Ajde kad vec razmatrate ovu temu napisite da li znate koliko gorivo gubi vrednost dok stoji, koji su najbilji uslovi za cuvanje (izmedju ostalog da li je bolja metalna ili plasticna kanta, koja temperatura...), da li ste culi za neke dobbre kondicionere goriva, dali je neko cuo za Fuel Set i sta misli o njemu, kako mozemo proveriti oktansku vrednost(jer postoji neka spravica)...?
Koliko ja znam pri pretakanju imamo gubitke na kolicini (evaporacija) i ona se meri u promilima, ali to je gubitak kolicine, a za gubitak oktana, ne znam.
Ne, ne, siguran sam da je u pitanju oktanska vrednost, ma kako stupidno zvucalo...
The difference between men and boys is the price of their toys
Evo malo i ja da doprinesem, ovo sam pre par meseci nasao na netu, kao napravite sam svoj oktan booster:
FORMULA 1
Toluene (Methyl Benzene)
R+M/2...114
Mixtures with 92 Octane Premium
10%...94.2 Octane
20%...96.4 Octane
30%...98.6 Octane
Notes: Toluene is a common ingredient of Octane Boosters in a can.
FORMULA 2
Xylene
R+M/2...117
Mixtures with 92 Octane Premium
10%...94.5 Octane
20%...97.0 Octane
30%...99.5 Octane
Notes: Xylene is similar to Toluene. Usually mixed with Toluene and advertised as *race formula*.
FORMULA 3
Methyl-tertiary-butyl-ether (MTBE)
R+M/2...118
Mixtures with 92 Octane Premium
10%...94.6 Octane
20%...97.2 Octane
30%...99.8 Octane
Notes: Oxygenate. Very common in octane booster products. Has lower BTU content than Toluene or Xylene, but oxygenate effect makes the gasoline burn better and produce more energy.
FORMULA 4
Methanol or Ethanol
R+M/2...101
Mixtures with 92 Octane Premium
10%...94.3 Octane (Methanol)
10%...94.7 Octane (Ethanol)
20%...Not Recommended
Notes: Methanol is wood alcohol. Ethanol is grain alcohol and found in Gasohol in 10% ratios. Both alcohols are mildly corrosive and will eat gas tank linings and aluminium if used in excessive ratios. Main ingredient in "Gas Dryers", combines with water.
FORMULA 5
Isopropyl Alcohol and Tertiary Butyl Alcohol
R+M/2...101
Mixtures with 92 Octane Premium
10%...94.5 Octane
20%...Not Recommended
30%...Not Recommended
Notes: Similar to Methanol/Ethanol. Isopropyl Alcohol is simply rubbing alcohol.
FORMULA 6
Nitro methane
Mixtures with 92 Octane Premium
5%...96.8 Octane
Notes: originally developed as a rocket fuel. In practical terms it is liquid supercharging. Mixture of up to 5% only as it doesn't mix very well with Petrol.
Prema nekom ruskom testiranju razlicitih oktan boostera koje mozemo kupiti na pumpama, najbolji su STP i WYNN´s, dizu "cak" 1.7 odnosno 1.4 oktanska broja. Znaci nista spektakularno, a i na nekom drugom testu sam nasao iste rezultate. To sto pise na bocicama da dizu i po 10 oktana nije bas realno.
Dobra stvar je sto ova dva boostera mozemo kupiti kod nas (ima oba npr. na OMV pumpi, cena oko 400-500din). Nekada sam i ja placao taj porez za budale, a onda sam ukapirao je to suvise mala pomoc za nas benzin, s obzirom da dizu samo 1.4 tj. 1.7 oktana .
Hm... 1997 godine sam vozio na SCG benzinu sipanom kod Rodica na pumpi kod Vrbasa na E75 (E5) i rezultat je bio sledeci.
70L rezervar je stigao do Regensburga, sa prosecnom brzinom od 160Km/h i potrosnjom od 7 L !!!!
Auto je isao pored toga 15Km brze nego ikad pre.
