Iskustva sa K&N filterima za vazduh?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    A da drzis filter 20 000 km!!? Ne vidim razlog da se auto muci
    redovni interval filtera vazduha na modernim automobilima je 50-60,000km, propisani interval za prose?ne uslove vožnje.

    auto se ništa ne mu?i, ne vidim razloga 5 ili 10 puta skratiti interval kada se ne vozi po rudnicima, kamenolomima i sli?nim mestima koja su toliko drasti?no zagadjenijeg vazduha.

    filter ulja i fitler vazduha imaju sasvim druge faktore prljanja pa i inteval zamene se sasvim druga?ije odredjuje.

    na zapadu se filteri za vazduh menjaju u servisima na porpisanim intervalima po pravilu, i takva vozila kao polovna dolaze kod nas.

    još nisam ?uo da je bilo ko imao problema usled menjanja filtera na 50,000km +- na autu koji je kupio.

    vremena konstrukcije filtera i ku?išta iz doba Juga, Lada, Pezejaca i sli?no kada se filter po fabri?koj prporuci menjao na 5,000 ili 10,000km su odavno prošla, danas se sasvim druga?ije pravi usisni sistem sa sifonima gde se samo po sebi talože krute ?estice sme?a i uopšte ne stignu do samog filtera.

    kada izvadim filter posle 20,000km izgleda kao iz radnje, tek kada se prelomi u dubini papirne brazde nazire se malo sivkaste boje uprljanog papirnog sloja. i to BGD vožnje.

    ali uvek u samom sifonu ( u ku?ištu) pre filtera ima bar 50-100g taloga raznog porekla, od liš?a do sitnog peska, raznih u?aurenih buba, svega.

    interval zamene filtera zavisi od konstrukcije ku?išta najviše, tj od efekta inženjerske obrade u**** i posve?ivanja pažnje u detaljima tog sistema.

    neki auto prosto zahtevaju jako ?esta servisiranja, neki dosta duga.

    ne samo filtera vazduha ve? i sve?ica, filtera goriva i ostaloga.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      kod mene u ibizi je motor 1.8 sa 16V (oznaka ADL - 95KW) i taj digifant Bosch, imam u cijevi iza filtera nekakav senzor i na njemu konektor dvije zice. Filter vazduha je pecurka HP Raid. Zamijeniti za obican ili ne ? Skoro sam radio diagnostiku i nije bilo greske nikakve ...
      hm, Bosch Digifant uopšte nema dijagnostiku u****.
      kako si radio dijagnostiku, tj kakve greške si o?ekivao ?

      pitam jel koliko mogu da pro?itam iz dokumentacije (i iz prakse sa LH) uopšte ne postoje kodovi greške niti uopšte postoji dijagnostika vazduha na tim sistemima.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • @urelius
        CBC Veteran
        • 05.03.2007
        • 110
        • @urelius

        #33
        Brick:

        U redu je da filter ne manjas redovno ako zivis u cistoj metropoli gde nema prashine... Ali grad poput Novog Pazara... hmm... mislim da bi drugacije pricao o filterima.
        Opel kadet GSI 8v 95kW 20SEH

        Dobra vila mi je ispunila dve zelje... treci put nisam mogo

        Comment

        • pera pajser
          CBC Početnik
          • 11.03.2007
          • 5
          • Dolovo-Pancevo

          #34
          Nisam mogao da se ne zahvalim ovim momcima jer treba nas gustere dobro informisati o tim stvarima.Ja sam kao i Boris laik u svemu ovome i stvarno nemam reci za ovo.
          Vozim Opel kadet GSI 2.0i koji ima protokomer i nisam znao da ne valja da se stavi sportski filter,jos jednom hvala momci.

