Protokomer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #46
    Originally posted by brick
    jeste da je OBD 2 prilicno zahtevniji od prastarih sistema ali ni automehanicari ( u proseku) nisu nista sposobniji a pocesto i manje sposobni od vlasnika auta i amatera koji hoce da nauce ako imaju odakle s obzirom da je vecina automehanicara i uopste servisera (koje sam ja upoznao) uglavnom nepismena za strane jezike i niti je u stanju da cita a niti se trudi da prati literaturu fabrika na tu temu.

    ipak, OBD 2 je napunio 10 godina na trzistu i dovoljno je razbijen i objasnjen do detalja tako da i amateri mogu bez mnogo muke da kompletno ovladaju tim sistemom dijagnostike.

    glavno je da ko ima jaku zelju moze da nauci, a ko bas i nema naci ce stotine izgovora kako je tesko
    Mehanicare koji neznaju svoj posao necemo spominjati. Moze li konkretno pitanje? Kako ce amater pronaci koji mu cilindar trokira na Infiniti-ju Q45 V8. COP (coil on plug) bobine, ubrizgavaci sakriveni ispod plenuma. Dijagnosticki tester nedostupan. Mozda sam naveo krajnji primjer, no postoje i jednostavniji. Danas je potrebno toliko opreme za posao da vlasnik vozila nema sanse. Tvornicki testeri su u rasponu od 4-7K, genericki testeri su limitirani. Zatim tvornicka literatura koja nije uvijek od velike pomoci, bar ne amateru, zato jer je pisana za profesionalca koji ima predznanje i koji moze koristiti doticni alat prepisan tvornickim uputstvom.
    Svaka cast onima koji su voljni uciti i boriti se, no potreban je i alat koji nije isplativ za jednokratne ili dvokratne upotrebe. DIY koncept postaje kompliciraniji sa svakim sljedecim tehnoloskim modelom.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Svaka cast onima koji su voljni uciti i boriti se, no potreban je i alat koji nije isplativ za jednokratne ili dvokratne upotrebe. DIY koncept postaje kompliciraniji sa svakim sljedecim tehnoloskim modelom.
      tacno tako.
      kada je 1994 uveden OBD 2 u SAD na modelima za 1995.tu vec je bilo sasvim mnogo ponuda skenera za OBD 1 i podosta ljudi se vec bilo naviklo. onda je OBD2 bio nepoznanica i problem.
      u medjuvremenu je izbaceno toliko skenera i dijganostickih aparata u rasponu od 150 eura do 2.000 eura posto je komnkurencija oborila cene a povecala ponudu.

      ali i dalje dijagnosticka oprema se ne isplati kao kupovina za odrzavanje jednog auta.
      kako u SAD familije sa rodajcima imaju u proseku i po 5-8 auta onda je i ta moderna dijag. oprema kada se podeli na vise auta mnogo prihvatljivija.

      a opet, u Nemackoj i drugim zemljama postoje garaze, to jest radionice, gde moze da se iznajmi dijganosticka oprema na sat sto je prilicno jeftino.

      ostaje problematika znanja da se ta oprema koristi, i tumaci ono sto je dojavljeno u obliku tehnickog jezika, kodova, opisa, dijagrama, slika, sta vec.


      kada se pojavilo elektronsko ubrizgavanje sa kompjuterima 1981. godine kod Bosa bila je slican dilema- karburatori su tada prevladavali naveliko, retki su bili znalci i obicnih racunara a kamoli onih u autu.
      ipak tokom godina to je savladano i danas deluje toliko jednostavno da je maltene svakom lako dostupno za razumevanje.


      oni koji ce najvise nadrljati su vlasnici najnovijih automobila u trenutku kada im istekne garancija- sve troskove servisa i ucenja servisera moraju da plate, sami ne mogu ni prstom da mrdnu a vec su dali povelike pare auto proizvodjacu unapred i za takava scenario/eventualnost.

      oni koji malo sacekaju da prodju decje bolesti i dijagnostika predje u aftermarket segment iz dilerskih radionica imace i DIY cenu i mogucnost rada.

      onaj ko prvi natrci na novotariju ima i najvece troskove i ocekuje se da ima najdublji dzep. malo surovo ali sta da se radi

      sada kada se objavi OBD3 cene opreme za OBD2 ce najkasnije za 24 meseca opasti po nekoliko puta i biti puno siroj klijenteli dostupni ti uredjaji. barem sam ja u to ubedjen s obzirom na iskustvo sa OBD 1 i prelaskom na OBD 2.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #48
        Ne samo da je potreban alat nego se moras predplatiti na software updates kad je potreban PCM reflash, obicno jednogodisnja predplata.
        $1500.00 USA za GM.

