Voznja sa uljem na minimumu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOSLER
    CBC Senator XXL
    • 27.05.2005
    • 1064
    • Niš

    Voznja sa uljem na minimumu

    Malopre sam prekontrolisao nivo ulja u motoru auta i ustanovio sam da se ono nalazi na minimumu,buduci da sutra prodavnice koje prodaju motorno ulje sigurno nece raditi,pitam se da mogu imati nekih problema ako krenem sa autom na kraci put od nekih 30km???
    Napominjem da motor u voznji ne dize temperaturu iznad radne,jedino do nje dolazi malo brze nego kada je nivo ulja na maksimumu.
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    Pa pumpe rade pa dosipaj malo,mada nista mu nece faliti za tih 30+km

    Comment

    • MOSLER
      CBC Senator XXL
      • 27.05.2005
      • 1064
      • Niš

      #3
      Thanks,inace obisao sam sinoc pumpe u okolini ali ni na jednoj nema ulje koje ja koristim

      Comment

      • -Vedran-
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 3255
        • Beograd

        #4
        Uspi neko priblizno ulje tvom cisto dok ne kupis svoje...
        Power of dreams !!!

        Comment

        • RANK
          CBC Senator XXL
          • 28.02.2007
          • 1635
          • Beograd
          • FIAT MAREA WEEKEND 1

          #5
          sve dok nije ispod minimuma, ne brini.
          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

          Comment

          • alexk
            CBC Veteran
            • 15.09.2006
            • 116
            • BGD

            #6
            vozi slobodno bez brige nece mu biti nista za tako malu relaciju

            Comment

            • Hermes
              CBC Senator XXL
              • 14.02.2006
              • 1306
              • https://t.me/pump_upp
              • bemve

              #7
              A i ta oznaka je vise psiholoska,moze cak da ti bude i manje ulja nego sto je minimum na sipci, pa da ne bude posledica za kola. Naravno, najbolje ne testirati minimalnu kolicinu ulja sa kojom i dalje motor nepromenjono radi.

              P.S. Secas se onog crvenog golfa II dizela sa skupa? U njega smo sipali 3,5 litra ulja dok nije pokazalo maksimum na sipkici, a motor je radio nepromenjeno, bez povecanja temperature, kako-ne znam.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • MOSLER
                CBC Senator XXL
                • 27.05.2005
                • 1064
                • Niš

                #8
                Vratio se ziv i zdrav Motor je hvala bogu normalno radio a sutra pamet u glavu pa po ulje
                Da @Hermes secam se one dizelke =]

                Comment

                • Vocko
                  CBC Senator XXL
                  • 25.04.2005
                  • 4556
                  • nBGd

                  #9
                  Nije bitno sto nije isto ulje, sve dok je gradacija ista. Prezivece, pricam iz iskustva posto u 02h nocu nema Motula da se kupi

                  Comment

                  • cozmo
                    CBC Član
                    • 08.11.2004
                    • 67
                    • Zemun

                    #10
                    Kad je ulje na minimumu fali izmedju 800gr i litre ulje, u praksi uvek nekih 700-800gr je dovoljno da dodje na max.

                    Inace, najbolje je drzati ulje izmedju MIN. i MAX. oznake.

                    Voznja sa uljom na minimumu moze imati za posledicu povecano habanje motora pri hladnom startu (na -15 recimo) i pri voznji uzbrdo ili stani kreni kad su visoke letnje temperature. Pri tom, to povecano habanje ne uzimajte toliko za ozbiljno, nista se nece desiti strasno. Nije dzaba taj merac i sam sistem podmazivanja na motorima projektovan da motor crkne tek tako ako je ulje na minimumu.

                    Dakle, ima stetnog dejstva, ali na duze staze (ako konstantno vozis na minimum) - recimo lezajevi mogu da se pregreju, hidro podizaci da se habaju, posebno je vece habanje kod motora sa bregastom u glavi.

                    Naravno, voznja par dana ili par stotina km sa uljem na oznaci MIN nece unistitit nista, ne brini.

                    Bitno je da ne pada puno ispod oznake MIN, posto onda dolazi i do veceg pada pritiska ulja u motoru, ali opet, ne mora da znaci da ce motor crci tek tako...

                    P.S. Bitno je da pogledas oznaku ulja (API) i gradaciju.

                    Na primer: sipas 15W40 SL/CF oznake. Svako ulje te gradacije i API oznake mozes da sipas u motor. isto vazi i za ostale gradacije i vrstu ulja (sintetika, polusintetika). Nista se nece desiti.

                    Bitno je samo da motor namiris uljem iste gradacije i API oznake koja je unutra.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Ako je pritisak ulja u motoru dobar, to znaci da ima dovoljno ulja, bio on na max, min ili ispod minimuma. Kada je nizak nivo, prilikom naglog skretanja i/ili kocenja moze da se desi da pumpa ostane bez ulja pa i da padne pritisak. to ne valja.
                      Kada je iznad maksimuma, nije strasno. jedini je problem sto ulje prska po radilici i smanjuje snagu.
                      Prilicno sam ubedjen da ne moze habanje da bude povecano ako je ulje na minimumu. Sve dok pritisak ulja ne padne nema problema.
                      Ja uvek drzim na maksimumu jer ostrije vozim sa puno ostrog kocenja i naglog skretanja, pa vise volim da mu ulje ugusi motor nego da ostane bez ulja.


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • cozmo
                        CBC Član
                        • 08.11.2004
                        • 67
                        • Zemun

                        #12
                        Pa pazi, jos je gore voziti sa uljem preko maksimuma. Tek onda je motor u problemu. Stvara se bukvalno pena a i ulje onda ne moze da stigne do vitalnih delova motora. Nikako ulje preko maximuma!

                        Dakle, na pola... pa ne trosi vam litar na 100-200km pa da se brinete...

                        Comment

                        • greywiendog
                          CBC Senator XXL
                          • 01.12.2006
                          • 421
                          • Stara Pazova

                          #13
                          minimum sama rec kaze je minimalna dozvoljena kolicina ulja ili bilo cega da bi nesto funkcionisalo! Izmedju minimuma i maximuma se nalazi optimum. Znaci ne valja ispod i ne valja iznad...
                          Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            za Urosa:
                            dosta puta sam cuo pricu da ako je iznad max da ce da poizbija na semerinzima radilice... nije mi bas to najjasnije, jer pritisak na usisu pumpe se nece bitno menjati od nivoa.. ?
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #15
                              Max pritisak ulja je ogranicen, ali to ti je kao puna kofa ulja ili napunjena do pola. Pa kad ubacis ciglu ona izbaci vise ili manje ulja. To je slucaj kada neznalice ili neinformisani samo sunu litru u motor a to ode daleko preko maximuma ili cak slucaj koji sam licno video kada je covek dolio ulje skroz do cepa na glavi motora. Tada ulje zaista nema gde da bezi pa mora negde da izbije.
                              Video sam i jos jedan slucaj kada je tip dolivao ulje na cevcicu za merenje nivoa

                              Comment

                              Working...
                              X