Ma i ne trebas. Salim se bre. Mislio sam da nije samo styling u pitanju.
Jedva cekam da proradi stoperica.
Sta mi imamo da komentarisemo kad ces nam ti drugarski reci sve kad za to dodje vreme.
Samo ja vec sada znam sta ces reci ili bar misliti a ti jos ne znas. Ne, ne, nije to vidovitost ako si na to mislio.
Kad me vec pitas.
Sale, samo te gledam. Lepo je to sto hoces da to sve bude cakum-pakum ali neces biti zadovoljan tim autom uopste. Znam te ja.
Ovi sto traze slike su zasluzili da im se daje na kasicicu jer nisu dosli da pomognu a blizu su. Ima tu toliko posla da se to uopste ne isplati nego ti sva sreca ne placas 30-40 eura na sat pa nije strasno.
Ne bi da baksuziram ali ce Alex izgleda ipak ostati nepikosnoven sto se ulice i otvorenog puta tice a kako i ne bi kad vozi auto sa idealno izabranom bazom. Nema tu nikakve filozofije.
Iskreno se nadam da ovaj auto nece provoditi vecinu svog zivota u garazi umesto na putu a osecam da ce biti tako osim ako ga ne pripremas zeni na poklon. Bez uvrede prema zenama jer mislim da su one uglavnom daleko razumniji vozaci od nas.
Ono sto ti ustvari hoces ne ide bas zajedno pa je stoga neophodno da takvo jedno vozilo bude jako cesto na dizalici sto nije normalno za auto koji se svakodnevno vozi. Jednostavno po prirodi stvari ne zato sto se nesto posebno kvari ili je lose a i to nije uopste iskljuceno.
Mozda ipak dobijemo silom prilika jos jednog clana Alfa kluba. Ko zna.
Salim se, naravno. Pu, pu. Tu bedu ne bi pozelo bas nikome.
Doro ja sam cuo da ce grad padati pa zato pozuri pre nego sto vino potece ulicom. I pazi da te vatrogasci opet ne skidaju.
Hm, pa shvatam to sto pricas, ali ipak mislim da to nece biti slucaj, daleko od toga.
Ja nijednim autom nikad necu biti zadovoljan, i uvek ce biti nesto da se popravi, napravi bolje, itd - to i JESTE cela poenta zezanja sa autima na ovakav nacin. Posla ima JAKO mnogo, istina, ali veruj mi na rec, sve manje i manje. Iskreno, negde na pola sam mislio da zaista nikad necu napraviti od njega, ali eto, izgleda da ce na kraju ipak ispasti nesto od svega toga...
Nije ni bila poenta napraviti brzi auto od Alexovog. Naravno, bilo bi lepo da bude, ali ako bude makar i blizu, nece biti zadovoljnijeg od mene. Receno je vec, Alexov auto je toliko dobra baza, auto toliko brz i kao standardan i prilicno je jasno i jednostavno dici snagu takvom autu jer je baza vec idealno uradjena. Ovo sto ja radim je potpuno nov auto, od relativno dobre baze, i sasvim je i normalno da i ne bude brzi, makar ne u pocetku. Ali sasvim sam siguran da nece biti ni ne znam ni ja koliko sporiji. I to je sasvim dovoljno za mene, jos bolje ako i bude tako - to ce znaciti da znam tacno u kom pravcu zelim dalje da pravim auto, moram NEKOG ili nesto da imam "na nisanu" Kao standardni auti, 911 i M3 su toliko daleko po performansama da su maltene neuporedivi. Napraviti M3 da parira jako dobro "nabudzenom" 911 Turbo je, samim tim, proporcinalno mnogo tezi, obimniji i zahtevniji projekat, nego da sam uzeo neki Skyline za osnovu, recimo...Samim tim i vece je dostignuce kad se od ovakve "babe" napravi dooobra devojka jednog dana
Takodje sam svestan da ce tu stalno imati sta da se prepravlja, neka resenja da se naprave ponovo, i slicno - ali ono sto znam sigurno je da taj auto NECE biti neka kvarljiva primadona koja ce na svaki dan na putu provesti nedelju dana u garazi. Previse vremena je potroseno upravo na trazenje i primenu resenja oko postavke odredjenih sklopova, ili na pravljenje odredjenih stvari na odredjeni nacin - kompromisi NISU pravljeni, nigde, ni oko cega, i sve je uradjeno onoliko dobro koliko uopste moze da se uradi. I nema razloga da ne radi dobro, odnosno da crkne iz cista mira. Jednostavno, o previse detalja je vodjeno racuna, razmisljalo se o eliminisanju previse sitnica - da bi sad sve ispalo kako ne treba ili nedovoljno pouzdano. E ZATO sve ovo traje ovoliko - svaka stvar, sistem, resenje na autu - sve je osmisljeno po 3 puta, ispocetka, isprobano 3 resenja pa primenjeno ono najbolje, tako da sam sada za sve sto je do sada uradjeno na autu, apsolutno siguran da ce raditi i da NECE omanuti, sto zbog lose odabranog resenja za problem, sto zbog losih delova - to jednostavno vise nije opcija.
