Supersprint, analiza, poredjenje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #31
    Originally posted by shadow
    Ja se izvinjavam sto vadim temu iz naftalina, ali neke stvari mi nisu jasne

    Dakle, nije mi jasna uloga prednjeg lonca...nenad kaze da mu je uloga da uspori i ohladi izduvne gasove...a u toku rasprave kazete da izduvni gasovi treba da izadju sto brze i da se sto manje ohlade jer topliju gasovi brze izlaze...e sad ja vas pitam, chemu onda prednji lonac ako loshe utiche na brzinu izduvnih gasova?

    Interesuje me ze atmosferski motor
    To sto smo mi nazvali prvi lonac je u stvari katalizator. Naravno da on usporava malo gasove i povecava tzv. backpressure. Svako zna da ako skines katalizator obicno dobijes oko 5ks (setimo se kada su pocinjali da ugradjuju katalizatore, tada si mogao da kupis jedan isti auto sa ili bez katalizatora). Dobra strana katalizatora je to sto on uzima dobar deo toplote na sebe (da bi mogao uopste da radi) i time sprecava da rezonator izgori.
    Rezonator kao sto mu ime govori se bori sa rezonansama.
    Zadnji lonac "muffler" je osnovni za prigusivanje zvuka.

    Tacno je da gasovi treba da izadju brzo ali ne "sto brze", postoji matematicka jedinica za brzinu kojom gasovi treba da izlaze +/-% sve sto je van toga ozbiljno remeti rad motora.

    Zasto su za atmosferne motore dobre bregaste koje imaju veliko vreme preklapanja. Da bi dale mogucnost motoru da u**** sto vise svezeg vazduha koji ce u isto vreme da "pogura" odradjeni vazduh da izadje iz cilindra.
    Zasto su kod motora sa turbinom ili kompresorom ove bregaste mnogo "uze", zato sto se nadpritiskom u jedinici vremena mnogo vise vazduha ubaci i ako bi bile siroke faze pola tog cistog/svezeg vazduha bi izaslo kroz izduvni ventil.

    E sad ovde je vazna ta brzina izduva ako je prebrz sa gasovima ce se povuci i deo svezeg vazduha u medjuvremenu ECU je od MAFa dobila podatak o kolicini u****nog vazduha i ubacuje kroz dizne odredjenu koloicinu goriva. Medjutim u cilindrima se ne nalazi vise ta kolicina vazduha nego manja (ili veca ako je deo gasova ostao zato sto su se sporije zvlacili iz cilindra). Ako je ubaceno vise goriva u odnosu na to sto je ostalo od vazduha u cilindru gubis KS,nepotrebno hladis cilindar,ne sagoreva svo goriveo i talozi se na ventilima,klipovima,itd.
    Ako je obrnuto ostalo starih gasova u novom ciklusu oni ce dici temperaturu u komori plus pritisak/kompresiju a goriva ce znaci biti manje-znamo sta moze da se desi.

    Kod pravljenja izduva i u**** je mnogo lakse pokvariti nego dobiti nesto.
    Boost or bust...

    Comment


    • #32
      Sorry sto se ubacujem, ali eto da ne otvararam novu temu kad je vec ova tu. Dakle ja sam na svom Audiju 2.2T promjenio zadnji lonaca sa poluprotocnim, skinuti su oba katalizatora a ostavljen srednji lonac. Zadnji je radjen kod jednog poznatog HR proizvodjaca. I mene gore muci ovaj problem, auto je glasan na oko 2500-3000 o/min kasnije se niti ne cuje. Nisam primjetio nikakvu razliku u smislu poboljšanja ili gubitka snage. Vidim da ovdje ima dosta znalaca, pa eto recite mi kakav je "idealan" auspuh za turbaka?

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #33
        Za turbo je generalno najbolja varijanta sto sire cevi to bolje, tj. da back pressure bude sto manji.

        Da di se izbavio nezeljenog zvuka trebao bi da pogledas kako je recimo resen Supersprint za tvoj motor i da pokusas da iskopiras taj sistem.
        Pogledaj na sajtu S-sprinta imaju i nekoliko zanimljivih .pdf fajlova.
        Boost or bust...

        Comment

        • shadow
          CBC Senator XXL
          • 23.09.2005
          • 555
          • Beograd

          #34
          Originally posted by Nenad
          To sto smo mi nazvali prvi lonac je u stvari katalizator. Naravno da on usporava malo gasove i povecava tzv. backpressure. Svako zna da ako skines katalizator obicno dobijes oko 5ks (setimo se kada su pocinjali da ugradjuju katalizatore, tada si mogao da kupis jedan isti auto sa ili bez katalizatora). Dobra strana katalizatora je to sto on uzima dobar deo toplote na sebe (da bi mogao uopste da radi) i time sprecava da rezonator izgori.
          Rezonator kao sto mu ime govori se bori sa rezonansama.
          Zadnji lonac "muffler" je osnovni za prigusivanje zvuka.
          Znaci, kod mene, na atmosferskom motoru, bez katalizatora, imam 2 "lonca"...jedan je ispod prednjih sedista, drugi ispod gepeka...onaj napred je znaci rezonator?
          My crew is all fired up
          Y'all better just wise up

