Povećanje kompresionog stepena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #46
    Re: Povećanje kompresionog stepena

    Ja kad god sam radio takve neke eksperimente na kolima, bio sam spreman na to da moze da se sve razleti i da rasturim motor, neka verovatnoca uvek postoji. tako sam dosao do toga da recimo teram pretpaljenje od 20 stepeni na 1.2-1.3 bara boosta i 6k rpm. mozda to nije idealna vrednost, ali mrzelo me je da beskonacno eksperimentisem, zbog toga sto svaka promena mape zahteva skidanje chipa,pa uv lampu, pa programator itd.. previse je parametara u igri da bi mogao da probam sve kombinacije paljenja/goriva, ali ovo je neka koja mi se pokazala najbolja od recimo 10-15 varijanti. fabricki za benzin na tim obrtajima i 0.6 bara je bilo nekih 16 stepeni pretpaljenja, tako da sam otisao vise nego sto je "normalno" , ali radi bez nekih vidljivih posledica po motor vec 20-tak hiljada km, u medjuvremenu skidana glava dva puta iz drugih razloga, i unutra sve deluje dobro. mnogo puta sam ostajao bez goriva na boostu iz mnogo razloga, i kazem kod mene nije bilo nikakvih posledica. sad, jeste to sve kovano, robusno itd.. naravno, sve se desavalo na plinu.

    takodje , davno sam vozio audi s2 turbo , sa venturi plinom, koji je radio kako i kad je hteo ))) uglavnom kontrola smese je bila katastrofalna, van svakih normi, jadan taj motor, i opet i njemu nije nista falilo, osim spadanja creva i cak jednog manjeg pozara zbog detonacija u grani, ali sa internim komponentama motora nije bilo nikakvih problema. takodje , i taj motor je bio izuzetno robusne konfiguracije.

    tako da ja mislim, da bi to kod tebe radilo, cak i sa fabrickim paljenjem, da ne bi bilo problema, posebno ne na malom boostu od 0.5 bara koliko bi terao, sa dobrim intercoolerom, ali ipak je tvoj motor, i ako nesto crkne/pukne, tebi ce se izbiti pare iz dzepa, na to moras biti uvek spreman
    da je moj auto, ja bi ga turbirao, pa sta bude, jer tako radim sa svim stvarima koje me zanimaju, probam pa ako uspe super, ako ne , jbg )
    konacna odluka je tvoja, a ovo sto sam izneo su moja iskustva, na osnovu kojih pretpostavljam da bi i kod tebe to proslo bez vecih probelma

    ..da skoro kad smo probali Guminu turbiranu alfu sa fabrickim paljenjem i oko 0.5-0.6 bara boosta , na plinu nema detonacija, dok na benzinu samo zvechi
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Dalibor Vukić
      CBC Senator
      • 08.09.2009
      • 279
      • Beograd

      #47
      Re: Povećanje kompresionog stepena

      Ma naravno da sam spreman na havariju, zato i imam još jedan motor u rezervi, a ako naletim na neki solidan, kupiću ga. Opet kažem, na prvom mestu edukacija, ako ne bude valjalo, skinuću i terati dalje, a ako radi vremenom ću unositi još modifikacija. Znači paljenje ce raditi, idemo dalje. Išao sam da tražim turbinu i za sad ništa zadovoljavajuće. Kolika je realna cena? Na otpadima pokušavaju da me ostrižu.

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #48
        Re: Povećanje kompresionog stepena

        . Znači paljenje ce raditi, idemo dalje. Išao sam da tražim turbinu i za sad ništa zadovoljavajuće. Kolika je realna cena? Na otpadima pokušavaju da me ostrižu.
        pa recimo da bi sve sve preko 100 eur bilo mnogo za dobru turbinu te velicine i generacije koja ti treba. proprati ebay, mozda i tamo izleti nesto zanimljivo.
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • Dalibor Vukić
          CBC Senator
          • 08.09.2009
          • 279
          • Beograd

          #49
          Re: Povećanje kompresionog stepena

          Ma spreman sam i za više, ali da me na otpadima smatraju za baš takvu ovcu i traže 500-800€... Pa kupiću komplet stranca sa turbinom za te pare, a on me i na takav odgovor gleda belo.

