NOS Diesel Nitrous System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Plin na dizela je jedna od tema dosta detaljno obradjena u AUTOGAS sekciji, pogledaj malo tamo. A N2O na dizela je totalno druga prica, i efekti, naravno, nisu isti.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Wartburg
      CBC Senator XXL
      • 01.02.2005
      • 663

      #17
      206 kakvi su efekti, interesuje me.
      Jel nije mi jasno na koju foru to da se montira na dizel motor.

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #18
        e ovako...za pocetak - IZVINJAVAM SE! moze da se ugradi nitro u diesel (normalan N2O) ali iskustva su tipa "a zasto?". naime, pregledao sam malo diskusija na temu i saznao da instalacije sa propanom daju isto koliko i N2O a pri tome su povoljnije i sigurnije. tacnije, ako ides na veliku snagu + nitro moze da sve ode u 3 lijepe, a ako ga stavljas na fabricki setup onda je OK. problem je u tome sto mora da se remapira kompjuter i u principu sve to malo drugacije radi nego u benzincu - kod diesela pomaze spaljivanje ostataka mjesavine a izaziva dodatnu eksploziju. tako da moze i jedno i drugo ali izadje isto
        P.S. plin u dieselu je plin u dieselu - ovdje propan radi kao "doping"...
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          Postoji bitna razlika izmedju dodavanja propana i N2O. Propan je gorivo, znaci dodatak nafti, a N2O je nosilac kiseonika, znaci substituent vazduha. A prica da ce sve da ode u 3 lepe, naravno nije tacna, jer nije tacna ni prica da se isto to desava na benzincima. Znaci, ni benzinci ni dizeli nece da odlete u 3 lepe sa N2O nista pre nego sto bi odleteli sa povecanim pritiskom turbine ili sta ti ja vec znam zbog cega, sve je stvar pravog odnosa goriva i vazduha, kao sto je UVEK slucaj. Ako TO omasis, naravno da ce sve da se razleti, ali to nikako nije karakteristika N2O sistema, sa njima to nece da se desi niti ista pre niti ista kasnije u poredjenju sa bilo kojom drugom metodom dizanja snage. Cak ce MNOGO kasnije da se desi na dizelima jer dizel motor je pravljen da trpi jako velike obrtne momente, i upravo zbog "teske" konstrukcije u stanju je da podnese mnogo veca dizanja snage na stock komponentama motora. U praksi, sasvim je moguce bez ikakvih problema ici na najmanje 50% povecanja snage bez rizika pucanja klipnjaca na primer. I molim vas, DOSTA neutemeljenih i proizvoljnih prica i tvrdnji kako ce sve da odleti u vazduh sa tim famoznim N2O sistemima! Ako sam vec najmanje 20 puta objasnio zasto i kako se eventualno takve stvari i desavaju, odnosno zasto se NE DESAVAJU pravilnom upotrebom N2O, onda mislim da je krajnje vreme da mozda i prihvatite da je to onda tako kako jeste, ili ako vec tvrdite da nije, onda objasnite zasto i kako se nekome raspao motor, i ja glavu na panj stavljam da je problem bio ili nestrucna ugradnja ili OGROMNO preterivanje sa zahtevima na nedovoljno ojacanom motoru koji bi ionako pukao kako god mu povecali snagu.

          Dakle, poenta dodavanja propana dizelima je u sledecem: tokom rada motora i dalje se koristi dizel. Dakle, u periodu sagorevanja ubaci se dizel da pocne proces spontanog paljenja, da bi se potom ubacila mala kolicina LPG-a koja se ponasa kao katalizator, i omogucava bolju iskoristenost dizela, odnosno potpunije sagorevanje. Kod obicnih dizela, procenat iskoristenja dizela je oko 75-80%, dok se koristenjem LPG-a ovaj procenat penje na 95% i preko. Svi dizeli se fabricki prave sa jako bogatom smesom (zato dizeli i dime onoliko pod opterecenjem, visak nafte), i poenta LPG-a je da se ovaj visak nafte i spali sa sto vecim procentom iskoristenja. LPG kao gorivo ima vecu otpornost na detonacije te se zato i moze iskoristiti u dizelima bez bojazni da ce doci do spontanog paljenja - doduse doziranje LPG-a mora da se precizno odredi, odnosno da se doda LPG kada je vec poceo period ekspanzije, odnosno kada je kompresija vec opala. Veca oktanska vrednost LPG-a takodje omogucava da se on dozira na nesto vecim kompresijama nego sto bi kod benzinaca bio slucaj, samim tim i iskoristenje je vece - secate se price o SAAB-ovom motoru sa varijabilnom kompresijom? Ista stvar, povecanjem kompresije se dobija bolje iskoristenje i veca snaga, pod uslovom da imate gorivo koje dovoljno dobro trpi samodetonacije, a LPG to jeste. Ako se dakle LPG doda u tacno odredjenom trenutku, procenat sagorevanja nafte je veci, odatle i veca snaga. LPG dakle moze kontinuirano da se koristi bez bojazni od skakanja temperature sagorevanja i slicno, ali su dobici snage relativno (kazem RELATIVNO) mali, oko 15-20%.