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #35
            Originally posted by shadow
            Originally posted by Nenad
            To sto smo mi nazvali prvi lonac je u stvari katalizator. Naravno da on usporava malo gasove i povecava tzv. backpressure. Svako zna da ako skines katalizator obicno dobijes oko 5ks (setimo se kada su pocinjali da ugradjuju katalizatore, tada si mogao da kupis jedan isti auto sa ili bez katalizatora). Dobra strana katalizatora je to sto on uzima dobar deo toplote na sebe (da bi mogao uopste da radi) i time sprecava da rezonator izgori.
            Rezonator kao sto mu ime govori se bori sa rezonansama.
            Zadnji lonac "muffler" je osnovni za prigusivanje zvuka.
            Znaci, kod mene, na atmosferskom motoru, bez katalizatora, imam 2 "lonca"...jedan je ispod prednjih sedista, drugi ispod gepeka...onaj napred je znaci rezonator?
            Da
            Boost or bust...

            Comment

            • Rubi
              CBC Senator XXL
              • 06.05.2005
              • 519
              • Beograd

              #36
              Kod turbo motora budite oprezni sa presirokim cevkama/premalim povratnim pritiskom... Moze da poremeti rad wastegate-a i celog motora (konkretno, znam za Evo 6 koji se sa sirokom cevi i protocnim auspuhom gasio na srednjim obrtajima).
              (\__/)
              (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
              (")_(") your signature to help him gain world domination.

              http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

              Comment


              • #37
                Originally posted by Nenad
                Za turbo je generalno najbolja varijanta sto sire cevi to bolje, tj. da back pressure bude sto manji.

                Da di se izbavio nezeljenog zvuka trebao bi da pogledas kako je recimo resen Supersprint za tvoj motor i da pokusas da iskopiras taj sistem.
                Pogledaj na sajtu S-sprinta imaju i nekoliko zanimljivih .pdf fajlova.
                Thx, nisam nasao PDF-ove, imas mozda neki link.

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #38
                  Originally posted by jucca
                  Originally posted by Nenad
                  Za turbo je generalno najbolja varijanta sto sire cevi to bolje, tj. da back pressure bude sto manji.

                  Da di se izbavio nezeljenog zvuka trebao bi da pogledas kako je recimo resen Supersprint za tvoj motor i da pokusas da iskopiras taj sistem.
                  Pogledaj na sajtu S-sprinta imaju i nekoliko zanimljivih .pdf fajlova.
                  Thx, nisam nasao PDF-ove, imas mozda neki link.
                  Audi Coupe S2 2.2 T, 230 ks, 1990->


                  Boost or bust...

                  Comment


                  • #39
                    Hvala

                    Comment

                    • remus
                      CBC Senator XXL
                      • 25.12.2004
                      • 695
                      • Zrenjanin

                      #40
                      E namestio sam kopiju Supersprinta i ekstra sam odusevljen! ZNaci nist preterano glasno a ima i onaj duboki zvuk koji sam trazio. Inace u pitanju okrugli lonac fi 12cm , sa ulazom fi 50mm i izlaz fi75mm,a unutra perforirana cev. (ovo sam napisao za one koje ne znaju sta ima unutar auspuha)
                      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                      Comment

                      • Sloba_NS
                        CBC Član
                        • 10.12.2005
                        • 76
                        • Novi Sad - Centar
                        • Alfa 147 Selespeed P

                        #41
                        Ja (sam) ima(o)m slican problem kao iz uvoda ove teme.

                        U zelji da poboljsam odziv na gas mog Escort-a, Mk6, 1,6 Zetec 16V, prvo sam skinuo katalizator jer je propao, a na njegovo mesto stavio obican, verovatno pritocni lonac (nisam siguran kakav je bio). Ne dugo zatim stavljam i prohromski protocni zadnji lonac precnika cevi 38 mm, na mesto klasicnog i cini mi se da ne dobijam nista, sem malo grubljeg zvuka..!?

                        Nakon svega toga, odlazim kod Bate sporta i na njegovu preporuku menjam kompletni izduvni sistem, tako sto potpuno uklanjam prednji lonac i od izduvne grane pa do kraja Bata stavlja cev 50 mm, po sistemu, srednji (protocni) + zadnji (protocni) lonac. Znaci na mesto katalizatora je sada samo cev od 50 mm.
                        Od zvuka tog sistema me je bolela glava, a povremeno i usi, pa sam se vrlo brzo vratio u servis i tada su mi skinuli samo zadnji protocni i ugradili klasican, precnika cevi 45 mm i sad imam malo tisi auto i nista vise...

