Turbokompresor i pritisak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    Pozz

    Zid o kojem pricas su niskofrekventni knockovi, dakle nesto tipicno za turbomotor prilikom preteranog punjenja turbine u nizim obrtajima motora koji se javljaju kao posledica :

    1. Premalo goriva: prati ga zvuk tupe detonacije vishe lici kao pad zida kod komsije, tup zvuk , bezopasno po motror u vidu ostecenja klipova, dihtunga glavi itd ali prdstavlja izvesno opterecenje u vidu povecang kontakta nosecih povrsina na letecim lezajevima radilice. Posebno vazno u ovakvim slucajevima da sistem za podmazivanje motora radi po fabrickim specifikacijama i daje neki minimalno orijentisan pritisak ulja od oko 2,5 Bara na 2000 rpm. Za iskusnog vozaca LPG automobila lako prepoznatljiv zvuk slican detonaciji u usisu ili backfire u usisu kao posledica preranog paljenja.

    2. Previse goriva: Nastupa rich missfire gde motor ima prepoznatljiv zvuk brbljivca, opet prati niskofrekventni talas zvuka uz njega ali ne u vidu detonacionog karaktera vec mucenika koji pored sve snage sedi zarobljen u svojim okovima

    Posledica je spustanje EGTa te u isto vreme i nemogucnost dizanja pritiska.
    Motor se slicno ponasa sa prekasnim paljenjem sa osnovnom razlikom da u slucaju prekasnog paljenja imamo izuzetno visok pritisak punjenja ali jasan dubok svuk motora davljenika.

    Malo prigusen zvuk izduva/u**** zbog turbine i intercoolera cine da neiskusan lako promasi opisane simptome.

    Kako god, kad se iskljuci strujna regulacija pritiska punjenja, motor treba da daje bazni pritisak i uvek je u redu 0,3-0,4 Bara za motore sa T25 turbinama i slicne velicine.

    Pozz i nadam se da ce se ovo resiti.
    Malo vise mernih parametara o pritiscima punjenja kroz obrtaje bi dalo bolji dojam sta je primarna greska. Mada, meni lici da ovde imamo jedan koktel od 2-3 neuskladjena primarna parametra. Kako god, malo podataka o pritisku je dobar pocetak u razlistavanju problematike.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Saby
      CBC Senator XXL
      • 25.11.2004
      • 408
      • Horgos

      #32
      meni lici da je majstor pogresno nastelovao pritisak ili se nesto desilo sa crevom koji ide sa wg pa preko overboost ventila do usisne grane, pa nema kontrola turbine, pa kako prepuni komp mu odsece gorivo, a cim polako dozira gas ne puni turbina toliko pa ide kako tako.
      Fun starts @ 3000 RPM
      Alfa Romeo 146 1.8 Ts

      Comment

      • Kopljanik
        CBC Član
        • 12.01.2008
        • 16
        • Beograd

        #33
        Postovani Saby,
        Dozvolite mi da se najpre izvinim i Vama ali i svim ucesnicima i posetiocima ove teme zbog toga sto tek sada odgovaram. Sinoc je bilo vrlo dramaticno. I tema se produbljivala a i moja malenkost je pocela da povezuje stvari. Zato sam nocas bas zaglavio na Forumu i zbog toga su danas moje dnevne obaveze trpele pa nisam stigao ranije da se ovde vratim. Ovaj turbo je postao vec moja opsesija pa sam mozda i preterao u svemu. Ima tu i moje sujete da dokazem da sa ovim kolima nisam bas prevaren i da nisam ispao potpuno naivan. Cini mi se da sam se, u stvari, suocio sa tipicnim problemima za ovu vrstu tehnologije, i to me konacno smiruje.
        Saby, to sto ste Vi sada napisali cini mi se da sam ja vec cuo i to bas od mehanicara, samo sto onda to nisam razumeo u meri u kojoj to sada mislim da razumem. Tu se vasi stavovi podudaraju i na taj nacin jedan drugome donosite kredibilitet. I mene to zaista raduje. Pri tom, ja ni u Vas a ni ukredibilitet mehanicara nisam ni sumnjao. Pored toga, tog "betonskog zida" sada vise nema. Ostalo je samo pitanje da li i kako podesiti motor na fabricke vrednosti? Jos uvek nisam uspeo da utvrdim starost agregata u automobilu a zamislio sam da mi to bude sledeci korak. Ako sam dobro razumeo, originalni broj motora nalazi se ispod izduvne grane i nije lako dostupan. Tako mi ostaje da tek sutradan, u sredu, po dnevnom svetlu, pokusam da izvrsim to istrazivanje. Nadam se najboljem tj. da je u njemu odgovarajuci agregat a to znaci da nije stariji od 94-te. Opet, i njegov fabricki je na tajanstven nacin nestao vec posle samo 4 godine (99-03)?
        Da li imate neki savet na sta treba da obratim paznju kod utvrdjivanja stanja ovog motora? Koja su to merenja koja daju objektivnu sliku (kompresija i sl.)?

