JUGO IN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Evo ti jednostavan domaci zadatak:



    Ovo je samo paljenje DI , (Direct Ignition) iz SAABa iz 88 godine.

    Probaj da rastumacis koje su tacke paljenja prema obrtajima i prema MAP senzoru.

    Cekam.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #17
      Uf, lepo.... pa videcu, mislim bilo bi lepo da imam malo i literature da procitam, posto na netu .... nema leba.....

      sto sam nasao o volvo-u citam upravo, a evo sta sam iskopao o dragom nasem motronicu 4.6 i to na sajtu DBM-a ... ko bi rekao


      ono zaokruzeno crvenim je ona sondica koju ja imam na injektoru a onaj zuti stariji nema.... tako da je ovo kod mene skoro sigurno 4.6 bez daljnjeg... i da taj davac temperature kad bi znao u kojim granicama mu se menja otpor mogao bi da do neke mere rucno izregulisem smesu zar ne?

      davac broja obrtaja jeste na zvonu kako stoje stvari,
      a ono sto mi nije jasno je kanister sa aktivnim ugljom..???

      Pozdrav,

      RAle

      P.S. Recimo da bi mi mnogo pomoglo kada bi mi rekao na kojim obrtajima su tipicno tacke, jerbo je ovo moj prvi dodir sa ecu-om.... dakle dosad sam radio samo mikrokontrolere....

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Boost,
        Meri koliko ce ti porasti brada dok cekas.
        Salu na stranu. Nadam se da ljudi iz Zastave jos uvek zive. Nema tu nikakvih posebnih tajni koje nisu dospele u privatne ruke. Podatke neko ima pa je lakse traziti te ljude. Originalni fabricki podaci za mape su osnova za sve dalje. Napamet uradjen remaping dovodi ili do unistenja motora ili do "rupa" u pojedinim rezimima rada. Sve u svemu soft tuning mora da prati i "korekcija" hardware-a sto znaci da se mora svesno planirati sta treba da se desi ako..... Jedino u sta sam siguran je da ce promena biti ako se aplikuje chip tuning ali ce biti sve nepovoljno ako se problem shvati zdravo za gotovo. Neko je to vec radio ako se takmicio sa tim autom. Najjevtinije je da se jedan takav auto proba i ako odgovara da se znanje kupi jer sav taj proces na evaluaciji je verovatno trajao godinama ako ga je neko radio posteno. To je isto kao kad prepravljas tudj program a ne znas u pocetku sta je sta.Dok ukapiras napisao bi sam i ono sto tebi odgovara sest puta brze. Na svu srecu kod kompjutera hardware ne igra toliku ulogu kao kod auta (bar ne u tom smislu). Po meni je lakse biti oprezan nego praviti stetu koja je ponekad skupa...Pozdrav drustvu

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #19
          Gumetina,
          Ne bi se nikako slozio sa tobom da na netu "nema 'leba" sto se informacija tice. Morao bi dugo da razmisljam da bi se setio sta to NISAM nasao na netu a trazio sam. Ponekad ne moze na brzinu i nema na srpskom ali svega ima. Uverices se i sam vremenom. Pozdrav

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #20
            pa kaze...

            Sta tacno si hteo da nam predlozis da uradimo nebi li resili nas "problem"...?

            Nisam rekao da nema leba od informacija, vec sam rekao da nema leba posle 5-6 sati spucanih samo na trazenje bilo kakve korisne informacije od BOSCH MOTRONIC M4.6 . . . ako znas gde ima nesto (neki pdf) ili bilo sta, dump sa eproma sa nekim lokacijama, slika pcb-a...? molim te podeli to sa nama, ja nisam mogao da nadjem....

            A sto se tice ljudi iz zastave, pa, da zivim u KG jos nekako, ali posto sam u NS... eto opet nema leba!

            nije problem kupiti, to svako moze, ali je problem sto nema kupiti, pa se mora napraviti, a to ne moze svako....

            dakle...

