tezina felne vs ubrzanje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #16
    tezina je totalno nebitna za tvoje pitanje, i tvoje zapazanje.

    ono sto treba da saznas (da izmeris je malko teze) je koliko je promenom tocka povecan moment inercije.
    Iz tvog izlaganja bi covjek mogao pogresno zakljuciti da masa nema veze sa momentom inercije, a naravno da ima. Ja nisam pogresno zakljucio ali neko drugi bi mogao.
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • Antoaster
      CBC Senator XXL
      • 07.12.2007
      • 343
      • Beograd, Voždovac

      #17
      Evo moj slucaj. Ja sam stavio sire za 2cm gume i jos zimske, pri tom sa odrzao visinu tocka. I auto je slabije ubrzavao, jos je trapadzija koji je probao kola rekao da su gume teske i da ima osecaj kad vozi kao da tegovi na tockovima. U pitanju su snezne gume debica frigo 2 da napomenem. Auto ima 75KS.

      Comment

      • Snejk
        CBC Senator XXL
        • 14.02.2008
        • 704
        • BG

        #18
        Evo i konkretnog primera - Ja sam na starom Renou 5 zamenio fabričke gume i felne 195/55-13 sa 15" felnama sa Clia 16V i gumama 195/50-15. Auto je sa prosečno merenih 6.1-6.5 do 100 prešao na 7-7.5.
        Inače je dosta oscilovao sa performansama u zavisnosti od spoljnih vremenskih uslova i posebno goriva koje je u ono vreme bilo katastrofa, mada ni danas nije piknik.

        Dosta bolje je ležao po krivinama, ipak su te 13ice bile baloni, ali se toliko usporio da mi je posle bilo žao da ga gledam. Nažalost, cena tih 13ica je bila nerealna (4 gume za 1000DM u ono vreme).

        Comment

        • Semi
          CBC Veteran
          • 04.03.2008
          • 192
          • Smederevo

          #19
          reaper_HGT, ja bih tebi predlozio, da ti smrsas nekih 5-6kg i onda slobodno dodaj to na prednju osovinu i bice sve isto! pozdrav

          Comment

          • reaper_HGT
            CBC Senator XXL
            • 05.09.2007
            • 888
            • Beograd

            #20
            vidi ga ovaj zahebant!
            felne su sigurno doprinele gubitku ubrzanja ali nije sve na njima, skoro sam siguran da variator ne radi kako treba
            da sumiram, ako se uzme felna manje tezine (oz superturismo recimo), pretpostavicemo da je raspored tezine optimalan,
            i pechnik ostane isti,
            performanse se na menjaju ili bar ostaju jako slichne,
            ili chak i bolje ako je felna laksha od fabrichke?

            Comment

            • nikolaf7
              CBC Veteran
              • 23.12.2007
              • 181
              • beograd

              #21
              Originally posted by sw.brick
              e sad, trik je da postoje varijante da se odabere takav materijal tocka , recimo da se investira u tocak od magnezijumovih legura, koji poboljsava dinamicke osobine vozila.
              Zar nije fora sa magnezijumskim felnama samo u tome sto se dosta teze lome? Ili nisam pazio na casu?
              If God rides a Harley............
              The Devil rides a Duke!

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #22
                Visestruko lakse, prave se iz jedne celine i prakticno neunistive

                Comment

                • reaper_HGT
                  CBC Senator XXL
                  • 05.09.2007
                  • 888
                  • Beograd

                  #23
                  i praktichno nemoguce za kupiti $$$$$$$$$$$4

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #24
                    Kupljene za ~200e pre mesec dana 14", sad ih vozi decko sa foruma iz H kluba

                    Comment

                    • reaper_HGT
                      CBC Senator XXL
                      • 05.09.2007
                      • 888
                      • Beograd

                      #25

                      'ocu ja!
                      ne ozbiljno ako izlete 16" 4*98 ili slichno javljaj please

                      Comment

                      • mishio
                        CBC Senator XXL
                        • 29.05.2007
                        • 1204

                        #26
                        to sto neko pise sa 75ks se sve oseca, ja sam na 1.2 bravu imao 16" 215.40 7.5j i oseca se strasno, ali mislim da jaci motor to ne oseti ali sigurno nije isto... fabrika je zato zakon

                        Comment

                        • Vocko
                          CBC Senator XXL
                          • 25.04.2005
                          • 4556
                          • nBGd

                          #27
                          NA oseca... T manje
                          Lepo vam je napisao brick samo kada bi neko hteo (imao volje) da cita.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            magnezijumskim felnama samo u tome sto se dosta teze lome
                            samo.

