Sta uopste znaci ulenjen motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    za koje dizele, sa ili bez leptira ?

    u dizel gas kombinaciji ionako je toliko velika kolicina vazduha koga ima 30% vise od potrebnog za sagorevanje pa niti venturi prigusenje ne utice previse.
    pogotovu sto na dizelu je usis kao na usisivacu, pa je pitanje da lije venturi uopste potreban ili je dovoljno samo postaviti cevku dovoda u kutiju filtera vazduha.

    kako god, kod dizela dodavanjem gasa snaga motora uvek raste vec i zbog prostog faktora katalizacije procesa oksidacije koje nosi LPG prirodno sa sobom, povecavajuci time iskoriscenost dizela u samom procesu oksidacije.
    sa druge strane LPG koji se uvodi umanjuje kolicinu vazduha posto ga zapreminski zamenjuje (jedan deo).

    ekologija je pride pozitivni dodatak.

    u praksi venturi i dizel nemaju perspektivu, a ubrizgavanje gasa i ubrizgavanje dizela se komplementarno odlicno slazu.

    jos da se dizela ne trosi tako malo po pravilu pa da i ekononija dual fuel sistema dodje do izrazaja.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      #32
      Hvala na lepom odgovoru kao i do sada,
      ali pitanje je postavljeno pre nego sto se je preslo na plin, i odnosi se na ubrizgavanje rasprsene vode radi sagorevanja naslaga.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        a to. nepotrebno kod dizela.
        on se sam cisti " ital tjuning" metodom.

        novji CR dizeli imaju softverski dodatak da se povremeno motor dovede u takvo stanje sagorevanja da radi na povisenoj temperaturi sa istim efektom.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Hermes
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2006
          • 1306
          • https://t.me/pump_upp
          • bemve

          #34
          Nesto razmisljam, kad bi motoru koji radi na plin malo osiromasili smesu, onda bi imao visu temperaturu sagorevanja, a posto bi se vozio u visim obrtajima, ne bi bilo ni mogucnosti za detonaciju...a sve bi lepo izgorelo i motor k`o nov, zar ne?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Miodrag
            CBC Veteran
            • 31.08.2007
            • 184
            • Sremska Mitrovica

            #35
            Originally posted by sw.brick
            a to. nepotrebno kod dizela.
            on se sam cisti " ital tjuning" metodom.

            novji CR dizeli imaju softverski dodatak da se povremeno motor dovede u takvo stanje sagorevanja da radi na povisenoj temperaturi sa istim efektom.
            hoces reci da kod dizela ne dolazi do tog tzv efekta lenjosti?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              pitanje je postavljeno pre nego sto se je preslo na plin, i odnosi se na ubrizgavanje rasprsene vode radi sagorevanja naslaga.
              a to. nepotrebno kod dizela.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #37
                brick

                pa da.

                scenario je da neka je trotel 100 nekih jedinica.
                gas venturi je na nekih 60-80 jedinica, recimo da je 70.
                ili 0.70.
                koliko ta?no zavisi od geometrije u**** motora i potrebnog pada pritiska koji je nu?no napraviti.
                ali to je pola problema, difuzor i protok kroz njega.

                druga polovina problema je da se u venturi sistemu (klasi?nom, mehani?kom bez elektronike i bez povratne sprege) ispariva? i slavina pode?avaju pri jedno 2500-3000 rpm na optimalnu me?avinu.

                to zna?i da su na ni?im obrtajima me?avina bogatija a na vi?im siroma?nija od potebne.
                Vidi Brick... ja necu da duzim, ali covece nisi BRE u pravu.

                Kada se ugradi venturi sistem za gas, na atmosferski motor i postavi se odgovarajuci mesac za taj motor, gubitak u snazi je do 3%. Generalno gledano, kroz precnik difuzora od 30-35mm, moze da prodje dovoljno vazdaha za atmosferske motore od 50-200 kS. Dyno je cudo, a vecina fabrika za gas ga ima i ljudi urade testove i pokazu rezultate.

                Sto se tice stelovanja kod klasicnih sistema i kvaliteta smese u svim podrucijima obrtaja, opet gresis i nije tacno da ce na nizim obrtajima od 3000 biti bogata, a na visim siromasna. Tu je membrana koja ce odrediti kolicinu gasa u zavisnosti od podpritiska, a u odnosu na tu nastelovanu vrednost na 3000 rpm-a.
                AKo nastelujes na 3000 rpma bogatu smesu, ona ce takva biti u celom podrociju obrtaja i to je tako.

