja.

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #20
            Re: Povećanje kompresionog stepena

            E, pa to za PPP i nagli skok sinusne - korisne komponente sile na 15° je ono što mi je profesor rekao. LPG teorijskog odnosa propan-nbutan brže sagoreva i brže, zbog veće temperature sagorevanja, prenosi toplotu na radnu materiju i samim tim mu manje vremena treba da postigne PPP za tih 5°KV, tj u radu na LPG, a za predpaljenje jednako onom na benzin postiže PPP na 10°. U praksi odnos gasova u LPG je dosta promenljiv, pa ovo sve baš i ne drži vodu.
            sve je tacno osim toga na lpg gori brze od benzina. tacno je da temperatura ambijenta utice pozitivno na brznu sagorevanja, ali ona je ista, veca je temperatura produkata sagorevanja lpg-a a ne samog ambijenta u kome pocinje sagorevanje. ta prica sa prenosenjem toplote na radnu materiju itd...priolazi samo na papiru.
            medjutim nije on jedini koji prica tu pricu o brzem sagorevanju lpg-a, i bas zbog toga sam bezbroj puta remapirao auto sa raznim varijantama paljenja, ranije, kasnije, ovde ranije, tamo kasnije itd..
            i od svih varijanti jedino sto zadovoljava jeste ranije paljenje i sa stanovista snage i ekonomije, jer kao sto rekoh to je povezano, ne moze biti ovako ekonomija a onako power nikako.

            btw , koji je to rally profa i sa koje katedre ? vrlo rado cu mu demostrirati sta se desava sa ranijim a sta sa kasnijim paljenjem na lpg-u, nece biti potrebno nikakvo merenje, cim stisnes gas vidi se razlika.
            diplomirao sam bas na sagorevanju kod prof. M. Raovanovica, ali on je vec u penziji..
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #21
              Re: Povećanje kompresionog stepena

              a opet bogata smesa smanjuje temperaturu izduva pa se dobija manji pritisak turba.
              ovo vazi za benzin, za plin je obrnuto. siromasna smesa vodi ka smanjenju temoerature.

              idi na sekvent i turbinu posto vec imas senzor u razvodniku mogo bi da posluzi da ne menjas remenicu radilice
              a sa cega ce sevent da skida signal ?

              ne mozes reci za turbo venturi da je glup ako je to jedino prakticno izvodljivo resenje
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #22
                Re: Povećanje kompresionog stepena

                LPG je ALTERNATIVNO GORIVO, gde se vozila prilagođavaju za rad na istom. Pogotovu što kod nas stoji da je TEČNI NAFTNI GAS mešavina PROPANA, BUTANA i ostalih pratećih gasova. Što znači da je apsolutno tačnog hemijskog sastava, ZAR NE?? Zaključak izvedite sami.
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Povećanje kompresionog stepena

                  pa propisano je tacno kakav njegov sastav teba da bude,a zasto nije je neka druga prica kojoj nije mesto u ovoj temi
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #24
                    Re: Povećanje kompresionog stepena

                    Ja sam se nadao jednom lepom fabrickom livenom izduvnom kolektoru tipa svi u 1, ali je u stvari cevasti 4 u svasta nesto, bas lepa grana s obzirom da je motor od 60ks jeftine konstrukcije

                    Menjazu klipova zaboravi...

                    Sve mi se cini da je stavljanje karburatora pod pritisak , turbo isparivac na venturi i neki normalan turbo , najbolje/najjeftinije resenje

                    Sto se mene tice, to mi je i najprimamljivije resenje...

                    Steta samo sto se jos nisu setili da naprave WB LCS to bi bila utopija za more ovakvih i slicnih projekata

                    Sto se turba tice, ja bi preporucio :

                    Nissan 1.5 turbo (garet t2)
                    Fiat Punto 1.4 gt turbo (ihi neki malo veci od kiwija)
                    Wagen 1.8t (kkk k03)
                    ili slicno, nesto sto se lako nalazi, za skoro nista novaca....

                    Ne otvarati motor, ici na oko pola bara i bog te veselio

                    Samo me zanima jos da li imas podatke o duraciji, liftu i preklopu standardne bregaste, i koliki su usisni i izduvni ventili ? kao i podatke o max snzi tog motora i sl.

                    Da razradimo malo turbo prichu

                    Comment

                    • Dalibor Vukić
                      CBC Senator
                      • 08.09.2009
                      • 279
                      • Beograd

                      #25
                      Re: Povećanje kompresionog stepena

                      Evo nešto podataka na slici. Nemam samo tačne podatke za moment, treba da je negde 95Nm na 3200-3400rpm, a izdizanje ventila ću izmeriti. Pogonjenje ventila je preko klackalica, a izduvni kolektor jeste liv 4u1 pa direkt u prvi katalizator.

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #26
                        Re: Povećanje kompresionog stepena

                        Nema preklopa, vrhunski !!!!

                        Ovo je rodjeno za turbo

                        slikaj taj kolektor da vidimo, kako izgleda da iskonstruisemo nesto

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #27
                          Re: Povećanje kompresionog stepena

                          ima bre preklop citaj sporije
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #28
                            Re: Povećanje kompresionog stepena

                            A dje ti je ?

                            vidis dimenziju c i e 7 i 11 stepeni, zatvara izduv pa prodje c pa prodje e i tek onda otvara usis

                            i ?

                            ovo je sprava rodjena za turbo, samo su duracije kratke, zato nece moci u neke obretaje i pretiske, ali ce da radi vrlo otporno na dentonacije

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #29
                              Re: Povećanje kompresionog stepena

                              Ti si bre corav, gledas naopacke
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • Dalibor Vukić
                                CBC Senator
                                • 08.09.2009
                                • 279
                                • Beograd

                                #30
                                Re: Povećanje kompresionog stepena

                                Preklapa, preklapa, pogledaj strelicu smera. Jedino što nije mnogo veliko preklapanje, a imam i komplet motor u rezervi, tako da može da se igra sa delovima. Može malo da se naoštri bregasta, pa da ne preklapa uopšte.

                                Comment

                                Working...
                                X