trajnost motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • civi
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1492
    • Pozarevac

    #16
    Gas u patos? Pa sto onda u gradu menjate brzine, sta ce vam automatik ubacite u prvu i samo po gasu nonstop u 5000-6000rpm to cuva motor
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment

    • Dren
      CBC Senator XXL
      • 24.08.2005
      • 1068
      • Sarajevo

      #17
      Da se prikljucim i ja... Mislim da je sto se turbina tice, na Balkanu veci problem od malih ili velikih obrtaja predstavlja stednja na kvalitetnom ulju... Kao sto znamo, kvalitet ulja je jako vazan za turbinu, jer se ona za razliku od radilice okrece i po 100.000 puta u minuti...

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #18
        Originally posted by Dren
        Kao sto znamo, kvalitet ulja je jako vazan za turbinu, jer se ona za razliku od radilice okrece i po 100.000 puta u minuti...
        I da zavrsimo ovde sa razumnim objasnjenjem da svaki slop u motoru napravi na 6000 o/min 3X vecu kilometrazu nego na 2000 o/min za isti vremenski period ili predjenu kilometrazu automobila.
        Znaci pricamo o obrtajima i istoj brzini vozila a ne o tome da li je u 5-toj bolje voziti na 2 ili na 6
        Znaci objasnjenje da se motor manje haba (trosi) na 6k nego na 2k stoji samo ukoliko nema nikakvih trenja u motoru sto ne stoji jel?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • civi
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1492
          • Pozarevac

          #19
          Originally posted by M-power
          Originally posted by Dren
          Kao sto znamo, kvalitet ulja je jako vazan za turbinu, jer se ona za razliku od radilice okrece i po 100.000 puta u minuti...
          I da zavrsimo ovde sa razumnim objasnjenjem da svaki slop u motoru napravi na 6000 o/min 3X vecu kilometrazu nego na 2000 o/min za isti vremenski period ili predjenu kilometrazu automobila.
          Znaci pricamo o obrtajima i istoj brzini vozila a ne o tome da li je u 5-toj bolje voziti na 2 ili na 6
          Znaci objasnjenje da se motor manje haba (trosi) na 6k nego na 2k stoji samo ukoliko nema nikakvih trenja u motoru sto ne stoji jel?
          Hvala M na to sam upravo i mislio...
          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
          - Kako to misliš, kočim?

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #20
            Ako se secam dobro jednom je rezultat slichne priche o habanju i trajnosti motora bio taj da je motor utoliko trajniji i dugovechniji ukoliko je srednja brzina klipova nizha. E sad, srednja brzina klipova ne zavisi samo i jedino od brojeva obrtaja. Sledi zakljuchak da vece habanje ne zavisi samo i jedino od trenutnog broja obrtaja vec i od specifichnog konstrukcijskog reshenja motora, broja obrtaja na kojem motor razvija svoju max snagu, kao i prechniku i hodu klipova, izmedju ostalog... Sa povecanjem broja obrtaja (naravno) raste i brzina klipova (vece habanje), ali je rpm samo jedna promenjiva u jednachini - mnogo je bitnije kvalitet konstrukcije i "nivo stresa" sa kojim je motor projektovan da radi.

            Naravno da je "radni vek" svakog motora utoliko kraci ukoliko je habanje tokom rada vece, shto znachi losha konstrukcija (visoko-stresni motor) u kombinaciji sa visokom turazhom je najgora moguca varijanta. Motori koji imaju nisku srednju brzinu klipova su u svakom sluchaju dugotrajniji pre svega zato shto su konstrukcijski dobro uradjeni tako da (povremene) vece turazhe kod njih nemaju tako jak negativan efekat. Kod motora koji imaju visoke srednje brzine klipova je veliko habanje izrazheno i pri manjim turama motora, a veci obrtaji samo dodatno multiplikuju nivo habanja i skracuju radni vek.

            U svakom sluchaju, redovne zamene kvalitetnog motornog ulja i propratnog potroshnog materijala su najbolji lek habanju, uz stalno prisutnu svest o tome koje su granice mogucnosti motora i, shodno tome, primereno eksploatisanje tog istog motora. Uz takvu svest automatski menjach nije potreban da bi se radni vek motora produzhio. Po meni, automatika je dobra jedino za lagodniju vozhnju po gradu, ali tu se i zavrshava lista prednosti automatike u odnosu na manuelni menjach.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • civi
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1492
              • Pozarevac

              #21
              Da pa zbog toga DSG u gti-ju menja brze od manuelnog? a vidim na svim trkama(u poslednje vreme i domacim , ljudi izbacuju sekvencijalne menjace i budze manuelne....)
              Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
              - Kako to misliš, kočim?

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                DSG nije automatski menjac vec rucni sa elektroaktivacijom promene brzina.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Bane R
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2006
                  • 1769
                  • Beograd

                  #23
                  I brži je my ass od menjanja desnom rukom i levom nogom ...

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #24
                    Brzi jeste, i to poprilicno.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #25
                      Tek sam sad video sta Bane vozi...sad mi je jasno sto voli obrtaje

                      Bane tvoj slucaj je izuzetak, tebi ce motor pre da rikne na 2 nego na 6k obrtaja
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #26
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • SALE
                          CBC Senator XXL
                          • 04.01.2005
                          • 841
                          • Banovo Brdo

                          #27
                          A na 6k ce da ga ulenji

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            Pa kod tebe je to putna (krstareca brzina)
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Bane R
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2006
                              • 1769
                              • Beograd

                              #29
                              Nisam vam ja kriv što pogrešno čitate ono pišem .

                              Poenta priče je bila da se redovno održava auto i da se sipaju kvalitetna ulja, a ne da se šalta brzina na 2100rpm, kao što to radi moja mama u dizelu (bez turbine).

                              Isto tako, vožnja od semafora do semafora u prvoj brzini do crvene zone, teško može da se nazove normalnom vožnjom, zato što dobar deo automobila neće moći da zadrži motor na optimalnoj radnoj temperaturi, a i preveliko je naprezanje ostalih delova motora i oko motora. To što će neko uveče da dođe sa još_uvek_ispravnim_autom ne znači da je normalno vozio po gradu i da je uopšte vozio kako treba. Taj auto i onako neće dugo da izdrži.

                              Povremena vrtenja motora do blokade uopšte ne škode motoru, štaviše prijaju, od dizni, pa do auspuha.

                              A na otvorenom putu, apsolutno nije bitno na koliko obraja radi motor, ako je u skladu sa uputstvom automobila, jer je rad uravnotežen, hlađenje je idealno. Čak i da postoji neko sad extra habanje, u pitanju su akademske brojke, koje su mizerne u odnosu na to kad recimo neki baja sabajle sedne u 'ladan auto i počne da ga gazi...

                              Comment

                              • civi
                                CBC Senator XXL
                                • 26.07.2005
                                • 1492
                                • Pozarevac

                                #30
                                Probaj da vozis punta 1.1 145kmh jedno 1000 sati pa cemo da vidimo sta ce da mu bude, da ne pomisljam na 1.9d
                                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                                - Kako to misliš, kočim?

                                Comment

                                Working...
                                X