            Pozdrav,

            RAle

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21
              www.fam-dmb.co.yu/sajam/podaci.htm

              Rale,
              Prvo procitaj i nauci napamet sve sto se nalazi na ovom site-u. Da si procitao znao bi za sta sluzi kanister sa aktivnim ugljem a ne bi pitao nas.
              Mislis li da je 5-6 sati na netu dovoljno da se pokupi sva mudrost sveta?
              Pitao si sta predlazem. Predlazem da se manes corava posla i da odaberes bolji auto za tuning jer JUGO ne vredi ulozenog truda a trebace ti jako mnogo vremena i para za nikakav rezultat na kraju. Boost mi rece kad smo se sreli da sat vremena emuliranja eproma kosta u Svedskoj oko 100 evrica. Naravno to rade ljudi koji znaju sta rade i imaju i opremu i iskustvo za to. Software dolazi tek posto je uradjen mehanicki deo friziranja motora. Koliko ja shvatam ti hoces da software-om napravis chudo. Jedino garantujem da ces povecati potrosnju goriva za drugo ne. Ima milion stvari koje treba resiti pa mnogi pribegavaju klasicnim metodama a to je upotreba karburatora i skidanje lambda sonde pod obavezno. U tom slucaju sve ono pozitivno sto nudi MPI pada u vodu. MPI je poceo da se primenjuje kod tog motora zato sto sam motor ne vredi nista i imao je ogromnu potrosnju a i ne bi mogao da se prodaje na svetskom trzistu bez lambda sonde ni u snu. I pored svega on potpada tek pod EURO 2 normu sto je za danasnje pojmove minimum minimuma. Mogao bi da razumem da hoces da nesto uradis sa takodje nekim malim motorom sa turbo punjacem gde bi povecanje snage bilo zaista isplativo ali ovako ziv nisam. U tom celom autu jedino taj motronic vredi nesto ostalo nije ni za otpad. Koliko sam razumeo iz tvojih prethodnoh postova ti bi hteo da promenis vrednosti pojedinih senzora da bi prevario ECU. Naravno da bi to moglo da upali ali je opet tesko uskladiti neke druge parametre jer se radi o sinhronom sistemu sa zatvorenom petljom pa bi poremetio sve nekom intervencijom na senzorima. Znaci, mora i hard i soft. Nije sala, mada izgleda prosto. Razmisli dobro sta hoces i zasto..... Pozdrav

              Comment

              • Darko_NS
                CBC Senator XXL
                • 02.12.2004
                • 557
                • Srpska Atina

                #22
                koliko ja vidim ovo je tako komplikvano da pola ne razumem
                ajde nosi motor na masinsku obradu,poliranje usisnih i izduvnih kanala itd
                za to bar ima servisa.... uzmes onaj dinomax walkerov izduv i bice ekstra

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #23
                  mislim da se ovde radi o tipicnom nesporazumu, dakle ja u klin ti u plocu....

                  nisam namcor niti zloca, dakle, da imam mogucnosti uzeo bi drugi auto... (sto je prirodno resenje jel da...?)

                  medjutim , primoran sam da vozim juga, prema tome, o cemu se radi....

                  Nervira me limitator obrtaja.... ko shvata taj shvata....
                  A to je jedna mf memorijska lokacija, pa daj da je nadjemo....

                  Nemoj da se ljutis sto cu ovo da ti kazem, ali za 5-6 sati nisam ni mislio da pokupim svu mudrost sveta, (bio bi debil da mislim da mogu) , ali za tih 5-6 sati nisam nasao nista o motronic 4.6 ... dakle nasao sam za mnoge druge, cak i gde se nalazi doticni limitator, i druge stvari...
                  Al eto nervira me to sto ljudi odmah misle da cu da pravim avion od juga? (sto je van pameti - pogotovo sa cip tjuningom . . . smesno)

                  Radi se o tome da je kod mene na autu nesto lose uradjeno... da li paljenje da li smesa...? a ja ako skinem eprom i mozda uporedim sa nekim drugim imao bi osnovu za dalje razmatranje...

                  A od tvoje pomoci nemam nista...

                  A sto se tice kanistera sa ugljom, bilo mi je nakako logicno da prvo pitam ovde, kad sam vec postovao sliku , iz nekih drugih razloga.... ( ako nije logicno izvinjavam se necu vise nista pitati - cemu forum?)

                  Nije cilj da samo ja nesto naucim, veruj mi ja cu sa ili bez tvoje pomoci doci do ovih ili onoh zakljucaka, ali bi uz vasu pomoc to moglo da bude mnogo jednostavnije....

                  Opet ko shvata taj shvata, ko neshvata ...