                Nemoj da plasis ljude i da mi kvaris skrol dugme sad...
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Kada se ugradi venturi sistem za gas, na atmosferski motor i postavi se odgovarajuci mesac za taj motor, gubitak u snazi je do 3%
                  pa kada je tako super sta ce nam uopste komplikacija sa ubrizgavanjem gasa.
                  ja nisam onda imao srecu sa 3 venturi sistema na 3 auta i takvim rezultatima, a bio sam kod majstora koji vaze za najbolje znalce.

                  a koliko poznajem stanje kod drugih, takva sreca je tesko uhvatljiva

                  u pravu si, postavi se odgovarajuci mesac to je valjda podrazumevani sastavni deo ugradnje.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #39


                    Ni ja ta 3% nisam nikad doziveo.

                    Mislim jesam doziveo da ide bolje na plin nego na benzin ali to je iz sasvim drugih razloga.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #40
                      Originally posted by sw.brick
                      moze li uredjaj za plin malo da smanji performanse? Moj majstor misli da mi suzen usis i da zato malo slabije vuce
                      Venturi sistem ?

                      da, naravno i tako mora.
                      ugrubo -20% na efekat motora.
                      na svakih 100 konja gubiš 20 konja, otprilike.

                      ubrizgavanje plina, perfomanse unutar +-5%, obi?no 2-3% u minus, jedva primetno.
                      na 100 KS gubiš 3KS. (možeš i da dobiješ, zavisi od konkretnog motora, na kom broju obrtaja, kakva podešenost sagorevanja).

                      generalno, motor se ulenji kada se koristi na takav na?in da se vozi pothladjena komora sagorevanja, nastaje koks i drugi talozi...ve? objašnjeni negativni efekti po proces sagorevanja.
                      M-e, ja sam odgovarao na ovo. Ne kazem da ce auto ici samo 3% losije na plin, nego na benzin, vec se protivim tome da ce motor izgubiti 20% snage nakon ugradnje venturi sistema za gas, a radi na benzinu.

                      Zakazemo dyno i ko izgubi opkladu, placa dyno i pokrije se usima.
                      Brick, M-e, moze?
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • Bane R
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2006
                        • 1769
                        • Beograd

                        #41
                        Nego vratimo se na temu.

                        Kako je bolje boriti se protiv toga se motor ne ulenji (pored održavanja motora ispravnim), stiskati papučicu gasa "do daske" ili voziti auto u visokim obrtajima? Priznaćete nije isto. Primera radi uzbrdica i sad moguće je voziti drugu ili treću na visokim obrtajima ili recimo prebaciti u četvrtu ili petu, pritisnuti papučicu do daske, pa nek ide koliko može ? Otprilike, brzina je ista, samo u prvom slučaju motor radi na više obrtaja, a u drugom slučaju leptir je potpuno otvoren. Kapiram da treba i jedno i drugo, ali šta je bolje?

                        Comment

                        • Miodrag
                          CBC Veteran
                          • 31.08.2007
                          • 184
                          • Sremska Mitrovica

                          #42
                          ja kontam veci broj obrtaja da je bolji...

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Ne kazem da ce auto ici samo 3% losije na plin, nego na benzin, vec se protivim tome da ce motor izgubiti 20% snage nakon ugradnje venturi sistema za gas, a radi na benzinu
                            e pa onda nismo pricali istim jezikom

                            ja sam napisao sve o LPG kao gorivu pogona.
                            na benzin se slazem sa tobom, kada je to gorivo sa svojim sistemom napajanja upotrebljeno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #44
                              Originally posted by *IvanT*

                              Zakazemo dyno i ko izgubi opkladu, placa dyno i pokrije se usima.
                              Brick, M-e, moze?
                              Moze
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • markofpi
                                CBC Senator XXL
                                • 27.07.2006
                                • 1552
                                • Bezanijska Kosa

                                #45
                                Originally posted by Bane®
                                Nego vratimo se na temu.

                                Kako je bolje boriti se protiv toga se motor ne ulenji (pored održavanja motora ispravnim), stiskati papučicu gasa "do daske" ili voziti auto u visokim obrtajima? Priznaćete nije isto. Primera radi uzbrdica i sad moguće je voziti drugu ili treću na visokim obrtajima ili recimo prebaciti u četvrtu ili petu, pritisnuti papučicu do daske, pa nek ide koliko može ? Otprilike, brzina je ista, samo u prvom slučaju motor radi na više obrtaja, a u drugom slučaju leptir je potpuno otvoren. Kapiram da treba i jedno i drugo, ali šta je bolje?
                                Trebas da vozis onako kako motoru najvise odgovara sto znaci da ga ne forsiras previse, a opet s druge strane da se ne gusi usled nedostatka obrtaja. A sto se lenjosti tice mislim da to ima veze pre svega sa klasicnim motorima... Evo ja npr. imam Yugo, pipnes gas i poletis, a mozes npr. sesti u neki identican kojeg je vozio neki penzioner, stisnes gas, a on ko magare, cuje se i ide nekako. Kao kad krenes u teretanu pa prvi put ti je tezak teg od 10kg ali posle nekog vremena doguras do 100kg.

                                Comment

                                Working...
                                X