Molim za mishljenje/savet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    @ M:

    Pre svega 10x za tips, ochekujem od likova iz Smarttuninga odgovor/predloge i cene, pa odluchujem shta/kako dalje. Ipak, rekoh da motor necu da diram, znachi brega ostaje jer ne bih da chachkam...ne vredi...

    Znachi, napisah da ne ochekujem nikakva radikalna poboljshanja, nekih 15 ks mi se chini "dohvativim", mozhda nekih 10% Nm vishe... Auto sam na benzin na autoputu vozio 200 km/h (trebalo mu je malo vrmena... ) jednom i verovatno nikad vishe, to su limiti motora i ne ochekujem 220 ili 230 jer mi max brzina nije ni cilj... Mnogo mi je bitnije malo bolje ubrzavanje sa nizhih obrtaja, dakle Nm, ovo o chemu brizk pishe... Zato sam i ja kao prvu opciju razmotrio "disanje" i postavio pitanje u vezi celog izduva, ali su i tu shvabe chini mi se izvukle neki max iz ovakvog setup-a... Mnogi motori sa 2 litra i 16 v se i danas prave sa 115-120 ks, josh vishe ih ima iz tih godishta, tako da ima malo mesta nekim velikim povecanjima kod ovog OHC 8V...

    Znachi, malo bolja ubrzavanja na nizhim i srednjim rezhimima rada je ono shto trazhim, malo zeldi karaktera

    over, da li taj motor ima lanac ili kais za pogon bregaste?
    imas LPG a pomeranjem limita obrtaja nagore dobijas automatski i vise KS na oba goriva. pitanje je samo do koliko rpm moze da bezbedno izdrzi sistem razvoda ventila.
    @ brick:

    Motor je M43, upgrade verzije M40 koji se isporuchivao u trojkama E36 od 1990 do 1994. Umesto kaisha za razvod koristi lanac. Cat mislim da je u redu, ipak je do proshle godine pio Ita chorbu (od tad sipam na Jugopetrol-ovim pumpama, trebalo bi da je bleifrei ok? )

    Shta ti je na umu?!
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      Odgovor iz SmartTuning-a:

      ...Vas automobil se moze modifikovati bez problema. To sto imate ugradjen plinski uredjaj u kolima, ni na kakav nacin ne utice na mogucnost modifikacije motora. Vas automobil bi isao bolje na ono pogonsko gorivo ciji bi racunar modifikovali...

      ...Nakon modifikacije Vas automobil bi imao 131KS, 13% veci max. obrtni moment, oko 0.5sec. bolje ubrzanje od 0-100km/h i oko 5% manju potrosnju goriva u realnim uslovima voznje, ujedno to je i modifikacija koju preporucujemo...

      Cena modifikacije za automobil kao sto je Vas bi iznosila 302e...
      Znachi +16 KS, +13% Nm (191 Nm)... Shta mislite, da li je to realno?!

      Po meni vredi, ako nije u pitanju "patka"...

      Vas automobil bi isao bolje na ono pogonsko gorivo ciji bi racunar modifikovali
      Znachi, na benzin 131 KS, na plindzi sve ostaje isto...?
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #18
        Treba samo razmisliti koliko ce se taj auto vremenski voziti na benzin, a koliko na plin.?

        Ako zelis da dobijes nesto snage na oba pogonska goriva, najbolja investicija je zamena bregaste , izduvna grana i izbacivanje katalizatora.

        Dati 300E za chip, je po meni totalno neisplativo, ako ces se uglavnom voziti na plin.

        Razmisli naravno, pre nego li doneses odluku.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Znachi, ovako bi (otprilike) trebalo da izgleda dijagram pre/posle chip tuninga:



          @IvanT:

          Hteo sam da uradim chip tuning samo za vozhnju na benzin, jer redovno provozam i na benzin posle svaka npr. 3 rezervoara vozhnje na plin...

          Znachi, plindza za "svakodnevnu uporebu" i cimanje po gradu, a ovo da s' vremena na vreme malo "izduvam" auto, "italian style"

          Ionako sam gore sledece nedelje pa cu da razmotrim sve opcije...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            Znachi +16 KS, +13% Nm (191 Nm)... Shta mislite, da li je to realno?!