                  Pozdrav,

                  RAle

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #24
                    Rale,
                    Ti si tek sada rekao da ti smeta limiter obrtaja. Mislim da je to prvo trebalo da se kaze. To sto nisi nasao nista o 4.6 za JUGA i nije neko chudo jer se ljudi vise bave nekim drugim autima. Boost te je lepo pitao na kom principu radi tvoj sistem a ti nisi odgovorio. Sama rec motronic i verzija ne znaci nista posebno. Naravno da niko nece tek tako da iznese u javnost fabricke podatke a i svako gleda da uzme koju paru. Nazalost da je tako ali je cesto tako. Tebi ustvari treba isti takav eprom ako neko ima da prvo uporedis da li su isti. Zasto mislis da nisu? Za to sto tvoj auto nije u redu mozda nije krivac kontrolna elektronika vec nesto sasvim drugo. Sasvim je razumno sto ti smeta limiter ali ti njegovim skidanjem izgleda ne resavas svoj osnovni problem koji moze biti krajnje banalan. Stvarno bi bilo veliko chudo da JUGO funkcionise kako treba jer je to poseban fenomen. Najgore u svemu je sto tebi treba i elektricna sema motronica posto nemas rezervni modul koji mozes da "snimas" dok se vozis autom. Ovako, ili nema voznje ili mora da se zuri. Ako ti je samo limiter obrtaja problem siguran sam da to moze da se resi na hardverski nacin ali treba vrsiti merenja i znati na kom principu (koji senzor ili signal) je odgovoran za to. Treba takodje biti siguran da li taj signal sluzi iskljucivo za limitiranje ili ima visestruku funkciju tj. da li je logicki ili analogni. Sumljam da je velika razlika izmedju verzija motronica jer je princip, princip i sve je to izaslo iz iste stale samo je prilagodjeno razlicitim zahtevima hardware-a. Ako si nasao bilo koji drugi motronic to je uglavnom to. Ne nadaj se da ces tek tako naci sazvakano kako je eprom programiran. Ako budes nasao da neko ima modifikovan eprom moci ces samo da vidis razliku ali to ne znaci da ces znati sta je sta ako ima nekoliko stvari koje su promenjene. Sansa da se najusi postoji ali se mora dobro zagrejati stolica. Verovao ti ili ne inzenjeri se vise trude da se zastite od kradje nego sto se trude da urade posao da valja. Ma kako zvucala ova logika niko ne zeli da proda svoj rad i znaje a stici do toga nije lako. Nadam se da ce neko ako ovo procita ponuditi modifikovani eprom po povoljnoj ceni. Na kraju krajeva ako je to ono sto ti treba a neko ima sta te briga kako radi vazno je da vrsi funkciju. Ipak pregledaj sve lepo i vidi da resis te probleme koje imas pre bilo kakve intervencije na software-u. Pozdrav

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Ja se malo oprezno vrtim oko teme, pokusavajuci da te odbijem od namere, ali si bas uporan. Dobra osobina ali pazi da nebude presla na tvrdoglavost te onda nema leka hala, aliovo iz iskustva jer sam se nagledao svega i svacega dosada

                      Vidi, imas limiter na obrtajima postavljen iz 2 osnovna razloga.
                      Jedan je da su potiskivaci ventila hidraulicni, znaci nestizu da se napune uljem i expandiraju na vecim obrtajima.

                      Pod 2 je da je bregasta odradjena na takav nacin da je lob prilagodjen hidraulicnom potiskivaci i samim tim nema dilema.
                      Mozes da izbacis bregastu i hidraulicne potiskivace i da se vratis korak u nazad, sto je za tunere skroz normalno da vozimo sa mehanickim , ali to ce za tebe izazvati dodatne probleme, jer ne da neces imati koristan motor, izmena da ides u obrtaje sa bregastom i profilom koji nije u ECU jedinici prilagodjen noim uslovima rad , te izmene u programu su prevelike da bi nasao ikoga ko ce da se prihvati obrade programa, jer program u osnovi nije nikad radjen za taj rezim rada.

                      Da li sam sada bio dovoljno jasan?

                      Naravno da je forum mesto za pitanja, i da ces dobiti odgovore, mislim da si cuo cak i to sto nisi ni hteo da cujes

                      Zivot, sta ces.....
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • tenzo RS
                        CBC Senator XXL
                        • 01.11.2004
                        • 309
                        • Krusevac
                        • Saab 9-3 TiD

                        #26
                        Originally posted by dranix
                        Sansa da se najusi postoji ali se mora dobro zagrejati stolica. Verovao ti ili ne inzenjeri se vise trude da se zastite od kradje nego sto se trude da urade posao da valja. Ma kako zvucala ova logika niko ne zeli da proda svoj rad i znaje a stici do toga nije lako.