                        Gde sam (po)gresio i sta sad da uradim u smislu izduva na svom autu, da se desi neka pozitivna promena..?!

                        U medjuvremenu sam zahvaljujuci Nenadovom savetu ocisto vrucu zicu protokomera, pa mi sad auto ide znatno bolje nego pre, tako da to sad kvari celokupnu sliku sta se desavalo pre toga, prilikom svih tih promena na izduvnom sistemu.

                        Comment

                        • Nenad
                          CBC Senator XXL
                          • 06.01.2005
                          • 1364
                          • BBgd/Mow

                          #42
                          Tvoj auto nije sa turbom pa mu nista ne koristi veliki precnik cevi. Izduv na atmosfernim motorima su tako radjeni da uvek posotoji mali back pressure da bi kola imala bolji obrtni momenat na niskim srednjim obrtajima.
                          Maksimum koji treba da bude, pogotovo ako motor nije sa velikim modifikacijama, je ok 2mm veci unutrasnji precnik cevi. Po mogucstvu da zid cevi bude debljine ne manje od 1mm (bolje 2mm). Ne zaboravi da je prosto deblja cev teza i da je to kao da si stavio dodatnu tezinu u kola, rezulatat za ubrzanje i potrosnju ti je poznat.
                          Isto tako gasovi moraju da izlaze odredjenom brzinom ako je cev sira nego sto treba oni ce izlaziti sporije, tj. deo ce ostajati u motoru i :
                          1.povecavati kolicinu vazduha u odnosu na benzin
                          2.to ce biti "prljav" vazduh
                          3.topao vazduh
                          = gubitak snage.

                          U tjuningu auta postoje 2 veoma (naj) osetljive tacke. Usis i izduv. Igrajuci se sa njima je mnogo lakse izgubiti KS i Nm nego ih dobiti.
                          To bi trebale da budu stvari koje covek poslednje modifikuje, kada je sve drugo sto je hteo vec uradio.
                          Boost or bust...

                          Comment

                          • Rubi
                            CBC Senator XXL
                            • 06.05.2005
                            • 519
                            • Beograd

                            #43
                            Jos jedna stvar - nema nekog jasnog smisla siriti cevi auspuha preko dimenzija kraja izduvne grane. Ako je, na primer, na mestu spajanja izduvne grane i ostatka auspuha precnik 45mm, nema svrhe stavljati iza toga cev od 50mm - samo ce usporiti protok gasova. Na vecini automobila cev izmedju izduvne grane i katalizatora je nesto sira nego cev iza katalizatora, do srednjeg i zadnjeg lonca. Ovaj prvi precnik cevi je dobra smernica dokle treba ici sa sirinom cevi, a da se ne pretera. Jedinu pravu razliku ("Ko Bog i sesirdzija") pravi druga izduvna grana. Skidanje katalizatora daje malo poboljsanje. Auspuh, zbog galame, vise pravi placebo efekat, nego neko epohalno povecanje snage (u odnosu na prva dva zahvata).
                            (\__/)
                            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                            (")_(") your signature to help him gain world domination.

                            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                            Comment

                            • Sloba_NS
                              CBC Član
                              • 10.12.2005
                              • 76
                              • Novi Sad - Centar
                              • Alfa 147 Selespeed P

                              #44
                              Hvala ti.

                              Da li bi mi mogao malo preciznije preporuciti sta da radim, koji precnik cevi da upotrebim, koliko i kakve lonce, kakvu postavku za moj motor...? Imam mogucnost da ih uradim i od prohroma, ako bi tako bilo bolje...!?

                              Primetio sam da Supersprint za Escorta 5-icu, ali 1,8 16V (115KS) daje cevi 50 mm, srednji + zadnji lonac i zduvku 90 mm.

                              Od modifikacija na motoru sam jedino postavio K&N pecurku na udar hladnog vazduha, ali u okviru motornog prostora...
                              Planiram da je skinem i vratim fabricku postavku (kutija i u njoj K&N panel filter-ulozak).

                              Comment

                              • Nenad
                                CBC Senator XXL
                                • 06.01.2005
                                • 1364
                                • BBgd/Mow

                                #45
                                Sto se tice filter potpuno si u pravu sto vraca skutiju to je kakva takva zastita od vrucine.
                                Sto se tice cevi vidi koji su unitrasnji precnik tvoje cevi.
                                Obavezno vrati prednji lonac/katalizator u bilo kakvom vidu. To je osnova za dobar obr.moment na niskim obrtajima.
                                Svi Supersprint izduvi su napravljeni da rade sa fabrickim katalizatorima ili prednjim loncima.
                                Ja ne bih isao vise od 2mm u sirinu po unutrasnjem precniku. Osnova za normalan zvuk su cevi koje nisu pretanke, i svi lonci na mestu i sa izolacijom. Ako hoces da menjas kvalitet zvuka eksperimentisi sa zadnjim loncem.
                                Boost or bust...

                                Comment

                                Working...
                                X