JUGO IN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #31
    tenzo RS,
    Ne shvataj stvari bas toliko bukvalno. Nije problem da se nekom nesto pokloni ali ZNANJE se STICE. Tu nazalost nema poklona. Najlakse je nekome dati programirani eprom i reci "ne pitaj nista, nego vozi". Pretpostavka je da svi koji nesto pitaju na ovom forumu imaju poverenja u one koji eventualno taj odgovor trebaju da daju. To automatski znaci da davac odgovora preuzima odredjenu odgovornost za ono sto pise. Cilj foruma je izmedju ostalog i edukativan pa se ocekuje da se razbiju odredjene zablude. Naravno, zbog neiskustva i nedovoljnog znanja dolazi do razgovora "gluvih telefona" ali to nije problem. Licno visoko cenim interesovanje ljudi da nauce nesto novo ali je tesko plasirati bas sve "okrunjeno". Ako se postigne da ucesnici ovog foruma pocnu da analiticki misle znaci da sve ove napisane reci na forumu nisu bile uzalud. Ostaje nam samo da budemo istrajni pa napredak nece izistati

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #32
      ok ubedili ste me , nabavicu emulator... a sto se programa za graficko karabudzenje mapa tice, vidjao sam po netu, samo normalno za neke fordove eec ili tkao nesto.... iskopacemo nadam se...

      dalje , hvala za objasnjenja, premda mi je bilo jasno na tom nivou, i dalje sma ostao kratak za neke detaljnije veze.... no necemo sad opet....

      dakle lonac me odvratno nervira, i toliko je ogroman da ama svaki dan kad se parkiram ispred faxa zapnem za banku....

      pitam se kada ce doci i taj dan da se nesto odlomi... pa razmisljam o skidanju istog, a katalizator po svemu sudeci nema.... cekaj cekaj,

      Darkoo, ti rece da nema katalizator? a takodje kazes da nema ni prednji lonac? Da nije kod mene prednji lonac ustvari katalizator? kako to moze da se proveri? a da se prethodno ne odbrusi? (mrzim da se auspuh dere)

      a sto se tice achtnung dichtung iber lauf, necem da ga diram, ali posto je davnih dana matori vozio stojadina koji je poprilicno "dimio" na isti zapitao sam se da ovaj moj mozda ne dimi bas tolliko u usisnu granu...

      A na pitanje koliko sam proucavao, oko 15minuta... bilo je jako hladno ....

      Javicu se naravno sa novim rezultatima i pitanjima, kad nesto pocnem stvarno da radim...

      Pozdrav,

      RAle

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        dalje , hvala za objasnjenja, premda mi je bilo jasno na tom nivou, i dalje sma ostao kratak za neke detaljnije veze.... no necemo sad opet....

        Hm.. nesiguran zasto si pitao ako si znao, posto nisi stavio redni broj pitanja za koje smatras da nisi dobio odgovor

        Ja stvarno nemogu da znam nivo znanja koje posedujes, kad pitas u jednom trenutku o osnovnim elementarnim stvarima pa u sendvic ubacijes pitanje koje je prilicno avansirano.

        Detaljnije nemogu da ulazim u diskusiju jer verujem da to sto tebe zanima , prvobitno zahteva visok nivo znanja o sta se desava u motoru sa svakim stepenom zasukivanja radilice.
        Da li imas totalnu predtavu o tome? Moj je savet da se uhvatis u kostac prvo sa hardware jer je kao i sa PCom potreban prvo PC da bi znao mogucnosti, pa tek posle OS i tweaking (tuning) .
        Sve ima svoje granice i hardware i software i ja i ti.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          jedino jos nisam nasao davac broja obrtaja koji je pretpostavljam po marfiju tamo gde ga ne mogu nikako videti osim ako ne izvadim motor vani...
          pratim pazljivo pa vidim da je boost ovo presckocio a mislim da se odgovor krije na slici i u tekstu na sajtu DMBa. tamo pise da se davac obrtaja nalazi na prednjem delu radilice motora, na poklopcu i da sluzi za 2 svrhe- daje info o broju obrtaja i polozaju klipa 1.vog cilindra.

          posto bi to trebao da bude servisabilni deo pretpostavljam da ne treba da se vadi motor vec da je omogucen jednostavan pristup.

          jos da dodam, nije problem da iscitas podatke koje je Bos/Zastava napunila. problem je da uskladis u realnoj voznji sve parametre tako da ulazni senzori uz ECU mapu omoguce optimalno stvaranje smese i varnice bas na nacin kako si ti izmerio u test voznji da je potrebno.