                        ... ...

                        ...ima tu i izuzetaka.. ...ko razume shvatice...
                        steta je samo sto to mnogi od nas ne znaju da cene...
                        8 i 300...u firungu !!!

                        trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Radi se o tome da je kod mene na autu nesto lose uradjeno... da li paljenje da li smesa...? a ja ako skinem eprom i mozda uporedim sa nekim drugim imao bi osnovu za dalje razmatranje...
                          nemoj da se ljutis, meni lici da se tumara u mraku, da nije uradjena dijagnostika problema pa se pokusava nasumicnom promenom delova "pogoditi" kvar i eventualno nesto dobiti. sanse za tako nesto postoje ali su vrlo male, vreme potrebno za te silne probaj pa menjaj pokusaje je veliko a sve to kosta.

                          u krajnjem trudim se ali ne uspevam sta je krajnji cilj, atmosferski motor Juga je limitirane snage sa postojecim hardverom i uz EFI je ta granica dostignuta. dalje promene nece dati poboljsanja sto se tice obrtnog momenta koji pokrece tockove, potrosic se pare a velika je verovatnoca da se dobije slabiji motor i losije perfomanse na kraju.

                          mozda sam surov, ali mislim da jedino entuzijazam ili svrha skolovanja/proucavanja Bosovog sistema opravdava toliko investicija u novcu, trudu i vremenu. barem iz mogu ugla posmaranja.

                          puno srece
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #28
                            Posto mi se cini da smo svi napokon od srca rekli sta mislimo (zbog cega mi je nenormalno drago..) mogu da predjem na sledeci korak....

                            Dakle ja se skolujem iz oblasti MEHATRONIKE, a najverovatnije iz mehatronike u automobilima... sto ce reci to je moja svera interesovanja uglavnom...

                            E sad, posle dugog proucavanja mashine, dosao sam do par zakljucaka tj dosao sam do nekih stvari do kojih nisam ni mislio da postoje u jugu...

                            sto bi rekla Damijanova registracija - JEBIGA....

                            O cemu se radi , vodjen sam principom da je cip tjuning korisna stvar i da se iz nje moze izvuci neka konjska snaga... a zasto...
                            ne mogu da trpim da mi jugic trosi isto kao i neki drugi sa karburatorom, a ide opet isto tako... dakle cemu onda mf efi kad mogu da vucem i saug....?

                            Motivi mojih prepravki su naravno i edukativne... => serija pitanja...:

                            1. Nasao sam da jugo ima crevo koje vraca gasove iz kartera nazad na usis i u injektor radi pretpostavljam ponovnog sagorevanja i dogorevanja co do co2 ? jel tako? Da li to utice na preformanse? (nijansa nije bitna vec postojanje uticaja)

                            2. I dalje ne znam cemu sluzi faking kanister sa ugljem premda sam ga locirao ispod haube , a sad cu da idem na sajt da procitam, premda sam vec precesljao....

                            3. postoji crevo koje vodi do kocionog sistema (ono zuto armirano) cemu sluzi?

                            4. ne mogu da nadjem filter za gorivo , da li neko zna gde se nalazi?

                            5. nasao sam box za juga to je isto sto i eprom samo u zasebnom kucistu po onome koliko sma procitao na netu.... necemo o ceni, znaci zanima me sta vi mislite o tome? posto u petak idem da ga stavim da ga probam, pa da testiramo vase iskustvo?

                            6. Koliko je pametno skidati prednji lonac sa juga, posto je prednji kao i zadnji nenormalno veci od onih sa "karburatoraca" pa mi ovaj prednji non stop zapinje za kojekakve gluposti po ulici? i kakvog uticaja to moze da ima?

                            Ostale elemente sa blok sheme sam rastumachio, te mi je sad pristup mashini drasticno olaksan.... ali evo opet:

                            Princip razvoja cipa tj programa za neki model motora tj ecu-a?

                            Zanima me da li sam u nacelu to skontao? a kako...

                            1. Skine se sadrzaj eproma
                            1a. ukrade se iz servisa tehnicka dokumentacija o tom ecu...
                            2. zabode se u ecu eprom emulator...
                            3. menjaju se parametri prema 1a. i posmatra se rad mashine?
                            4. posle odredjenog vremena testiranja pravi se najbolja odgovarajuca konfiguracija koja se programira u eprom i vraca u ecu....

                            -Posto meni bar nije tesko da nabavim eprom emulator za bilo kakvu dzombu od cipa, zanima me da li da ga nabavljam , posto sam ovu zanimaciju krajnje ozbiljno shvatio i nameravam da eksperimentisem...
                            bez obzira da li kupim box....(koji opet moze mnogo da mi pomogne u tome)

                            E da, jedino jos nisam nasao davac broja obrtaja koji je pretpostavljam po marfiju tamo gde ga ne mogu nikako videti osim ako ne izvadim motor vani...

                            eto ljudi, sad valda kontate da nisam tenkre, i da sam spreman da ucim i isto tako budem koristan ovoj ili vec kojoj "tjunerskoj zajednici" . . .

                            Srdacan pozdrav,

                            RAle

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Originally posted by Gumetina
                              Posto mi se cini da smo svi napokon od srca rekli sta mislimo (zbog cega mi je nenormalno drago..) mogu da predjem na sledeci korak....

                              Dakle ja se skolujem iz oblasti MEHATRONIKE, a najverovatnije iz mehatronike u automobilima... sto ce reci to je moja svera interesovanja uglavnom...

                              Lepo, treba se uciti




                              Originally posted by Gumetina
                              E sad, posle dugog proucavanja mashine, dosao sam do par zakljucaka tj dosao sam do nekih stvari do kojih nisam ni mislio da postoje u jugu...

                              sto bi rekla Damijanova registracija - JEBIGA....


                              Koliko si dugo proucavao?


                              Originally posted by Gumetina
                              O cemu se radi , vodjen sam principom da je cip tjuning korisna stvar i da se iz nje moze izvuci neka konjska snaga... a zasto...
                              ne mogu da trpim da mi jugic trosi isto kao i neki drugi sa karburatorom, a ide opet isto tako... dakle cemu onda mf efi kad mogu da vucem i saug....?


                              Da, cip tuning je koristna stvar za proizvodjaca chipova i manipulanta istih.
                              Jedan atmosferski motor obicno ima EFI sistem da bi manje trosio ne da bi isao bolje. Karburator je nacin za dobiti vise KS


                              Originally posted by Gumetina
                              Motivi mojih prepravki su naravno i edukativne... => serija pitanja...:

                              1. Nasao sam da jugo ima crevo koje vraca gasove iz kartera nazad na usis i u injektor radi pretpostavljam ponovnog sagorevanja i dogorevanja co do co2 ? jel tako? Da li to utice na preformanse? (nijansa nije bitna vec postojanje uticaja)

                              Crevo se zove VENTILACIJA KUCISTA KOLENASTOG VRATILE (radilice)
                              Nekad je neko to rekao na svapskom, iber lauf
                              Sadrzaj gasova je prirode da remeti certansku vrednost goriva (isto sto i smanjivanje oktana) te motor lakse samodetonira. Dakle iz ovog pogleda je subficit ali samo kad je u pitanju krajnja POTENZZA od motora.
                              Smeta li jednom obicnom motoru onda je negde produvao.
                              Priridna okolina tvoja devojka i buduca pokoljenja ce ti biti zahvalni ako sagorevas te gasove u motoru kako je predvidjeno.



                              Originally posted by Gumetina
                              2. I dalje ne znam cemu sluzi faking kanister sa ugljem premda sam ga locirao ispod haube , a sad cu da idem na sajt da procitam, premda sam vec precesljao....

                              Kanister je postavljen da uzme sve gasove iz rezervara (jer je vezan na odusci istog.) Ugljeni filter je zbog organskog porekla goriva.
                              Dakle sve sto bi isparilo u prirodu sad bude uhvaceno i kao startni gas se uzima u usisnu granu. Ova zapaljiva smesa se koristi za lakse pokretanje motora. Dakle prazni se prilikom paljenja motora. Ako je auto ceo dan na toploti, onda bi doslo do velikog nadpritiska u sistemu , te ima jedan ventil koji pod izvesnim pritiskom otvori i izbaci visak pritiska, naravno da su gasovi (benzinske pare) prosli kroz neutralizaciju na ugljenom filteru.




                              Originally posted by Gumetina
                              3. postoji crevo koje vodi do kocionog sistema (ono zuto armirano) cemu sluzi?