            Po meni vredi, ako nije u pitanju "patka"..

            i dalje nema podatka kakvih +16KS, na kojim obrtajima su procenjeni.

            ako je na npr 6.500 rpm sta to tebi znaci, ti auto gotovo nikada neces voziti duze u tom rezimu.
            takodje, nimalo ne verujem u tvrdnju da pri max efektu motora i max obrtajima motor trosi makar 1 gram manje benzina, a kamoli 5%.

            slicno i za cifru od 191Nm, veoma sam skeptican imajuci u vidu da motor atmosferski od 2.000 kubika sa 8ventila je obicno oko 170-175Nm max obrtnog momenta.

            jos sam veci nevernik u pricu kako chipom tj, fleosovanjem softvera po zelji i na LPG povecavaju rezultate motora i povecavaju snagu.
            razlog je prost, LPG kao gorivo je nize kaloricne vrednosti i svi (ama bas svi u svetu koji ista znace u domenu LPG proizvodnje) tvrde da motor gubi nesto na max efektu. to nesto je reda2-3% do 10tak% ali UVEK GUBI pri pogonu na LPG.

            nevezano za ovo razmatranje oko tvog auta.
            juce na TV slucajno uhvatim neku emisiju i bas iz tog Smarttuninga ide prica kako su radili neki Pasat 1.9tdi, pokazuju sa laptopa neke brojke...
            tek, tvrdnja da posle njihovog chip tretmana Pasat sa 100KS postane onaj sa 130KS jos moze da prodje ali tvrdnja da Smarttuning podesen Pasat od 130KS ima 30% bolje izmerene rezultate ubrzanja i medjuubrzanja nego fabricki Pasat od 130KS mi deluje potpuno neozbiljna.
            ispada da su razliciti konji, i da ti koji se dobiju cipovanjem imaju neku magicnu moc znanto vecu od obicnih konja...

            tu je i tvrdnja da taj Smart modifikovani motor trosi oko 2 litra manje goriva/dizela uz vecu snagu motora...skoro da sam pomislio da ce sa sledecim cipom trositi samo 1 litar/100km ako se dovoljno potrude..

            i na kraju slag, intervju sa vlasnikom doticnog modifikovanog Pasata. njegov utisak je da auto "mnogo bolje ide, potpuno drugaciji auto koji je sada brzi i jaci od najajcih benzinaca".

            ne bih da generalizujem ali uz ovakav stav mogu bilo kakve brojke da padnu u vodu, verovanje u magiju je cudo jedno.

            zasto ovakav moj stav, pa ne volim da se ljudi vuku za nos pricama koje se samo kod nas mogu cuti iz marketinskih kuhinja.

            za atmo motor kljucni limit je kolicina u****nog vazduha odnosno kiseonika koji se nadje u cilindru.
            bez kiseonika nema procesa oksidacije, nema oslobadajanja toplote i nema konvertovanja energije goriva u toplotu...opste vazeci zakoni hemije i fizike koji do sada nisu nigde u svetu dovedeni u sumnju.
            i vaze uvek i u svakoj toplotnoj masini bez obzira na marku, model, ogdiste, bilo sta.
            chip tuning atmo motora bez diranja u**** (bregastih, venitla) je za mene sarena laza, bukvalno skoro pa reklamna prevara.

            turbo ili na drugi nacin motor koji se hrani extra vazduhom je sasvim druga prica, radi na sasvim drugi nacin i rezultati su shodno tome znacajno drugaciji.

            na tvom mestu, ja bih batalio bilo kakvo cipovanje i niti 1 dinar ne bih dao na to.
            umesto toga posto iams lanac mozes da porazmislis o podizanju max broja obrtaja na kojima radi motor i time dobijas vise KS na max rezimu odnosno vecu max brzinu.
            obrtni momenat ce opasti sa povecanjem broja obrtaja, zasigurno samo je pitanje koliko.

            ono sto tebe zanima a to je driveability u nizim i srednjim podrucjima obrtaja si dobio ugradnjom LPGa koji po prirodi stvari upravo tu poboljsava obrtni momenat motora u odnosu na benzin, i tu je njegova najveca prednost.