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #34
          Sticajem okolnosti danas sam i ja malo bio u dilemi da li je moguce da istovremeno imam dva problema na autu a bas vezano sa ovom temom.U pitanju je dizel motor sa simptomima gasenja u voznji.Skener ukazuje na problem pritiska u CR magistrali sto je evidentno i u mernim blokovima gde je isti manji od potrebnog.Po zameni filtera goriva nista se nije promenilo,sledila je probna voznja.Vec u prvoj brzini,pun gas,auto lepo povlaci i odjednom se gasi.U mernim blokovima ocitavam
          max. natpritisak od cak 2400mbr.(1.4), a pritisak goriva ispod ocekivanog,oko 600bara(a mislim da bi trebao biti oko 1000 u tom trenutku).Ponovo ga palim i lagano vozim,polako dodajem gas i auto ide bez gasenja,malo veci gas pritisak turba raste neverovatno brzo i opet gasenje.Pri naglom dodavanju gasa,za neke 2-3 sekunde,sa 0,3bara penje na 1bar natpritiska i ponovo blokada motora od strane ECUa.Sve vreme pritisak goriva nizi od ocekivanog.Sumnjao sam da je ovako brz rast turba uslovljen siromasnom smesom ali nisam bio siguran dok malo pre ne procitah Boost-ov komentar.Da skratim pricu,pukao je regulator pritiska goriva koji mi stize tek za 2-3 dana.
          Saby komentar je na mestu s obzirom na moje danasnje iskustvo,sta je sa odmeravanjem kolicine goriva neposredno pre turbo rupe na toj kapi?

          Comment

          • Kopljanik
            CBC Član
            • 12.01.2008
            • 16
            • Beograd

            #35
            Postovani Teco,
            Nazalost, ja ne znam odgovor na pitanje sta je sa odmeravanjem kolicine goriva. Bojim se da sam sa mojim neznanjem vec i previse dogurao na ovom forumu. Sada mi ostaje samo da pokusam da pratim korespondenciju i da na taj nacin mozda jos nesto naucim…

            Comment

            • Saby
              CBC Senator XXL
              • 25.11.2004
              • 408
              • Horgos

              #36
              @ kopljanik
              Aj pregledaj prvo crevo sto ide sa wg do usisne grane proveri dali je citav
              pa posle nadji nekog ko ima sat pa nakaci i kreni da meris pritisak u voznji, pa cemo dalje...
              Fun starts @ 3000 RPM
              Alfa Romeo 146 1.8 Ts

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                3. promenili turbinu
                ja se jos jednom vracam, da bi bilo kristalno jasno stanje.

                promenjena turbina u smislu drugi tip (model), tako sam razumeo u prvom postu,
                ili

                promenjena/zamenjena neispravna za ispravnu istog tipa tj modela ?

                ako je promenjen tip turbine a time i protok vazduha kroz motor, treba da se uradi reprogramiranje kompjutera, da se izradi nova mapa paljenja, trubo regulacije i ubrizgavanja i usladi sada potpuno drugacija turbina sap ostojecim motorom.

