Turbokompresor i pritisak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kopljanik
    CBC Član
    • 12.01.2008
    • 16
    • Beograd

    Turbokompresor i pritisak

    Koliki je pritisak turbokompresora za Lancia k 2.0 16v T 1999? Mislim na fabricke vrednosti? Da li je pritisak konstantan ili raste sa brojem obrtaja?
    Unapred se izvinjavam ako pitanje nije dobro sroceno. Ako je to potrebno, spreman sam da uz malu pomoc (podpitanje) bolje definisem svoje pitanje.
    Hvala
  • Kopljanik
    CBC Član
    • 12.01.2008
    • 16
    • Beograd

    #2
    Na osnovu broja odgovora na ovu temu, i na osnovu broja odgovora na temu koja je postavljena posle ove, zakljucio sam da sam mozda nesto pogresio. Ako je ova tema vec obradjena, a ja to nisam uocio, najljubaznije molim da me uputite na tu adresu. Sa druge strane, da probam da pojasnim moje pitanje: Dakle, na koliki pritisak treba nastelovati navedeni kopmpresor da bi se dobile fabricke vrednosti za ovaj motor 2.0 16v T.

    Comment

    • Kopljanik
      CBC Član
      • 12.01.2008
      • 16
      • Beograd

      #3
      Ako nisam nista drugo postigao bar sam ovu temu ponovo izgurao na vrh?

      Comment

      • Type_R
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2007
        • 900
        • Valjevo

        #4
        A jesi li vec merio pritisak turbine ili se tek spremas?

        Evo ja cu da lupim (a mozda i pogodim) +0.5 do +0.7 bar????

        Trebalo bi da raste sa brojem obrtaja.
        3SG(T)E EXPERT

        MAN service

        Comment

        • Kopljanik
          CBC Član
          • 12.01.2008
          • 16
          • Beograd

          #5
          Mehanicar mi je promenio turbinu koju je potom nastelovao na 0,5 bara, sa obrazlozenjem da je to zdravije za motor (integrale) i s obzirom na moj stil voznje (porodican). Medjutim auto je posle toga ostao neuporedivo lenj. Moja ideja je da ga uzamolim da mi nasteluje na fabricke vrednosti, pa i po cenu dugovecnosti motora. Inace, moje generalni stav je da su oni u fabrici to uradili najbolje...
          Veoma hvala sto smo uspostavili korespondeciju

          Comment

          • Type_R
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2007
            • 900
            • Valjevo

            #6
            He, pa reko kada nema strucnjaka za turbo da se jave (mozda su prepili sinoc ili se spremaju za veceras!!!)

            S'obzirom da nemam pojma o turbo motorima mozda ce moje pitanje biti glupo ali da pokusam:
            kako je majstor nastelovao na 0.5 bar, mislim kako se to meri??? jel to apsolutini pritisak u plenumu + 0.5bar??? Na koliko obrataja???


            neverujem da je fabricki vise od +0.7, e sada koliko se oseti tih +0.2 to ne znam.....



            edit:

            Mehanicar mi je promenio turbinu
            Zbog cega si menjao turbinu?
            Jesi li stavio polovnu ili reparirao postojecu?

            Uvek postoji mogucnost da polovna nije bas sjajna pa je mozda zbog toga
            smanjio pritisak....
            3SG(T)E EXPERT

            MAN service

            Comment

            • Kopljanik
              CBC Član
              • 12.01.2008
              • 16
              • Beograd

              #7
              Imao sam prekid rada motora izmedju 2.500 i 3.000 rpm. Promenio sam pumpu za benzin (na to mi je ukazao predhodni vlasnik) ali je ostao isti problem. Potom smo otvorili turbokompresor i utvrdili da je WG (Wastegate ventil) zaglavljen i da je pored njega puklo kuciste (izvinjavam se svim strucnim clanovima foruma ako sam do sada nesto pogresno shvatio i isto tako objasnio). Onda mi je mehanicar stavio drugi, ne nov - vec repariran turbokompresor s tim da je sada na delu kompresora bio AiResearch (standardno tu je Garrett T25 turbo). I tada je rupa u obrtajima bila prisutna. Auto je tada isao na kompjutersku dijagnostiku i vratio se bez rupe tj. primao je gas u kontinuitetu ali je bio mnogo, mnogo, mnogo manje starstan. Onda mi je mehanicar rekao da je namerno nastelovao pritisak nizi od projektovanog za taj motor. Ja bih rado vozio na fabrickim vrednostima i zato sam postavio ovo pitanje u nadi da neko o tome nesto zna ili ima iskustva. Medjutim, tu je jos jedan problem: ja nikada ovaj motor nisam ni vozio po fabrickim uslovima. Ako sam dobro shvatio. kada je bio neispravan on je punio vazduhom daleko iznad propisanih pritisaka a sto je cak i opasno po motor ...
              Dakle, ako moze onako kako su ga smislili njegovi autori ?