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #50
            Re: Povećanje kompresionog stepena

            800 eur kosta nov ball bearing turbo
            polako, izletece nesto vec
            ili sto kazes, celog stranca mozes kupiti za te pare, pa skinuti turbo, flansne i ostalo sto ti treba i prodati ostatak djuture za skoro iste pare
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #51
              Re: Povećanje kompresionog stepena

              ja mogu da ti nabavim kkk03 za 150e
              punto gt turbo za 150e
              mislim da i ale ima neki T2, pitaj njega za koliko gengi

              jesi slikao kosh, da vidimo kako to daizgle ?

              Comment

              • Dalibor Vukić
                CBC Senator
                • 08.09.2009
                • 279
                • Beograd

                #52
                Re: Povećanje kompresionog stepena

                To mi sasvim odgovara. Onda ću da te kontaktiram čim legnu neke nove pare, ode pre neki dan oko 250e na nove gume i amortizere, da sam znao šta nudiš, nešto od toga bih preskočio. Biće slike tokom nedelje, idem ovih dana u servis, pa me neće biti na forumu.

                Comment


                • #53
                  Re: Povećanje kompresionog stepena

                  Ja imam od golfa 2 TDi sa vodenim hlađenjem...Srce turbine se koristilo na renou 5 1.4 turbo samo sa vecim precnikom ulata i izlaza...sa vodenim je hlađenjem.
                  Ubila se za tvoj projekt...cak je i prejaka...
                  Ja sam ju kupio za jedan svoj projekt od kojeg sam odustao zbog finansija....ja mislim da je u odlicnom stanju jer sam ju birao za sebe....
                  Kompltna je,cak i sa origigi davacem pritiska koji je direktno na uljnom ulazu.
                  Ne trazim puno za nju,jer mi ne treba vise..ne znam da li smijem ovde napisati cijenu..dogovoricemo se na PP ako ti odgovara.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #54
                    Re: Povećanje kompresionog stepena

                    Ja imam od golfa 2 TDi sa vodenim hlađenjem...Srce turbine se koristilo na renou 5 1.4 turbo samo sa vecim precnikom ulata i izlaza.
                    samo toliko... i samo je tvoja turbina za dizela, pardon tedeijaa..
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment


                    • #55
                      Re: Povećanje kompresionog stepena

                      Originally posted by ale944
                      Ja imam od golfa 2 TDi sa vodenim hlađenjem...Srce turbine se koristilo na renou 5 1.4 turbo samo sa vecim precnikom ulata i izlaza.
                      samo toliko... i samo je tvoja turbina za dizela, pardon tedeijaa..
                      Kakve veze ima sto je za tdi-a,ajd mi objasni majketi???

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #56
                        Re: Povećanje kompresionog stepena

                        viewtopic.php?f=11&t=46643&p=723992&hilit=prodajem +turbinu#p723992
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #57
                          Re: Povećanje kompresionog stepena

                          To sto ne znas kakva je razlika i da uopste postoji ne daje ti za pravo da "revoltiran" bacas takve koske, kao "objasni mi majke ti, da vidim koliko si pametan".

                          Razlika je pre svega u materijalu, odnosno granicama koliko trpe turbine za dizele a koliko za benzince - konkretno, benzinci razvijaju MNOGO vise temperature izduvnih gasova nego dizeli, pa samim tim i turbine za benzince moraju da budu konstruisane da trpe mnogo vise temperature. Sto znaci da turbine na dizelima nisu konstruisane i ne mogu (dugo) da trpe temperature benzinskog motora.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment


                          • #58
                            Re: Povećanje kompresionog stepena

                            Originally posted by 206
                            To sto ne znas kakva je razlika i da uopste postoji ne daje ti za pravo da "revoltiran" bacas takve koske, kao "objasni mi majke ti, da vidim koliko si pametan".