          koliko znam jos od 2.4 sistema Bosovi su autoadaptabilni sto znaci da ECU uci tokom voznje i cita realno stanje u kome se motor mehanicki nalazi (kompresija, stanje ventila, brizgaljki, fitlera vazduha, nadmorske visine, zagadjenosti spoljnog vazduha itd) kao i njegovo okruzenje i na bazi toga odredjuje bas za te uslove optimalne komande ubirzgavanju i paljenju. a sve to MORA da zadovolji i aktuelen ekoloske standarde za koje je projektovan motor.

          dakle, bez tih parametara u celom radnom opsegu motora, od -30 do +50C i nadmorskim visinama od 100m do 3000m, zatim voznja sa malim, srednjim i velikim opterecenjem (1 putnik, 5 putnika) po ravnom i po usponima ti bi trebao da sprovedes sve te testove tako da snimis u toku voznje u realnom vremenu njihove vrednosti na neki laptop.

          onda daljom analizom medjusobnih odnosa i tajminga proracunas svoje vrednosti za cilj koji zelis. pa upucas EPROM i onda opet na sve te test voznje i opet snimanje svih tih parametara.
          pa poredjenje dobijenog sa zeljenim.

          pa ponovo proracunavanje, upucavanje EPROMA i test voznje dok ne stignes do trazenog cilja- mape podataka koji su bolji od fabrickih za tvoju namenu a da je sve u okviru zakona i homologacije /eko standarda.

          naravno nije nemoguce da pojedinac sve to odradi ali to zahteva znacajne resurse, znanje, vreme, i podosta merne (skupe) opreme a ne znam koje su tvoje mogucnosti da sve to obezbedis.

          mislim da bi jeftinije bilo uplatiti kurs kod Ninica ili nekog drugog koji povremeno u ime Bosa drzi servisersku obuku, slobodna procena.

          ovakav metod skolovanja na koji si spreman mi se cini skup, nesiguran mada i najobuhvatniji sto se znanja tic.
          ne znam, na tebi je da dobro procenis sve aspekte.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Darko_NS
            CBC Senator XXL
            • 02.12.2004
            • 557
            • Srpska Atina

            #35
            gumetina.... kad pogledam ispod auta ide cev od motora do zadnjg lonca
            ja nevidim tu nista izmedju..... gde se tebi nalazi otprilike taj lonac???(na
            kom delu cevi)...

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              Osnovno pravilo u EVROPI od 1988 godine:

              LAMBDA sonda = KATALIZATOR

              Imas jedno imas i drugo.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Darko_NS
                CBC Senator XXL
                • 02.12.2004
                • 557
                • Srpska Atina

                #37
                Originally posted by BOOST
                Osnovno pravilo u EVROPI od 1988 godine:

                LAMBDA sonda = KATALIZATOR

                Imas jedno imas i drugo.
                boost nisam razumeo .. ja nemam katalizator... a sondu imam pretpostavljam jer je fabricki... kako to onda funkcionise...

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Po zastavinim principima, znaci unikatno za ceo svet.

                  Projektovali su auto za katalizator ali ga nisu postavili jer je kostao puno , a i onako su znali da ih vlasnici nevole i skidaju pa zato nisu ni stavili nesto sto "netreba".

                  A da si ga platio kad si kupovao auto, to ipak mislim da jesi

                  Sve i da nepise u specifikaciji da treba da ga ima, zna se.
                  Lambda sonda takodje nevoli olovo, kao ni katalizatori, tako da su osnovna nacelja konstrukcije bila za bezolovni benzin.
                  Kupe nesto od Boscha i onda sede da vide koliko mogu da osakate sistem da bi zaradili
                  Gade mi se!!!!
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Darko_NS
                    CBC Senator XXL
                    • 02.12.2004
                    • 557
                    • Srpska Atina

                    #39
                    sto se mene tice ja ga nisam platio jer su mi dali auto 700-800 eura
                    jeftinije... pitaj boga zasto....

                    ne voli olovo znaci da se ne sipa super 98 benzin, nego samo bezolovni...

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Ko zna da li su stedili na materijalima u motoru, na sicevina i vodkicama ventila , da li su ubacili od materijala koji mpdnosi bezolovno gorivo.

                      Sami Bog zna sta su iskarabudzili i sto je najgore, i da odes u Zastavu, neces dobiti odgovor jer sigurno nezele da diskutuju o ovakvim stvarima.

