Osciloskopi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt


    Koliko stupnjeva koljenastog vratila je potrebno za puni ciklus jednog cilindra?
    oko 720,ako je 4 taktni...

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      nijebitno:
      Nisam siguran da li si upoznat sa teorijom, ali ako bismo imali takvu situaciju da struja na svjecici trenturno poraste sa 0 na vrijednost X, onda ne postoji osciloskop koji to moze "uhvatiti" u potpunosti jer bi morao biti beskonacno brz,
      I respectfully disagree. Dobar osciloskop moze uhvatiti i izmjeriti taj dogadjaj u mikrosekundu. Jedna iskra predstavlja jedan dogadjaj koji traje odredjeno vrijeme, u ovom slucaju dovoljno dugo za osciloskop da bi zabiljezio dogadjaj. Najmanja vremenska podjela na mom osciloskopu je 20 nanosekundi i mozes mjeriti dogadjaje od 4 nanosekunde.


      Skeneri kao techI, ili bilo koji drugi, su drugaciji instrumenti. Nisu srodni osciloskopu iako neki imaju ugradjene DSO.

      Comment

      • nijebitno
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2006
        • 629
        • Modrica

        U primjeru sa svjecicom sam naveo da ako se strujan na svjecici promijeni trenutno ne postoji osciloskop koji je moze uhvatiti jer je promjena beskonacno brza. Naravno ovo su sve teoretske postavke, u realnosti struja na svjecici ima ogranicenu strminu. Ali strmina nema veze sa frekvencijom ponavljanja dogadjaja.

        Ovako otrpilike ide teoretska postavka (da ne trazim sada bas detaljno po knjigama da citiram):

        Svaki signal se moze razloziti na n sinusoidalnih signala viseg reda i jedan DC signal (koji moze biti i nula). Ako je n konacan broj kazemo da je spektar signala ogranicen. U tom slucaju potreban nam je period odabiranja dva puta manji od perioda sinusnog signala najviseg reda u spektru signala da bismo imali potpunu (teoretski, a i prakticno) informaciju o signalu.

        U slucaju da je spektar signala neogranicen ne postoji gornja granica, tj. treba nam beskonacno mali period odabiranja signala.

        To je sve pod uslovom da je period odabranja beskonacno mali. Ako se ne varam to se zove Senonova teorema.

        Hevisajdova funkcija tj. konacan ali beskonacno brz skok signala ima beskonacan spektar.

        Realnost je negdje izmedju, skoro svi signali u prirodi imaju beskonacan spektar, ali su poslije neke granice clanovi viseg reda zanemarljivo mali i osciloskopi su obicno dovoljno brzi.

        Znam da Tech1 nije osciloskop (odnosno samo osciloskop) ali me okvirno zanim sta rade ti fabricki skeneri, ili kako se vec zovu, i zasto kostaju toliko para. Znam i da je ovo tema o osciloskopima pa moze i na PM ili da otvaramo novu temu. A moze i off, ti si moderator
        Difference between man and boys is the price of their toys

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA


          Ovaj gore sam ja. Nijebitno, ti bi trebao kontaktirati chlana zvanog Elwood i prodiskutirati ovu postavku s njim.

          Comment


          • @nijebitno
            nemoj postavljati pitanje zasto postoji senzor polozaja i na bregastoj osovini i na radilici u temi koja se bavi dijagnostickim alatima.to su neke elementarne stvari.predlazem da pronadjes teme u kojima se govori o sekvencijalnom i simultanom ubrizgavanju.
            pattern na sekundarnom kolu paljenja nije ni hevisajdova funkcija ni delta impuls.on ima jednu drugu interesantnu osobinu,videces koja je samo kad ja provalim kako se slika u macro modu na novom fotiću kao prva pomoć u nedostatku skenera.O celoj toj teoriji o kojoj govoriš je već bilo reči na Cannon-u.Jedan hint:spark duration.

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              Uf, saved by the bell.

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                @VV
                Don't worry, be happy! Ne moze covjek sve da zna, a pogotovo ono sto mu ne treba u zivotu. Ako ti nesto principijelno nije jasno u onoj mojoj prici nije jasno mogu da pojasnim, mislim da ti teoretsko detaljisanje zaist anije ni potrebno, a trenutno i ne bih znao, morao bih da kopam po knjigama.

