Re: Povećanje kompresionog stepena
Ja kad god sam radio takve neke eksperimente na kolima, bio sam spreman na to da moze da se sve razleti i da rasturim motor, neka verovatnoca uvek postoji. tako sam dosao do toga da recimo teram pretpaljenje od 20 stepeni na 1.2-1.3 bara boosta i 6k rpm. mozda to nije idealna vrednost, ali mrzelo me je da beskonacno eksperimentisem, zbog toga sto svaka promena mape zahteva skidanje chipa,pa uv lampu, pa programator itd.. previse je parametara u igri da bi mogao da probam sve kombinacije paljenja/goriva, ali ovo je neka koja mi se pokazala najbolja od recimo 10-15 varijanti. fabricki za benzin na tim obrtajima i 0.6 bara je bilo nekih 16 stepeni pretpaljenja, tako da sam otisao vise nego sto je "normalno" , ali radi bez nekih vidljivih posledica po motor vec 20-tak hiljada km, u medjuvremenu skidana glava dva puta iz drugih razloga, i unutra sve deluje dobro. mnogo puta sam ostajao bez goriva na boostu iz mnogo razloga, i kazem kod mene nije bilo nikakvih posledica. sad, jeste to sve kovano, robusno itd.. naravno, sve se desavalo na plinu.
takodje , davno sam vozio audi s2 turbo , sa venturi plinom, koji je radio kako i kad je hteo
))) uglavnom kontrola smese je bila katastrofalna, van svakih normi, jadan taj motor, i opet i njemu nije nista falilo, osim spadanja creva i cak jednog manjeg pozara zbog detonacija u grani, ali sa internim komponentama motora nije bilo nikakvih problema. takodje , i taj motor je bio izuzetno robusne konfiguracije.
tako da ja mislim, da bi to kod tebe radilo, cak i sa fabrickim paljenjem, da ne bi bilo problema, posebno ne na malom boostu od 0.5 bara koliko bi terao, sa dobrim intercoolerom, ali ipak je tvoj motor, i ako nesto crkne/pukne, tebi ce se izbiti pare iz dzepa, na to moras biti uvek spreman
da je moj auto, ja bi ga turbirao, pa sta bude, jer tako radim sa svim stvarima koje me zanimaju, probam pa ako uspe super, ako ne , jbg
)
konacna odluka je tvoja, a ovo sto sam izneo su moja iskustva, na osnovu kojih pretpostavljam da bi i kod tebe to proslo bez vecih probelma
..da skoro kad smo probali Guminu turbiranu alfu sa fabrickim paljenjem i oko 0.5-0.6 bara boosta , na plinu nema detonacija, dok na benzinu samo zvechi
Ja kad god sam radio takve neke eksperimente na kolima, bio sam spreman na to da moze da se sve razleti i da rasturim motor, neka verovatnoca uvek postoji. tako sam dosao do toga da recimo teram pretpaljenje od 20 stepeni na 1.2-1.3 bara boosta i 6k rpm. mozda to nije idealna vrednost, ali mrzelo me je da beskonacno eksperimentisem, zbog toga sto svaka promena mape zahteva skidanje chipa,pa uv lampu, pa programator itd.. previse je parametara u igri da bi mogao da probam sve kombinacije paljenja/goriva, ali ovo je neka koja mi se pokazala najbolja od recimo 10-15 varijanti. fabricki za benzin na tim obrtajima i 0.6 bara je bilo nekih 16 stepeni pretpaljenja, tako da sam otisao vise nego sto je "normalno" , ali radi bez nekih vidljivih posledica po motor vec 20-tak hiljada km, u medjuvremenu skidana glava dva puta iz drugih razloga, i unutra sve deluje dobro. mnogo puta sam ostajao bez goriva na boostu iz mnogo razloga, i kazem kod mene nije bilo nikakvih posledica. sad, jeste to sve kovano, robusno itd.. naravno, sve se desavalo na plinu.
takodje , davno sam vozio audi s2 turbo , sa venturi plinom, koji je radio kako i kad je hteo

tako da ja mislim, da bi to kod tebe radilo, cak i sa fabrickim paljenjem, da ne bi bilo problema, posebno ne na malom boostu od 0.5 bara koliko bi terao, sa dobrim intercoolerom, ali ipak je tvoj motor, i ako nesto crkne/pukne, tebi ce se izbiti pare iz dzepa, na to moras biti uvek spreman

da je moj auto, ja bi ga turbirao, pa sta bude, jer tako radim sa svim stvarima koje me zanimaju, probam pa ako uspe super, ako ne , jbg

konacna odluka je tvoja, a ovo sto sam izneo su moja iskustva, na osnovu kojih pretpostavljam da bi i kod tebe to proslo bez vecih probelma

..da skoro kad smo probali Guminu turbiranu alfu sa fabrickim paljenjem i oko 0.5-0.6 bara boosta , na plinu nema detonacija, dok na benzinu samo zvechi

Comment