trajnost motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • omBRE
    CBC Član
    • 11.09.2005
    • 90
    • Zemun/Chicago

    trajnost motora

    Do sada sam uvek vozio kola sa manual menjacem, a od pre mesec dana vozim zeninu Hondu koja ima automatic, i nesto razmisljam, pa ovaj automatik je napravljen da sacuva motor od svih neupucenih i neizivljenih manijaka koji bi vadili dusu iz auta.
    Sta mislite jel motori kola sa automatskom transmisijom generalno prelaze duze od istih takvih sa manuelnom?
    a vi kako te?
  • vega
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2006
    • 324
    • Beograd

    #2
    Ubedjen sam da prelaze vise. Naravno ako se pretpostavi da su uslovi koriscenja i odrzavanja isti ili slicni.
    Manji stres po motor svaki put kad se krece iz mesta i kod saltanja (koliko god mi svi bili extra vozaci torque converter mnogo mekse "ukljucuje pogon" od leve noge, nema cimanja sve i da hoces), ne mozes ga voziti na preterano niskim obrtajima, koliko god da ga stisnes opet ce presaltati par stotima obrtaja pre blokade, pri normalnoj voznji automatik drzi obrtaje motora u skoro idealnom rasponu... sasvim dovoljno za pocetak...
    Imam rodbinu u Americi, bio par puta na nekoliko meseci, voznju sam tamo polagao naravno na automatiku. Neki put kad se zaglavim u guzvi mi iskreno nedostaje
    ... and then the damn thing gone wild!

    Comment

    • omBRE
      CBC Član
      • 11.09.2005
      • 90
      • Zemun/Chicago

      #3
      Ovaj automatik drzi obrtaje upravo onako kako ih i ja rucno saltam. Jeste da trosi litar-dva vise nego sto bi sa rucnim, ali i ja mislim da stedi motor.
      a vi kako te?

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #4
        Prvo, našao si da brineš o Honda motoru . Nema potrebe .

        E sad, istina je da, tako reći, automatik čuva motor, ali nije istina da "manijačka" vožnja uništava motor. Ukoliko redovno menjaš tečnosti biske motoru: ulje i tečnost za hlađenje, te ako su pumpe za vodu i ulje ispravne i ako ti motor ne prelazi optimalnu temperaturu za rad, apsolutno nema potrebe da brineš da li motor radi na 2000rpm ili 6000rpm.

        Znanje, u smislu odabira pravog ulja za tvoj motor i uopšte redovnog održavanja automobila, mnogo bolje čuva motor nego laka noga na gasu ili automatski menjač.

        Da svima nama po gradu automatik nedostaje, nije tajna .

        Pozdrav.

        PS. I još jednu stvar zaboravljamo... I da automatik stvarno produžava vek motora, šta to vredi kad sam menjač neće toliko potrajati. To u americi naravno nije strašno, ali ovde ne gine budženje manuelnom menjača na starijim automobilima.

        Comment

        • civi
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1492
          • Pozarevac

          #5
          ps, auomatk u vecini slucajeva nadzivi motor..., a to da nema veze na koliko obrtaja radi motor?Pa ne bih se bas slozio a ima i tema o tome sa formulama koje vaze za razlicite motore i razlicita opterecenja u raznim rezimima inace sve preko 5000 je STRESNO I STETNO
          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
          - Kako to misliš, kočim?

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Molim te objasni kako, tacno, je ta voznja preko 5000 stetna po motor? Dakle odakle ti bas 5000, i na koji nacin to steti motoru?

            A to da automatik stedi motor, zavisi kako kome, izgleda. Automatici jesu dosta dobri u poslednje vreme, pogotovo ovaj meni na autu, ali ponekad me toliko iznervira da bih ga najradije spalio. Ne presalta bas kako i kad ja hocu, nego se non stop trudi da mi ustedi gorivo i sto pre prebaci u najvisi moguci stepen prenosa. E sad dok ga ja nateram da presalta nanize, tu obicno nastane malo trzanja koje inace ne bih imao sa manuelnim menjacem. Sta znam, mozda i stedi maaaalo motor, ali sumnjam da bi bas iko mogao da uperi prstom u crno i belu cinjenicu da automatik za toliko i toliko produzava radni vek motora.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              >>206..... Trazis od civi-ja da objasni svoj tekst, a ne trazis od baneta da objasni svoj...bas cudno

