Clio III dCi Power Box?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ile
    CBC Veteran
    • 15.03.2007
    • 101
    • Reading UK

    #16
    tu si skroz u pravu da to treba imati na umu. ovde u mojoj okolini ljudi koji tjuniraju dizele kazu da ako i dodje do problema to najcesce bude otkaz kvacila koje ne moze da izdrzio tako jake obrtne momente. kazu da sa samim menjacima nisu imali frke. kvacila koja otkazu najcesce zamene nekim pojacanim modelima koji prilicno kostaju ( tipa 400 funti) i koji izdrze sta god hoces.

    inace ovdasnji tjuneri takodje tvrde da oni mogu ucitati mapu u ecu sa tacno ogranicenim obrtnim momentom , tako da do tog problema ne dodje.

    nisam bas siguran, ali mislim da sam reno koji taj auto prodaje u nekoliko razlicitih nivoa snage ne menja nista sem te ecu mape.

    tjuner koji je meni radio oktaviju ( DNA Tuning ) kaze da u 99% slucajeva nema nikakvih problema ako se taj posao odradi kvalitetno.

    ja nakon ecu remapa nisam imao bas nikakvih problema sa kolima. ide extra, trosi isto kao i ranjije, ponasa se skroz normalno. moze se voziti skroz balavo kao jugo 45 , a moze i da povuce kao lokomotiva po zelji. inace ono cega se ja ovde drzim je menjanje ulja na svakih 5000km i to motul 300v ili silkolene pro s i menjanje svecica na 10000km. takodje kod tjuniranog turbo benzinca pozeljan je jako dobar benzin tipa shell optimax. velika je razlika u voznji sa normalnim bezolovnim i optimaxom. dnx filter ( nesto kao kn) perem na 5000km. i to je odprilike to. sve radi kao zmaj.

    samo da nadje covek nekog dobrog tjunera koji 100% zna sta radi i sta da radi ako bilo sta krene po zlu.

    pozdrav svima

    Comment

    • Vule
      CBC Član
      • 11.07.2005
      • 24
      • Novi Sad

      #17
      Lako je tebi sa sipaš Shell benzin

      Da je TDI u pitanju, ne bih razmišljao ni sekund, u gradu ima više čipovanih nego običnih, to znam da radi kako treba, znam i ko radi i kako radi i koliko košta, uradio bih istog sekunda. Ali, pošto je dCi, pa još 1.5...

      Videćemo, možda će se raditi, možda ne, ima još vremena... Hvala svima u svakom slučaju
      www.nsautoforum.com

      Comment

      • ile
        CBC Veteran
        • 15.03.2007
        • 101
        • Reading UK

        #18
        Ne znam zasto mislis da dci ne bi radio tako dobro kao tdi. ako postoji neko ko radi i pritom zaista zna da radi ecu remap tjuning dci motora, tu ne bi smelo biti neke prevelike opasnosti. inace taj ecu remap nije bas ono sto se kod nas zove chipovanje. to chipovanje se najcesce izvodi tako sto se razlemi eprom chip sa maticne ploce ecu kompjutera i na njegovo mesto zalemi drugiprefabrikovani odgovarajuci chip. ecu remap ide tako sto tvoj auto preko obd porta prikljuce na kompjuter koji ima eprom flasher program za odgovarajucu vrstu ecu-a, prekopiraju originalni ecu map file sa tvog eproma na komp i sacuvaju ga. potom otvore taj fajl sa nekim programom za menjanje ecu parametara i ucitaju parametre koji bi najbolje oddgovarali tvom autu. sacuvaju i taj fajl, a zatim ga opet sa flasher programom ucitaju u tvoj ecu. znaci tu nema vadjenja ecu-a iz auta, otvaranja istog, razlemljivanja, ponovnog lemljenja i slicnih operacija. meni se to vise dopada od klasicnog chipovanja i do sada mi se pokazalo kao jako dobro na mom autu. inace mislim da to sto je 1.5l motor nema bas nikakve veze za ecu tjuning. ovde u engleskoj se tjuniraju i 1.2 i 1.4 turbo dizel motori, a i bas ti 1.5dci i to naveliko. ako kod nas ne mozes naci adekvatnog lika da ti to zavrsi, 99% sam siguran da ih ima u susednoj madjarskoj, a 100% znam da ih ima dosta i to dobrih u sloveniji. eto toliko, nadam se da ces nesto uraditi i javiti se da preneses dobre utiske.