                            Razlika je pre svega u materijalu, odnosno granicama koliko trpe turbine za dizele a koliko za benzince - konkretno, benzinci razvijaju MNOGO vise temperature izduvnih gasova nego dizeli, pa samim tim i turbine za benzince moraju da budu konstruisane da trpe mnogo vise temperature. Sto znaci da turbine na dizelima nisu konstruisane i ne mogu (dugo) da trpe temperature benzinskog motora.
                            da ja znam za to sto ti pricas....ali konkretno ova turbina za koju govorim je prvenstveno namjenjena za benzinca,ima vodeno hlađenje i osovinica i propeleri pasu iz jedne u drugu (renoa 1.4 u golfa 1.6 tdi) Srce je isto potpuno samo su za golfa stavili manji ulaz i izlaz....Kladim se da su osovina i prpeleri od istog materijala,nisam googlao jer kad sam sklapao renoa turba nije ni bilo neta....

                            A ja i ti se znamo od prije...i dalje mislim sve sto mislim i sto sam ti nekad rekao,i ono sto je obrisano i ono sto nije...i dalje cekam odgovore na postavljana pitnja Mr.206...i nemoj/te mi se previse praviti pametan/ni nego jednostavno pokusaj/te odgovoriti direktno na postavljena pitanja bez dodataka ''neznas da neznas,znam da znam kad znam...bla,bla....

                            Pitanje je sljedece???
                            Po cemu se razlikuju propeleri usisni/izduvni i osovina kod ove dvije turbine????

                            Alo braco..propeler sa jedne stavis na osovinu od druge i sve ubacis u kuciste i piksne od prve,imaju isti oblik kao i broj pera...probano,testirano
                            Ako mislis da mi je dovoljno to sto ti/vi kazete da nisu iste,to na zalost nije dovoljno...niti je dovoljno da mi das link sa nekog foruma gde je neko to napisao....daj mi nesto fabricki,neki dijagram,sastav materijala i sl.....konkretno za ove dvije turbine sto sam naveo.
                            Inace znam za druge da nisu iste i da turbina sa dizela ne ide dugo na benzincu...ali za ove dvije sam siguran 99% da su od istog materijala i bas zbog toga sam bio izabrao tu turbinu za jedan svoj projekt za koji je naglo nestalo finansija i morao sam se posvetiti precim stvarima.

                            I nemojte me sad ispaliti na foru OT jer sam ja samo predlozio Ovu turbinu a onda su se pojavili ovi koji su se pojavili bez argumenata i iceg....idemo dalje dok ne rascistimo...
                            Mozda nisam u pravu ali sama rijec gospodina 206 mi nije dovoljna....

                            i da,reno kojeg sam sklapao je presao 240000 sa istom tom turbinom...otisao je bio leteci lezaj na radilici i klip je udario u glavi a turbina je bila dobra...toliko o izdrzljivosti iste

                            i da jos nesto...oni koji ne slusaju 206, kad ima ode turbina na renou oni kupe od golfa i samo usisno i izduvno kuciste prebace,stave na reno i vozi dalje kolko oces..probano takođe.

                            da te citiram jos jednom!!!!

                            To sto ne znas kakva je razlika i da uopste postoji ne daje ti za pravo da "revoltiran" bacas takve koske, kao "objasni mi majke ti, da vidim koliko si pametan".
                            Sta ti koristis majketi pa se toliko umisljas....to znaju i djeca u osnovnoj da postoji razlika????

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #59
                              Re: Povećanje kompresionog stepena

                              Pa znaju i deca u osnovnoj, imate otprilike isti rezon. I osnovcima je srce turbine potpuno isto NA OKO i na prvi pogled, "kladis se" da su osovina i sve ostalo od istog materijala...Krajnje pouzdane informacije. Da odgovaram, ubedjujem se, objasnjavam, ulazim u polemiku i raspravu sa tebi i slicnima kojima se glavno poredjenje i sva analiza problema svodi na "ma isto izgleda, vidi sve pasuje, verovatno i materijal isti...ma to je to, krpi..." - uopste ne zelim i nemam nameru.