            ako dobitak koji imas sa LPG nije dovoljan mozda da porazmislis o ugradnji tecnog ubrizgavanja LPG...samo to je dosta skupo, ne radi se ovde i ne trpi iole prljaviji LPG sa pumpi.
            ali, ako je cilj tjuning i jurenje perfomansi to je put kojim se sigurno dobija efekat na atmo motoru (u paket dobijas automatski i intercooler u****nog vaduha i time povecanje mase u****nog vazduha i posledicno vise kiseonika, bolje disanje, ...i na kraju vise snage i obrtnog momenta)

            a sad koliko se to isplati modifikovati atmo motor da bolje dise, ili promeniti motor za neki atmo vece kubikaze ili turbo slicne kubikaze (koji sigurno daju ono sto se ocekuje) zahteva ozbiljne procene investicionog ciklusa u jedan auto i zelja vezanih za taj auto.

            bregasta, ventili, kat je put za bolje disanje atmo motora a chip...hm (pa recimo samo jedna rec-reklama kao one za detergente i izbeljivace i slicno).

            PS. ovoliko reci (zbog svih ostalih koji posete slucajno) jer je tema sustinski bitna i mnogi ce mozda drugacije posmatrati razne reklame koja obecavaju cuda. smatram da je informisanje najjaci argument koji se moze ponuditi nekome ko razmislja posle ubedljivih reklama da li da pokloni pare za tako nesto.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #21


              ono sto tebe zanima a to je driveability u nizim i srednjim podrucjima obrtaja si dobio ugradnjom LPGa koji po prirodi stvari upravo tu poboljsava obrtni momenat motora u odnosu na benzin, i tu je njegova najveca prednost.
              Zahvaljujuci pre svega tvom i Ivanovom "glasu razuma" sad na celu stvar gledam malo drugachije... =]

              http://www.bmw.tv

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                pusti sve da prenoci, stavi na papir ulozen novac prema potencijalnom dobitku, uporedi sa nezavisnim iskustvima onih koji nemaju nikakvih finansijskih interesa (net je tu ogroman izvor iskustava i raznih informacija iz prve ruke) pa ce sigurno i bilo kakva odluka biti tacno ono sto se zelelo, bez kajanja posle tipa da sam samo jos jednom promislio.

                ja nikako ne bih odbacio resurse jednog BMWa i mnooogo sati utrosenih od strane inzenjera konstruktora da optimizuju rad tog motora, i dobiju za takava motor vrlo ubedljive perfomanse.
                nemam ja nista protiv izmena softvera navodjenja motora, ali imam protiv olakog menjanja bez ogromnog testiranja i prikazivanja svih dobitaka i gubitaka koje donosi odredjeni softverski setup.

                nije moguce da se svi parametri motora poprave, negde je dobitak negde gubitak, uvek. (trajnost, potrosnja, termicki stabilitet, max efekat, max obrtni momenat, opseg u kome je motor elastican, buka, itd).

                recimo ne ide nikada povecanje max efekta istovremeno uz smanjenje buke, nesto se mora zrtvovati.

                i najvaznije, svaka izmena softvera navodjenja motora mora da se bazira na osobinama goriva/mesavine koje ce se najcesce koristiti.
                nije ni LPG jedna te ista mesavina uvek i na svakoj pumpi, i tu se moze dodatno optimizovati tjuningom rad motora za male iznose ali se onda gubi na upotrebi univerzalnijeg goriva, odnosno raznotraznih mesavina.

                bez jonske akvizicije podataka iz komore sagorevanja u realnom vremenu i adekvatne trenutne izmene softvera koji upravlja trenutno motorom uvek se nesto gubi, kroz neki kompromis.
                softver (chip) prilagodjen svajcarskoj gorivu nece dati adekvatne rezultate sa srpskim, nemackim, svedskim ili americkim benzinom, one maksimalno moguce i najbolje.

                kao sto stari klasicni karburatori nemaju prilagodjenje nadmorskoj visini pa ono sto se podesi u servisu negde na optimum vise ne odgovara realnoj situaciju kada se vozi preko nekog planinskog prevoja npr.

                sagoravnje u motoru je mnogo kompleksnije nego jedan chip kreiran za jednu tacno odredjenu primenu i splet okolnosti uslova okoline u kojima radi taj motor.

