Iskustva sa K&N filterima za vazduh?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boris Lozac
    CBC Član
    • 14.06.2006
    • 38
    • Beograd

    Iskustva sa K&N filterima za vazduh?

    Pozdrav svima na forumu.
    Iako sam se registrovao sredinom 2006-e, nisam bio mnogo na forumu, ali vidim da zaista ima svega i svacega, sve pohvale!
    Trazio sam dosta po forumu, ali nisam naleteo na slicnu temu, izvinjavam se ako ima slicna.

    Skoro sam tek dobio dozvolu, a i automobil sam uzeo pre par meseci, i poprilicno se ne razumem u mehaniku, motore, i ostalo, znaci totalni sam laik sto se tice toga, iako obozavam automobile, trke.. ali buduci da nisam imao automobil do skoro, sve te stvari su mi poprilicno nejasne.

    Dakle, zanimaju me vasa iskustva sa K&N filterima za vazduh, jer sam cuo od dosta ljudi, gledao po raznim emisijama, itd, da je K&N filter vrlo pametna kupovina, buduci da je mnogo bolji protok vazduha do motora, dobija se cak i malo na snazi, a i menjaju se vrlo retko, na oko milion kilometara..
    E sad, taj deo mi je najsumnjiviji, da li je to zaista tacno, i da li zaista nema potrebe menjati ga, i da li on zaista sve vreme radi efikasno kao prvog dana.
    Buduci da kostaju oko, 50, 60 evra, ili vise, nisu jeftini, ali ako je tacno da se ne menja, onda je vrlo pametna kupovina.
    Zanima me dakle koje su sve koristi koje mogu ocekivati. Koliko sam informisan, bolje radi motor(bolji protok vazduha), dobija se malo i na snazi, lepse se cuje i ne mora da se menja.
    Da li ima nekih losih strana, na primer, veca potrosnja goriva, ili tako nesto?
    Da, u pitanju je Golf II 1.8GT, 90 ks.
    Hvala unapred..
    LFS - sheer driving pleasure
  • Bane R
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2006
    • 1769
    • Beograd

    #2
    To što ti pitaš jeste pečurka (samo ono na vrhu što liči na pečurku) ili ceo cold air intake (CAI=pečurka + metalna ili karbonska cev), a KN je samo jedna od firmi koja pravi filtere.

    Istina je da dugo traju, ali imaj na umu da je potrebno čistiti ih s vremena na vreme (ima da se kupi sredstvo za čišćenje).

    Osnovna i najbitnija stvar jeste zvuk koji dobiješ.

    Na snazi nećeš dobiti, možda ćeš i izgubiti, sve zavisi od motora do motora. Sve je u rangu 1ks, tako da ignoriši ovu stakvu.

    Uglavnom, pametno je uzeti CAI - dobiješ malo lepši zvuk i na duže staze se pokaže isplatljivije nago menjanje OEM filtera za vazduh...

    Comment

    • Boris Lozac
      CBC Član
      • 14.06.2006
      • 38
      • Beograd

      #3
      Ooo, Baner, poz

      Hvala na informacijama.
      Dakle, moraju se cistiti, to sam i predpostavio.
      Znaci od nuspojava, moguc je cak i gubitak snage? To sam cuo za slabije motore, da im ne odgovara bas sportski filter..
      Sto se tice potrosnje goriva, kako tu stvari stoje, veca, manja?
      LFS - sheer driving pleasure

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #4
        Pa pazi, ima ljudi koji će da kažu da dobijaš snagu i smanjuješ potrošnju.

        A filozofiranje nas neće dovesti ni do čega. Promene nećeš osetiti, ni u snazi, ni u potrošnji, a verovatno će ih biti - samo što su toliko beznačajne pa se ne osećaju.

        Dakle zvuk + ekonomija = dovoljno vredno

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Cao

          Da li si vlasnik auta koje ima AMM (LMM - protokomer) sa vrucom zicom ili film tehnikom) izbegavaj u tom slucaju Open filtere jer ce isti uciniti stetu.

          Naime ulje na filteru koje je sastavni deo istog je neprijatelj AMM jedinicama.

          Ukoliko imas nameru da uskratis filter uljem, budi spreman da menjach karike cheshce nego obichno.

          Redovno odrzavanja filtera je A-SH za njegovo funkcionisanje i vek motora.

          Dakle, na tebi je.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #6
            I to zavisi od dobijanja/gubljenja snage.
            Uglavnom se izgubi na niskim obrtajima, a dobije na visokim, sto obicno znaci malo vecu potrosnju, jer ti treba vise gasa da krenes, ali ni to nije pravilo.
            Zvuk jeste lepsi, snagu dobijas zasigurno pravilnom instalacijom, CAI je idealno resenje.

            Inace postoje K&N, kao i drugi, panel filteri koje mozes iskoristi umesto postojeceg. Jeftiniji su od pecurkica i cai-a, ali se takodje moraju cistiti kao i ovi prethodni.
            Ne znam da li se ista dobija sa njima sto se tice performansi, ali su protocniji (vise vazduha prolazi kroz njih) od standardnih, pa je verovatno odziv na gas bolji.

            Comment

            • Boris Lozac
              CBC Član
              • 14.06.2006
              • 38
              • Beograd

              #7
              Originally posted by Bane?
              Dakle zvuk + ekonomija = dovoljno vredno
              To mi kazi!

              Hvala puno... samo jos jedno pitanje imam, sto se tice ugradjivanja, da li ima negde gde se to ugradjuje besplatno, odnosno da je uracunato u samu cenu filtera, ili bi to mogao i da ugradi neko ko se koliko toliko razume u to, da ne placam to?

              I jos ako imas adresu neke radnje ili telefon, gde je povoljno, bilo bi sjajno... dakle ceo taj CAI, K&N.
              LFS - sheer driving pleasure

              Comment

              • Boris Lozac
                CBC Član
                • 14.06.2006
                • 38
                • Beograd

                #8
                @ Boost & Vocko

                Ne znam zaista da li imam taj LMM protokomer, da budem iskren, ne znam ni sta je to(znam da cu kasnije gledati ovu temu i smejati se mojim noob postovima, ali sta je tu je, nisam imao automobil do sada ).

                Ako vam ista znaci, u pitanju je Golf MKII 1.8 GT, dakle nije GTI i nema turbinu, 90 konjskih snaga.

                Buduci da iovako sigurno ne trosi ispod 10 litara, ako gubim na niskim obrtajima, ne znam onda kolko se isplati..
                Ah, da li uvek mora da ima 5 strana medalje, ako ovo, onda nije ovo, a kad stavis to, mozda ce biti ono.. aaaa
                LFS - sheer driving pleasure

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Nema mozda.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • TETAK
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3034
                    • Čačak, Srbija

                    #10
                    Borise, nemaš protokomer.Ako ti je bitan dobar rad motora koristi kvalitetne normalne(papirne) filtere koje propisuje proizvodjač.Ako samo postaviš KN filter praktično ništa ne dobijaš osim možda zvuka.
                    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                    Comment

                    • Boris Lozac
                      CBC Član
                      • 14.06.2006
                      • 38
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by TETAK
                      Ako samo postaviš KN filter praktično ništa ne dobijaš osim možda zvuka.
                      Ali ce mi biti isplativije da uzmem jednom i ne razmisljam, nego da menjam svakih 5, 6 hiljada kilometara...
                      Nije mi jasno uopste, ako sportski filter obezbedjuje veci protok vazduha, onda se motor manje greje i samim tim bolje radi, zar ne? Ne razumem kako to uopste moze imati negativne posledice, sto se tice ubrzanja, voznje na nizim obrtajima, itd.. nelogicno skroz.
                      LFS - sheer driving pleasure

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Borise, laze te neko opasno, pravilno odrzavanje tog filtera ce da bude SKUPLJE od normalnih papirnih filtera.

                        No, neznam zasto sam i pisao kad nisi chitao moj prvi post u temi.
                        Ulje za filter kosta 10-ak ? i netraje ceo zivot
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Boris Lozac
                          CBC Član
                          • 14.06.2006
                          • 38
                          • Beograd

                          #13
                          Citao sam ga zaista, nemoj misliti da sam ga namerno iskulirao, zaista mi nije bilo najjasnije sta si pricao, ti protokomeri, A-SH .
                          Nisam shvatio najbolje.
                          Dakle, ovi sportski filteri, koriste neko ulje, koje, obicni papirni ne koriste? Jesam dobro razumeo?
                          Dakle, sam filter je dugotrajan, ali je njegovo odrzavanje skupo i onda mi dodje slicna cena na duze staze?
                          LFS - sheer driving pleasure

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Sad si razumeo
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Nije mi jasno uopste, ako sportski filter obezbedjuje veci protok vazduha, onda se motor manje greje i samim tim bolje radi, zar ne? Ne razumem kako to uopste moze imati negativne posledice, sto se tice ubrzanja, voznje na nizim obrtajima, itd.. nelogicno skroz.
                              ništa nije nelogi?no osim zaklju?aka koje si ko zna kako izveo...
                              pošto ti nije jasno uopšte kako kažeš možda da kreneš od osnova protoka fluida i termodinamike gasova.
                              i sve ?e samo do?i u prave okvire.

                              ne postoji sportski vazduh, tako ne postoji ni sportski filter.
                              postoji dobar i loš.
                              KN je jedna od nn firmi, niti bolja niti lošija.

                              i zapamti jednu ?injenicu na atmo motoru- filter NIJE limiter KS niti protoka vazduha.

                              limit je na sasvim drugom mestu i zove se leptir u****.

                              još jedna sitnica, kod VWa GT je oznaka opreme, nema nikakve veze sa sportom a to što imaš je najobi?niji standardi 1781ccm motor, velo verovatno karburatorski ako nema kat (zavisi od godišta motora i tržišta gde je auto pradt prvi put).
                              a takav motor nema nikakvih dodira sa sportom, dakle stavi najbolji filter.
                              a najbolji je fabri?ki papirni.
                              ima protok ionako dovoljan za 300KS, što se disanja vazduhom od strane filtera ti?e.

                              KN je vrlo skup filter, kada se ura?una i njegovo redovno održavanje a dobiti nema.
                              osim subjektivnog zvuka koji se svidja ili ne svidja.
                              ostali dobici, gubici u domenu KS su filozofski, pri merenju zanemarivo mali.

                              ako ti je Digifant motor onda ima LMM/AMM, proveri.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X