                              Sto se mene tice, stavi mu i ventilator klime, pa ako radi dobro je...Bilo sta sto napisem, ti i slicni koji ste vec isprobali neke stvari i odokativna metoda sasvim je dovoljna, lepo zaobidjete i kraj. Ali onda pisite drugde, ovde ne.

                              Da li je konkretno TA turbina ista na Golfu, Renou ili necem trecem, ne znam, to nisam ni rekao niti dao bilo kakvo objasnjenje ili tumacenje vezano za to. Pitanje je bilo:

                              Kakve veze ima sto je za tdi-a,ajd mi objasni majketi???
                              Moj odgovor je dat na to pitanje, IMA razlike da li je za TDI ili GTI, odnosno za benzin ili dizel. Pored razlike u materijalima i potrebe da se trpi drugi EGT, BITNE razlike postoje i u tezini i gabaritima, obliku i uglu peraja, kao i finalnom balansiranju - ne izmedju 2 iste turbine za benzin i dizel (jer takve 2 ne postoje, ili je punjac za neki turbo benzinac, ili za turbo dizel...), vec je u pitanju principijelna razlika izmedju te 2 vrste punjaca. Ko ne veruje meni, ne mora, i ne treba - nek' potrazi sam. Ko ne veruje onome sto sam moze da iskopa, lepo nazove Turbo Servis ili pita nekog od ovlastenih servisera za Garrett s kojim radi (ja imam jednog poslednjih 10-ak godina), pa mu ovaj objasni. Ko ne veruje nikom drugom osim samom sebi, uz tako jake argumente kao tvoje...hm, sta da mu radim.

                              Kraj diskusije. Mislim, mozemo jos, ali tu je onda odmah jos jedan kraj...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • slavko_bgd
                                CBC Senator XXL
                                • 24.03.2009
                                • 771
                                • Batajnica
                                • Stilo 1.6 16V MW

                                #60
                                Re: Povećanje kompresionog stepena

                                [quote="Dalibor Vukić"]Nije da nisam razmišljao o turbini, recimo da remontujem neku sa R5 ili Punta, ali onda treba da se rešava problematika sa LPG - turbo - motor sa karburatorom.

                                Dalibore,
                                najmanji problem je ugradnja gasa na taj motor, pogotovo sa karburatorom.
                                Evo ti par informacija:
                                -Teoretski, optimalan stepen kompresije za TNG je 10:1 do 12,5:1.
                                -Stehiometrijski odnos je cca 15,5:1,što znači da ti treba malo više vazduha nego na benzin.
                                -Granica detonacije je nešto veća za TNG nego za benzin, zato može da radi sa većim stepenom kompresije motora (što reče neko na plin radi a na benzin samo zveči...)
                                -Brzina sagorevanja TNG je nešto manja i traži ranije predpaljenje;
                                -temperatura sagorevanja je veća nego kad sagoreva benzin (značajno zbog termičkih opterećenja motora);

                                Ako bi, bez prevelikih ulaganja i peripetija, podigao st.kompresije na 10:1 i dodao turbinu, mislim da bi imao zver na točkovima.Turbina bi dodavala veću MASU vazduha za konstantnu radnu zapreminu (15,5:1) jer, normalno, ne možeš povećati zapreminu cilindara. Mislim čak da ti ne bi trebali ni prošireni ventili.Sve bi se regulisalo stepenom natpunjenja turbine i uglovima predpaljenja.Za redukciju termičkih opterećenja bućnuti "flash-lube".

                                U slučaju ovakve prepravke na karburatorskom motoru, veći problem je napajanje benzinom, i zbog turbine i zbog st.kompresije.
                                Puno uspeha i obaveštavaj o napretku
                                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                                Comment

                                Working...
                                X