Dakle, jednom kad se zavrsi, a hoce jer koliko god posla da ima, ima ga postepeno sve manje - to ce biti prava stvar Zato me ponekad malo, iskreno, i iritiraju komentari i pitanja "kada ce biti gotovo" ili da sve to predugo traje - bice gotovo kada se zavrsi, i trajace onoliko koliko treba da traje da bih ja bio zadovoljan onim sto je napravljeno. A to nije lako, prema tome, polako.
The difference between men and boys is the price of their toys
Mene posteno najvise zanima kako ce izdrzati prenosni sistem koji je veoma solidno uradjen vec u startu kad jednog dana dodje do igara bez granica. Dobiti snagu na bazi tog motora je ako nista drugo prilicno jevtino tako da si tu u ogromnoj prednosti nad skoro svim sto se jos kotrlja putevima.
Bilo kakav posao na bazi Japanaca, posto si vec pomenuo Skyline, su za mene djavolska posla ne zato sto su rezultati losi, naprotiv, nego sto zabava obicno kratko traje a mnogo kosta. Ovde posebno mislim zato sto se Japanci sa zadnjim pogonom jako tesko voze sto je rizik koji uglavnom nikome od nas obicnih smrtnika nije potreban "just for fun".
Nego skupljaj ti foto materijal sto vise da se kasnije ako bude bilo zanimljivo prezentira cak i na nekom posebnom site-u. Cisto zbog ljubitelja BMW-a od kojih neki to nece bas voleti da vide.
I mene najvise zanima upravo sistem prenosa snage, i znam kakvih problema sa te strane moze da bude - zato sam toliko paznje i posvetio upravo tome.
Rekao sam vec, ali da malo rezimiram:
- BMW-ov menjac Getrag S6S420 iz E36 M3je najjaci menjac koji je BMW ikad napravio, isti koristi i Toyota Supra kod velikih dizanja snage bez ikakvih problema.
- Kardan je sa auta koji standardno ima ~500nm obrtnog momenta i oko 400kg je tezi.
- Diferencijal je Quaife ATB, kuciste i prenos su sa E28 M535i - tzv. 210 kuciste koje je najvece koje uopste moze da se nakaci na E30, a sam BMW je napravio samo 1 diff koji je veci i jaci od ovog, za 850CSi. Ovaj diff koriste sve ozbiljnije prerade E30 na ozbiljnu snagu, cak i preko 1000KS. I drzi.
- Nosaci diffa su nanovo pravljeni, odnosno pored vec postojece poprecne upornice sasije na zadnjem trapu, dodata je jos jedna, i na svaku je zavaren po jedan nosac, uz ojacavanje obe upornice zavarivanjem i dodavanjem trece upornice u gepeku. Tako da ce diff ostati tu gde jeste.
- Poluosovine su sa novim zglobovima prema specifikaciji kao za E28 M535 (mnogo veci nego standardni), a poluosovine od torzionog celika.
- u celom sklopu transmisije ostavljena su 2, uslovno receno oslabljena dela - gumeni priljubni zglobovi kardana. Ako negde i pukne, puci ce upravo tu.
Sve ovo na autu kome je sasija dodatno ojacana roll barom, tako da verujem da ce se nekako drzari na mestu. U stvari, znam da hoce
Materijala ima dosta, slikan je svaki korak u procesu, sajt vec postoji, ali sam Projekat jos uvek nisam krenuo da opisujem tamo, ckam da proradi pa onda, lagano
A to sto ljubitelji BMW-a to nece hteti ili voleti da vide...pa vidi, i ja sam ljubitelj BMW-a, pa opet radim ovako nesto
The difference between men and boys is the price of their toys
Ozbiljnijeg i Perverznijeg CHOVU od 206-ice josh nisam upoznao...( OSIM JOSH ipak 2-3 osobe)...
Auto se stvarno radi Perverzno, obracajuci paznju na svaki detalj...
Poshtujem kad 206 kaze..." polako bit ce gotovo to sve"... Jer kako reche, ima mnooooogo stvari oi kojima se misli i sa kojima se radi...
Comment