                to mozda nisu velike razlike u podacima/ mapama, ali to se ne moze odokativno iz daljine u kolikoj meri je nakon promene sve uskladjeno.

                osnova podesavanja turbine je bazni pritisak, koji se mehanicki podesava.
                ako to nije dobro i sve ostalo se poremeti.

                taj pritisak mora da se izmeri, a tek onda se ide dalje.

                sa oko 150 konja je taman tu negde oko 10 sekundi mera, to se slaze okvirno.

                redosled bi bio podesavanje baznog pritiska turbine, tj provera istog.
                ako je ok, idemo sledeci korak.

                ako nije, to se prvo dotera u red.

                sledece je provera kolicine goriva/ ubrizgavanje i varnice/ paljenje da li je kako treba.
                isto se izmeri.

                sa te 3 stvari- vazduh gorivo i varnica koje su dovedene u sklad idemo dalje, u siri krug (sliku) mogucih uzroka koji uticu na ponasanje celog sistema upravljanja procesom sagorevanja.

                ceo sistem, mora da se usaglasi inace motor nece raditi optimalno.

                usaglasavanje tj proveru kako sada radi taj motor treba da oceni neko ko poznaje osobine takvog motora, neko ko ima iskustva kako se ponasa taj motor u tom vozilu kada je sve ispravno pa da onda poredjenjem proceni stanje da li je ok tj u okviru ocekivanih tolerancija ili treba dalje podesavanje.

                za nesto preciznije ovako sa daljine potrebni su podaci, sirove brojke sa merenja kljucnih parametara u radu motora.

                korak po korak i resice se sigurno svaki eventualni problem.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Kopljanik
                  CBC Član
                  • 12.01.2008
                  • 16
                  • Beograd

                  #38
                  Postovani Saby i sw.brick,
                  Dragi prijatelji,
                  Oprostite sto ne stizem da odgovorim. Na poslu sam upao u guzvu a kada mi se priblize rokovi moram da radim i prekovremeno. Tek sada sam uspeo da ugrabim slobodno vreme (ako se to tako moze nazvati u 02:22). Pazljivo sam procitao poruke Sabyja i sw.bricka. Potom sam jos jednom procitao temu od pocetka pa sve do najnovijih poruka. Iako sam se tome nadao ipak sam bio fasciniran time sto ja sada ovo – razumem! Gotovo sve! Mehanicki delovi, merni instrumenti, ventili i pumpe (za benzin, turbina …) i sve to upravljano racunarom koji je programiran. Fenomenalno! Stekao sam utisak da je moj slucaj verovatno jedan od tipicnih. Veoma mi je zao sto nisam prisustvovao podesavanju sistema na racunaru (ako ste me razumeli: posle toga "zid" je nestao). Da sam prisustvovao podesavanju verovatno bih sada lako odgovorio na pitanja koja mi postavljate. Ali nisam bio u prilici. Ipak, mehanicar mi je preneo poruku servisa sa racunarom da mogu da dodjem na dodatno stelovanje ako to zazelim. I tu je sad taj problem: moj mehanicar (odlican karakter u koga imam povcerenja) insistira da ostavimo parametre iz razloga kako sam vec navodio. Ja sam za fabricko podesavanje i tu se jos uvek nisam predao. Sa jedne strane, veoma se trudim da ovo ostane samo na sukobu misljenja. Zato od mog oponenta nemogu da u ovom trenutku trazim pomoc ali ja nastavljam dalje. Nadam se da sam danas uspeo da sam pronadjem broj motora. Pisem nadam se jer ova oznaka ne izgleda onako kako sam ocekivao. Ono sto sam ja ocitao ima vise cifara od broja koji je imao originalni agregat; nalazi se na bloku iznad izduvne grane a ne ispod i nije "ukucan" vec je izliven i ispupcen. Da li je to broj motora to cu saznati tek kada uspostavim vezu sa nekom prodavnicom delova. Danas sam svaki slobodan trenutak telefonirao ali, ili niko nije odgovarao, ili je bilo zauzeto a kada sam konacno uspostavio vezu ljubazni namestenici odgovorili su mi da je gazda upravo izasao samo na kratko a da oni ne mogu da mi pomognu. Posle sam razmisljao da li, mozda, ja to preterujem. Ipak je to samo jedan polovni automobil. Pocece da mi trpi posao, u kuci me vec gledaju popreko a mehanicar za mene nema razumevanja (pri tom siguran sam da je on duboko uveren da radi u mom interesu i da me zato stiti od mene samoga). Opet, ova situacija mi izgleda i kao neka paradigma: Ovde, bre, nije moguce dobiti obicnu informaciju o godistu i o stanju polovnjaka. I to s tom kilometrazom za koju je drzava propisala da je jedan od kriterijuma za carinjenje pa je najpre za carinike "podizu" pa onda za kupce "spustaju". I to svi znaju, osim samo par tipova kao sto sam do pre nekog vremena bio ja, ali niko nista ne preduzima… Da se vratim na temu: Molim vas da mi date jos par dana da ovu enigmu sa drugim motor pokusam da resim pa da na taj nacin donesem konacnu odluku. Ako budem odvezao auto na kompjuter, po drugi put, obecavam da cu sve parametre zabeleziti i podeliti ih sa vama na forumu. Od ovog kosmara ovde moze da nas spase samo zajednica (Community). Ja sam na ovim stranicama zaista mnogo naucio. Od srca vam hvala za pomoc!