                a danasnji autoadaptivni sistemi navodjenja motora rade skoro savrseno sve ono isto sto rade i ti naknadno ubaceni softveri.
                ne pricam pri tome o ukidanju raznih limita sigurnosnih marginala koji fabrike redovno postavljaju zbog garantovanja pouzdanosti i ekoloskih normi, kojima se cesto pribegaba u chip tjuningu pa se mase takvim podacima-ono poredjenje baba i zaba u razlicitim uslovima rada.

                ako mozes da nadjes najveci efekat ulaganja novca prema dobitku perfomansi je ventilski razvod /bregasta.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #23
                  Originally posted by overspeed
                  Shta je onda najracionalnija opcija?!

                  Znachi, sa nekim ogranichenim ulaganjima, a ochekujem isto tako ogranicheno poboljshanje. Nekih 15-20 ks, ne trazhim nishta preko...

                  Motor ne bih da chachkam, ionako OHC 8v nije bash neka osnova za budz...
                  Molim?

                  Taj motor ima potencijala i do 160-170 KS ako bas hoces da ga gurnes, istina, uz znacajna ulaganja (uveliko u cetvorocifrenom domenu). Jos 30 konjica za 100 evrica ne moze, to je tacno ...

                  15-20 KS ce ti biti dosta prvih 15-20 dana, a onda ces pozeleti vise - to tako ide. Snaga ume da opije.

                  Toliko koliko ti hoces mozes da postignes sa ostrijom bregastom, povecanjem i oblikovanjem ventila i eventualno drugacijom usisnom granom. Sve zajedno, nije jeftino ako uzimas novo, a ako je polovno, sam bog zna, sve zavisi.

                  Zamena ECU-a je moguca, mogla bi da ti donese recimo 10-ak KS, ali nije jeftina igracka.

                  Ti vozis BMW, a za zapadne pojmove, BMW podrazumeva odredjeni materijalni status. Samim tim, takve su i cene, njih ne zanima sto se drugde (citaj: u Istocnoj Evropi) voze polovni do super polovni automobili sa tim znakom, jer za prosecnog Nemca, auto star 5-6 godina je super polovan, a sto se ovde ljudi loze na vozila stara 12+ godina je vec nas problem, to njih ne zanima. I ne daju popuste, cak naprotiv, moze se dogoditi da neki bolji deo za staro vozilo kosta oho-ho vise nego za novo vozilo - jer je i broj kupaca drasticno manji, pa lager duze stoji i vise kosta.

                  Pa na kraju ispadne da je mnogo skuplje navuci 15-20 KS starom nego novom vozilu. BMW vec nekoliko godina ne pravi motore od 1.800 ccm, sada pod tim naslovom furaju motor od 2 litra smiren an 125 KS. Tvoj je jos SOHC, dakle on je za njihove pojmove ultra star. Ne znam koliko je finansijski uopste oportuno tjunovati taj motor, u odnosu na kupovinu i sredjivanje novijeg motora, DOHC 16V.

                  Razmotri i tu mogucnost.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #24
                    Sto se SmartTunig chip tjuninga tice, licno sam zadovoljan efektima na Daewoo Nubiri, koja ima Opel 20XE motor. Izvorno, motor je klasican, poznat iz Vectre 2, u kojoj je imao 136 KS, ali ga je Daewoo preprogramirao sa 98 na BMB95 oktansko gorivo, kojom prilikom je izgubio 3 KS (vrlo realno), pa je deklarisan an 133 KS.

                    Chip tjunovao sam auto prsolog leta, desetak dana pre polaska na more u Grcku. Razlika se oseca odmah. Da ne bude zabune, oseca se odmah, ali nije spektakularna, nemojte ocekivati da vam auto poleti tamo gde je do juce mileo. Ja to nisam ocekivao, chip tjunovao sam ga vise kao pripremu za trenutak kada NIS izgubi monopol (1 juli ove godine) i kada bude dozvoljen slobodan uvoz benzina. Ocekujem da ce tada BMB98 biti na raspolaganju iz uvoza, dakle sa EKO i drugih pumpi.

