Principi rada TURBO MOTORA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Principi rada TURBO MOTORA

    Citajuci forum vec duze vremena mnogo toga sam naucio o automobilima.

    Vecina ljudi koje interesuju automobili(kao mene) zna kako funkcijonisu atmosferski motori.

    Znam i Teoriju funkcijonisanja turbo motora provlacilo se puno toga po temama ali nigde sazeto vec samo parcijalno.

    Ali su mi uvek zagorcavale zivot neke skracanice tipa blow-off i slicno.

    Evo recimo ako turbina uspeva da drzi pritisak u usisnoj grani na atmosferski dali dolazi do povecanja performansi motora i kolike su
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Ajd uprosceno i ukratko.

    Razlika izmedju atmosferaca i turbo motora je sto atmosferac uvek radi na pritisku manjem od atmosferskog jer samo pomeranje klipova pravi vakuum koji uvlaci vazduh, te pritisak u usisu atmosferca nikad ne moze biti veci nego atmosferski (da, znam za ramair, zanemarimo za sada...). Sto bolja efikasnost motora i kompresioni odnos, i veci obrtaji, visa snaga.

    Turbo motor za punjenje cilindara koristi kompresor pogonjen toplotom izduvnih gasova, i uglavnom radi na pritisku VECEM nego atmosferski. Dakle, dok se turbina ne "zavrti", motor ide jako slabo jer u podrucju "turbo rupe" motor se ponasa kao atmosferac. Cim termichka emisija izduvnih gasova dosegne zahtevani nivo, turbo postize radnu brzinu i pocne da puni usisnu granu, turbomotor radi na overloadu, odnosno "prisilnom" punjenju.

    Dakle atmosferci rade na vakuum, turbomotori rade na nadpritisak.

    Uloga wastegate-a je da odrzava pritisak koji turbina salje u usisnu granu konstantnim. Turbina mozda moza da nadruka 2bara pritiska, tebi mozda treba samo 1.5 - visak od 0.5bar wastegate otpusta nazad direktno u izduv, znaci kao rasteretni ventil.

    Blowoff sluzi za rasterecenje usisne grane od pritiska koji turbina pravi, kad se otpusti gas. Dakle kad se pusti gas i zatvori leptir gasa, pritisak koji turbina pravi mora da ode negde, ako vec ne moze u motor. Blowoff otpusta visak pritiska 1) u atmosferu, i to je onaj cuveni PSSSSSSSSS zvuk koji svi vole, ili 2) nazad u usis ispred turbine, dakle odrzava obrtaje turbine sto duze sto ima uticaja na manji "lag" turbine i brzi "spoolup" odnosno omogucava da turbina brze reaguje kad se gas ponovo pritisne.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #3
      Amen, ni dodati ni oduzeti
      Boost or bust...

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        The PoWeR of CB

        Rekoh ja da netrebam vishe, mogu slobodno na godishnji
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Mozes, ajde vise kreci
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • monkey
            CBC Senator
            • 14.11.2006
            • 286
            • Porec, Hrvatska

            #6
            ok, vec kad je neko otvorio temu, mogu i ja da uletim sa pitanjem, nadam se... muci me vec neko vrijeme jedna stvarcica... što je veci pritisak turbine, to je više zraka=više benzine (ili nafte)=veca snaga. sad mene zanima, kako reprogamiranjem ecu-a se poveca pritisak turbine. mislim, dali se tu poveca pritisak potreban da wastegate se "otvori", ili?!? ne vidim kako može ecu bez mehanickih promjena na kompresoru/turbini povecat njenu brzinu vrtnje, tj. pritisak koji stvara...

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Obicno je signalom iz ECU max pritisak namesten na nekih 50% od toga sto turbina stvarno moze da da sa skroz zatvorenim wastegatom.

              Remapiranje ECUa se radi da bi se magnetnim ventilom smaljio pritisak na WG membranu i stim opruga u njoj zatezala jace WG klapnu/klip

              Znaci, vishe gasova prolazi kroz turbinu a manje se evakuira kroz WG kanal.

              Jasno ko dan.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • monkey
                CBC Senator
                • 14.11.2006
                • 286
                • Porec, Hrvatska

                #8
                ok. i mislio sam da je tako nekako, samo nisam bio siguran... ko pita ne skita...

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #9
                  kazu, slika vredi vise od hiljadu reci



                  Blow oFF

                  Wastegate
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • Black Knight
                    CBC Senator XXL
                    • 13.10.2004
                    • 2020
                    • Novi Beograd, kicblo

                    #10
                    i mene je bulilo kako ECU "komunicira" sa WG-om...e onda sam otkrio da preko vakuma i cevcica i el.mag.ventila kontrolise sam WG.
                    Injection is good,but I'd rather be blown!

                    Comment

                    • monkey
                      CBC Senator
                      • 14.11.2006
                      • 286
                      • Porec, Hrvatska

                      #11
                      odlicno.. taman mi je tako nešto trebalo... hvala puno...

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        Originally posted by 206
                        (da, znam za ramair, zanemarimo za sada...).
                        A jel moze objasnjenje za ovo? Ram air... Cemu sluzi i kako radi?
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Pa atmosferac radi tako sto klipovi pokretom prave vakuum, i uvlace vazduh u cilindre, te je u teoriji nemoguce da u usisnoj grani ikada bude veci pritisak nego vanjski atmosferski - osim ako je konstrukcija usisne grane i airboxa takva da, pri brzem kretaju vozila, dolazi do blagog efekta sabijanja vazduha, tako da se u usisnoj grani pravi mali nadpritisak. Ovo je ramair efekat na atmosfercu.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #14
                            Originally posted by 206
                            P, dolazi do blagog efekta sabijanja vazduha, tako da se u usisnoj grani pravi mali nadpritisak.
                            Tacnije manji podpritisak.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Ne nego upravo kako sam rekao, nadpritisak.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X