          Koristenje N2O na dizelu bazira se na nesto drugacijoj teoriji, mada je osnova u stvari ista kao i sa benzincima. Bitna razlika je kao sto je vec receno, da se koriste samo i iskljucivo DRY sistemi, jer dizel motori u stvari komprimuju vazduh (za razliku od benzinaca koji sabijaju smesu vazduha i goriva), i u tako sabijen i zagrejan vazduh ubacuje se nafta, gde dolazi do spontanog paljenja, i dalje sve ide svojim tokom. Ubacivanjem N2O u dizel motor, kao i kod benzinca, komprimovana smesa sadrzi mnogo veci procenat O2, samim tim omogucava i sagorevanje vece kolicine nafte, odatle i veca snaga. Dakle tu tajne i misterije nema. E sad, posto su dizeli fabricki napravljeni sa JAKO bogatom smesom, N2O u prvoj fazi (na slabijim sistemima za skromnija povecanja snage) moze da se koristi taman do te granice da se sagori samo taj visak dizela, i da se na konto toga napravi veca snaga - ova margina na dizelima je toliko velika da je na samo taj nacin, bez dodatnog povecavanja pritiska pumpe, menjanja mapa goriva moguce dodati N2O taman za oko 15-20% povecanja snage. Naravno, mozete na bilo koji drugi nacin dodati vise goriva (sto se na dizelima jako lako radi), sto vam naravno omogucava dodavanje vise N2O. U praksi, cipovanjem ECU-a ili samo prostim povecanjem pritiska pumpe goriva, lako se moze dodati dovoljno N2O za 35-40% povecanja snage.

          Znaci, u "principu", teorija i praksa sa N2O na dizelima je potpuno ista kao i na benzincima. Znaci, nema nikakve dodatne eksplozije, jer nema sta tu dodatno da eksplodira, jer kao sto je vec receno N2O je NOSILAC KISEONIKA, i on NE GORI, niti se pali, niti eksplodira itd, on samo omogucava spaljivanje vece kolicine goriva. Ja se unistio pisuci i u sitna crevca objasnjavajuci princip rada N2O sistema, i onda opet prica o "dodatnoj eksploziji"...pobogu. Bilo bi lepo kada bi se ponekad obratila i paznja na ono sto citamo, a ne samo automatski?

          Dakle, rezime: LPG na dizelima se koristi za srazmerno mala povecanja snage na duze staze, dok se N2O koristi za dosta velika, ali kratkotrajnija povecanja snage. Eto, u tome je razlika
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Wartburg
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2005
            • 663

            #20
            Hvala na opsirnom odgovoru.

            Comment

            • Black Knight
              CBC Senator XXL
              • 13.10.2004
              • 2020
              • Novi Beograd, kicblo

              #21
              bas lep odgovor...
              Injection is good,but I'd rather be blown!

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #22
                ajd, OK...nisam u pravu i dobro...ali ako kazes da je N2O nosilac kiseonika (sto se slazem) sta se desava sa drugim dijelom molekula (tj. 2 atoma N). koliko sam upoznat azot u motoru gori (i to kako...). to sam mislio govoreci o "dodatnij eksploziji" samo se nisam bas najbolje izrazio

                a sa ovim N2O i C3H8 samo prenosil iskustva diesel-tunera koji su probali i jedno i drugo i nisu nasli razliku

                P.S. ne tvrdim da su u PL superiorniji ili mozda pametniji, ali je nitro ovdje daleko cesci u svakodnevnici
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Azot ne gori, vec se ponasa kao upijac detonacija i sluzi za kontrolu preterane temperature. Takodje objasnjeno zasto i kako, potrazi malo

                  To sto nisu nasli razliku ne znaci da ona i ne postoji, objasnio sam da je princip povecanja snage sa jednim i sa drugim dijametralno suprotan. Nek pokusaju da povecaju snagu za 50% samo sa LPG-om Nece da moze

                  A to da je cesci N2O u Poljskoj, jeste, ali kakve to veze ima? To sto je cesci ne znaci da ti znas nesto vise o njemu zbog toga, niti obavezno znaci da lokalni tuneri o tome obavezno znaju vise od mene Cak naprotiv, ako tvrde da izmedju LPG-a i N2O nema nikakve razlike u povecanju snage, onda ne znam sta da mislim I u USA, NoS sistemi su deo svakodnevice, pa ih 20 godina koriste na pogresan nacin, i insistiraju na konfiguraciji sistema koji je bio zastareo cim se pojavio...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #24
                    upornost je vrlina
                    a nije da se svadjam ili tvrdim da sm pametnij...samo prenosim iskustva drugih ljudi
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • Rubi
                      CBC Senator XXL
                      • 06.05.2005
                      • 519
                      • Beograd

                      #25
                      Panda 4x4 MultiJet, sa N2O... Mmmm.... To bi bilo zabavno! Ide svuda, zvace dizel i ostavlja na semaforima
                      (\__/)
                      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                      (")_(") your signature to help him gain world domination.