                @Elwood
                Nemoj da se ljutis sto pitam, ipak su ovo diskusije i pitanje se jednostavno nametne. Ja nazalost sto se motora tice imam jako skromno elementarno znanje i malo zdrave logike. Sto se tice porasta struje na svjecici nisam ni mislio da je hevisajdova funkcija, vec da bi to mogla biti najzahtjevnija stvar koju trebamo snimiti osciloskopom na autu, da li sam u pravu? Hevisaj je bio samo ilustraciju Valentu da nije samo stvar u frekvenciji ponavljanja signala.
                Sta si ti po zanimanju i obrazovanju, imam osjecaj da si jako duboko u teoriji SUS motora?
                Sto se tice makro moda na digitalcu to sa blicom (naravno ako radis sa blicom) nece da ide, ja kada sa blicem slikam dokumenta radim to sa zumom da bi se sto vise izmakao i smanjio odsjaj. Drugi nacin je ili stativ ili jako dobro svjetlo.
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  Nijebitno, ne zamjeramo ti na pitanjima. Problem je sto si otisao predaleko i nevezano za osnovnu tematiku.
                  Nijebitno:
                  Sto se tice porasta struje na svjecici nisam ni mislio da je hevisajdova funkcija, vec da bi to mogla biti najzahtjevnija stvar koju trebamo snimiti osciloskopom na autu, da li sam u pravu?
                  Nisi.

                  Comment








                  • ovo je tacan podatak o prirastaju napona na sekundarnom kolu:
                    induktivni sistem paljenja: 300-500 V/us (volti/mikrosekundi)
                    kapacitivni -II-(CDI): 3-10 KV/us

                    Kao sto vidis to je daleko od beskonacnosti i vrlo je uhvatljivo osciloskopom.Obratiti paznju na postavku vremenske baze i atenuatora na slikama.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      vec da bi to mogla biti najzahtjevnija stvar koju trebamo snimiti osciloskopom na autu
                      ja u konkurenciju za tu titulu zahtevnosti dodajem merenje zazora ventila sa osciloskopom.

                      trenutno je sajt sa opisom kako se to radi u statusu odrzavanja...pa da ne bih ja prepricavao i negde pogresio sacekaj da proradi...okacicu link.

                      evo

                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        ja u konkurenciju za tu titulu zahtevnosti dodajem merenje zazora ventila sa osciloskopom.
                        Ovu informaciju treba uzeti "sa zrnom soli". Netko se malo zanio s preciznoscu tog testa. Da bi se nivo zazora uzeo zdravo za gotovo, kompresija svih cilindara bi trebala biti identicna, ventili bi trebali brtviti identicno, ubrizgavaci bi trebali doprinosti identicno.
                        Ako jedan ubrizgavac ima manji protok 10%, energetski doprinos tog cilindra nece biti isti, time ce i energija ispusnog vala biti manja. Kako razluciti od kuda potice razlika? Netko porastao Ikarova krila?

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          Izvinjavam se, vidim da je ova tema izdvojena kao posebna, ja sam u nju usao slucajno i nisam skuzio, poslije sam je pratio preko maila. Pocela je prilicno neobavezno pa tako i ja nastavio...
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment


                          • ma opusti se znanje koje ti imas je dobrodoslo

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Ako jedan ubrizgavac ima manji protok 10%, energetski doprinos tog cilindra nece biti isti, time ce i energija ispusnog vala biti manja. Kako razluciti od kuda potice razlika? Netko porastao Ikarova krila
                              mislim da je ideja autora, i sam opis rada, na drugacijem osnovu od energije ispusnog vala.

                              prati se vreme kada se otvori ventil i vreme kada se zatvori, kao baza za ovaj test.
                              vremenski faktor kao parametar.
                              sama amplituda (izduva) je dopunska informacija kao takva.

                              pogledaj jos jednom, barem sam ja tako razumeo autora.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                Sad si me podsjetio na onaj vic u kojem su pitali Muju dali je citao "Na drini cuprija".

                                prati se vreme kada se otvori ventil i vreme kada se zatvori, kao baza za ovaj test.
                                vremenski faktor kao parametar.
                                sama amplituda (izduva) je dopunska informacija kao takva.
                                Ucestalost otvaranja i zatvaranja ventila se proracunava samo da bi se imala referentna tocka ili matrica, tonovi u njegovom slucaju. Pitanje je dali realno stanje odgovara proracunskom, a realno stanje se mjeri sensorom pritiska usisnih ili ispusnih pulseva.
                                Koliko je 2.5% od zazora ventila velicine 0.1 mm? Jos kad se uzme u obzir udaljenost motora do ispusne cijevi plus rezonatori i lonci i gubitak rezolucije signala. Doticni sensor mjeri pulsirajuci ispusni val koji je rezultat volumetricke efikasnosti kao i efikasnosti sagorjevanja. Kompresija, naslage na ventilima, ubrizgavanje goriva, kvalitet iskre, sve moze utjecati na energiju tog vala. Kako izolirati zazor ventila kao jedini uzrok pomaku vala? U praksi je ustanovljeno da novi ubrizgavachi direktno iz pakovanja mogu imati 7-8 % razlicitu protocnost. Do 2% je prihvacen standard.

                                Pauza.

                                Comment

                                Working...
                                X