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #49
          Originally posted by Valent Vudriga
          Mehanicare koji neznaju svoj posao necemo spominjati. Moze li konkretno pitanje? Kako ce amater pronaci koji mu cilindar trokira na Infiniti-ju Q45 V8. COP (coil on plug) bobine, ubrizgavaci sakriveni ispod plenuma. Dijagnosticki tester nedostupan. Mozda sam naveo krajnji primjer, no postoje i jednostavniji. Danas je potrebno toliko opreme za posao da vlasnik vozila nema sanse. Tvornicki testeri su u rasponu od 4-7K, genericki testeri su limitirani. Zatim tvornicka literatura koja nije uvijek od velike pomoci, bar ne amateru, zato jer je pisana za profesionalca koji ima predznanje i koji moze koristiti doticni alat prepisan tvornickim uputstvom.
          Svaka cast onima koji su voljni uciti i boriti se, no potreban je i alat koji nije isplativ za jednokratne ili dvokratne upotrebe. DIY koncept postaje kompliciraniji sa svakim sljedecim tehnoloskim modelom.
          Pa o tome se radi ovde...ja ne zelim da placam u ovoj zemlji ljude (SVAKA CAST IZUZECIMA, i isao bi na kraj sveta zbog takvih) koji ne znaju da rade svoj posao...a takvi su mi uzimali pare...(bio sam mnogo mlad i nezreo )
          A koji amater...hm...ne kazem da bi ja mogao...ali u zavisnosti koliko vremena imam...mozda...bi i ja mogao...


          ali konkretno...ako pricamo o ovakvom modelu sumljam da ce se on (vlasnik) zezati sa TREP kodovima...ili OBD konektorima...posto ovaj vlasnik ne zeli da uprlja ruke...ovde prvenstveno pricamo o ljudima koji zele da ustede svaki dinar...s' obzirom na to zato su i dosli na ovakav forum da bi naucili nesto...govorim iz svoje perspektive...do nekle si u pravu...uvek je bilo i bice...a i zasto da ne uzmes pare onome ko ima(a nema ...) ...zato mu i sluze samo nikako ne treba mesati dve klase ljudi...na zalost...

          Ne mislim ja da svako treba da zameni svog majstora (sobom), to nikako...svako radi svoj posao...samo ne biti ovca...
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #50
            RankoK, automatski si povezao auto visoke klase s bogatim vlasnikom. Nije uvijek tako. Zamisli taj isti luksuznjak s 300K u rukama drugog vlasnika koji se zaduzio kod banke da bi ga kupio i nije svjestan cijene odrzavanja. DIY je prvi korak koji mahom zavrsava s vise stete nego koristi. Da bih predocio dijagnosticku kompleksnost postavio sam temu dijagnosticki kviz. Vidjet cemo kakav ce biti odaziv.

            Comment

            • Deki
              CBC Senator XXL
              • 18.02.2005
              • 307
              • Beograd

              #51
              za Djole-ta:

              OPEL injectori (brizgaljke) retko crkavaju. Nemoj da se glupiras i da kupujes nove brizgaljke nego idi na otpad i kupi samo tu jednu. Svojevremeno sam ceo komplet polovnih (4 kom) dobijao za 80DM. Dakle, prvo proveri kako auto ide sa zamenom te sumljive brizgaljke, i ako utvrdis da je to bio problem kupi samo tu jednu.

              Obrati paznju na to da je tvoj motor C20XE i da nema iste brizgaljke kao drugi OPEL 2.0 motori (20SEH i C20NE).

              Ako ti bude trebao telefonski broj "otpada" kontaktiraj me na PM

              Comment

              • zec
                CBC Senator XXL
                • 05.01.2005
                • 450
                • bgd

                #52
                da li taj protokomer ima neku funkciju kada auto radi na gas?
                "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  ne. pri pogonu na gas je nepotrebno 80% elektronike motora
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  Working...
                  X