                  Comment

                  • Kanarinac
                    CBC Senator XXL
                    • 08.10.2004
                    • 2870
                    • BG,Weedikovac

                    #39
                    Evo i ja da napishem svoje mishljenje shto se tiche toga dal voziti na fabrichkim parametrima ili ne.Ako je fabrika propisala tako onda je bolje drzhati se zadatih vrednosti.Ne verujem da je taj motor preshao vishe od 170000-200000km samim tim da ne bi trebalo da mu smetaju fabrichki parametri jer ima tu josh lufta da se poveca pritisak i sl tj mozhe sigurno vece opterecenje da izdrzhi.Ja da sam na vashem mestu bi ipak trazhio da mi se vrati sve na fabrichke vradnosti.
                    Koji je broj motora upisan u saobracajnu?Mislim da nema potrebe gledati na bloku sem ako to nije iz predostorozhnosti.Da ne ispadne u saobracajnoj jedan, a na bloku drugi.
                    A shto se samog broja motora tiche trebalo bi da je to to izliveno ispupcheno

                    I love my

                    Comment

                    • Saby
                      CBC Senator XXL
                      • 25.11.2004
                      • 408
                      • Horgos

                      #40
                      broj motora je ispod izduvne grane, tacnije ispod one kape preko kog ide karter gas, cesto zaprljan pa ni ne kontas da je tamo, jako se tesko nadje
                      Fun starts @ 3000 RPM
                      Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                      Comment

                      • Lord_o21
                        CBC Senator XXL
                        • 29.04.2006
                        • 494
                        • Novi Sad

                        #41
                        I koliki duva pritisak?? Jel` neko dosao do tacnog, proverenog podatka?








                        (jako bre dugacke postove kucate...)
                        ...technology is the only Replacement for Displacement.

                        Comment

                        • TECA
                          CBC Senator XXL
                          • 14.10.2007
                          • 2355
                          • Oz

                          #42
                          Meni ovde nesto nije jasno!Trebao je biti 5ak sad je 4vrtak!Pa valjda je i ECU odgovarajuci???

                          Comment

                          • Lord_o21
                            CBC Senator XXL
                            • 29.04.2006
                            • 494
                            • Novi Sad

                            #43
                            ?? pa imas i cetvrtkom 16v sa turbom, a imas i petkom 20v sa turbom...







                            off: a osmak je ponedeljak al` od nedelje...
                            ...technology is the only Replacement for Displacement.

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #44
                              Onda subotom menjamo ECU

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                Originally posted by Lord_o21
                                (jako bre dugacke postove kucate...)
                                A Vi ste po profesiji: SMS-er ?
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X