Medjutim na prvoj benzinskoj je bio stop. Razlog je bio da kad sam stao da sipam gorivo, morao sam da ugasim motor.
Posle pauze od 15min na pumpi, nisam vise mogao da ga upalim. Posle par pokusaja sam uspeo, dok nije palio verglao je bez goriva.
Upalim ga konacno i vozim dalje. Sledeci stop gde sam imao problema je bilo gasenje na brodu za Dansku, ovog puta je pauza bila duza i pokusaj paljenja se svodio (sad sam vec ukapirao sta se desolo) na davanje kontakta i slusanje pumpe za benzin.
No posto nisam uspeo, skinuo sam konacno nepovratni ventil na pumpi (gumena kuglica u levkasto formiranom kanalu koju gura feder korz uzi kanal je od pritiska goriva u sistemu nagurana u kanal kuda dolazi feder. ) i proterao srafcigerom kuglicu napolje, tj. otvorio mogucnost gorivu da dodje do motora.
Konacno kuci.
Sutradan dolaziim do auta da upalim, auto pali i prima gas do 3000 rpm , preko toga se gusi.
Skidam svecice i probam da teram motor na anlaser, kroz rupe za svecice izbacuje gorivo kao da ga baca u casicama od rakije
Gledam zbunjeno i mislim se u sebi, koji mocan sistem za paljenje Da pored toliko goriva nepre****
No salu na stranu, mada je sve istina, te uvrnem svecice nazad. Izvadim osigurac od pumpe, mislim da procistimmalo motor, jer sam mislio da injektori nezatvaraju, i pazi sad: Motor pali radi do 3000 rpm a preko toga se nece , isto kao i sa osiguracem tj. kao sa pumpom. Da zabluda svima bude veca, auto je sa direktnim ubrizgavanjem i nema ni teoretske shanse da radi ovako!
No.. pocinjem da svatam, dok je sa malim gasom , veliki vakum u usisu, uspeva da vuce gorivo iz rezervara u motor KROZ: CREVO OD REGULATORA PRITISKA BENZINA!!!
Sta se desilo?
Gorivo je u svom sadrzaju imalo RAZREDJIVAC neke vrste, koji je digao energetsku vrednost benzinu, nekom vrlo jeftinom benzinu ali nu je dodatkom zamazano sve.
Gumena kuglica o kojoj pricam je normalnog dijametra 4mm, smanjila se na 2mm i zapusila kanal.
Membrana (GUMENA) u regulatoru pritiska je pojedena i kroz nju je vukao benzin u usis .
I onda mi recite da neznaju i da nemamo mocan benzin. Manje trosi, bolje ide, jede kilometre i sve gumene detalje u sistemu za gorivo
Ocete recept?
Pitajte Rodica
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
E pa toga vise nema, jer svi bez razlike kupuju isto djubre kod drzavnih rafinerija, a i ne isplati im se da sipaju bilo sta unutra da "poboljsaju" kvalitet svog goriva, jer se svi redom privatnici zale da nam ne deru dovoljno koze sa ledja sa ovom cenom goriva, pa im malo para ostaje da muvaju sa kojekakvim "aditivima".
Viim ja da cu da obezbedim sebi jedno burence etanola i da dolivam lagano
Nego, ako koristim etanol redovno, znaci u svaki rezervoar goriva sunem 5-10% etanola, sta mogu da ocekujem od LOSIH efekata?
The difference between men and boys is the price of their toys
BOOST da li ima ikakve razlike da li se etanol mesa sa bezolovnim ili super benzinom...ili je to potpuno svejedno za krajnji efekat? Koliko uopste kosta litar etanola?
Pa vidi, do 5% ga ima u svim bezolovnim benzinima na zapadu, iz razloga smanjenja emisije motora (ECO) i to nedeklarisano. Vise od toga daje probleme sicevima ventila i vodjicama. Na kratke staze nije opasno, i do 15% ali samo za motore niskofrikcionog tiipa. Citaj novije kontrukcije. (oko 10ak godina max starosti).
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment