Gubitci snage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #16
    Originally posted by Uros Piperski
    To su samo procene i ljudi koji rade na dinu imaju obicaj da uvecavaju te gubitke jer je tada snaga na motoru prividno veca i musterije zadovoljnije.
    Da se razumemo, oni koji rade na Dynu, ne prodaju nikakve virtuelne konje, tako da oni nemaju nista od toga da vam kazu da auto ima vise nego sto ima.

    Osnovno je da se auto pre tuninga dotera na Dyno i da se posle tuninga ponovo izmeri i tada ste dobili tacnu vrednost (verovatno povecanja snage).
    Dobijate tacan procenat povecanja.
    Normalno sve vrednosti su snaga na tockovima.

    Ovaj nas Dyno u "Centru Boban" ne preracunava nikave gubitke, daje samo snagu na tockovima.
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #17
      Egone, da li vas dino uzima u obzir parametre okoline (temperature, vlaznost vazduha, vazdusni pritisak...)? Da li ima uredjaje za merenje i da li koriguje snagu po izmerenim vrednostima?
      Jer nije mala razlika ako je pre tuninga 35 stepeni, vlaznost 80%, pritisak 960mBAR, a posle tuninga 10 stepeni, vlaznost 20% i pritisak 1080mBAR... I bez tuninga ce drugo merenje pokazati vecu snagu i ako dino ne uzme u obzir te vrednosti nema nista od preciznog merenja.


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • BMW 325i
        CBC Senator XXL
        • 25.06.2005
        • 338
        • Novi Sad

        #18
        Originally posted by Tokyo75v6

        @Bmw 325i
        Da li su ti uracunali i profil guma? Posto ne verujem da su blizu standarda!
        Ne,ovo je cisto merenje snage na tockovima,ali ja auto nikad pre ovog nisam merio tako da ne znam koliko je bilo pre a gume jestu standard,mislim u okviru fabrickih 205/55 R15 posto druge trenutno nemam
        Doris je vozila mini moris.

        Comment

        • Igor
          CBC Senator XXL
          • 30.12.2004
          • 394
          • DORCOL REPUBLIKA

          #19
          Uzima u obzir temperaturu vazduha i pritisak vazduha... mozda cak i vlaznosti li tako nesto... i ima tri korekcije sae din i jos jedna...

          Svaki ozbiljan uredjaj za merenje snage uzima u obzir te podatke... a ovo je dynojet firma od koje je i potekao naziv mislim...
          Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
          Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

          Comment

          • Igor
            CBC Senator XXL
            • 30.12.2004
            • 394
            • DORCOL REPUBLIKA

            #20
            Originally posted by Tokyo75v6
            @Bmw 325i
            Da li su ti uracunali i profil guma? Posto ne verujem da su blizu standarda!
            Mozes da mi objasnis kakve veze ima velicina tocka sa snagom ?
            Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
            Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

            Comment

            • TOKYO
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2006
              • 1696
              • Beograd- NBGD

              #21
              Originally posted by Igor
              Originally posted by Tokyo75v6
              @Bmw 325i
              Da li su ti uracunali i profil guma? Posto ne verujem da su blizu standarda!
              Mozes da mi objasnis kakve veze ima velicina tocka sa snagom ?
              Nema veze sa snagom ali ima sa prenosom snage na tlo kao i 1001 drugi faktor,kao sto pise Uros! Npr. 185/60-14 i 205/55-15 Ce napraviti razliku u snazi na tockovima,cisto logicki gledano tako dodje!

              Ja sam osetio razliku u snazi kod mog auta prelaskom sa 14 na 16 iako imam 3000ccm i 190 ks,cak je moja dimenzija niza od 325 !

              visina ruba moje gume 46,125mm
              visina ruba njegove gume 56,375mm znaci 1 cm po polu precniku u finisu 2cm samo po visini!

              I sirina stvara trenje,ustvari svaki pokretan deo koji stvara neko trenje je moguci uzrok gubitka snage!

              NEGO: NIKO MI NIJE ODGOVORIO NA PITANJE?
              Smejao sam se gledajuci onu Tuning Styling emisiju kad su na K&N filteru i Bata Sportauspuf-u na dynu dobili dvadesetak konja,jel gledao neko?
              MY ex RWD Alfa
              Drift & Donuts & Track

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                obrtni moment na to?ku koji zapravo i meriš (pošto snagu nemaš ?ime da meriš, jer je snaga brzina kojom se vrši rad) je direktna funckija prenosnog odnosa.
                a prenosni odnos u sebi sadrži varijablu obim to?ka.

                pošto uvek postoji sila akcije i sila reakcije, a za max snagu te dve sile su u balansu (motorna i podloge), sama promena obima to?ka uti?e i na maximizarnu snagu jer je snaga vezana baš za dati jedinstveni broj obrtaja motora.

                drugi razlog, je što promena guma uti?e na trenje kotrljanja a time i na vrednost izmerenu na dyno mašini.

                ono što o?ita dyno je samo deli? potrebne informacije kao jedna od varijabli pri ra?unanju snage motora.

                stoga i ponovljeno merenje istog auta na istom dyno daje i drugi rezultat.

