Voznja sa uljem na minimumu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cozmo
    CBC Član
    • 08.11.2004
    • 67
    • Zemun

    #46
    Sto bi muckali ulje?

    Bitno je samo da se kupi originalno ulje, u originalnom pakovanju i da nije istekao rok.

    I naravno da se sipa prvo manje, saceka se par minuta, izmeri se pa se doliva malo po malo.

    Ja uspem 2,8-2.9 lit i dodje mi 2-3 mm ispod maximuma.

    Posle jedne voznje pogledam nivo (filter povuce) i to je to. Obicno drzim ulje na pola. Dolivam kad padne na 2-3mm iznad minimuma i to samo malo, 100-200gr da dodje do polovine.

    Proverim jednom na 200-300km ulje i to je to. (Svake nedelje recimo).

    Inace, kad se menja ulje, obavezno skinut cep i izvucena sipka meraca, zbog vazduha... I, da, zagrejte motor na radnu temp. pre promene ulja.

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #47
      Eme,
      Znao sam tacno da kupujes ulje u crnim kanticama (diskretnom pakovanju) pa ne vidis da ima taloga ako stoji par meseci a cesto i duze.

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #48
        Originally posted by cozmo
        i da nije istekao rok.

        Salim se, sigurno je da proizvodjaci ne savetuju da se sipa ulje koje je stajalo nekih 20 god u nekom magacinu, i verovatno je da postoje aditivi u ulju koji stare, ali sam isto tako siguran da nijedan motor ne bi pokvario stomak od ulja kojem je istekao rok .

        Ako je ulje hermeticki zatvoreno, kao sto obicno jesu i nisu stajala negde gde temperature variraju iz minusa u plus, onda mislim da nema potrebe za brigu. Cesto sam uzimao ulje na kantice od po 10l, ostalo po navici dok sam vozio kamion, pa sam znao da izvucem iz podruma i ulje koje je par godina staro i do sada nije skodilo.

        Comment

        • cozmo
          CBC Član
          • 08.11.2004
          • 67
          • Zemun

          #49
          E, cega sam se ja nagledao kad je burazer prodavao ulje... dok nije bilo original Castrola, on je dovlacio ovde i prodavao original i lepo zaradio...

          Ne bi verovao... zato... originalno pakovanje na pouzdanom mestu (NIS-ove pumpe, OMV, Avia, hiper-mega-marketi), pogledajte datum i gde je ulje stajalo (ne sme na otvorenom, tj. na suncu).

          Moze stajati godinama bez problema, ako se pravilno skladisti i nece napraviti nista u motoru, ali sto je sigurno - sigurno je.

          Na ulju se NE STEDI.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #50
            Ja vam i pisem da se u originalnom pakovanju aditivi taloze na dnu kantice i bele su boje. Nisam tehnolog da znam sta je to tacno ali tog taloga skoro uvek ima i jasno se vidi. Uopste ne pisem ni o ulju koje je stajalo par godina tako jer to ne znam gde bi moglo da se uopste i kupi.
            Ne znam ni sta je to stednja na ulju jer jos nikad nisam kupio nista sto ne valja pa ni ulje. Nekad kad sam kupovao ulje u bivsoj Jugi nije bilo lose a sad vec ne znam kakva je situacija i ko jos uopste danas i proizvodi lose ulje osim ako nisu suvise visoki zahtevi zbog specificnosti eksploatacije motora ili samog motora.
            Sasvim sam siguran da ulje srednjeg kvaliteta posle 10k u motoru srednjeg kvaliteta i srednjeg stanja vozenog u normalnim uslovima NIJE jos za zamenu. Ne kazem da ga ne treba menjati ali moze jos dosta dugo tako da se vozi bez problema. Kvalitet filtera ulja a bogami i onog vazdusnog je isto tako jako vazan faktor na koji mnogi ne misle ili nisu svesni da je vecina filtera ocajno losa.
            To bi mozda trebao da bude glavniji razlog da se ulje ipak na vreme promeni.

            Comment

            • jomini
              CBC Senator XXL
              • 11.03.2007
              • 490
              • Novi Sad

              #51
              Danas sam imao raspravu sa jednim drugarom u vezi potrošnje ulja. Posle rada na leru par minuta, a potom naglo davanje gasa, na auspuh izlazi plavi?asti dim. Doduše samo posle tog prvog davanja gasa, posle ne,... Ja mu rekoh da mislim da mu auto troši ulje, a on tvrdi da nije istina. I još nešto, crni dim, plavi dim... Koje su razlike, šta su uzroci?

              Ina?e, auto je Escort '97, 1.4.
              San ispunjen. Impreza Turbo.

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #52
                Mislim da je to simptom za dotrajale gumice ventila, a ne da mu je motor zreo za generalnu...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #53
                  Plav dim - ulje
                  Crn dim - goriva
                  Beo dim - rashladna tecnost


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • jomini
                    CBC Senator XXL
                    • 11.03.2007
                    • 490
                    • Novi Sad

                    #54
                    Rekoh ja ulje
                    A ina?e nisam znao ovo za beli dim... Hvala ljudi.
                    San ispunjen. Impreza Turbo.

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      #55
                      Originally posted by Uros Piperski
                      Plav dim - ulje
                      ponekad kod blago bogatije smjese bude sivo-plav
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      • cozmo
                        CBC Član
                        • 08.11.2004
                        • 67
                        • Zemun

                        #56
                        Originally posted by jomini
                        Danas sam imao raspravu sa jednim drugarom u vezi potrošnje ulja. Posle rada na leru par minuta, a potom naglo davanje gasa, na auspuh izlazi plavi?asti dim.
                        Gumice ventila, nista strasno... jeftino i lako se menjaju. To je simptom, posle stajanja (ili na leru) kad se doda gas puska plavi dim... nestaje kad se isturira ili krene voznja... isto se desava i ujutru kad se upali auto.

                        Sa druge strane, vece kolicine plavog dima non-stop znace da su mozda i mazajuce karike otisle... inace, zbog gumica ventila se desava da auto trosi dosta ulja pa se sumnja da je motor riknuo, a nije tako...

                        Comment

                        • Vocko
                          CBC Senator XXL
                          • 25.04.2005
                          • 4556
                          • nBGd

                          #57
                          Kada se menjaju gumice ventila, sta se jos predlaze da se uradi posto se vec otvara glava ?

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #58
                            Prosirivanje kanala, ugradnja vecih ventila (i sedista ventila, naravno) povecanje kompresionog odnosa, ugradnja bolje bregaste.


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • Vocko
                              CBC Senator XXL
                              • 25.04.2005
                              • 4556
                              • nBGd

                              #59
                              Sta se dobija ugradnjom vecih ventila ?
                              Kada kazes povecanje kompresije mislis na spustanje glave ?
                              Za bregastu razumem

                              Comment

                              • cozmo
                                CBC Član
                                • 08.11.2004
                                • 67
                                • Zemun

                                #60
                                A sto bi skido glavu zbog gumica? Ako je kompresija OK, motor ne trosi tecnost za hladjenje, ne duva, vec samo troska ulje zbog gumica, nema potrebe ista dirati...

                                Postoji alat koji pod pritiskom (navrne se na mesto svecice) gura ventil i gumica samo ispadne... ubaci se nova i to je to... Nema potrebe da se dira glava...

                                Comment

                                Working...
                                X