                            ali...to povlaci posledice.

                            a prva je da posto je zilaviji materijal onda ga je potrebno manje upotrebiti , odnosno dosta tanji zidovi tocka daju dovoljne mehanicke osobine.

                            a posto je tanji sloj materijala to je i manja masa, manja je tezina a najvaznije bitno je manji moment inercije.


                            i kao rezultat lakse se takav tocak prevede iz stanja obrtanja A u stanje obrtanja B, tj uz manje utrosene energije.

                            prevedeno, takav Mg tocak se sam po sebi lakse okrece i trosi manje snage motora, pa vise snage preostane za pokretanja samog auta a to znaci bolje ubrzanje- za identican motor.

                            maksimalna brzina se ne menja, ali ubrzanje se menja.

                            za trkanje gde su hiljadite vazne to ima znacaja, za obican auto na obicnom putu pri obicnom stilu voznje prakticno se ne oseca.

                            ima i drugih legura, dural itd.

                            jos bolje od recimo polietilena visoke gustine (HDPE) da se napravi tocak, bio bi odlican sto se tice momenta inercije i odlican za poboljsanje ubrzanja.

                            ali, pri prvom jacem kocenju takav tocak bi se istopio.

                            itd...treba pronaci optimalni kompromis vrste materijala, zilavosti, speceificne tezine, otpornosti na udare, otpornosti na soli, otpornosti na zagrevanje, lakoce da se izlije, cene izrade.

                            jedan naizgled obican tocak na autu je skup jako zahtevnih proracuna i sadrzi citav niz medjusobno povezanih problematika.

                            stoga su tockovi odredjene marke na visoj ceni u smislu osobina/ perfomansi i kvaliteta izrade a neke druge marke ne tako cenjeni.

                            cisto kao primer ozbiljnosti teme, Volvo ima za RWD modele u fabrickoj ponudi oko 30tak modela tockova u dimenzijama 15,16 i 17 coli.

                            neki modeli tockova se preporucuju za uparivanje sa tjuning kitom vesanja, odnosno sa setom za spustanje vozila a neki modeli tockova su zabranjeni za takvu primenu.

                            Volvo koristi kombinaciju alu i magnezijuma za materijal pa su i fabricki tockovi relativno lagani, tj obicno laksi od slicnih po izgledu i dimenzijama drugih fabrika. a za Volvo tockove pravi ista italijanska firma koja radi i za Ferrari kao jedna od najboljih na svetu u tom biznisu izrade tockova.

                            jedan tocak kosta oko 400 evra, tj 5 komada kao komplet za auto oko 2.000 evra, u Volvo cenovniku dodatne opreme.

                            ko bas hoce, fabrika nudi izbor raznih modela.(ima zaseban katalog samo sa tockovima).

                            da li vredi tih para tesko je reci, ja mislim da ne vredi za nase obicne potrebe i obicne aute. dobitak na perfomansama je nesrazmerno mali u odnosu na tu cenu.


                            naravno aftermarket tockovi su takodje odlicni, ima sijaset dokazanih firmi ciji su tockovi godinama vec poznati po kvalitetu konstrukcije i kvalitetu izrade.
                            OZ Racing je jedno od tih imena, npr.


                            drugi deo paketa jednacina je profil gume, posto se auto vozi jedino na vazduhu tj vazdusnom jastuku.

                            manje vazduha direktniji ocecaj i veca neudobnost putnika i obrnuto. (zapreminski vazduha).

                            sto manje vazduha mora da bude i veci pritisak pumpanja da bi vazduh "nosio" natovareni mu teret.

                            tako da tek pogodjena kombinacija tocak+ guma daje ono pravo za taj neki dati auto.

                            e sad ako se ima dovoljno razlicitih tockova pa razlicitih guma pa se kombinuje i kombinuje i pronadje najbolji optimum balansa super...

                            ali obicno to vozac nema pa je fabricka preporuka obicno bas taj optimum ili jako blizu njega.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • madic
                              CBC Senator XXL
                              • 07.10.2007
                              • 844
                              • Beograd

                              #29
                              Ja sam sa serijskih 13" celicnih presao na aluminijumske 15" i nisam osetio nikakvu bitnu promenu a motor ima samo 93 konja.

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #30
                                Zavisi sa koje gume si presao na koju. Razlika u obimu tocka + u tragu tocka + u tezini tocka.
                                Ako si sa balona 13 presao na nisku 15 i pri tom sirinu giume povecao za 1 do 2 br. ostao si prakticno na slicnoj tezini tocka pa promena skoro i da se ne oseca.
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X