Originally posted by shadow
Rezonator kao sto mu ime govori se bori sa rezonansama.
Zadnji lonac "muffler" je osnovni za prigusivanje zvuka.
Tacno je da gasovi treba da izadju brzo ali ne "sto brze", postoji matematicka jedinica za brzinu kojom gasovi treba da izlaze +/-% sve sto je van toga ozbiljno remeti rad motora.
Zasto su za atmosferne motore dobre bregaste koje imaju veliko vreme preklapanja. Da bi dale mogucnost motoru da u**** sto vise svezeg vazduha koji ce u isto vreme da "pogura" odradjeni vazduh da izadje iz cilindra.
Zasto su kod motora sa turbinom ili kompresorom ove bregaste mnogo "uze", zato sto se nadpritiskom u jedinici vremena mnogo vise vazduha ubaci i ako bi bile siroke faze pola tog cistog/svezeg vazduha bi izaslo kroz izduvni ventil.
E sad ovde je vazna ta brzina izduva ako je prebrz sa gasovima ce se povuci i deo svezeg vazduha u medjuvremenu ECU je od MAFa dobila podatak o kolicini u****nog vazduha i ubacuje kroz dizne odredjenu koloicinu goriva. Medjutim u cilindrima se ne nalazi vise ta kolicina vazduha nego manja (ili veca ako je deo gasova ostao zato sto su se sporije zvlacili iz cilindra). Ako je ubaceno vise goriva u odnosu na to sto je ostalo od vazduha u cilindru gubis KS,nepotrebno hladis cilindar,ne sagoreva svo goriveo i talozi se na ventilima,klipovima,itd.
Ako je obrnuto ostalo starih gasova u novom ciklusu oni ce dici temperaturu u komori plus pritisak/kompresiju a goriva ce znaci biti manje-znamo sta moze da se desi.
Kod pravljenja izduva i u**** je mnogo lakse pokvariti nego dobiti nesto.
Comment