                pri analizi rezultata merenja uradi se obra?un, i prihvate neka merenja (od x uzastopnih) kao upotrebljiva a neki rezultati se odbacuju kao nepouzdani.

                postoji cela nauka, i posebnna procedura, analiza i obrada rezultata merenja.

                ali, ima nešto što olakšava posao...

                uglavnom za opisivanje promena na motoru pre i posle neke intervencije može se smatrati da je dovoljno relevantno merenje samo sa dyno u smislu uzimanja te brojke kao verodostojne.

                iako zapravo dyno brojka sama za sebe nije takva da bi mogla da prodje ozbiljnije merenje u smislu kriterijuma metrologije.

                snaga motora i nije bitan parametar za merenje jer samo posredno pokazuje mogu?nosti motora, a pogotovu auta u kretanju dinami?ki.

                obrtni momenat i iz njega izvedene potrebne veli?ine pokazuje realisti?nije sposobnosti motora tj auta- dinamiku kretanja.

                davno je bio predmet obrada rezultata merenja, valjda se nešto zadržalo u glavi
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • *Egon*
                  CBC Senator XXL
                  • 31.12.2004
                  • 1232
                  • Beograd, Dorcol, N 44

                  #23
                  Originally posted by brick

                  obrtni momenat i iz njega izvedene potrebne veli?ine pokazuje realisti?nije sposobnosti motora tj auta- dinamiku kretanja.

                  Normalno da ovaj Dyno meri i obrtni momenat.

                  Pravilo je da se meri tri puta i da se uzima srednja vrednost, ali ta otstupanja su minimalna.

                  Preciznost ovog uredjaja se ogleda i velikoj masi valjka ( 2500 kg), tako da razlika u dimenziji tocka i trenju nema nikakav uticaj.
                  Isti auto sa tockovima 14,15,16...coli ce imati istu snagu, samo ce mu trebati razlicito vreme da dodje do nje.
                  Garaza
                  1996 SAAB 900 NG Cabrio

                  Comment

                  • *Egon*
                    CBC Senator XXL
                    • 31.12.2004
                    • 1232
                    • Beograd, Dorcol, N 44

                    #24
                    Originally posted by Tokyo75v6

                    NEGO: NIKO MI NIJE ODGOVORIO NA PITANJE?
                    Smejao sam se gledajuci onu Tuning Styling emisiju kad su na K&N filteru i Bata Sportauspuf-u na dynu dobili dvadesetak konja,jel gledao neko?
                    Verovatno si cuo za Photoshop
                    Garaza
                    1996 SAAB 900 NG Cabrio

                    Comment

                    • TOKYO
                      CBC Senator XXL
                      • 17.07.2006
                      • 1696
                      • Beograd- NBGD

                      #25
                      Originally posted by *Egon*
                      Originally posted by brick

                      obrtni momenat i iz njega izvedene potrebne veli?ine pokazuje realisti?nije sposobnosti motora tj auta- dinamiku kretanja.

                      Normalno da ovaj Dyno meri i obrtni momenat.

                      Preciznost ovog uredjaja se ogleda i velikoj masi valjka ( 2500 kg), tako da razlika u dimenziji tocka i trenju nema nikakav uticaj.
                      Isti auto sa tockovima 14,15,16...coli ce imati istu snagu, samo ce mu
                      trebati razlicito vreme da dodje do nje.
                      Nisam preterano siguran u to!



                      Ajde da probam da objasnim moje misljenje!

                      Kad na biciklu postavis prenos tipa najmanji zupcanik napred a najveci nazad tad izlazis uz avalu i obrnuto(veci napred manji nazad) jedva kreces i na ravnoj podlozi!konstatacija da si ti kao osoba motor i da imas konstantnu snagu kad bi stavio taj isti bicikl na izmisljeni dyno , mislim da bi jaci potisak dao u kracoj varijanti u ovom slucaju snazniji obrtni moment!

                      Ako gresim ispravi me i daj mi objasnjenje za isto !


                      @Egon (Verovatno si cuo za Photoshop)

                      Nisam siguran da sam te razumeo?
                      MY ex RWD Alfa
                      Drift & Donuts & Track

                      Comment

                      • Igor
                        CBC Senator XXL
                        • 30.12.2004
                        • 394
                        • DORCOL REPUBLIKA

                        #26
                        Rekao ti je za photoshop iz razloga da dijagram moze u istom da se prepravi i napise sta ti odgovara tj nacrta...


                        I oko toga sa tockovima itd... prvo svako merenje se razlikuje... naravno zbog temperature motora itd... ali ako su iste temeperature odstupanja su minimalna u okviru jednog konja i manje... probano milion puta... a sto se tice tockova bilo je takvih kao ti sto nije jasno pa je probatno sa visoko profilnom gumom i niskoprofilnom na istoj temeperaturi motora u vermenskom periodu od ne znam 10ak minuta koliko je bilo potrebno da se zamene tockovi... i probano... i nije bilo nikakve razlike... to je probao stojke na 106-tici
                        Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
                        Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

                        Comment

                        • Lord_o21
                          CBC Senator XXL
                          • 29.04.2006
                          • 494
                          • Novi Sad

                          #27
                          Mozda malo off,ali..
                          Da li neko moze da mi objasni povezanost menjaca i obrtnog momenta? Konkretno me zanima kako sam ja sa 1.1 uspeo da naguram 180Nm...
                          T.J. da li sestostepeni menjac i 4.923 F/D imaju veze (mereno je u 5-oj gde je prenos 0.92...)?

