A da drzis filter 20 000 km!!? Ne vidim razlog da se auto muci
auto se ništa ne mu?i, ne vidim razloga 5 ili 10 puta skratiti interval kada se ne vozi po rudnicima, kamenolomima i sli?nim mestima koja su toliko drasti?no zagadjenijeg vazduha.
filter ulja i fitler vazduha imaju sasvim druge faktore prljanja pa i inteval zamene se sasvim druga?ije odredjuje.
na zapadu se filteri za vazduh menjaju u servisima na porpisanim intervalima po pravilu, i takva vozila kao polovna dolaze kod nas.
još nisam ?uo da je bilo ko imao problema usled menjanja filtera na 50,000km +- na autu koji je kupio.
vremena konstrukcije filtera i ku?išta iz doba Juga, Lada, Pezejaca i sli?no kada se filter po fabri?koj prporuci menjao na 5,000 ili 10,000km su odavno prošla, danas se sasvim druga?ije pravi usisni sistem sa sifonima gde se samo po sebi talože krute ?estice sme?a i uopšte ne stignu do samog filtera.
kada izvadim filter posle 20,000km izgleda kao iz radnje, tek kada se prelomi u dubini papirne brazde nazire se malo sivkaste boje uprljanog papirnog sloja. i to BGD vožnje.
ali uvek u samom sifonu ( u ku?ištu) pre filtera ima bar 50-100g taloga raznog porekla, od liš?a do sitnog peska, raznih u?aurenih buba, svega.
interval zamene filtera zavisi od konstrukcije ku?išta najviše, tj od efekta inženjerske obrade u**** i posve?ivanja pažnje u detaljima tog sistema.
neki auto prosto zahtevaju jako ?esta servisiranja, neki dosta duga.
ne samo filtera vazduha ve? i sve?ica, filtera goriva i ostaloga.
Comment