                    Prednost cete osetiti vise kroz povecani obrtni momenat neko konjske snage na nasem gorivu - jednostavno, auto bolje vuce, agilniji je na nizim obrtajima. Za povecanu snagu u gornjem opsegu, moracete kao i ja da sacekate kvalitetno gorivo (za razliku od nekih ovde, ja i dalje tvrdim da je NIS-ovo BMB95 gorivo djubre sa +30% sumpora, bez bar 3 oktana i bog te pita kakvim jos falinkama, a da li je tako izaslo iz rafinerije, ili su to nuz proizvodi dodatnog krstenja po njihovim pumpama, niti znam, niti me zanima).

                    Ili da u inostranstvu, u mom slucaju u Grckoj, nalijete Shell ili BP ili EKO BMB98. I, onda cete dobiti povecanje snage i na visim obrtajima (tj. 4.000 o/min i nagore). Tek tada sam uvideo dobiti chip tuning-a i gore, a ne samo dole.

                    Po njima, ja bih trebao da sam dobio +14 KS i +18 Nm. Ne znam da li sam dobio +18 Nm ili manje, ali znam da jesamo dobio toliko da razliku osecam. Ne znam da li sam dobio +14 KS, na domacem gorivu cisto sumnjam, a za grcko ne znam koliko, ali znam da dobio jesam.

                    Mislim da su njihove procene dobiti realne, istina, na osnovu jednog jedinog automobila, i to mog. Ne mogu da tvrdim da je i sa drugima slican slucaj, ali mislim da je tvoj BMW sigurna stvar isto toliko koliko i moj Opel motor.

                    Za jos snage, morao bih da ugradim one dve ostre uparene bregaste koje mi sede u ormanu i cekaju bolje dane (citaj: bolje gorivo), uz prosirivanje i oblikovanje ventila, podizanje kompresije i zamenu ECU-a onim koji imam u Yugu, a koji pravi Nikola Radenkovic. Dovoljno ga vozam da vidim sve prednosti "custom" ubrizgavanja. Pa uz sve te dorade i mere plafon ce biti oko 180 KS, mada, ako cemo pravo, to je ipak lepih +47 KS, odnosno +35,3% u odnosu na izvorni. Moze i vise, sve do 240 KS atmosferski, ali meni jednostavno ne treba vise.

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • starac vujadin
                      CBC Senator XXL
                      • 27.08.2005
                      • 2617
                      • Stari grad

                      #25
                      chip tuning atmo motora bez diranja u**** (bregastih, venitla) je za mene sarena laza, bukvalno skoro pa reklamna prevara
                      E, ova ti valja!

                      Comment

                      • DejanV
                        CBC Senator XXL
                        • 19.07.2005
                        • 682
                        • Beograd

                        #26
                        Originally posted by starac vujadin
                        chip tuning atmo motora bez diranja u**** (bregastih, venitla) je za mene sarena laza, bukvalno skoro pa reklamna prevara
                        E, ova ti valja!
                        Zasto? Moze li neko malo objasnjenje?

                        Pozdrav,
                        DVV
                        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                        Comment

                        • Dutchman
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 741
                          • Vracar centar sveta

                          #27
                          pa zato shto navodno dobijesh 5-6 konja .... po njihovoj proceni a moze se dogoditi da dobijesh i shipak ... ali placebo efekat izruchenih 300eura sigurno ce ti se chiniti da auto ide mnogo bolje...


                          jedina varijanta da se oslobodi koji konj vishe je da se odvrne gorivo , ali poshto svi oni tvrde da se potroshnja ne povecava znachi da je prevara, tih par konja o kojima se pricha su ustvari u gornjoj zoni dobijeni samim skidanjem blokade ili njenim pomeranjem za 1000rpm gore... nadam se da sam pojasnio ... u prevodu za te 3 glave bolje da sredish glavu i izduv i dobicesh mnogo bolje performanse nego sa chipom....
                          Prevelika slika u potpisu!