                          Poz
                          Zare.
                          ...technology is the only Replacement for Displacement.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            uloga menja?a je da multiplikuje- umniožava (uve?ava) obrtni momenat motora koji je vrlo mali da bi mogao motor direktno da pokre?e to?kove.

                            ta?nije, motor tipa klasi?ni benzinac bi trebao reda 10,000 -15,000 kubika da bi mogao da pokrene vozilo iz mesta a to je vrlo neracionalno.

                            stoga se u menja?u i krajnjem prenosu (diferencijalu) vrši umnožavanje momenta motora, obi?no u opsegu 3-15 puta tako da na to?kovima na raspolaganju ima 2,000+ Nm (da bi auto mogao da krene i na uzbrdici, optere?en itd).

                            auto koji ima 1,000Nm ili manje na to?kovima je vrlo nezgodan za vožnju u iole zahtevnijim uslovima.
                            prazan po ravnom još i nekako ali uzbrdo muka živa.

                            moj prvi auto je imao samo oko 900Nm, naporno za vožnju...ali nezaboravno iskustvo

                            btw, najve?i momenat je potreban za samo pokretanje auta iz mesta.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              @egon, ok taj konkretan dyno ima veliki moment inercije i time poništava nastale razlike, odnosno nije dovoljno precizan za fino merenje.
                              strogo formalno da bi se nešto prihvatilo kao merenje samo 3 rezultata nisu dovoljni podaci ni za jedan od kriterijuma pri obradi rezultata merenja (strogo formalno, kako nauka definiše).

                              to doduše nije ni potrebno, dyno je više tu za relativno poredjenje pre i posle nego preciznost merenja.

                              Isti auto sa tockovima 14,15,16...coli ce imati istu snagu, samo ce mu trebati razlicito vreme da dodje do nje
                              ne slažem se, ve? iz toga što navodiš-
                              snaga je u funkciji vremena.
                              ako im treba razli?ito vreme snaga nije ista po definiciji, odnosno rad nije isti.

                              otpori trenja kotrljanja ne zavise od 14,15,16 coli ali zavise od širine a sumnjam da neko ima pri poredjenju npr gumu 185 širine na 14 coli i istih 185mm na 16 coli.

                              te razlike nisu drasti?ne i razumem ako dyno nije u stanju da te razlike detektuje, odnosno da ima previše grube da tako nazovem podeoke na skali merenja.

                              ono što sam hteo da kažem od starta, ima toliko varijabli koji uti?u kako na sam motor koji treba da razvije dati obrtni momenat (ciljni) tako i u samom postupku procene/ merenja da to zahteva nau?ni multidisciplinarni pristup da bi se dobilo na preciznosti i ponovljivosti rezultata merenja.

                              bez barem 10 merenja pri istim strogo kontrolisanim laboratirjskim uslovima nema ni govora o merenju, prema zahtevima metrologije.

                              za nas obi?ne voza?e i vlasnike i 2 merenja više nego dobro pokazuju ve?e promene koje su nam bile cilj.

                              meni bi bilo ok da dyno izbacuje podatke sa merenja sa barem 4 decimalne minimalno, tako da mogu da se prihvate pri obradi 3 decimale kao sigurne. tj obrtni momenat oblika xxx, yyyy Nm sa rezolucijom o?itavanja 0,0001 Nm.

                              jednostavnije, da bude ppm (parts per milion)- rezolucija sa 6 cifara.

                              preciznost naravno košta, kao i laboratorijski kontrolisani uslovi, svestan sam realnosti i dostupnosti za raspoloživ novac širokih masa.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Igor
                                CBC Senator XXL
                                • 30.12.2004
                                • 394
                                • DORCOL REPUBLIKA

                                #30
                                Mozemo ovako da uzmemo posto ovde imamo jednog ludog naucnika koji je najpametniji... masina kosta 60 000 dolara i kada je prodaju garantuju za nju da je precizna i kada izmeri da je to to bez obzira na velicine guma ili bilo cega... Nisam inzinjer i ne znam kako je napravljeno i kakve podatke salje kompu i kako ga on obradjuje ali ono sto izadje na ekranu tacno je... nemam vise nameru da se objasnjavam niti ikoga ubedjujem... ok nije tacno ali zato se bar jednom mesecno dodje covek iz italije i obavi po 30 merenja i uradi mapiranje nekog trkackog automobila i ostavi se mnogo para. i ako mi on smatra i jos mnogo ljudi koji nisu odavde i znaju sta je to vec mnogo mnogo godina. i smatraju da je merodavno i da cak sa jednim merenjem je dovoljno tacno to je dovoljno...
                                Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
                                Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

                                Comment

                                Working...
                                X