Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Hm, 2871R izgleda nije vise opcija, ili 2860RS ili 2871RS...
Iako nisam bas toliki stranac turbo motorima, sta znaci "dobar spoolup", jer je to jako relativan pojam? Dobar u smislu da pocinje sa boostom od 2500-3000 i ne umire pre jedno 7000, sa malim gubitkom momenta inercije pri pustanju gasa, ili...?
The difference between men and boys is the price of their toys
Dobar odziv, brzo se zavrti, brzo postize max boost pressure...
recimo T25... spool pochinje na 2400 rpm, na 2600 raspolaze sa 0.5-0.6 BAR.
na 3000 raspolaze sa 1.2-1.3 na 3100 svih 1.5 BAR overloada...
to sve na B204 motoru SAAB-a.
Recimo MHI TE05 ili T3 TuRbo koji se koristio na B202L motorima, pochinje sa spoolup-om na nekih 2800, na 3200 raspolaze sa oko 0.3, na 3600 sa nekih 0.8 i na nekih 4000-4200 raspolaze sa 1.5 BAR-a.
Spoolup bi trebalo da znachi da se turbina zavrti.
Brzi Spoolup - MHI TD04HL-15T na B 234L/R motorima MAX TOURGE na 1800 rpm!
Na B202 ili B204 motorima verujem negde oko 2100 bi krenula, a na 2500 bi bilo drshte se polecemo.... a na 2800-2900 bi bilo verujem ko da Ma_gara_c opali po ****tu.
Medjutim, "dobar spoolup" zavisi od definicije reci dobar, koja je jako subjektivna. Ono sto je nekome dobro, drugome je lose, dakle trazio sam neku vrstu poredjenja, a ne definiciju termina. Nije ni preterano bitno...
The difference between men and boys is the price of their toys
ako se radi o gumetinom autu ja sam mu rekao sta mu najvise odgovara(ono sto svi zivi ubacuju i sto je provereno da je odlican hardware za taj motor)...medjutim to ima i svoju cenu..
ako hoce da ima raniji spool onda mu je i taj fabricki dobar ali zato umire na 5500 ...
gt2860rs i to je to...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Gumeni, onda juri jedan TD04hl-18T ili 19T sa izduvnim kucistem #6 od 9000 Aera (samo tu ga ima).
Kompresor 18T sa Volva R ili 19T , izdrzljiva turbina u ovom setupu , 18 do 340 a 19 do 370KS bez prevrcabvanja.
T25 flensna.
206 >> Spulup kao spoolup kod danasnjih turbina zavisi vishe od software nego li od same turbine, izuzev ako nije uzet neki GIANT totalno neuskladjen sa motorom.
Dobrar spoolup je recimo da kad sa baznog pritiska prodje 0,5-1 sec do max pritiska.
Super dobar je kad je manje od 0,5 sec , ALI, dobar nacin za ubijanje transmisije i vesanja motora.
Sad vec pricamo rallycross
Od kojih obrtaja pocinje da puni je manje vazno ako je menjach kompatibilan sa prenosom.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Gumi...
Nemoj se ljutiti, ali gde cesh naci turbo koji se zavrti od 2300 da pun pritisak na 3000 a vrti se do 7000 bez problema???
da da nije skup???
Moze da se vrti do 7000 ali spool tek na 4-4500...
TD04-19T #7 se vrti na oko 750?
Medjutim oni su svi sa Volva R modela AWD i sa T3 flenshnom.
Problem je da je kuciste izduva od Aera #6 sa T25 flesnom zlata vredno, svi ga hoce
Polovan 19T naleti za oko 450-500? i za oko 100? se kod Ulfa dovede na nivo novog.
Tu su 360-stepeni lezajevi.
Rotor je fabricki balansiran, impela takodje i matica takodje.
Dakle, mos ga prepakujes bez balansiranja.
Vrlo servisabilna turbina.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment