RAM AIR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Ubacivanje cistog kiseonika u motor, pored apsolutne nemogucnosti da se u auto stavi dovoljno velika boca puna kiseonika koja bi trajala neki smislen i koristan period, bilo bi ravno filovanju motora eksplozivom. U roku od par sekundi takav motor bi se raspukao po pola od detonacija

    Prelistajte malo temu o principima rada N2O sistema i srodne teme u toj sekciji, tamo je detaljnije objasnjeno zasto i kako.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • cedo
      CBC Član
      • 13.01.2006
      • 98
      • Crna Gora B A R

      #17
      Sta je PMV?
      Gas ne pustaj ni za zivu glavu
      MOG'O BI DA POGINES !

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #18
        Originally posted by cedo
        Sta je PMV?
        ProtokoMerVazduha
        Boost or bust...

        Comment

        • Rubi
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 519
          • Beograd

          #19
          Na fotki se vidi odlicno resenje - ne menja estetiku kola, ne skuplja vodu...

          @ cedo

          Otvor koji bi se otvarao klapnama nema mnogo smisla, osim ako se ne spremas za pescane oluje. Ideja Ram-Air sistema je da koristi struju vazduha koja nastaje kao posledica kretanja kola. Pri malim brzinama funkcionise kao i bilo koji drugi dotok hladnog vazduha, a pri vecim brzinama pravi nadpritisak, tako da nema razloga da se zatvara tokom voznje (osim, mozda, u jako hlandim danima). Mislim da u sistemu prikazanom na fotografiji crevo za vazduh ide dole, a ne pravo u kutiju, zato sto pored hladnjaka postoji jos jedan mali uvodnik, koji se otvara pomocu step-motora, u zavisnosti od temperature vazduha (dakle, automatska klapna). Ovakvo resenje je fabricko na Volvou 740, verovatno i na ostalim modelima. Stari Volvo-ov plasticni uvodnik je zgodan za instalaciju na drugim kolima, jer je adekvatno kockast (kao i ostatak automobila ) Pomocu Bison Epoxy Repair-a (epoksi plastelin) i par kanalizacionih PVC cevki mozes da upasujes svaku kombinaciju... Posle zalepi malo folije koja imitira karbon preko PVCa, i napisi "Pipercross", da te ne zezaju ljudi sto si napravo RamAir za <1000din .
          (\__/)
          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
          (")_(") your signature to help him gain world domination.

          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

          Comment

          • cedo
            CBC Član
            • 13.01.2006
            • 98
            • Crna Gora B A R

            #20
            Pa na to sam i mislio,samo sto sam ja htio otvore da postavim na haubi,4 mala.svaki cilindar po jedan usis.
            Gas ne pustaj ni za zivu glavu
            MOG'O BI DA POGINES !

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              resenje je fabricko na Volvou 740
              htedoh da kazem ali da ne iritiram da su Svedi i o tome mislili poodavno

              koliko je zgodan za rad na benzinu toliko je i nezgodan pri radu na gas, efekat stvaranja natpritiska je dovoljno jak vec pri 50tak km/h da ometa rad isparivaca (klasican sistem) i pogura membranu toliko da zaustavi dovod gasa na ler obrtajima.

              nisam merio, samo iz prakse znam da ram air postoji na 740.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • civi
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1492
                • Pozarevac

                #22
                Ljudi zaboravljate ferari "Ram Air"

                Ovaj sistem ili u slobodnom prevodu prirodna turbina je sistem koji koriste trkački automobili, a svodi se na jednostavan princip da se usisna grana (uz posredstvo odgovarajućih filtera) izvede direktno negde na spoljni deo automobila koji je okrenut smeru kretanja i time se povećanjem brzine automobila proporcionalno povećava pritisak vazduha koji ulazi u motor. Na primer F1 bolidi imaju usis direktno iznad glave vozača, GT automobili imaju "grbe" na haubi koje direktno ubacuju vazduh u motor automobila, a taj pritisak je direktno srazmeran brzini kretanja automobila.

                Maranello 575 http://www.nacionalnaklasa.com/images/t ... turbo1.jpg
                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                - Kako to misliš, kočim?

                Comment

                • Rubi
                  CBC Senator XXL
                  • 06.05.2005
                  • 519
                  • Beograd

                  #23
                  Sve to stoji, ali vazduh ne ide direktno na leptir gasa/usisnu, nego ima filter, plenum (kutija za vazduh odgovarajuce zapremine i oblika)... U slucaju Ferrari motora, tu je cesto i usisna grana promenljive duzine (super stvar!)... Kad vazduh napravi nadpritisak, taj nadpritisak se prenese kroz crevo u postojeci sistem - nema razloga da se izvodi "surla" koja bi nabijala struju vazduha pravo u glavu motora. Inace, na nekim V6 motorima (Alfa?) postoji pregrada (na step-motor) u zajednickom plenumu, koja se pomera u zavisnosti od broja obrtaja. Evo linka na temu akusticnog tuninga...