                          Comment

                          • Mad-Max
                            CBC Član
                            • 10.11.2007
                            • 50
                            • Beograd

                            #28
                            chip tuning atmo motora bez diranja u**** (bregastih, venitla) je za mene sarena laza, bukvalno skoro pa reklamna prevara
                            Nije to bas tako, dobijes bar jednu konjsku snagu, posto se posle kad sednes u auto osecas kao konj, kad ti izbiju pare iz dzepa...
                            oversteer = scared passenger = o yeah
                            understeer = scared driver = o shit

                            Comment

                            • DejanV
                              CBC Senator XXL
                              • 19.07.2005
                              • 682
                              • Beograd

                              #29
                              @Dutchman
                              Vidis, ja se ne bih bas slozio sa tobom, i to ne na osnovu rekla-kazala, vec na osnovu onoga sto sam naucio uz Nikolu (NickRP) i na osnovu licnog iskustva.

                              Kada fabrike mapiraju neki ECU, one moraju d avode racuna o citavom nizu faktora, od propisa o zagadjenju, do potrosnje. To znaci da u svakom ECU po pravilu postoji jedna rezerva, koja se moze osloboditi novim mapiranjem, ali - i tu se slazemo - ako dobijes na jednoj, moras da platis na drugoj strani. Sve tvrdnje o dobitku u rasponu 5...10% u snazi na atmosferskom motoru ne bih unapred odbacio kao besmislene, naprotiv, smatrao bih da su moguce (a da li ceh ih stvarno i dobiti je vec druga stvar, koja ima citav niz drugaih, dodatnih varijabli). Prica o smanjenoj potrosnji je prica za malu decu.

                              Pre dve godine, odem do Digital Tuning-a i chip tjunujem moju Nubiru. To je, u sustini, stara Vectra II prepakovana u novu karoseriju, jer ceo motor, ceo menjac i celo lezanje je istovetno kao i Opelovo. Motor je GM/Opel 20XE, 16V DOHC, ona smirena varijanta od 133 KS pri 5.400 o/min. i 184 Nm pri 4.500 o/min., kompresioni odnos 9,6:1, itd. Trpi goriva od BMB 89 oktana pa nagore (po uputstvu).

                              Ako sam i dobio neku snagu, to je nesto recimo 3-4 KS, jako malo, na inicijalnih 133 jedva +2 ... 3%, jedva osetno i to jos nisi siguran da je to to, tj. da to nije placebo efekat.

                              Ali, oko veceg obrtnog momenta nema dileme, auto je sasvim lako osetno bolje vukao u donjem spektru, recimo od 2.000 o/min to vec ore drum. Bas se oseti. Jos kada mu u Grckoj sipam BMB 98, tek onda poludi, ide kao blesavo, iako je ovo skolski primer totalno porodicnog auta sa tacno nula sportskih pretenzija.

                              U pravu si sto se limitera tice - mene je ranije sekao na 6.300, a sada me sece na 6.900 o/min. Sto je u osnovi potpuno besmisleno, jer taj motor je na nasem losem gorivu rekao sve sto je imao da kaze na 5.400 o/min., mada, valja i to priznati, sa grckim BMB98 gorivom jos ima malo nesto da kaze i na celih 6.000 o/min.

                              To uopste ne mora nuzno da bude prevara, a da moze da bude, i licno sam se uverio u Centru Boban kada sam isao na dinamometar. Ispred mene covek u FIAT Stilo Abarth. Fabricki, deklarisan na 170 KS, posle chip tuning-a kod jedne nase renomirane kuce, ubise se da mu izmere i celih 160 KS pod istim uslovima. Dakle, taj ne samo sto nije dobio, nego je jos i izgubio. Namerno izostavljam naziv firme, jer sam pricu cuo od njega, pa iako ne sumnjam, nisam licno video pa ne bih da pljujem ikoga bez licnih saznanja.
                              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                              Comment

                              • 24v
                                CBC Senator XXL
                                • 11.12.2004
                                • 479
                                • Beograd, Karaburma

                                #30
                                Jaooooooooo kad vidim post od DVV-a krene mi kiselo na bulj...

                                Sta kazes 15ks na auspuh!? Pa to samo kod tebe u bajci!!!

                                Na kompletan ausuh bez diranja drugih stvari moze da se dobije najvise 5ks i to je pitanje??

                                Pa kad bi tako padali konji sa neba niko ne bi imao bez 200ks.

                                Dobro razmisli sta ces jer za atmorsferca treba velika cifra za dizanje konja!

                                Turbo je vec druga prica!
                                I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!

                                Comment

                                Working...
                                X