Kovana vs. livena radilica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Kovana vs. livena radilica

    Imam odredjeno predznanje o temi, ali pretpostavljam da bih mogao da saznam i ponesto sto nisam znao, a mozda i koga drugog interesuje. Dakle, ako neko ima kakav link ka nekom lepom tehnickom FAQ-u o sledecim temama:

    - glavne prednosti celicne kovane radilice, glavne mane
    - tehnologija izrade
    - materijali
    - kako se ponasaju pod extremnim opterecenjima za razliku od obicnih
    - koliku snagu trpe
    - linkovi ka proizvodjacima

    Eto, pa da vidimo zna li ko sta o tome.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    http://www.autosteel.org/AM/Template.cf ... ILEID=3392

    Negdje u Kaliforniji rade kovane radilice iz jednog odkovanog komada pomocu cnc masina u jednom "prolazu". Rade puno za monster truck
    trkace. 10K pa na gore.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Pa...sad, mislio sam na MALO civilnije varijante, a ne odmah...10K

      Tebe nema mesecima pa bubnes pravo sa meseca u rebra
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Secam se jos davno sam citao da je golf 1 GTI 1.6 imao kovanu radilicu.
        Valjda se u odlivku cesto javi neka rupica ili necistoca.
        Ta ne homogenost odlivka je glavni uzrok koncentracije napona i tu najcesce dolazi do pucanja materijala.
        A u isto vreme je i teze izbalansirati radilicu.

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html
          Ma ima i jeftinije, samo sto nije obradjeno u jednom prolazu. Dali se radilice vise lome ili samo savijaju u tuniranim / trkackim aplikacijama?

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Ne znam koji ce djavo Golfu kovana radilica, jedno 5x skuplja za izradu nego livena...

            Radilice se mnogo vise naprezu u race aplikacijama, tako da je to i prva namena...
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #7
              Kovana radilica u Golfa GTI...ne verujem, jer je to bila tuning poslastica da se promeni radilica u Golf GTI I, a najbolje su bile Oettinger-ove od hrom-molibdena.

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                #8
                mislim da jedan od serijskih auta koji najvise posvecuje paznje u tom pravcu i da su mozda najdalje otisli sa kovanim radilicama je subaru...
                primer wrx sti...potrazicu negde malo vise infoa uglavnom je neki fazon tvrdog kovanja spoljasnje povrsine dok je unutrasnjost radilice jos uvek fleksibilna...ne znam sta ce i u mom motoru kovana radilica ali eto ima je...
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  I kod tebe i Subarua je nitrirana livena radilica, sto je daleko od kovane.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • X9
                    CBC Senator XXL
                    • 28.06.2005
                    • 3179
                    • Wien-Sabac
                    • RX-8 i X-9

                    #10
                    Engineering Data


                    Mean Piston Speed

                    - V6 Engines - all-alloy DOHC 24V 60-degree V6 configuration
                    - Split Crankcase - as 911 flat-6 offers increased rigidity over traditional bearing-cap solutions for high-rpm capability (7800rpm 2.0V6) and low NVH (winning 1992 German engine award)
                    - Bearings - 4-bolt Mains, with a further pair of bolts at each bearing section. Key journals & bearings are oversized regarding width. Bearings are triple-layer heavy duty
                    - Crankshaft - Forged, nitrided, triple-lapped, mirror-finished
                    - Piston Squirters - Upper bearing journals contain piston oil-squirters to aid cooling
                    - Exhaust-Valves - Stainless steel & sodium cooled
                    ovo nalazim skoro svugde u opisu..
                    forged je koliko ja "mislim" kovano..
                    za subaru ne znam,davno sam nesto citao i gledao,moze biti da si u pravu..
                    mada iskreno sada kada razmislim ovde pise :forged,nitrided-ima li to smisla? kovana pa nitrirana?
                    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                    No ROTOR no MOTOR...

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      ...hm. Stvarno kovana...koji ce ti djavo, ne znam

                      Mada, verovatno ima i razlike u materijalu, sta ja znam...zato i pitam jer nisam 100% siguran.

                      Nitriranje rade verovatno radi ojacavanja kontaktnog sloja i smanjenja trenja.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Timothy Leary
                        CBC Senator XXL
                        • 23.04.2006
                        • 439
                        • Beograd

                        #12
                        Imam i ja kovanu na 1.6 atmo kad se vec hvalimo

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #13
                          Re: Kovana vs. livena radilica

                          Originally posted by 206
                          - glavne prednosti celicne kovane radilice, glavne mane
                          - tehnologija izrade
                          - materijali
                          - kako se ponasaju pod extremnim opterecenjima za razliku od obicnih
                          - koliku snagu trpe
                          - linkovi ka proizvodjacima
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • X9
                            CBC Senator XXL
                            • 28.06.2005
                            • 3179
                            • Wien-Sabac
                            • RX-8 i X-9

                            #14
                            na zalost ne znam ni ja koji ce mi..
                            isto tako nisam imao prilike da imam obadva tipau rukama pa da znam razliku-koja verovatno golim okom ne bi bila prepoznatljiva..
                            moze li neko malo dublje u detalje u vezi same izrade te dve vrste radilica tako da popunimo stivo od pocetka ?
                            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                            No ROTOR no MOTOR...

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              A ima je i golf I onaj 1.8 na vasu zalost hehe....znaci stavi od golfa. Bas cu da proverim
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X