                  http://not2fast.wryday.com/gasflow/Lect ... cument.htm
                  (\__/)
                  (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                  (")_(") your signature to help him gain world domination.

                  http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                  Comment

                  • luka.l
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 490
                    • Beograd
                    • ВАЗ 21213

                    #24
                    Originally posted by cedo
                    od starog gramofona nadjesh onu trubu,lijevak,pa onda na kraj u karb.
                    Tako ce sto vise vazduha uc,josh ako se nadje josh veca truba,ih to ima da ide ka' dja'o!
                    Ram air i karburator. Nesto me je Uros jedanput pecnuo, pa mozgam malo kako to funkcionise, uzevsi u obzir princip rada karburatora. Pritisak goriva itd. Pritisak pumpe na jugicu je koliko znam nesto oko +0.3 bara ili tako nesto. Ako imas srecu pa nabijes taj pritisak u karburator, da li ce gorivo u opste da ulazi?
                    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                    - "I vi ste dobro."

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #25
                      Originally posted by luka.l
                      Ram air i karburator. Nesto me je Uros jedanput pecnuo, pa mozgam malo kako to funkcionise, uzevsi u obzir princip rada karburatora. Pritisak goriva itd. Pritisak pumpe na jugicu je koliko znam nesto oko +0.3 bara ili tako nesto. Ako imas srecu pa nabijes taj pritisak u karburator, da li ce gorivo u opste da ulazi?
                      Pritisak pumpe nema veze sa pritiskom u karburatoru. Pumpa je tu samo da dobavi corbu u lonce karburatora a corba preko dizni venturi efektom ulazi u grlo.
                      Onda izgleda da je dosta ljudi ovde pobrkalo loncice. Sve vreme se govori o pritisaku izazvanim ram-air-om. Ne misli se bukvalno na pritisak, vec na bolju dobavu kiseonika motoru tj. laksem njegovom disanju i pruzanju manjeg otpora koji stvara vakum prilikom u****vanja.
                      Znaci air ram efektom nema sanse da se stvori ikakav pritisak u plenumu 0.3 bara ili ne znam ni ja sta, kao sto to moze turbo da uradi.
                      Motor i dalje dise i plenumu je vakum, da ne pricamo u obrtajima koju litrazu kiseonika motor guta tako da stvaranje nekog znatnog pritiska ne dolazi u obzir, sem na ms i u mb kad se pusti papucica gasa.
                      Znaci jedan ram air na motorciklu omogucava samo da njegovom motoru omoguci vecu volumetriju punjenja nego sto bi to bilo bez ram- air efekta
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #26
                        Originally posted by civi
                        a taj pritisak je direktno srazmeran brzini kretanja automobila.
                        Nije nikako direktno vezan i srazmeran samo brzini vozila
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • shadow
                          CBC Senator XXL
                          • 23.09.2005
                          • 555
                          • Beograd

                          #27
                          A ECU? Jel ECU nekog atmosferca "kompatabilan" sa RAM-AIR?
                          My crew is all fired up
                          Y'all better just wise up

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            Naravno.
                            I dalje podatak o kolicini kiseonika dobijaju standardnim senzorima (map,maf,amm itd.)
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              ram air efekat je reda 0.05 do 0.1% ukupnog disanja atmo motora.
                              zanemarivo prakticno ali ima jednu drugu stvar- daje brzi odziv na zahtev sa pedale gasa i omogucava bolje mesanje u usisu (ponekada, zavisi od konstrukcije) na manjim obrtajima kada je i inace problem sa mesanjem benzina i vazduha.


                              nema ni govora o zameni turbo kompresora, dva razlicita sveta.

                              ukljuciv i Ferari, ne daje to snagu motora iole vrednu pomena.

                              u kompletnom usisu najveca smetnja je sam leptir, pa onda ventili.
                              niti filter, niti creva, niti merac mase nimalo ne smetaju disanju motora.ukupan pad pritisak usled svega toga je 5-10 paskala.

                              nista u odnosu na 101.400 paskala koliko je pritisak na nultoj nadmorskoj visini.

                              stoga je i "sportski" filter vazduha samo opticka varka, nema ama bas nikakav efekat dobitka a cesto i lako samo donosi gubitak jer ukida rezonantne osobine u**** (a rezonancija poboljsava disanje).

                              sportski filter ispod haube je siguran znak da je motor detjunovan na manje snage i da sporije ide od fabrickog.

                              dobro, ima mozda bolji zvuk
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • cedo
                                CBC Član
                                • 13.01.2006
                                • 98
                                • Crna Gora B A R

                                #30
                                Znaci kn filter.... u smece!
                                Ma bitno je da kida _ebes zvuk!
                                Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                                MOG'O BI DA POGINES !

                                Comment

                                Working...
                                X