        Comment

        • Vule
          CBC Član
          • 11.07.2005
          • 24
          • Novi Sad

          #19
          Znam znam, remap bi i ja radio, ne bih ubacivao tamo neku ko zna koju mapu... Ali, ne znam gde to da uradim. Mora biti kvalitetno, pouzdano i na dobrom glasu, ipak ovo nije EFI Jugo pa da možeš da se igraš i kombinuješ/isprobavaš, već nov 15k? auto...

          Ako nađem nešto interesantno javiću sigurno
          www.nsautoforum.com

          Comment

          • ile
            CBC Veteran
            • 15.03.2007
            • 101
            • Reading UK

            #20
            probacu odavde da saznam adrese dobrih tjunera u madjarskoj i sloveniji.

            cim nesto doznam javicu ti.

            zao mi je da ti engleska nije blize. poznajem fantasticnog lika za te stvari. i posao bi ti zavrsio za oko 200 do 250 funti. ne znam koliko u nasoj okolini naplacuju , ali verujem da je vise. ovaj moj covek john robins radi u engleskoj kao DNA tuning ( http://www.dnatuning.com) i u australiji preko mreze bayside performance.

            ako dobro stojis sa engleskim jezikom prosarao malo neke uk renault forume. englezi su veliki entuzijaste za auto tjuning i ogromne pare na to trose. mozes mnogo lepih i korisnih stvari saznati.

            pozdrav



            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              dobrih tjunera
              a šta ti podrazumevaš pod tim pojmom, pitam samo.
              onaj koji pravi softver, tj izradjuje mapu za konkretnu klimu, konkretan auto i konkretno gorivo ili onaj koji "?ipuje".

              mada, pogrešno si postavio stvari sa tehni?ke strane ?ini mi se.

              potpuno je nebitno da li se razlemljuje ili ne, da li se menja "?ip" ili se prepisuje, to je prosta stvar tehnike.
              OBD takodje je potpuno nebitan da li postoji ili ne postoji kao dijagnosti?ki aparat doti?ne ECU jedinice.

              da li je ERPOM ili E2PROM takodje je svejedno, metod ?uvanja podataka.

              ono što jeste bitno, i što jeste suština jesu podaci, DATA, ono znanje koje pravi podatak koji je baš adekvatan.

              flešovanje firmvera je prili?no prost posao, to rade i deca maltene danas, i to nije nikakva posebna tjunerska veština.

              i to se radi ve? decenijama unazad sa raznim uredjajima, peace of cake

              ja za razliku sumnjam da u Madjarskoj, Austriji, a naro?ito u Engleskoj postoji dobar poznavalac motora do tog nivoa da je u stanju da napravi svoj sopstveni soft tj mapu.
              ve? i zbog toga što recimo Englezi jako slabo poznaju ponašanje vozila u zimskim uslovima, što je i logi?no jer nemaju zimu kao klimatsko doba.

              sam proces "?ipovanja" putem recimo flešovanja E2PROM-a je reda 2 minuta, nema razloga da košta više od 1 funte vrednosti. (malo banalizujem, u principu to je bezvredan posao).

              prazan "?ip" je takodje gotovo bezvredan i prodaje se na svakoj trafici, opet za 1 funtu.


              ono što košta je znanje ispitivanja i nameštanja svih radnih parametara motora na na?in da je oksidacija goriva kao hemijski proces optimalno, a takodje i fizi?ki proces konverzije toplotne energije optimizovan.

              laboratorije za to su dosta skupe i nije baš da se ovde i u susedstvu toga nalazi u izobilju, koliko znam i vidim po rezultatima konstruisanja novih motora.

              dobar tjuner za mene je onaj koji ?e znati da prora?una i predvidi koliki ?e biti pritisak ekspanzije gasova u cilindru za taj i taj ugao radilice i toliko i toliko grama goriva koje oksidiše sa toliko i toliko grama kiseonika na toj i toj temperaturi mešavine.
              i tako za svako mogu?e optere?enje motora, za svaku mogu?u spoljnu temperaturu/ klimatsku, za svaku mogu?u nadmorsku visinu/ ?isto?u vazduha....pojedina?ni prora?un.

              pa iz tog prora?una sleduje rezultat, mapa.
              i onda testiranja.


              kasnija reprodukcija, tj kopiranje (fotokopiranje tzv) gotove mape nije za mene neka posebna "tjunerska" veština.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...
              X