                              Zove se VAKUMSKI SERVO POJACIVAC KOCNICA

                              Vakum se koristi da putem jedne membrane velike povrsine pomogne tvojoj nogi da ostvari dovoljan pritisak na sistem. Pre su kocnice imale takvu redukciju da je hod klipa na primarnom kolu bio dosta veci da bi putem poluge omogucio dovoljan pritisak.
                              Sad je taj hod smanjen i zahteva veci pritisak na pedalu. Reda oko 60Kp.
                              Servo stoji za nekih 80-85% od te sile a samo mali deo trazi noga.



                              Originally posted by Gumetina
                              4. ne mogu da nadjem filter za gorivo , da li neko zna gde se nalazi?
                              Mozda ispod rezervara?



                              Originally posted by Gumetina
                              5. nasao sam box za juga to je isto sto i eprom samo u zasebnom kucistu po onome koliko sma procitao na netu.... necemo o ceni, znaci zanima me sta vi mislite o tome? posto u petak idem da ga stavim da ga probam, pa da testiramo vase iskustvo?

                              Ako je jeftino, kupi, moze nekad trebati



                              Originally posted by Gumetina
                              6. Koliko je pametno skidati prednji lonac sa juga, posto je prednji kao i zadnji nenormalno veci od onih sa "karburatoraca" pa mi ovaj prednji non stop zapinje za kojekakve gluposti po ulici? i kakvog uticaja to moze da ima?
                              Da li imas katalizator.
                              Inace ce skidanje lonca izazvati buku u kupeu malog auta , najverovatnije ces ga vratiti nazad.



                              Originally posted by Gumetina
                              Ostale elemente sa blok sheme sam rastumachio, te mi je sad pristup mashini drasticno olaksan.... ali evo opet:

                              Princip razvoja cipa tj programa za neki model motora tj ecu-a?

                              Zanima me da li sam u nacelu to skontao? a kako...

                              1. Skine se sadrzaj eproma
                              1a. ukrade se iz servisa tehnicka dokumentacija o tom ecu...
                              2. zabode se u ecu eprom emulator...
                              3. menjaju se parametri prema 1a. i posmatra se rad mashine?
                              4. posle odredjenog vremena testiranja pravi se najbolja odgovarajuca konfiguracija koja se programira u eprom i vraca u ecu....
                              Razvoja chipa ili modifikacije chipa?
                              Modifikacija pretpostavljam.
                              Emulatorom. Prvi , a posle kad se uzme za hardware odgovarajuci, onda to obicno bude u ponudi u 2 do 3 nivoa laksih izmena na periferiji motora. (Filter vazduha, auspuh etc. )
                              Ali emulator ti bez programa specijalno napravljenog da graficki pomera celu mapu nece puno pomoci. Ne sad u pocetku.
                              Ne na taj nacin da bi svatio sta koja adresa radi, jer chip je kriptovan razbacivanjem adresa koje pripadaju jednoj mapi chisto generacijom slucajnosti u adresarskim poljima (Ovde govorim za unikatni chip.. svi isti u jednom ECU -kazes boz . su istim nacinom radjeni.)


                              Originally posted by Gumetina
                              -Posto meni bar nije tesko da nabavim eprom emulator za bilo kakvu dzombu od cipa, zanima me da li da ga nabavljam , posto sam ovu zanimaciju krajnje ozbiljno shvatio i nameravam da eksperimentisem...
                              bez obzira da li kupim box....(koji opet moze mnogo da mi pomogne u tome)
                              E da, jedino jos nisam nasao davac broja obrtaja koji je pretpostavljam po marfiju tamo gde ga ne mogu nikako videti osim ako ne izvadim motor vani...

                              eto ljudi, sad valda kontate da nisam tenkre, i da sam spreman da ucim i isto tako budem koristan ovoj ili vec kojoj "tjunerskoj zajednici" . . .

                              Srdacan pozdrav,

                              RAle
                              Kad budes presao na malo konstruktivne zadatke i "udjes" u chip, bice se lepo druziti
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Darko_NS
                                CBC Senator XXL
                                • 02.12.2004
                                • 557
                                • Srpska Atina

                                #30
                                guemtina sto se tice prednjeg lonca koliko vidim ja ga nemam fabricki
                                i nema tu nikakve buke

                                Comment

                                Working...
                                X