tezina felne vs ubrzanje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reaper_HGT
    CBC Senator XXL
    • 05.09.2007
    • 888
    • Beograd

    tezina felne vs ubrzanje

    preshao sam sa 15" na 16", manji profil gume itd rezlika u prechniku 2mm, ali u kilazi je ~ 3kg pa tochku za 16
    auto slabije vuche, malo ali osetno, radio sam i variator pa ne znam zbog chega je, to ili felne?
    help? da li je ~ 3kg velika razlika za 140hp?
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    nije
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • Vocko
      CBC Senator XXL
      • 25.04.2005
      • 4556
      • nBGd

      #3
      Jeste.

      Comment

      • reaper_HGT
        CBC Senator XXL
        • 05.09.2007
        • 888
        • Beograd

        #4
        vas dvojca mene zahebavate?

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Masa felne je jako bitna, kod ubrzanje. Za taj motor, mislim da ipak ne bi trebalo da bude osetna razlika...
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #6
            Ne, nego on nije obrazlozio zasto, pa ne vidim razloga ni ja to da uradim...

            Uglavnom iako je razlika u precniku relativno mala zbog razlike u tezini od 3kg teze je okrenuti tocak, da pojednostavim tj treba vise snage i stoga slabije ubrzanje. Inace to je 6kg vece opterecenje na osovini prednoj

            Opste poznato je, recimo, za Kadetta GSI da ide ko nevreme sa 14 i 15", dok je sa 16" truba.

            Comment

            • reaper_HGT
              CBC Senator XXL
              • 05.09.2007
              • 888
              • Beograd

              #7
              logichno mi je sve to nego me zanimalo koliko je ok da se osete tih 3kg, hebiga gubim malo ubrzanja ali izgleda brooka tako da ostaju, dok ne nalete neke lakshe, ionako nije da vozim 402
              e da hvala

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                tezina je totalno nebitna za tvoje pitanje, i tvoje zapazanje.

                ono sto treba da saznas (da izmeris je malko teze) je koliko je promenom tocka povecan moment inercije.

                posto ti ubrzavas rotacionu masu ta informacije je jako bitna.

                svako povecanje momenta inercije se oseti, vise ili manje.

                moment inercije raste sa povecanjem precnika na kome se nalazi masa, za pocetak razmatranja.

                fabrike vode racuna pri odabiru felne o momentu inercije, ako vec biras vecu felnu gledaj da ne povecavas mnogo fabricki postavljenu meru.

                nije samo stvar u ubrzanju, i kocenje je pogorsano, vece je habanje lezajeva i delova ogibljenja, itd.

                pre svega kocenje, tj zaustavni trag je duzi uz veci moment inercije.

                (kocenje je isto sto i ubrzanje u sustini samo suprotan smer delovanja sila).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  mislim da na kocenje vise utice precnik tocka, ali to ne menja pricu


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • nijebitno
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2006
                    • 629
                    • Modrica

                    #10
                    @sw.brick
                    Pa zar na moment inercije ne utice i masa? Sigurno nisu svu dodatnu masu (u odnosu na fabricke tockove) smjestili u jednu tacku koja se nalazi u centru tocka.

                    Moment inercije utice jednako i na ubrzanje i na usporenje, ali se na usporenju mnogo manje primijeti jer su kocnice mnooogo jace od motora.
                    Difference between man and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #11
                      Re: tezina felne vs ubrzanje

                      Originally posted by reaper_HGT
                      da li je ~ 3kg velika razlika za 140hp?
                      na ovo pitanje je odgovor: 'nije'
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • reaper_HGT
                        CBC Senator XXL
                        • 05.09.2007
                        • 888
                        • Beograd

                        #12
                        pokushavao sam da srachunam moment inercije ali sam pozaboravljao sve formule i . . .
                        mislim da nije samo do felni vec i do variatora, nema osetnu promenu u snazi kroz obrtaje, a na 3500 bi trebalo variator da zakrene bregastu i da jache povuche

                        Comment

                        • Antoaster
                          CBC Senator XXL
                          • 07.12.2007
                          • 343
                          • Beograd, Voždovac

                          #13
                          Ne mozes uzeti masu na kraju poluge pa sracunati moment inercije(stoksova aproksimacija) bar ne u ovom slucaju, moment inercije je jednak ingtegralu masa duz poluprecnika tocka i gume. Mozda postohji neki aproksimativan nacin da se to izracuna ili metod da se to izmeri na osovini. To bi trebalo da znaju masinci. Ali ti ne poznajes raspored masa(funckiju) duz pomenutih i to je problem, pa nemozes integraliti. Ako se ne varam neka me neko ispravi ako sam pogresio. Eventualno da taj tocak zamenis valjkom debljine H koji ima istu masu i poluprecnik kao tvoj t. pa da racunas tako.

                          Comment

                          • reaper_HGT
                            CBC Senator XXL
                            • 05.09.2007
                            • 888
                            • Beograd

                            #14
                            to je i bio problem, shto ne mogu da znam raspored mase na tochku

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Sigurno nisu svu dodatnu masu
                              masa od 3 kg kada auto stoji, tocak se ne okrece je prakticno zanemariva.

                              isto bi se desilo i kada se auto podigne na neku platformu (sa samostalnim tokcovima) pa se kao takav vuce, tj ubrzava.
                              tih 3kg vise je potpuno nebitno.

                              ali, ovde je pitanje o pogonu sopstvenim tockovima, a to obavezno znaci da se ti tockovi okrecu.

                              tada vise nije u pitanju masa vec moment inercije tocka, tj 4 komada.

                              sam tocak je takvog oblika da je u sredini najbilze osi obrtanja sa najmanje materijala a da je na najudaljinoj tacki, obodu tocka, rasporedjeno najvise materijala (tj mase).

                              stoga svako povecanje (polu)precnika rotacije ima znatan uticaj.
                              koliko znatan ne vredi pricati napamet, treba da se izracuna ili izmeri.

                              izracun nije nimalo trivijalan kako je @antoaster vec opisao, i potrebni su podaci o tocku.

                              za praksu dovoljno je reci, sto veci precnik tocka to veci moment inercije i to veci uticaj na ubrzavanje/ usporavanje vozila kao celine.

                              kao sto je takodje receno, pri kocenju se to obicno ne opazi posto su kocnice po pravilu predimenzionirane, radi faktora sigurnosti.

                              a motori su obicno slabasni, tj obrtni momenat je slabasan.

                              uprosceno, pri povecanju momenta inercije potrebno je povecati obrtni momenat motora da bi se zadrzalo istim ubrzanje vozila.

                              obrtni moment se moze povecati recimo povecanjem efekta motora (KS) za dati broj obrtaja sto je najlakse povecanjem kubikaze motora ili promenom prenosnog odnosa tj promenom zupcanika u menjacu.

                              kako su obe varijante skopcane sa dosta posla, muka, i finansija po previlu rezultat u praksi kada neko promeni fabricki tocak za veci a istog materijala je da pokvari perfomanse auta.

                              obicno cim vidim "budzevinu" povelikih tockova i posirokih guma jasno mi je da je neko nestrucno (obicno) pokvario perfomanse auta koji je sada sporiji, losije ubrzava, trosi vise goriva...i mozda hipoteticki bolje kao izgleda.

                              e sad, trik je da postoje varijante da se odabere takav materijal tocka , recimo da se investira u tocak od magnezijumovih legura, koji poboljsava dinamicke osobine vozila.


                              ali kako to obicno podosta kosta, pogotovu livenje kao pojedinacni slucaj za jedan auto, u 99.999% slucajeva u praksi se svodi na pogorsavanje perfomansi vozila (obicno ne iz lose namere vec pre nemanja saznanja dovoljno o toj materiji).


                              na malom i slabasnom po motoru autu (a to je ispod 200-250KS) zesce povecanje tockova je samo doprinos losijim voznim osobinama auta s obzirom da se ne dobija na trakciji vredno pomena a gubi se na perfomansama.

                              o estetici ne bih, stvar licnog opredeljenja.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X