              Originally posted by Bane?
              ali nije istina da "manijačka" vožnja uništava motor. Ukoliko redovno menjaš tečnosti biske motoru: ulje i tečnost za hlađenje, te ako su pumpe za vodu i ulje ispravne i ako ti motor ne prelazi optimalnu temperaturu za rad, apsolutno nema potrebe da brineš da li motor radi na 2000rpm ili 6000rpm.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Sta se pravis Tosa, znas i sam sto sam pitao sta sam pitao
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • civi
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1492
                  • Pozarevac

                  #9
                  Nisam mislio bukvalno na 5000 nego na high rezim rada kod savremenih benzinaca koji manje vise pocinje tu negde, a ajde mi molim te ti objasni kako ne steti?
                  Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                  - Kako to misliš, kočim?

                  Comment

                  • r1cer
                    CBC Senator XXL
                    • 22.01.2006
                    • 363
                    • Beograd

                    #10
                    Pa tako što su savremeni motori predviđeni da rade u tim režimima i mnogo im više šteti kada ih šaltaš na 2000 obrtaja misleći da ćeš tako sačuvati motor jer se ne dere kao na 5000.

                    Evo primera kako automatik štedi motor na tdi motorima. Većina ljudi u srbiji koji vozi tdi šalta brzine na 1800 obrtaja jer u suštini to je dizel i ima obrtnog momenta i može tako da se vozi, međutim takvom vožnjom se postepeno s****** turbina i izazivaju svakojaki problemi, dok automatik na tdi-u uvek drži obrtaje iznad 1800(osim u slučajevima da nema opterećenja nizbrdica i sl) i tako je auto uvek u turbo zoni i neće imati problema. Naravno ovo se izbegava na manuelnom tako što se vozi kako treba ali s obzirom da većina misli da čuva motor tako što šalta na manje obrtaja posle im se to obije o glavu.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Evo ti sad njega, objasni kako ne steti Pa da ne sirim pricu preterano, recimo da se nece hvatati karbonske naslage (ili bar manje) koje dave motor i izazivaju (odnosno mogu da izazovu) detonacije, a i pokretni mehanicki delovi, pogotovo bregaste, su manje opterecene sa porastom obrtaja. Dalje, karike bolje zaptivaju ako se motor malo "jace" nagazi u periodu "uhodavanja". Eto, za pocetak

                      Ako nista drugo, automatik je vecini ljudi mnogo laksi za voznju jer je mnogima dosta lakse izvuci performanse motora automatikom, nego manuelnim menjacem.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #12
                        Originally posted by civi
                        ps, auomatk u vecini slucajeva nadzivi motor...
                        a moj stari je izuzetak koji je na W126 500SE zaklao mjenjac
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • Duke
                          CBC Senator XXL
                          • 16.01.2006
                          • 753
                          • Urbs Naissus

                          #13
                          Originally posted by mirdza
                          Originally posted by civi
                          ps, auomatk u vecini slucajeva nadzivi motor...
                          a moj stari je izuzetak koji je na W126 500SE zaklao mjenjac
                          Nije izuzetak, ne sekiraj se. VW AR4 menjaci koji su ugradjivani u Renoe od 87-88 godine su crkavali na 25-30 kkm gradske voznje. Kad kazem crkavali, mislim na kvacilo menjaca tj lamele u njemu (ima ih 7). Bruka je isla dotle da je Reno placao prve overhaule menjaca svim kupcima koji bi se pozalili na problem, a zalili su se SVI. Menjaci bi max izgurali 100 - 125 kkm pre nego sto bi definitivno riknuli, i to pod uslovom da je vise vozen na auto putevima.
                          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                          Comment

                          • DELracing
                            CBC Veteran
                            • 08.04.2005
                            • 127
                            • BGD

                            #14
                            Kod nas prosecan vlasnik remontuje turbinu na TDI na oko 200 000 zbog problema koji je R1cer objasnio. Evo primer mog drugara, Pasat TDI 110 400 000 km 50% putovanja autoputevima sa brzinom nikad ispod 160, obicno 180-190 i jos uvek nije nista dirano na motoru i turbini. Tajna- redovna zamena kvalitetnog ulja i gas u patos
                            Ford Puma 1.7 16V
                            Saab 9-3 1.9 TID

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #15
                              Pa, bas i nije objasnio, sem ako reci "s****** se turbina zato sto se motor vrti ispod 1800 rpm" ne smatras objasnjenjem. Dakle, zasto se s****** turbina i javljaju drugi problemi kad se vozi ispod ovih obrtaja?
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              Working...
                              X