Dobro pitanje 
Nisu ista, naravno, ali kako je bilo nekad nema bas preterano veze sa time kako je sad. Kod poprecnog motora, karter je mnogo siri nego duzi, samim tim i kretanje ulja po njemu po uzduznoj osi je manje izrazeno. Da je ostavljen standardan karter, uzduzna osa kartera bi bila MNOGO duza nego poprecna, te bi kretanje ulja predstavljalo ozbiljan problem. Izmedju ostalog, karter i jeste napravljen tako kako sad izgleda, sa prednjim delom koji je dosta siri nego sto je duzi, i sa srednjim delom blizu radilici da sprecava ulje da bezi pozadi.

Nisu ista, naravno, ali kako je bilo nekad nema bas preterano veze sa time kako je sad. Kod poprecnog motora, karter je mnogo siri nego duzi, samim tim i kretanje ulja po njemu po uzduznoj osi je manje izrazeno. Da je ostavljen standardan karter, uzduzna osa kartera bi bila MNOGO duza nego poprecna, te bi kretanje ulja predstavljalo ozbiljan problem. Izmedju ostalog, karter i jeste napravljen tako kako sad izgleda, sa prednjim delom koji je dosta siri nego sto je duzi, i sa srednjim delom blizu radilici da sprecava ulje da bezi pozadi.
Comment