              Comment

              • Kopljanik
                CBC Član
                • 12.01.2008
                • 16
                • Beograd

                #8
                Nazalost ne znam kako i gde se meri pritisak. Verovatno se to radi na slican nacin i na slicnom mestu kao kada se ugradjuje boost (merni instrument koji meri pritisak koji stvara kompresor). Ono sto kao veoma skromni poznavalac znam je da je 1 bar atmosferski pritisak na normalnoj nadmorskoj visini tj normalni atmosferski pritisak, pa prema tome motoru treba veći pritisak od ovoga da bi u cilindar bila upumpana (u****na) veca kolicina vazduha a to bi moglo da znaci da je pritisak za turbo 1 bar + to sto je vise i sto je verovatno pritisak o kojem sada raspravljamo (mehanicrevih: 0,5 bara). Turbo kompresor koji sada imam je prema recima mehanicara (ako sam ga dobro razumeo) sposoban da isporuci 3,0 bara ali bi to bilo pogubno po motor i kao pritisak i kao smesa koja bi se pod tim pritiskom verovatno samozapaljivala. Mozda je tu jos jedan problem od znacaja (pisem problem od znacaja jer zivimo u zemlji u kojoj ima problema koje tolerisemo i koji na taj nacin nisu od znacaja): Tragajuci za resenjem nedavno sam ustanovio (preko jedinstvene baze podataka kojom preko internet mreze raspolazu skoro svi prodavci autodelova) da je ovaj automobil izasao iz fabrike sa motorom od 5 cilindara i 20 ventila a da je naknadno (verovatno u Srbiji) zamenjen sa 4 cilindra i 16 ventila. Srecna okolnost u tome je sto fabrika ima i model sa mojim sadasnjim motorom i ja se zato raspitujem o fabrickim parametrima. Situacija u kojoj se nalazim je relativno komplikovana: Imam poverenja i sve simpatije za mog mehanicara ali bih voleo da ucestvujem u donosenju odluka kod sredjivanja ovog automobila a to znaci da moram o svemu tome da naucim bar elementarne stvari. Nisam "gladan" konja (fabricki 205 ks) ali sam sticajem okolnosti (imao sam smrtan slucaj u najuzoj familiji) prevalio 1.500 km u 2 dana i to sa rupom u gasu (o kojoj sam pisao) pri tom sa punim automobilom putnika i stvari sto znaci sa 2 tone teskim vozilom pa sam bas osetio kako se sa ovim velikim autom tesko pretice - a to je vec pitanje bezbednosti!
                Jedan prijatelj mi je reako da sam verovatno na korak do resenja problema stelovanjem turbokompresera. Zato trazim pomoc i na Forimu ...

                Comment

                • Saby
                  CBC Senator XXL
                  • 25.11.2004
                  • 408
                  • Horgos

                  #9
                  fabricki je 0.7 a 0.8 u overboostu, moram da vidim tacno, nisam pri tom kompu trenutno, a koliko ja znam i na k treba da bude t3 kao i na coupeu i delti 2
                  Fun starts @ 3000 RPM
                  Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    2.0 20v ima max boost u trecoj brzini i on je 1.2bara, u ostalim slucajevima je 1.0bar. Mislim da je isto i za tvoj motor ali nisam siguran. Pitaj IvanaT na PP, zna on sigurno.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Kopljanik
                      CBC Član
                      • 12.01.2008
                      • 16
                      • Beograd

                      #11
                      Type_R, Saby i Srdjane,
                      Hvala Vam sto ste se odazvali.
                      Sto se tice turbine ona je fabricki
                      "Compressor type 1 Garrett T25 turbo";
                      eper- 46406726 - TURBOCOMPRESSOR.
                      Mozda je meni nastelovana u overboostu na 0,5 bara (nadam se da nisam nesto mnogo lupio)?
                      Mada sam cuo da se steluju i do 1,2 ???
                      Ali da ne lupam …







                      Izvor za slike Fiat eper

                      Obraticu se i IvanuT. Hvala za preporuku

                      Comment

                      • Kopljanik
                        CBC Član
                        • 12.01.2008
                        • 16
                        • Beograd

                        #12
                        Poslao e-mail IvanuT

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #13
                          U prve dve brzine maksimalni pritisak je 0.8 bara na Kapinom 16v T motoru, dok je u ostalim overboost 1bar, a konstantni je 0.9 bara. To su standardne fabričke vrednosti.
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Za pitani motor je Saby dao odgovor stim sto pritisak treba da opada sa porastom obrtaja preko 5000 rpm. Ispred blokade treba da je 0,65 bara

                            Bazni pritisak 0,4 Bara (svi fabricki dumpovi rade na 0,4 Bara diferense)
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              16v turbo motor u kappi, nije isti kao u delti i fiat coupeu.
                              standard Lancia k 16vt should have the max boost at 0.9 bar, it should overboost to 1.05 bar for a second or two and then fall down to the normal full boost of 0.9 bar.
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X