          Comment

          • Boris Lozac
            CBC Član
            • 14.06.2006
            • 38
            • Beograd

            #35
            EDIT: Ne citirati post iznad
            Pa da, ovakvi forumi su sjajna stvar, pogotovo za pocetnike. Stvarno ne znam gde bih mogao da saznam vise informacija, nego na ovakvim mestima. Gledanje po stranim forumima i sajtovima ne znaci mnogo za nase uslove, a neznam toliko ljudi licno koji se razumeju dobro u automobile.
            LFS - sheer driving pleasure

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #36
              Mi znamo da je vama pocetnicima malo teze da razumete neka malo strucnija objasnjenja...ali za par meseci cete ovde uz zezanje i druzenje nauciti o kolima koliko niste naucili za ceo zivot. Tako se najlakse i uci...samo napred
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                #37
                Originally posted by brick
                A da drzis filter 20 000 km!!? Ne vidim razlog da se auto muci
                redovni interval filtera vazduha na modernim automobilima je 50-60,000km, propisani interval za prose?ne uslove vožnje.

                auto se ništa ne mu?i, ne vidim razloga 5 ili 10 puta skratiti interval kada se ne vozi po rudnicima, kamenolomima i sli?nim mestima koja su toliko drasti?no zagadjenijeg vazduha.

                filter ulja i fitler vazduha imaju sasvim druge faktore prljanja pa i inteval zamene se sasvim druga?ije odredjuje.

                na zapadu se filteri za vazduh menjaju u servisima na porpisanim intervalima po pravilu, i takva vozila kao polovna dolaze kod nas.

                još nisam ?uo da je bilo ko imao problema usled menjanja filtera na 50,000km +- na autu koji je kupio.

                vremena konstrukcije filtera i ku?išta iz doba Juga, Lada, Pezejaca i sli?no kada se filter po fabri?koj prporuci menjao na 5,000 ili 10,000km su odavno prošla, danas se sasvim druga?ije pravi usisni sistem sa sifonima gde se samo po sebi talože krute ?estice sme?a i uopšte ne stignu do samog filtera.

                kada izvadim filter posle 20,000km izgleda kao iz radnje, tek kada se prelomi u dubini papirne brazde nazire se malo sivkaste boje uprljanog papirnog sloja. i to BGD vožnje.

                ali uvek u samom sifonu ( u ku?ištu) pre filtera ima bar 50-100g taloga raznog porekla, od liš?a do sitnog peska, raznih u?aurenih buba, svega.

                interval zamene filtera zavisi od konstrukcije ku?išta najviše, tj od efekta inženjerske obrade u**** i posve?ivanja pažnje u detaljima tog sistema.

                neki auto prosto zahtevaju jako ?esta servisiranja, neki dosta duga.

                ne samo filtera vazduha ve? i sve?ica, filtera goriva i ostaloga.
                znaci ovde je prljaviji vazduh nego u BG...
                jer ja kontrolisem cesto filter vazduha,i mogu erci posle nekih 5000km se vec naziru cestice prljavstine,a na 10000km je vec za menjanje...
                i to na svim dosadasnjim autima...ranije sam i ja praktikovao K-N ulozak vazdusnog filtera,ali sam primetio da mi je u usisu na LMM ima ulja koje dolazi sa samog filtera,a bas sam pazljivo oprao i nauljio,te sam isti po ktatkom postupku izbacio....od tada samo fabricki,papirni...i mirna backa
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • Vocko
                  CBC Senator XXL
                  • 25.04.2005
                  • 4556
                  • nBGd

                  #38
                  Brick svaka ti cast kada menjas filter na 50k...
                  Ja na svaka 2-3-4k izduvam filter na kompresoru, a na max 10k moram da ga menjam

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #39
                    Izduvavanje filtera? To je kao luftiranje wc papira. Opet je prljav!
                    Kompresor oduva krupnije cestice, a one finije koje prave frku po motoru lepo se probiju kroz filter i odu u usis.

                    Filter je toliko jeftin da se ne isplati drndati se s njim. A i najbolje radi svoj posao kad ga ne diras, nek' se prlja, tome i sluzi. Menjati u predvidjenom roku ili ranije i to je to!
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #40
                      Ko vam je prosuo pricu da ne sme da se izduvava...vidim i u opel sekciji se drzite te price. Kako moze da ga vuce tako moze i da ga izduvava i moze skoro sve da izduva ako nije zamascen filter. Naravno to se radi pravilno obavezno sa ledjne strane filtera, na odredjenom pritisku i odstojanju od papira.
                      Nije kao WC papir vec kao tepih...pranje=zamena ali mozes da ga omlatis i bice cistiji nego sto je bio.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #41
                        E, ok u redu. Sva izduvavanja koja sam ja video su bila ocajna. Uzme se duvaljka, oduva se sve zivo, prvo blato s kola, pa smece iz pixle, pa filter leeepo sa svih strana.
                        A prethodno se dooobro omlati taj isti filter o beton "da opusti".
                        Kad im pomenes s koje strane i "malo lakse" i "odalji malo tu duvaljku" gledaju te bledo.
                        Zato menjam filter cesce i miran sam. Nije skup.
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • vega
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2006
                          • 324
                          • Beograd

                          #42
                          Bilo bi zanimljivo premeriti propust pre i posle izduvavanja. Nekako mislim da bi razlika bila zanemarljiva. Ne zezaju protok te 2 bube i 3 zrna peska koja ces da izduvas nego ona fina prasina koja se natalozila dublje u filter papir i ne da se izbaciti bez ostecenja istog. Prosto nije vredno truda. A kapiram da ima sveta koji bas hoce da istera crnilo pa pridje sa pistoljem na 5mm. Onda bolje ni da ga ne stavlja, vozio bez ili sa takvim "produvanim" isti mu djavo.
                          ... and then the damn thing gone wild!

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #43
                            Pa ne znam sta ste vi uvideli da se kompresorom skidaju samo bube i lisce...bas na protiv izduvava se sitna prasina....uzmi neki stari koji si planirao da bacis...i probaj na vise nacina da izduvavas...videces da mozes da crtas po njemu. Cak iseci parce papira i duvaj kompresorom po njemu a stavi ruku sa sruge strane osetices razliku pre i posle.
                            Moze se na dijagnostici lako uociti razlika u protoku, a ja je osetim i kada vozim na gas...moram prepodesim ler.
                            Neki filteri od motorcikla imaju u servisnom uputstvu i preporuku da se povremeno izduvaju.
                            Naravno ko ne zna jeftinije mu je da kupi pogotovu kod onih sto nisu preskupi filteri.
                            PS: Ako je zamascen kao sto je obicno od uljnih isparenja onda se baca odmah.
                            To dodje kao i ciscenje svecica...bolje je nova ali moze da se ocisti i produzi joj vek
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Pustite bricka, nije vam rekao da shvedi imaju filter povrsine ko Yugov krov kad se otvore
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                Menjati u predvidjenom roku ili ranije i to je to!
                                pa to i radim, predvidjeni rok je 48.000km a ja ga kontrolišem prvi put na 20-25,000km i onda na 30k i dalje svakih 5k km.

                                od 5 filtera koje sam menjao 4 su izdržala izmedju 40 i 50k km, samo jedan se zaprljao na oko 32-33k.
                                pri?am o benzincu, na dizelu filter je bio zaprljan ve? na 5-6k a najduže mi je izdržao nepunih 15k.

                                isti vazduh, samo razli?ite konstrukcije filtera i u****.

                                dizel posr?e za te kilometre mnoooogo više vazduha.

                                ko što re?e boost, filter nije baš male površine.

                                koliko se se?am iz nekog kataloga aftermarket pominjana ne neka brojka od oko 5 kvadratnih metara površine kada se papir razvije iz onih faltica.

                                pošto su sve?ice predvidjene da se menjaju na svakih 40.000km onda kada približno naidje to vreme, zamenim i filter vazduha.
                                ne gledam baš precizno da bude ta?na kilometraža po uputstvu, koji k km više manje za sve?ice ili filter ne menja bitno stvar nabolje ili nagore.

                                kada vozim na LPG prvi simptom u vezi filtera je ako nastane potreba da se šteluje smesa, to je kod mene na oko 2 godine, tu negde na oko 34-36k km. sam venturi je osetljiv na protok vazduha i pad pritiska pa da je bitnije zapušen filter ranije to bi se i osetilo ranije..

                                zna?i i kod mene ipak ne izdrži predvidjenih 48.000km usled našeg gradskog vazduha, naj?eš?e.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X