                      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                      Comment

                      • VR6
                        CBC Senator XXL
                        • 31.10.2004
                        • 512
                        • Sarajevo

                        #26
                        U BiH prvi dizel sa NOS sistemom, rijec je o Golfu 4 TDI. Sad je u nedjelju na SR402 u Tuzli iza sebe ostavio BMW-a 535d, znaci da taj NOS radi, cim mu ni biturbo ne moze nista...



                        Jedino je neobicno da se za razliku od benzinaca, kod dizela koristenje Nitroa uopste ne cuje. Bar ja nisam cuo nikakav zvuk nalik onima koji ispustaju "Nitro" benzinci.

                        Comment

                        • quattro
                          CBC Član
                          • 02.08.2006
                          • 61
                          • BiH
                          • Audi

                          #27
                          ja sam cuo od nekih sto ga znaju da je to bio co2 da ladi inerkuler
                          um caruje ,snaga klade valja

                          Comment

                          • VR6
                            CBC Senator XXL
                            • 31.10.2004
                            • 512
                            • Sarajevo

                            #28
                            Ja koliko sam upoznat rijec je o pravom NOS sistemu, vozio sam se sa tim likom u tom Golfu. A i instalacija pod haubom ne lici na razvod za hladjenje intercoolera...

                            Comment

                            • captain_Proton
                              CBC Član
                              • 27.01.2006
                              • 24
                              • Zrenjanin

                              #29
                              >>poenta dodavanja propana dizelima je u sledecem: tokom rada >>motora i dalje se koristi dizel.

                              Koristi se radi upaljenja smese i kao deo goriva (od 15% do 100%)

                              >>Dakle, u periodu sagorevanja ubaci se dizel da pocne proces >>spontanog paljenja, da bi se potom ubacila mala kolicina LPG-a koja >>se ponasa kao katalizator, i omogucava bolju iskoristenost dizela, >>odnosno potpunije sagorevanje.

                              LPG nije katalizator vec gorivo, zatim specificna potrosnja LPG-a je u tom veca od specificne potrosnje dizel goriva ako se koristi samo dizel gorivo, a specificna potrosnja dizela je manja od specificne potrosnje dizel goriva ako se koristi samo dizel gorivo.

                              >>Svi dizeli se fabricki prave sa jako bogatom smesom (zato dizeli i >>dime onoliko pod opterecenjem, visak nafte)

                              Auuuu Dizelasi ne idu nikad ispod lambda = 1,2 i to kod komornih dizel motora, za one sa nepodeljenim prostorom za sagorevanje je lambda vece. Znaci rec je o siromasnoj smesi (sem kod novog Hondinog dizelasa sa LNC katalizatorom ali to je druga prica)

                              >>LPG kao gorivo ima vecu otpornost na detonacije te se zato i moze >>iskoristiti u dizelima bez bojazni da ce doci do spontanog paljenja -

                              Samo ako se u****va jako siromasna smesa gasa i vazduha.

                              >> Ako se dakle LPG doda u tacno odredjenom trenutku, procenat >>sagorevanja nafte je veci, odatle i veca snaga. LPG dakle moze >>kontinuirano da se koristi bez bojazni od skakanja temperature >>sagorevanja i slicno, ali su dobici snage relativno (kazem RELATIVNO) >>mali, oko 15-20%.

                              Ako se smanjuje udeo dizel goriva a povecava udeo LPG-a deo vazduha koji se u**** se zamenjuje gasovitim gorivom. Posto se manje vazduha u****va, a labda se mora odrzavati u granicama od 1,2 do 1,3 ukupna kolicina goriva u cilindru se smanjuje u odnosu na rad sa samo dizel gorivom. Kao rezultat ove redukcije kolicine i goriva i vazduha maksimalna snaga se smanjuje u odnosu na rad sa samo dizel gorivom.

                              To je eto, malo iz teorije motora sus i jedne izuzetne knjige Engines for Biogas od autora koji se zove Klaus von Mitzlaff.

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                Nisam baš stručnjak ali mi tu nešto loše miriše...
                                Dizeli rade u siromašnoj smeši zato što imaju previše vazduha ne malo goriva. 206 je napisao "pod opterećenjem" tada se dobacuje više goriva koje obično ne sagori svo pa otud ona dimčina kod neispravnih motora.
                                E sad, ako ima stalno višak vazduha nešto mi se čini da mu dodatak LPG-a neće baš puno zasmetati da bi imao manje snage nego kad radi bez njega.
                                Snaga se ogleda u maksimalnom iskorišćenju goriva u toplotnom procesu, tački paljenja i još mnogo toga a ne samo u omeru smeše ili lambde.
                                Ista količina goriva (lambda) neće dati isti rezultat na 18 ili 22 stepena pre GMT (primer). Upaljivost goriva i njegovo bolje sagorevanje će dovesti do ranijeg paljenja i (ili) davanja maksimalnog efekta. Da li će i koliko dugo to motor moći da istrpi, druga je priča...

                                Ima tu više dizel stručnjaka pa će neko objasniti....
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X