                      PS: Sto se tice placanja , jesi , i to debelo Popust je mazanje ociju , nista drugo. Marginali zarade su dovoljno veliki da se spusti cena.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #41
                        zahvaljujem se bricku, na preporukama, a ujedno i izvinjavam boost-u sto nisam bio precizan.... dakle sad mi je sve dosta jasnije npr podpitanje bi bilo u vezi sa crevom od serva kocnice, zasto bas ide u injektor? to mi je cudno , mislim i karburatorski jugo ima isti taj servo pojacivac a gde mu se zavrsava crevo? . . .to mi je nejasno, ove ostale stvari sam pohvatao,

                        takodje, drugar dolazi iz amerike u junu, pa ce mi doneti no2 kit, sta mislite o tome? (da ne bude smesno samo... - nemoje me zaje... molim vas! - stidim se al eto....)

                        Sto se LONACA tice, meni je isto bilo logicno da ako ima lambda sondu ima i katalizator.... medjutim Darko me je nacisto bacio u rebus....

                        Nisam se zavlacio u kanal da pogledam tacno gde je lambda sonda ali cu i to proveriti.... u svakom slucaju doticni lonac ako sluzi svrsi (katalizator) mislim da ce da leti vrlo brzo.... (sutra)

                        Nalazi se posle mesta gde izduvna grana skrece prema nazad... dakle cim se spusti, odma dzomba pa dalje cev do zadnjeg lonca koji je isti koliko vidim kao na bivsem pezou 309 gti... svinja od lonca... kad pogledas auto odozdo skoro je sve onako lepo ravno .... i visi krmaca.... bas nervirajuce, Darko nemas pojma koliko bi voleo da ga ni meni nisu ugradili....

                        Pozdrav,

                        RAle

                        P.S. Sto se mojih pitanja tice, ja sam bazno elektronicar , pa stoga imam vise pojma oko elktronike nego oko same mashinerije, koja je sigurno zanimljivija....

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #42
                          Hehehehe Rale,
                          Neko bi rekao "jos jedan". Neka se jave oni koji su mehanicari ovde. Jel ti to ozbiljno mislis da je mehanika zanimljivija od elektronike

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            gumetina zaintrigirao si me da pratim tvoj poduhvat, i pozelim srece.
                            moja iskustva sa Jugom i Zastavom su uglavnom losa, od 6 komata samo je 1 bio koliko toliko ok (vracen sa broda iz izvoza, cajger u miljama) a najgori je slucaj Poly 55 ciji je motor ispustio dusu posle 11.000km i 10 meseci. garanciju su priznali i u DMBu uradili generalnu/veliki servis/ popravku sta vec koja je trajala 3 nedelje u samoj fabrici motora.
                            motor je crkao dok je auto bio parkiran, preko noci.

                            nikada nisam saznao sta se desilo iako sam licno u ime firme isao da preuzmem sa popravke. kasnije nije bilo problema sa tim motorom.

                            zasto ti to pisem? pa recimo da imas i faktor iznenadjenja na vidiku s obzirom da su ti motori vrlo nezni pa svaka prepravka vuce i rizik da nesto podje naopako.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Darko_NS
                              CBC Senator XXL
                              • 02.12.2004
                              • 557
                              • Srpska Atina

                              #44
                              gumetina(menjaj nick covece ) ako radis taj poduhvat ja ti zelim
                              srece... pomoci ti ne mogu jer iskreno nisam 20% razumeo od vaseg dialoga oko elektronike ja sam vise za mehanicki tuning...
                              sa druge strane napravi da ide cev skroz do lonca .... kod mene je tako
                              i jako mi se svidja zvuk..(u lepu kada se daje jaci gas kao da puca iz lonca
                              verovatno sto je "supalj lonac" sto se meni svidja) uostalom videces kod mene

                              Comment

                              • Gumetina
                                Banovan
                                • 12.12.2004
                                • 1082
                                • Novi Sad

                                #45
                                ujutro idem da nabacim box da vidim sha mu ucinise....

                                a za lonac stvarno sam se skenjao, ne mogu da verujem da jedan ima a drugi jok.... al sredicemo i da ovaj prvi nema... xexexe danas nisam stigao da odem do knezevica...

                                Inace za ZASTAVU da nije nista cudno imam na umu premda sam se malo opustio, pored ovog bosha stvarno auto pali....

                                Jedino sam se nasekirao oko "CHESHKOG" reglera koji mi je dva puta napravio stetu od oko 100 ojra u elektronici...

                                A za mashine koje idu iz fabrike pa do servisa 5.000 video sam jednu kad sam bio na "A" servisu, covek je dovezao auto na a servis a ovi mu skinuli glavu .... bruka...

                                Ali... ako crkne znam da ne valja pa cu staviti nesto da radi...

                                Hvala svima u svakom slucaju, javljam se sa rezultatima sto pre...

                                Pozdrav,

                                RAle

                                Comment

                                Working...
                                X